| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1318
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Prednosti in slabosti obračuna plač zaposlenih v oblaku
Klara Marošek, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava uporabo oblačnih rešitev pri obračunu plač in analizira njihove prednosti ter slabosti. Posebna pozornost je namenjena varovanju občutljivih plačnih podatkov, ki vključujejo osebne in finančne informacije zaposlenih, ter tveganjem, ki nastajajo ob njihovi obdelavi in shranjevanju v oblačnih okoljih. Teoretični okvir zajema predstavitev ključnih značilnosti oblačnih storitev, modelov njihove uporabe ter pregled regulativnih zahtev, ki izhajajo iz evropske in nacionalne zakonodaje (npr. GDPR, Zakon o delovnih razmerjih, Zakon o dohodnini) ter mednarodnih standardov in certifikatov (ISO 27001, SOC). Empirični del temelji na simulaciji petih dogodkov (izpad internetne povezave, nenamerno brisanje datoteke, nepooblaščen dostop, izpad električne energije in phishing napad), s katerimi so bile analizirane ranljivosti oblačnih sistemov ter odzivnost vgrajenih zaščitnih mehanizmov. Rezultati raziskave kažejo, da oblačne platforme zagotavljajo visoko stopnjo odpornosti na tehnične izpade in omogočajo učinkovito obnovo podatkov, hkrati pa izpostavljajo tveganja, povezana z odvisnostjo od internetne povezave, s človeškimi napakami in kibernetskimi grožnjami. Ugotovljeno je bilo, da zanesljivo delovanje tovrstnih rešitev zahteva dosledno upravljanje dostopov, večnivojsko varnostno zaščito (šifriranje, večfaktorsko avtentikacijo in požarne zidove) ter stalno usposabljanje uporabnikov. Naloga ugotavlja, da oblačne rešitve podjetjem pri obračunu plač prinašajo pomembne koristi v obliki stroškovne učinkovitosti, avtomatizacije procesov in skladnosti s predpisi, hkrati pa ustvarjajo nove varnostne in organizacijske izzive. Zato se kot nujna izkaže implementacija celovitih strategij obvladovanja tveganj, ki vključujejo varnostne protokole, redundančne sisteme ter redno preverjanje skladnosti z zakonodajo. Naloga s tem prispeva k boljšemu razumevanju varnostnih in poslovnih vidikov uporabe oblačnih tehnologij pri obračunu plač ter oblikovanju smernic njihove varne in učinkovite implementacije v slovenskem gospodarskem prostoru.
Ključne besede: oblačne storitve, obračun plač, varnost podatkov, prednosti, slabosti
Objavljeno v DKUM: 24.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

2.
Uporaba baterijskih hranilnikov električne energije za razbremenjevanje elektroenergetskega sistema
Luka Kavšek, 2025, magistrsko delo

Opis: Prehod v brezogljično družbo spodbuja uporabo obnovljivih virov energije kot tudi uporabo električnih prevoznih sredstev. Z naraščanjem električnih porabnikov in neobvladljivih virov električne energije, se povečuje potreba po zagotavljanju stabilnosti omrežja in nemoteni dobavi električne energije. Ena od rešitev za zagotavljanje stabilnosti omrežja je uporaba baterijskih hranilnikov električne energije. Magistrsko delo se osredotoča na možnost uporabe baterijskih hranilnikov električne energije (BHEE) za zagotavljanje sistemskih storitev in za razbremenjevanje sistema. Z izvedeno analizo vprašalnika je ugotovljena povečana uporaba baterijskih hranilnikov za zagotavljanje sistemskih storitev v ENTSO-E omrežju. Študijska vključitev BHEE v elektroenergetski sistem je izvedena s programskim orodjem, s katerim so izvedene simulacije pretokov moči in dinamičnih simulacij, s katerim smo potrdili zmožnost BHEE za hitro sproščanje delovne moči za preprečitev izpadov in pomoči sistemskim operaterjem.
Ključne besede: BHEE, stabilnost elektroenergetskega sistema, sistemske storitve, simulacije
Objavljeno v DKUM: 01.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

3.
Ključni elementi storitev za stranke: primer sončnih elektrarn na ključ : primer sončnih elektrarn na ključ
Žak Javornik, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo iskali ključne elemente storitev za stranke na primeru sončnih elektrarn na ključ. Cilji so bili najprej identificirati elemente storitev za stranke in nato izmed teh določiti najpomembnejše elemente obravnavane tematike in potencialno priti do novih v teoriji še neodkritih elementov storitev za stranke. Za opravljeno raziskavo smo uporabili več različnih metod, in sicer v prvi fazi smo za začetek raziskave uporabili metodo ciljnih skupin in v sklopu te naredili tudi anketo. Z njo smo prišli do nabora pomembnih elementov za obravnavano tematiko in pomembnih nastavkov za nadaljevanje raziskave. Najpomembnejši del za izpolnitev zadanih ciljev smo dosegli v drugi fazi z uporabo metode analitično hierarhičnega procesa (angl. Analytic Hierarchy Process, v nadaljevanju: AHP). S to metodo smo izpostavili najpomembnejše elemente storitev za stranke na primeru sončnih elektrarn na ključ za zaposlene v izbranem podjetju, le-te pa smo na koncu še rangirali po pomembnosti na podlagi končnih uteži. Z dobljenim rezultatom smo lahko potrdili in ovrgli zadane cilje in teze.
Ključne besede: elementi storitev za stranke, metoda AHP, oskrbovalne verige, sončne elektrarne, logistične storitve
Objavljeno v DKUM: 05.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (2,07 MB)

4.
Poprodajne logistične storitve za stranke : diplomsko delo
Lovro Gorjanc, 2025, diplomsko delo

Opis: Poprodajne logistične storitve vse bolj vplivajo na končno odločitev kupca. Na trgu je vse več podjetij, ki so si v osnovah podobna, zato je zadovoljstvo strank vedno bolj pomembno za končno izbiro ponudnika. Ugotavljamo, da je razvoj spletnega nakupovanja bistveno spremenil pričakovanja potrošnikov, ki od ponudnikov pričakujejo brezhibno storitev tudi po opravljenem nakupu. Cilj diplomskega dela je raziskati, kako pomembne so poprodajne logistične storitve za stranke pri spletnem nakupovanju. V teoretičnem delu smo opredelili osnovne pojme s področja logistike, predstavili ključne vrste poprodajnih storitev ter izpostavili njihove značilnosti in vpliv na zadovoljstvo strank. V raziskovalnem delu pa smo se osredotočili na raziskavo, katere cilj je bil ugotoviti, kako pomembne so poprodajne logistične storitve, katere izmed njih so ključne za pozitivno uporabniško izkušnjo ter kakšen vpliv v resnici imajo. Izvedli smo anketno raziskavo med populacijo. V nadaljevanju smo zbrane podatke analizirali s pomočjo statističnih metod in predstavili končne ugotovitve.
Ključne besede: poprodajne logistične storitve, stranke
Objavljeno v DKUM: 05.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

5.
Duševno zdravje kot univerzalna pravica človeka s poudarkom na ciljih trajnostnega razvoja : magistrsko delo
Vita Grošelj, 2025, magistrsko delo

Opis: Pravica do duševnega zdravja je sestavni del in temeljni del pravice do zdravja, ki je univerzalna človekova pravica. Osebe s težavami v duševnem zdravju so zaradi sistemskih kršitev, ki izvirajo iz prevladujočega biomedicinskega modela duševnega zdravja, pod vprašaj postavile univerzalnost pravice do duševnega zdravja, k uresničevanju katere so se države zavezale s številnimi pravnimi akti na vseh ravneh. Magistrsko delo preučuje pravno ureditev duševnega zdravja ter storitev in oskrbe za zagotavljanje duševnega zdravja v Sloveniji in njeno skladnost z mednarodnimi standardi. Pravna ureditev storitev in oskrbe za zagotavljanje duševnega zdravja namreč lahko poseže v univerzalnost pravice do duševnega zdravja. Poseben poudarek je na trajnostnem uresničevanju pravice do duševnega zdravja, h kateremu se je Slovenija prav tako zavezala tako na nacionalni kot tudi mednarodni ravni. Magistrsko delo ugotavlja, da poseg v pravico do duševnega zdravja posameznika predstavlja že nezadostna mreža za zagotavljanje duševnega zdravja, ki mora vključevati tudi dostopnost raznovrstnih storitev in oskrbe.
Ključne besede: medicinsko pravo, Zakon o duševnem zdravju, duševno zdravje, duševna bolezen, duševna motnja, človekova pravica, univerzalna pravica, trajnostni razvoj, svetovno zdravje, storitve za zagotavljanje duševnega zdravja.
Objavljeno v DKUM: 04.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

6.
Optimizacija sodobnih spletnih storitev za organizacijo dogodkov
Tim Povodnik, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj spletne storitve za organizacijo dogodkov z uporabo arhitekture programskih vmesnikov REST. V teoretičnem delu so predstavljeni izzivi organizacije, obstoječe rešitve in najboljše prakse razvoja ter varnosti API-jev. V praktičnem delu je implementirana rešitev z .NET Web API, EF Core in MySQL, ki omogoča upravljanje dogodkov in prijav. Rezultati kažejo, da sistem izboljšuje preglednost in učinkovitost organizacije ter omogoča varno interakcijo med organizatorji in udeleženci.
Ključne besede: Entity Framework Core, MySQL, programski vmesnik REST, spletne storitve
Objavljeno v DKUM: 04.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

7.
Trženje preventivnih zdravstvenih storitev v zasebni zdravstveni ustanovi
Tilen Štefanec, 2025, magistrsko delo

Opis: Uvod: Preventivno zdravstvo omogoča zgodnje odkrivanje in zdravljenje zdravstvenih težav, zmanjšuje obremenjenost zdravstvenega sistema. Zaradi naraščajočega števila novih storitev je za zasebne ponudnike nujno učinkovito trženje, ki ciljno nagovarja populacijo in zagotavlja ekonomsko uspešnost. Metode: Magistrsko delo temelji na sistematičnem pregledu literature ter polstrukturiranem intervjuju z vodjo trženja srednje velikega slovenskega zasebnega medicinskega in wellness centra. Analiza je vključevala kodiranje transkripta intervjuja in sintezo ključnih marketinških praks. Rezultati: Digitalni marketing se je izkazal za najučinkovitejši kanal zaradi natančne merljivosti in širokega dosega. Predlagani pristop združuje spletni prodajni lijak (faze zavedanja, zanimanja, odločitve, nakupa), vsebinski marketing in sistem osebnih priporočil. Ta kombinacija omogoča boljšo segmentacijo ciljne skupine, personalizacijo sporočil ter povečuje angažma uporabnikov. Obstoječa baza kontaktov je premalo izkoriščena za digitalne kampanje. Razprava in zaključek: Na podlagi ugotovitev priporočamo strategijo, usmerjeno v tri glavne cilje: 1) povečanje prodaje preventivnih storitev, 2) razširitev baze potencialnih strank in 3) krepitev digitalne prisotnosti. Sistematičen pristop spletnega prodajnega lijaka omogoča dinamično prilagajanje trženjskih aktivnosti in optimizacijo proračuna ter s tem dolgoročno izboljšuje učinkovitost marketinških naporov.
Ključne besede: Preventivne zdravstvene storitve, trženje, prodajni lijak, digitalni marketing
Objavljeno v DKUM: 21.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

8.
Vratarji na področju tehnologij umetne inteligence
Nikola Jovanović, 2024, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: konkurenčno pravo, Akt o digitalnih trgih, vratarji, jedrne platformne storitve, umetna inteligenca, generativna umetna inteligenca, veliki jezikovni modeli
Objavljeno v DKUM: 19.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (444,91 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Posledice neuporabe registrirane znamke : razširjene sankcije in omejitve za imetnike znamk
Martina Repas, 2024, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Prispevek analizira resno in dejansko uporabo znamke v gospodarskem prometu kot obveznost, ki ima za imetnika znamke pomembne posledice in omejitve. Z novelo Zakona o industrijski lastnini (ZIL-1E) so se te celo razširile. Neuporaba znamke v obdobju petih zaporednih let lahko privede do njenega prenehanja. Prav tako pa lahko privede tudi do številnih omejitev imetnika v postopkih ugovora registracije kasnejše znamke, ničnosti in kršitve znamke, kjer bo imetnik znamke zaradi njene neuporabe moral trpeti obstoj in veljavnost enakih ali podobnih kasnejših znamk, obenem pa bo njegova znamka izpostavljena prenehanju. V vseh postopkih, v katerih ima uporaba znamke pomembne implikacije, resno in dejansko uporabo dokazuje imetnik zadevne znamke. Posledicam neuporabe se lahko izogne le z dokazovanjem opravičljivih razlogov za neuporabo, merila za utemeljitev teh pa so v sodni praksi postavljena visoko.
Ključne besede: resna in dejanska uporaba znamke, razveljavitev, ex nunc, registracija, kršitev, blago in storitve, ničnost, bistvena funkcija znamke
Objavljeno v DKUM: 18.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (574,93 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Merjenje kakovosti storitev
Hana Šuster Erjavec, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: Dileme, kako konceptualizirati in operacionalizirati kakovost storitev, so v literaturi pogoste. Naš pristop se zgleduje po najsodobnejših in obetavnejših znanstvenih pristopih h konceptualizaciji in operacionalizaciji konstruktov. Implikacije fokusnih skupin so pokazale, kako slovenski uporabniki zaznavajo kakovost storitev. Z empirično študijo na vzorcu 1154 slovenskih uporabnikov treh različnih vrst storitev smo nadalje potrdili, da je naša operacionalizacija kakovosti storitev, ki vključuje izkušnje o kakovosti storitev gledano v celoti, primerjavo, koliko kakovost storitev zadovolji dejanska pričakovanja uporabnika, in primerjavo kakovosti storitev s konkurenco, pomemben metodološki prispevek k merjenju kakovosti storitev. Zanesljivost merjenja vseh treh spremenljivk je zgledna v vseh treh vrstah storitev, potrdili pa smo tudi konvergentno veljavnost merjenja.
Ključne besede: storitve, kvaliteta, spremenljivke, merjenje
Objavljeno v DKUM: 31.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...
Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo!

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici