2.
Postopno privajanje otroka na vrtecBarbara Klar, 2015, diplomsko delo
Opis: Vstop v vrtec je pomemben dogodek v življenju otroka in staršev. Otroci niso glede prilagajanja nič drugačni od staršev. Otrok potrebuje čas, ljubezen, nežnost in podporo staršev.
Z diplomskim delom smo želeli predstaviti, kako pomembno je postopno privajanje otroka na vrtec. Zanimalo nas je, kako so starši in otroci navezani med seboj. Za tem smo opisali kakšne tipe navezanosti je moč pri otrocih opaziti na podlagi tuja situacija, ki ga je zasnovala Mary Ainsworth. Dotaknili smo se teme o zaupanju, kako družina vpliva na predšolskega otroka, kaj je vrtec kot ustanova in kakšen je njegov pomen. Sledi opis, na podlagi česa izbiramo vrtec in kako otroka vpišemo v vrtec. Zanimalo nas je, kakšne težave in stiske so doživljali otroci in starši med samim procesom privajanja, kakšne informacije so jih zanimale o vrtcu in privajanju na vrtec in zakaj je pomembno sodelovanje med vzgojitelji in starši. Zanimalo nas je še ali so otroci ob vstopu v vrtec imeli kakšne prilagoditvene težave.
V empiričnem delu smo raziskovali, kakšen način postopnega privajanja so izbrali starši za lažjo vključitev otroka v vrtec in kako dolgo je trajalo privajanje. V vzorec anketiranja smo zajeli 200 staršev predšolskih otrok, naključnih vrtcev prvega in drugega starostnega obdobja. Podatke smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika in jih obdelali s programom SPSS in Microsoft Excel ter tabelarično prikazali v diplomski nalogi.
Rezultati so pokazali, da so se starši v veliki večini odločili, da bodo otroka predčasno privajali na vrtec. S svojim načinom in časom privajanja so bili v večjem številu zadovoljni. Kako privajati otroka na vrtec in druge informacije o vrtcu, so starši največ dobili preko pogovora z vzgojitelji. Za določeni vrtec, pa so se starši v velikem številu odločili, ker je najbližje domu.
Ključne besede: Navezanost, zaupanje, postopno privajanje, težave otrok, stiske staršev, vpis v vrtec, sodelovanje vrtca s starši
Objavljeno v DKUM: 19.01.2016; Ogledov: 1571; Prenosov: 185
Celotno besedilo (720,59 KB)