| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PREHOD OTROK OD DOMA V VRTEC JE STRESEN ZA OTROKE IN NJIHOVE STARŠE
Mateja Ptičar, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK IN KLJUČNE BESEDE Diplomska naloga govori o stresu in stiskah staršev in otrok ob prehodu od doma v vrtec. Za to temo sem se odločila, saj se pri svojem delu že več let srečujem s starši in otroki, ki vstopajo v vrtec. Ob tem pa vsako leto tudi s stisko, ki jo občutijo starši in otroci. Stisko starši preživljajo oziroma občutijo različno. Stisko staršev pripisujemo v večini nezaupanju in nezadostni pripravljenosti staršev. Ta stiska staršev se nezavedno prenaša tudi na otroke. Zato je pomembna tudi priprava staršev na vstop otroka v vrtec. Pripravljeni morajo biti, da se ločijo od otroka in zaupajo vzgojiteljici, da bo dobro poskrbela za njihovega otroka. Pomembna je tudi komunikacija, saj slaba komunikacija med starši in vzgojitelji je negativen zgled za otroka, katere posledica je težje prilagajanje na vrtec. Vse kar starši delajo, občutijo,.. se nezavedno prenaša tudi na otroka. Priprava staršev vključuje roditeljski sestanek v mesecu juniju, individualni pogovori z vzgojiteljico, ter obisk vrtca in skupine. Pri pripravi so pomembni tudi uvajalni dnevi. Uvajalni dnevi so namenjeni otrokom in staršem, neizbežno je sodelovanje družine in vrtca, kajti le tako se lahko dovolj dobro spoznamo, si zaupamo in uskladimo vzgojne postopke. Za izhodišče svojega dela, sem si postavila štiri hipoteze, ki sem jih s pomočjo rezultatov ankete izvedene med starši, ki so letošnje šolsko leto uvajali otroke v vrtec Hoče, ob koncu tudi ovrednotila. Vzgojitelji se trudimo, da bi bil prehod med domom in vrtcem tako za otroka kot za starše in ne nazadnje tudi za nas čim lažja in čim manj stresna. Z medsebojno pomočjo nam v tem procesu lahko uspe vzpostaviti kvalitetne odnose, ki so temelj dobrega počutja vseh v procesu in dobra nadaljnja podlaga za delo in sodelovanje.
Ključne besede: Ključne besede: stiska staršev, stiska otrok, priprave na vstop v vrtec, komunikacija, zaupanje, navezanost, uvajanje, stres.
Objavljeno: 06.05.2009; Ogledov: 3782; Prenosov: 974
.pdf Celotno besedilo (336,91 KB)

2.
Akutna dihalna stiska otroka z okužbo dihal
Tina Grbec, 2012, diplomsko delo

Opis: Akutna dihalna stiska otroka je kompleksno bolezensko stanje, ki prizadene ves otrokov organizem. Definiramo jo kot nezmožnost zadostnega mešanja kisika in ogljikovega dioksida v pljučnih mešičkih, ki je nujno za presnovne potrebe organizma. V diplomski nalogi smo predstavili vzroke in znake dihalne stiske pri otrocih ter vlogo medicinske sestre. Namen raziskave je bil ugotoviti kako medicinske sestre prepoznajo stanje akutne dihalne stiske pri otroku in kako se ob tem odzovejo. Raziskovalna metodologija. Za raziskavo je bila uporabljena deskriptivna metoda dela. Kot raziskovalni instrument, smo uporabili delno strukturiran vprašalnik. Kvantitativne podatke smo statistično obdelali s pomočjo računalniškega programa Microsoft Excel ter jih ponazorili v obliki frekvenčnih grafikonov. Rezultati. Medicinske sestre zaposlene v pediatrični zdravstveni negi, na pulmološkem področju v eni izmed bolnišnic v Sloveniji zelo dobro poznajo vzroke ter znake akutne dihalne stiske. Na drugih oddelkih klinike se z dihalno stisko srečujejo redkeje, vendar so o znakih in ukrepih ob dihalni stiski kljub temu poučene. Povzročitelje ter okužbe dihal, ki najpogosteje povzročajo akutno dihalno stisko otroka, najbolje poznajo pulmološke medicinske sestre ob tem pa smo ugotovili, da bi znanje o akutni dihalni stiski morali poglobiti na sprejemno-triažnem oddelku, kjer se s tem stanjem pogosto srečujejo. Razprava in sklep. Bolezni dihal, ki se pri otroku pogosto kažejo z znaki akutne dihalne stiske ali obstrukcije v dihalnih poteh, so eden najpogostejših vzrokov, da otrok potrebuje zdravljenje v bolnišnici. Pomembno je, da medicinska sestra dobro pozna klinične znake za možno obstrukcijo dihal in klinične znake dihalne stiske. Le ti opozarjajo na to, da otroku lahko grozi dihalna odpoved, zato je tovrstno delo medicinske sestre ključnega pomena in ima pomemben vpliv na izid zdravljenja pri takšnem otroku.
Ključne besede: akutna dihalna stiska, otrok, okužbe dihal, medicinska sestra, zdravstvena nega
Objavljeno: 12.06.2012; Ogledov: 3551; Prenosov: 590
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

3.
Strah kot oblika stiske v predšolskem obdobju
Tjaša Šoba, 2019, diplomsko delo

Opis: Stiske so vse pogostejši spremljevalec otrokovega življenja. V predšolskem obdobju je vse pogostejša oblika stiske strah. Vsakega je lahko kdaj strah, vendar je pomembno, da le-tega znamo nadzirati oziroma premagati. V predšolskem obdobju se prav tako pojavljajo različni strahovi. Le-ti so pri otrocih pogojeni s številom otrokovih izkušenj in ali so le-te pozitivne oziroma negativne. Odrasli smo tisti, ki otrokovim strahovom dodamo težo. V času bivanja otrok v vrtcu je vzgojitelj oziroma strokovni delavec v skupini edina oseba, ki lahko otroku pomaga. Naloga vzgojiteljev in pomočnikov je, da otrokom strahove predstavimo kot nekaj vsakdanjega, hkrati pa jih pri soočanju z le-temi stojimo ob strani, jih poslušamo, potolažimo in skupaj poiščemo ustrezno rešitev. Strah je lahko nekaj povsem nedolžnega in običajnega, vendar pa se le-ta lahko sprevrže v travme, v kolikor otroku ne znamo pomagati ali pa posredujemo na napačen način. Pomembno je, da smo ozaveščeni in strokovno dobro podkovani na tem področju, saj bomo le tako lahko stali ob strani in pomagali otrokom pri premagovanju strahov. Vsekakor je pomembno, da tudi o takšnih temah govorimo z otroki in skupaj preprečimo nastanek stisk oziroma večjih strahov v življenju otrok. Diplomsko delo Strah kot oblika stiske v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega, empiričnega in tudi praktičnega dela, ki je dodan empiričnemu delu. V empiričnem delu smo predstavili otrokovo stisko, stres in strahove ter tudi nastanek in možne posledice le-teh. Poiskali in predstavili smo tudi smernice delovanja pri soočanju otrok s strahovi. V empiričnem delu smo raziskali, kako se strokovni delavci vrtca soočajo s strahovi otrok ter katere oblike strahov prevladujejo v predšolskem obdobju. Vse skupaj smo podkrepili s projektom, ki smo ga izvajali v vrtcu in podrobno predstavili v empiričnem delu naloge.
Ključne besede: Stiska, strah, otrok, pomoč, predšolsko obdobje
Objavljeno: 18.11.2019; Ogledov: 134; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici