| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 71
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza ravnanja s sodelavci v podjetju Tuš d.o.o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Andreja Bahovec, 2007, diplomsko delo

Ključne besede: vodja, vodenje, stili vodenja
Objavljeno: 31.03.2008; Ogledov: 2420; Prenosov: 415
.pdf Celotno besedilo (374,18 KB)

2.
Vpliv stila vodenja na zadovoljstvo zaposlenih : diplomsko delo
Helena Jus, 2008, diplomsko delo

Ključne besede: vodenje, stili vodenja, zadovoljstvo zaposlenih, motivacija
Objavljeno: 14.01.2009; Ogledov: 6260; Prenosov: 1917
.pdf Celotno besedilo (699,86 KB)

3.
Motivacija v sodobnem vodenju
Helena Božič, 2009, diplomsko delo

Opis: Ljudje smo si različni, zato ni enega in edinega načina, kako motivirati zaposlene. Naloga vodje oz. vodstva podjetja je, da zaposleni dobro opravijo svoje delo. Zato morajo ugotoviti, kaj je za zaposlene pri delu pomembno, kaj jih motivira k boljšem doseganju ciljev. Za dosego tega morajo vodilni v podjetju znati motivirati zaposlene, tako bodo ti opravljali svoje delo boljše, kakovostnejše ter z večjo prizadevnostjo. V diplomskem delu smo želeli predstaviti pogled na obstoječe motivacijske teorije, dejavnike motiviranja. Prikazali smo načine motiviranja medicinskih sester za delo in njihovo pomembnost pri vsakdanjem delu, kakor tudi vodenje, teorije vodenja, modele in stile vodenja. Predstavili smo nekatere elemente sodobne zdravstvene nege, ki jih morajo medicinske sestre vključevati v svoje delo za izboljšanje kakovosti zdravstvene nege in približevanje stroki. Prikazali smo načine vodenja v zdravstveni negi. Diplomska naloga je teoretična in temelji na deskriptivni metodi dela. Pregledali in analizirali smo številno aktualno domačo in tujo literaturo, vire smo črpali iz revije ˝Obzornik zdravstvene nege˝, iz različnih zbornikov predavanj, ter internetne vire na temo zdravstvene nege in motivacije medicinskih sester. Literaturo smo kritično analizirali.
Ključne besede: Motivacija, motivacijske teorije, vodenje, stili vodenja, vodenje v zdravstveni negi.
Objavljeno: 15.07.2009; Ogledov: 3119; Prenosov: 842
.pdf Celotno besedilo (338,08 KB)

4.
MANAGER IN VODENJE PODJETJA
Tamara Frešer, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem predstavila managerja v procesu vodenja podjetja in tudi njegovo vlogo v teamu. Manager, ki stoji na čelu sodobnega podjetja, ima v podjetju velik vpliv na delovanje podrejenih sodelavcev, ki s svojim delom pripomorejo k uspešnosti organizacije. Osredotočila sem se na proučevanje managerja z vidika lastnosti, nalog kot so planiranje, organiziranje, vodenje in kontroliranje, na proučevanje karakteristik pri katerih sem opredelila managerja z vidika strateških, organizacijskih, operativnih in osebnostnih karakteristik, ter na proučevanje navad in najpogostejših poslovnih napak. Manager je torej tisti, ki ga deležniki, ustanovitelji pooblastijo za obvladovanje celotne organizacije ali le del te z namenom, da bi ta učinkovito in uspešno dosegala zastavljene cilje. S pomočjo avtorjev sem prišla do ugotovitev, da so nekateri posamezniki boljši, drugi slabši vodje. Dobri vodje so predvsem tisti, kateri ne apelirajo samo na razum svojih zaposlenih, ampak na njihovo srce, ter usmerjajo pozornost na cilj in ne na sebe, takšni so transformacijski vodje, kateri so dober vzor zaposlenim. Managerji bi povečali uspešnost organizacije, če bi zaposlenim dodeljevali pomembne naloge in jim z tem izkazovali zaupanje, ter povečali njihovo produktivnost in pripadnost organizaciji, saj njihovo delo več zanje ne bi bila rutina ampak osebno zadovoljstvo in z tem bi bili zastavljeni cilji v organizaciji uresničeni hitreje in učinkoviteje. Da pa bi managerji ohranili pregled nad organizacijo in da se ne bi znašli v konfliktnih situacijah morajo ukrepati pravočasno, torej preden se problemi v organizaciji sploh pojavijo, jih morajo proučiti in se nanje pripraviti. Pri vsem tem pa se morajo posluževati tudi pravilnih stilov vodenja, ki so za dano organizacijo najboljša izbira, tako tudi za zaposlene, kot za managerja glede na njegove lastnosti. Predstavila sem tudi na katere poslovne napake morajo biti pozorni managerji, da nebi ogrozili podjetja katerega vodijo. Uspešni managerji se morajo posluževati sodobne informacijske tehnologije, katera jim pomaga pri odločanju in pri delu v teamu. V diplomskem delu sem predstavila sodobno informacijsko tehnologijo (Cisco TelePresence), ki vodjem, z različnih koncev sveta omogoča lažjo izmenjavo informacij in z tem se zmanjšuje čas in stroški službenih potovanj. Teze postavljene na začetku diplomskega dela, ki pravita, da za uspešno vodenje podjetja potrebujemo dobrega managerja, ter da vodenje podjetja zahteva strokovno znanja managerja in teamsko delo ob sodobni tehnologiji, so se skozi nalogo potrdile. Uspešen manager je torej usmerjen v sodobno tehnologijo, ki mu pomaga pri doseganju zastavljenih ciljev organizacije, pripravljen je na nenehno prilagajanje spremembam, na delo v teamu in na vseživljenjsko učenje.
Ključne besede: manager, lastnosti vodij in njihove napake, sestavine, procesi, modeli, ravni stili vodenja, ovire za managerke, vrste in vloga v teamu, tehnologija in sistemi za skupinsko delo
Objavljeno: 02.02.2010; Ogledov: 3921; Prenosov: 905
.pdf Celotno besedilo (283,25 KB)

5.
VPLIV OSEBNOSTI NA STILE VODENJA
Petra Vučak, 2009, diplomsko delo

Opis: Nekatere naše vrline krasijo zlate lastnosti, druge pa kvarijo sivi odtenki. Če bi ljudje razumeli in spoznali svojo osebnost, ter osebnostne tipe drugih ljudi, bi se problemi pri komunikaciji občutno zmanjšali. Takrat bi namreč lažje uvideli, zakaj je nekdo reagiral na način, kot je ali zakaj je nekdo dejal to, kar je. Smisel tega je, da spoznamo svoje dobre lastnosti, ki jih lahko še bolj razvijemo, slabe pa poskušamo nadzorovati in tako zmanjšati njihov vpliv. Iskanje uspešnih in učinkovitih stilov vodenja je že od nekdaj pomemben del proučevanja procesa vodenja. Prepričanj o obstoju najboljšega stila vodenja, ki bi bil uspešen in učinkovit v vseh situacijah, je danes veliko. Vendar danes, ko se situacije nenehno spreminjajo, sploh v trajanju gospodarske krize, pa takšno vodenje ne pride več v poštev. Tako lahko rečemo, da je nepravilno tisto vodenje, ko se isti stil vodenja uporablja in ponavlja v vsaki situaciji, do vsakega posameznika in ob vsakem času. Na izbiro stila vodenja pa vplivajo tudi osebnostne lastnosti vodje. Osebnostne lastnosti vodje definirajo obnašanje vodje, ki je lahko ekstravertirano oziroma introvertirano, odločno, vestno in odgovorno, samozavestno, zaupljivo, kako se vodja obnaša v odnosih z drugimi ljudmi, kako sprejema in opravlja svoje delovne naloge. Vendar moramo tukaj omeniti, da se osebnostne lastnosti lahko spremenijo in se, odvisno od volje in želje posameznika, lahko razvijajo bolj v pozitivno ali v negativno smer. Nesporno ima osebnost vodje velik vpliv na izbiro stila vodenja, ob tem pa ne smemo zanemariti tudi drugih pomembnih vplivnih dejavnikov, kot so: situacija, v kateri se vodja, zaposleni ali organizacija nahaja, vplivi okolja in kultura organizacije, osebnost zaposlenih, zastavljeni cilji, itd.
Ključne besede: Osebnost, osebnostne lastnosti, tipi osebnosti, temperament, dimenzije osebnosti, vodenje, vodja, osebnostne lastnosti vodje, stili vodenja.
Objavljeno: 07.12.2009; Ogledov: 3733; Prenosov: 1222
.pdf Celotno besedilo (486,63 KB)

6.
IDENTIFIKACIJA GRADNIKOV STILOV VODENJA IN KARIERNIH SIDER PRI VODILNIH MEDICINSKIH SESTRAH V SLOVENIJI
Boris-Miha Kaučič, 2009, magistrsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Vodenje je sposobnost vplivati, spodbujati in usmerjati sodelavce k želenim ciljem (Možina, 1994). Karierno sidro je nekakšna posameznikova podoba o sebi, njegov lasten pogled na to, kaj hoče in v čem je dober. Z zadovoljevanjem določenega kariernega sidra posameznik uresničuje svojo samopodobo. Metoda: Raziskava je temeljila na deskriptivni (opisni) in kavzalno-neeksperimentalni metodi empiričnega raziskovanja. Z njo smo želeli ugotoviti in identificirati stile vodenja in karierna sidra pri vodilnih medicinskih sestrah v slovenskih bolnišnicah. Kot instrument smo uporabili anketni vprašalnik, ki je bil razdeljen v sedem tematskih sklopov. Od 308 poslanih vprašalnikov smo dobili vrnjenih 184, kar predstavlja 60 % realizacijo vzorca. Cronbach¨s Alpha je bil 0,904. Z analizo razsevnega diagrama, preizkušanjem Crombachovega koeficienta in vizualno analizo smo izločili štiri bolnišnice, ker odgovori niso bili popolni oz. so imeli preveč osamelcev, tako da je v nadaljnji statistični analizi sodelovalo 19 slovenskih bolnišnic od prvotno 23. Uporabili smo statistični program SPSS 15.0. Rezultati: Na podlagi statistične obdelave podatkov smo ugotovili, da vodilne medicinske sestre uporabljajo tranformacijski model vodenja (PV=4,60). Identificirali smo, da pri vodilnih medicinskih sestrah prevladujeta zavzeti (PV=4,08) in združevalni stil vodenja (PV=3,99). Najmanj uporabljajo vodenje brez vajeti — laissez faire. Pri vodilnih medicinskih sestrah, ne glede na nivo vodenja, smo identificirali, da je prevladujoče karierno sidro, sidro življenjskega sloga (29,9 %), sledi sidro predanosti (19 %) in tehnično funkcionalno sidro ali sidro specialista v 16 %. Pri glavnih medicinskih sestrah bolnišnic smo identificirali šest kariernih sider, pri glavnih medicinskih sestrah oddelkov pa vseh osem kariernih sider. Pri medicinskih sestrah prvega nivoja vodenja prevladuje tehnično funkcionalno sidro ali sidro specialista (31,6 %), identificirali nismo kariernega sidra podjetniške ustvarjalnosti ter varnosti in stabilnosti. Na drugem nivoju vodenja prevladuje kot vodilno sidro sidro življenjskega sloga. Menedžersko karierno sidro je prisotno pri treh vodilnih medicinskih sestrah, od tega na prvem nivoju vodenja eno. Povzetek razprave: Ugotovili smo, da je pri vodilnih medicinskih sestrah v slovenskih bolnišnicah prisotnih vseh osem kariernih sider po Scheinu, vendar obstaja pri tem razlika, če ločimo glavne medicinske sestre glede na nivo vodenja. Slovenske bolnišnice vodijo glavne medicinske sestre (pomočnice direktorjev za zdravstveno nego), pri katerih je vodilno karierno sidro, tehnično funkcionalno ali sidro specialista, za katero je značilno, da je v diametralnem nasprotju z menedžerskim sidrom. Ugotavljamo, da glavne medicinske sestre bolnišnic vidijo sebe (svojo podobo) kot strokovnjakinje, ki so rade dobre v tem, kar počnejo na svojem področju dela, da želijo svoje delo opravljati kakovostno, vendar ključ njihove motivacije nista vodenje in odgovornost. Sebe vidijo kot osebe, ki želijo pomagati in služiti drugim in smatrajo delo kot del njihovega življenja. Pomembna vrednota zanje je tudi prosti čas.
Ključne besede: vodenje, modeli vodenja, stili vodenja, menedžment, kariera, karierna sidra, medicinska sestra, bolnišnica.
Objavljeno: 05.01.2010; Ogledov: 3416; Prenosov: 846
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

7.
FAKTORJI USPEŠNOSTI DELA MEDICINSKIH SESTER
Jožica Rešetič, 2009, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga skuša odgovoriti na vprašanja, kakšno je pravilno in priporočljivo vodenje v zdravstveni negi, kakšnega vodjo potrebujemo na tem področju, kakšne osebnostne lastnosti naj ima sodoben vodja in kako vodenje vpliva na razvoj in delovanje stroke. V teoretičnem delu so predstavljene osebnostne lastnosti vodje — medicinske sestre in njihov vpliv na vodenje v zdravstveni negi. Prikazan je zgodovinski in sodobni razvoj zdravstvene nege ter ostalih poklicev v zdravstvu. V nadaljevanju je predstavljena organizacija na splošno in njena struktura. Sledi podrobna obdelava in predstavitev neprofitne organizacije. Naslednji sklop teoretičnega dela zajema vodenje na splošno in menedžment v zdravstveni negi ter dosežke in dejanske potrebe po dvigu nivoja kakovosti v zdravstveni negi. Predstavljena je medicinska sestra v vlogi vodje, njene osebnostne lastnosti in stili vodenja, ki so trenutno v opravljanju zdravstvene nege. Rezultati raziskave so pokazali, čeprav ne docela izrazito, da lahko faktorji učinkovitosti vplivajo na učinkovitost posamezne vodje. Menimo, da še tako visoka vrednost določenega faktorja (ali faktorjev) ne more nadomestiti prenizke vrednosti enega samega od preostalih faktorjev. V skladu s povedanim se ni mogoče strinjati z nekaterimi avtorji, ki razlagajo uspešnost vodij kot zmnožek dveh faktorjev: usposobljenosti in motivacije za vodstveno delo (po tej teoriji lahko posameznik pomanjkljivo usposobljenost nadomesti z večjo motiviranostjo). Modeli vodenja, kakor tudi zakonske spremembe, sami po sebi ne morejo voditi ljudi. Vodijo lahko samo močne vodilne osebnosti, sposobni ljudje, ki bodo oblikovali time, angažirali znanje, motivirali ljudi in ustvarjali klimo za demokratizacijo odnosov. Velikokrat se namreč poraja vprašanje, kakšno organizacijo in vodenje potrebujemo v 21. stoletju na področju zdravstvene nege.
Ključne besede: organizacija zdravstvene nege, medicinske sestre, kakovost, vodenje, osebnostne lastnosti vodje, stili vodenja
Objavljeno: 15.12.2009; Ogledov: 3331; Prenosov: 739
.pdf Celotno besedilo (1005,14 KB)

8.
VODENJE PODJETJA Z VIDIKA MANAGERJA
Luka Kolarič, 2009, diplomsko delo

Opis: Vodenje podjetja in managerji z ustreznim znanjem, so ključ do uspeha podjetja. Največ je odvisno od ljudi, ki so na vodilnih položajih v podjetjih, njihovih odločitev in ustvarjanju dobrih poslovnih rezultatov. V današnjih razmerah pa je še posebej pomembno, da zna manager, kljub krizi voditi podjetje z vsem znanjem in sposobnostmi, da bi kar se da dobro delovalo na trgu. Za vso to vodenje ni potrebno samo znanje iz teorije, potrebno je to znanje prenesti v prakso, kajti šele takrat se vidi, kakšne lastnosti ima posamezen manager in ali je sposoben voditi podjetje. Samo vodenje je sestavljeno iz več stilov in tehnik, ki jih je potrebno uporabljati v podjetjih. Vse to lahko povežemo tudi s pojmom management. Sam pojem management lahko tolmačimo kot neko vodenje podjetja k določenim izidom. Management je sestavljen iz posameznih ravni. V diplomskem delu sem tudi pojasnil razliko med managerjem in podjetnikom. Nekateri so mnenja, da je to isti pojem, vendar sta v realnosti to povsem različni osebi.
Ključne besede: Vodenje/ stili vodenja/ naloge vodenja/ tehnike vodenja/ management/ ravni managementa/ manager
Objavljeno: 25.05.2010; Ogledov: 1996; Prenosov: 363
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

9.
VODENJE IN MOTIVACIJA ZAPOSLENIH NA OSNOVNI ŠOLI X
Jana Podlogar, 2010, diplomsko delo

Opis: POVZETEK O vodenju in motivaciji zaposlenih je že precej napisanega. Kaj je to, kako priti do nje, kako motivirati sebe in druge, o pomenu, o nujnosti in potrebi, da smo motivirani za uspeh, kakšne so »univerzalne formule za uspeh«. Pa vendar sem ob pogovorih s prijatelji, sodelavci in znanci zasledili ogromno nezadovoljstva, jeze, razočaranja in nemotiviranosti za delo. Tudi sama sem na lastni koži izkusila vse te občutke. Najbolj pa sem se zgrozila ob dejstvu, da je večina mojih sogovornikov, tako kot sem tudi sama, šele na začetku svoje karierne poti. Redkokdaj srečam nekoga, ki z veseljem pripoveduje o svoji službi, delu, ki mu predstavlja izzive, nekoga ki je za dobro opravljeno delo pohvaljen, o napakah ob katerih se uči in o dobrih medsebojnih odnosih. Poskušala sem ugotoviti razloge za to nezadovoljstvo in odkrila, da so v veliki večini krivi prav vodje, včasih pa celo direktorji podjetij, ki vodenje zamenjujejo z upravljanjem, direktivnim nadzorom in kontrolo. In prav iz teh razlogov sem se odločila, da bom pisala diplomsko nalogo na temo Vodenja in motivacije zaposlenih na Osnovni šoli X. Diplomska naloga je razdeljena na dva širša dela, in sicer na teoretičen in praktičen del. V teoretičnem delu bom najprej obravnavala različne stile in modele vodenja ter skušala odkriti kakšne naj bi bile osebnostne lastnosti vodje. Obravnavala bom vrste motivov, motivacijske teorije in opredelili dejavnike, ki uničujejo motivacijo, obenem pa dejavnike, ki učinkujejo na motivacijo. Teoretičnemu delu bo sledila empirična raziskava s katero bom ugotavljala kako so zaposleni na Osnovni šoli X motivirani za delo. Proti koncu bom prikazala rezultate in ugotovitve raziskave katero sem izvedla na eni izmed gorenjskih osnovnih šol. Anketa je bila izvedena anonimno. Sledi zaključek v katerem je zajeta sklepna misel.
Ključne besede: Ključne besede: • vodja • vodenje • stili vodenja • motivacija • motivacijski dejavniki
Objavljeno: 10.05.2010; Ogledov: 2431; Prenosov: 323
.pdf Celotno besedilo (434,42 KB)

10.
STILI VODENJA
Tatjana Maguša, 2010, diplomsko delo

Opis: Opravljena raziskava temelji na vprašalniku W. J. Reddina, ki loči štiri temeljne stile vodenja: zadržani stil, socialno usmerjeni stil, k delovnim ciljem usmerjeni stil ter k sodelovanju usmerjeni stil. Ker je dandanes za uspešno vodenje pomembno, da vodja pozna svoj stil vodenja, da ga prilagodi glede na situacijo, v kateri se znajde, na ljudi, ki jih vodi ter na okolje v katerem dela, želimo z raziskavo, ki smo jo opravili, proučiti ali so vodje v podjetju Lentherm-Invest d.o.o. in podjetju Kmetijska zadruga Ptuj z.o.o. usmerjeni k delovnim ciljem ali odnosom z ljudmi. Namen naše naloge je na podlagi ocen zaposlenih, ki smo jih dobili v obeh omenjenih podjetjih, ugotoviti prevladujoči stil vodenja ter na podlagi Reddinove teorije 3-D prikazati najustreznejši stil, glede na specifično naravo dela. Anketni vprašalnik smo razdelili med zaposlene ter na podlagi njihove ocene, kako so ocenjevali svojega neposredno nadrejenega vodjo ugotovili, da je v proizvodnem podjetju Lentherm-Invest d.o.o. največ zaposlenih ocenilo svojega vodjo kot vodja, ki uporablja k delovnim ciljem usmerjeni stil, prav tega pa Reddin označuje kot najprimernejšega za njihovo naravo dela. Naj omenimo, da so rezultati pokazali, da ni močno izstopajočega stila, kar pripisujemo raznoliki naravi dela vodij, saj so bili ocenjeni vodje tako v proizvodnji kot vodje, ki se ukvarjajo z razvojno raziskovalnim delom, vodje v računovodstvu itd. Podoben rezultat, kar se tiče prevladujočega stila vodenja, smo dobili tudi na podlagi raziskave v podjetju Kmetijska zadruga Ptuj z.o.o.. zaradi raznolike narave dela uprave in poslovalnic, ki smo jih anketirali, vodje delajo na različnih področjih; od računovodskih, prodajnih, raziskovalnih pa vse do storitvenih. Še najpogosteje ocenjeni stil vodenja je socialno usmerjeni stil, ki ga Reddin označuje kot najprimernejšega za področje, kjer je potrebno nenehno povezovati naloge in ljudi, ki sodelujejo v procesu. Posebno pozornost smo namenili socialno in delovno usmerjenemu stilu vodenja. Rezultati so pokazali, da pri izbiri socialno usmerjenega stila vodenja ni posebnih razlik med moškimi in ženskami, med vodji z višjo ali nižjo izobrazbo ter mlajšimi ali starejšimi vodji. Pri delovno usmerjenem stilu vodenja pa smo prišli do ugotovitev, da so moški bolj delovno usmerjeni kot ženske, da so vodje, ki so starejši od 40 let, bolj delovno usmerjeni kot mlajši od 40 let ter, da so vodje z višjo izobrazbo bolj delovno usmerjeni kot vodje z nižjo izobrazbo.
Ključne besede: teorije vodenja, stili vodenja, vodenje, vodja, dejavniki, organizacija
Objavljeno: 01.06.2010; Ogledov: 8165; Prenosov: 3360
.pdf Celotno besedilo (776,10 KB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici