| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Priložnosti sodelovanja družinskih podjetij in startup podjetij na praktičnem primeru
Karin Žižek, 2024, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja imajo ključno vlogo v evropskem gospodarstvu, vendar se soočajo z izzivi v hitro spreminjajočem se okolju. Globalizacija in digitalizacija postavljata družinska podjetja pred številne izzive, saj se morajo spretno odzivati na vse večjo kompleksnost in hiter razvoj trgov. Sodelovanje s startup podjetji se vse bolj prepoznava kot potencialna rešitev za soočanje s temi izzivi. Sodelovanje z novoustanovljenimi podjetji je za korporacije zelo obetavno, ostaja pa nejasno, kako izvedljiva je odločitev za ta pristop za družinska podjetja zaradi njihovih posebnih lastnosti, kot so nenaklonjenost tveganju, nepripravljenost za vlaganje v inovacijske namene, dolgoročna usmeritev in nepripravljenost za sodelovanje. Kljub različnim lastnostim družinskih podjetij pa družinska podjetja vedno bolj prepoznavajo pomembnost sodelovanja z novimi podjetji za inovacije. Prihodnost družinskih podjetij je mogoče okrepiti s sodelovanjem s startup podjetji, kar obeta inovativne rešitve za obe strani. To potrjuje tudi analiza praktičnega primera, ki je pokazala, da sodelovanje prinaša koristi tako družinskim podjetjem kot startupom. Na podlagi teh ugotovitev predlagamo razširitev takšnih partnerstev, ki bi lahko povečala raznolikost idej in konkurenčnosti ter spodbudila dinamičen razvoj v panogah, kjer podjetja delujejo, s čimer bi izboljšali storitve za uporabnike. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in praktičnega dela. V prvem oziroma teoretičnem delu smo predstavili temeljne pojme sodelovanja podjetij, kot so oblike sodelovanja, inovacije kot rezultat sodelovanja, dejavnike uspeha za sodelovanje in tveganja, ki se lahko pojavijo pri sodelovanju; podrobneje je predstavljen vpliv sodelovanja na družinska in startup podjetja. V drugem oziroma praktičnem delu pa smo na osnovi zapisane teorije predstavili praktičen primer vplivanja oziroma priložnosti sodelovanja družinskega podjetja s startup podjetji.
Ključne besede: družinsko podjetje, startup, sodelovanje, inovacije
Objavljeno v DKUM: 11.04.2024; Ogledov: 236; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

2.
Ključni dejavniki uspeha startup podjetja
Tina Gradišar, 2023, diplomsko delo

Opis: Startup podjetje, imenovano tudi zagonsko podjetje, je posebna oblika podjetja, ki je visoko inovativno, s potencialom za rast na globalnih trgih, relativno mlado in deluje v izjemno negotovih pogojih. Startup podjetja pozitivno vplivajo na gospodarsko rast in razvoj, ustvarjajo delovna mesta in prispevajo k inovacijam, vendar je stopnja preživetja tovrstnih podjetij izjemno nizka, zato smo se spraševali, kaj odločilno pripomore k uspehu startup podjetij. Z namenom, da bi razumeli dejavnike uspeha startup podjetij, smo proučevali notranje in zunanje dejavnike uspeha ter stanje startup ekosistema v Sloveniji. Notranji dejavniki uspeha startup podjetja so podjetniška ideja, poslovna priložnost, podjetnik, ustanovitveni tim, produkt in trženje. Zunanji dejavniki pa vključujejo družbeno okolje, podporne institucije, gospodarske razmere in financiranje. Ugotavljamo, da startup podjetniki odločilen pomen za uspeh svojega podjetja pripisujejo kombinaciji različnim dejavnikom. V fazi zagona kot ključne prepoznavajo notranje dejavnike uspeha, pri čemer na sam vrh pomembnosti uvrščajo ustanovitveni tim. Med zunanjimi dejavniki uspeha kot najpomembnejšega izpostavljajo financiranje. Startup podjetja delujejo znotraj startup ekosistema in se povezujejo z različnimi zasebnimi in javnimi deležniki le-tega. Na ta način lahko dostopajo do raznolike podpore. Startup ekosistem sestavljajo podjetniki, podporne organizacije, javne institucije in podjetniški procesi. Pomemben deležnik vsakega startup ekosistema je država, ki naj bi s svojimi vladnimi politikami zagotavljala ugodno poslovno okolje za nastajanje in delovanje startup podjetij. Raziskava je pokazala, da slovenski startup ekosistem ni optimalen. Kljub pozitivnim spremembam ostajajo nerešena vprašanja, ki otežujejo uspeh startup podjetij. Startup podjetniki so nezadovoljni s finančnimi spodbudami, težko dosegljivimi viri financiranja, visoko birokracijo in neučinkovitostjo zakonodaje. V zaključku opozarjamo na pomembnost vlaganja v startup podjetja, saj številne študije dokazujejo njihov velik pomen za gospodarstvo. Izhajajoč iz rezultatov raziskave predlagamo, da se oblikovalci vladnih politik bolj povežejo s startup podjetniki, da bi dobili celostno sliko izpostavljene problematike. Uspešne zgodbe startup podjetnikov dokazujejo, da je uspeh mogoče doseči. Z razumevanjem dejavnikov uspeha in učinkovito podporo startup podjetij bi bilo takšnih zgodb lahko še več.
Ključne besede: startup podjetje, uspeh podjetja, notranji in zunanji dejavniki uspeha, startup ekosistem.
Objavljeno v DKUM: 09.10.2023; Ogledov: 431; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

3.
Podjetniška demografija in značilnosti startup in scaleup podjetij : Slovenski podjetniški observatorij 2022
Matej Rus, Dijana Močnik, Katja Crnogaj, 2023

Opis: V prvem delu monografije smo proučevali temeljno poslovno demografijo slovenskih podjetij in jo primerjali z evropsko. Namen tega dela je, da dobimo temeljno sliko o slovenskih podjetjih in razumemo, kako je slovensko podjetništvo umeščeno v evropsko. Analizirali smo ključne značilnosti slovenskih gospodarskih družb in samostojnih podjetnikov, ki so se leta 2021 ukvarjali s podjetniškimi aktivnostmi in so bili razvrščeni v vse dejavnosti SKD. V drugem delu raziskave smo proučevali značilnosti startup in scaleup podjetij. Osredotočili smo se predvsem na proučevanje nihovih značilnosti, potreb in izzivov, saj podjetja na začetku razvoja in pri prehodu v rast potrebujejo največ podpore in spodbud. Proučili smo njihov strateški pomen, naredili mednarodno primerjavo startup in scaleup podjetij, analizirali podporno okolje zanje ter na osnovi primarne raziskave med njimi podali ključne značilnosti ter priporočila za njihovo podporo in razvoj v Sloveniji.
Ključne besede: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, startup podjetja, scaleup podjetja, strategije in politike, empirična analiza
Objavljeno v DKUM: 19.04.2023; Ogledov: 697; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (12,77 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Financiranje preko spletnih platform
Gal Vohar, 2022, diplomsko delo

Opis: For a company to be established and survive, it needs financial resources, which it acquires through funding. A company can be funded through equity, debt, or crowdfunding. crowdfunding will be explained in greater detail in the continuation of this project. We will explore the types of crowdfunding and which online platforms exsist, their differentiation according to the needs of the individual, their conditions for a successful campaign application, and interest after a successful campaign is completed. We will also present some successful start-ups and their products, with which they exceeded their expectations and goals. Crowdfunding is mostly chosen by start-up companies to obtain financial resources from various investors and not only from one business partner or person, which in most cases is a bank. However, we must not forget that crowdfunding platforms are also approached by individuals who want to help others or just need financial help themselves due to unpredictable circumstances such as expensive medical bills or to help people involved in natural disasters (floods, tornadoes, earthquakes, etc.).
Ključne besede: množično financiranje, zagonsko podjetje, spletne platforme, startup.
Objavljeno v DKUM: 23.03.2023; Ogledov: 642; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

5.
Primerjava slovenskih podjetniških inkubatorjev z vidika podpore start-up podjetjem
Karmen Friškovec, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je primerjava slovenskih podjetniških inkubatorjev z vidika podpore start-up podjetjem. V magistrskem delu smo želeli opredeliti vlogo in pomen podjetniškega ekosistema v Sloveniji, predvsem se osredotočiti na start-up ekosistem in proučiti izbrane vidike podpore za podjetja. V teoretičnem delu smo analizirali, katere inštitucije v Sloveniji zagotavljajo podporno okolje za podjetništvo, nato smo predstavili, kakšna je vloga inštitucij podpornega okolja pri spodbujanju podjetništva, predvsem smo se osredotočili na podjetniško, inovativno in finančno okolje. Proučili smo, kakšne storitve ponujajo proučevani podjetniški in univerzitetni inkubatorji ter na podlagi tega izdelali primerjavo, ki prikazuje, katere storitve so inkubatorjem skupne oziroma ali se le-ti morda med seboj razlikujejo glede na slabšo ali boljšo ponudbo. V empiričnem delu smo se osredotočili na SAŠA inkubator, ki sodi med podjetniške inkubatorje ter predstavili enega izmed njegovih programov Startup trampolin oziroma kot so ga poimenovali v letošnjem letu, Startup generator. S spremljanjem programa smo želeli ugotoviti, ali pripomore k temu, da so start-up podjetja ob vstopu na trg bolj suverena in samozavestna. Udeležencem letošnjega Startup generatorja smo v izpolnitev posredovali anketi vprašalnik, na osnovi katerega smo preučili, ali tovrstne storitve, kot so na primer intenzivni programi za razvoj podjetniške ideje, res pripomorejo k samozavestnejšemu in hitrejšemu vstopu na trg oziroma ali udeleženci tekom programa pridobijo več znanja kot so ga imeli pred udeležbo na Startup generatorju. Prišli smo do ugotovitev, da so udeleženci programa zadovoljni z izvedbo samega programa kot tudi z izvedbo delavnic in da so tekom progama pridobili manjkajoča znanja oziroma svoje obstoječa znanja še izboljšali. Nekateri izmed njih so pridobili še celo več znanja kot je bilo potrebno. Izvedba delavnic se jim je zdela strokovna, saj je pokrivala področja od ideje do nastanka ter prodaje produkta. Analiza vprašalnika je pokazala, da so samo trije vključeni udeleženci že prejeli finančno podporo s strani države, medtem ko še nihče izmed anketiranih ni prejel finančne podpore s strani poslovnih angelov. Anketirani udeleženci bi program Startup generator vsekakor priporočili prijatelju ali znancu, ki se želi preizkusiti na samostojni karierni poti. Glede na analizo rezultatov lahko sklepamo, da tovrstni intenzivni programi za razvoj podjetniške ideje, kot je Startup generator, v veliki meri pripomorejo k samozavestnejšemu in hitrejšemu vstopu start-up podjetij na trg.
Ključne besede: podjetništvo, podporno okolje, podjetniški inkubator, univerzitetni inkubator, SAŠA inkubator, Startup generator
Objavljeno v DKUM: 22.10.2021; Ogledov: 1106; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

6.
Analiza uspešnosti prodaje podjetja mzt investicije d.o.o.
Nejc Sedej, 2019, diplomsko delo

Opis: Prodaja je ena izmed najpomebnejših aktivnosti pri delovanju podjetja. Polek ekonomskega vidika, daje organizacijam ogromno podatkov, ki so ob pravilnem analiziranju le-teh, lahko ključnega pomena za nadaljni razvoj in uspešnost podjetja. V diplomskem delu je v teoretičnem delu predstavljeno kaj je prodaja, torej opredelitev, pomen in naloge prodaje… Podamo se v natančnejšo analizo uspešnosti prodaje in predstavimo različne segmente le-te. Sledi drug del, kjer znanje teoretičnega dela prenesemo na praktičnega in sicer obravnavamo analizo uspešnosti prodaje startup podjetja, ki se ukvarja s prodajo ročnih ur. Pri analizi ugotovimo, da je za mlado podjetje analiza prodaje lahko ključnega pomena, saj so bili analizirani segmenti obsega prodaje, stroškov in dobičkonosnosti, prodajnega osebja, prodajnih cen, plačil ter zadovoljstva odjemlacev. Pri tem smo ugotovili, da prodaja niha iz meseca v mesec, da morda spletna prodaja le ni dovolj in da je potencial pri analizi določenih segmentov prodaje velik.
Ključne besede: analiza prodaje, ročne ure, startup, sestavine prodaje
Objavljeno v DKUM: 17.12.2019; Ogledov: 1136; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (990,24 KB)

7.
Innovating in a Startup: Germany versus Slovenia
Martina Repnik, 2018, diplomsko delo

Opis: Startup companies are enterprises, which are created with the purpose of growth. The driving force of their growth is innovation, which contributes to the competitive advantage of companies in general. Those companies that have a competitive advantage over other companies can exist on a larger scale: they can employ a greater number of workers which contributes to lower unemployment rates in national economies. That is why startup companies are so important for a country’s well-being, and it is crucial for governments that want economic growth to support them. The most efficient way the government can support startups is through creating the right environment where they can exist and develop. There are different factors that contribute to an overall efficient environment; the most relevant one for this thesis is innovation activity. In the thesis, all the relevant factors were analyzed and the chosen countries (Germany and Slovenia) were compared based on their scores. This way, a more startup-friendly business environment was established. Moreover, interviews with startups from each observed country were conducted to further confirm/deny the theoretical conclusions established in the thesis. From all the information gathered, both theoretical and practical, our assumption that Germany has a better ecosystem for startups to exist in was confirmed.
Ključne besede: startup companies, entrepreneurship activity, startup ecosystem, national culture, innovation, innovation activity
Objavljeno v DKUM: 23.11.2018; Ogledov: 1206; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (841,18 KB)

8.
Razvoj produkta kot pogoj za ustanovitev start-up podjetja
Rene Brdnik Zdolšek, 2016, magistrsko delo

Opis: Razcvet startup podjetij je danes viden na vseh področjih. Tako vsake toliko beremo o podjetju, ki mu je uspelo spremeniti tok miselnosti v neki panogi. V ekipi Mignumi smo se lotili razvoja izdelka, ki bo dosegal lastnosti naprav za pripravo smutijev in hkrati ponudil prenosnost, s tem pa ta ne bo več omejen zgolj na domačo uporabo. V magistrskem delu je opisan postopek razvoja izdelka od ideje do prototipa: iskanje inovativne ideje, analiza trga in konkurence, pregled tehničnih rešitev ter izdelava prototipa s pomočjo pridobljenega znanja. Namen razvoja izdelka je postaviti lastno startup podjetje, ki bo proizvajalo omenjeno napravo.
Ključne besede: vitki razvoj izdelka, startup, iskanje idej, vrednotenje idej
Objavljeno v DKUM: 20.04.2016; Ogledov: 3009; Prenosov: 336
.pdf Celotno besedilo (3,53 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici