SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 269
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Predlog modela komuniciranja s starši hudo bolnih otrok : diplomsko delo univerzitetnega študija
Judita Kolenc, 2005, diplomsko delo

Ključne besede: komuniciranje, starši, hudo bolan otrok
Objavljeno: 31.03.2008; Ogledov: 1975; Prenosov: 204
.pdf Polno besedilo (476,43 KB)

2.
Organizacija izobraževanja v materinski šoli : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Ana Španinger, 2006, diplomsko delo

Ključne besede: nosečnost, bodoči starši, porod
Objavljeno: 31.03.2008; Ogledov: 1863; Prenosov: 322
.pdf Polno besedilo (422,32 KB)

3.
NEGA ZOB IN USTNE VOTLINE PREDŠOLSKEGA OTROKA
Alenka Škrubej, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Nega zob in ustne votline predšolskega otroka je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili ustno votlino, kjer smo zajeli razvoj zobovja, zgradbo zob, razporeditev zob in zobne skupine, obzobna tkiva, slino, jezik in zobne obloge. Ugotovili smo, da zobna gniloba v Sloveniji že nekaj let upada. V nadaljevanju smo predstavili še skrb za zobe, kjer smo opisali metodo čiščenja zob, sredstva za nego zob, zdravo prehrano predšolskega otroka in pomen dobrega sodelovanja med zobozdravnikom, starši otrok in vzgojiteljem. Empirični del zajema ugotovitve, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili starši otrok Vrtca Čebelica iz Šentjerneja. Namen raziskave je bil ugotoviti odnos otrok in staršev do ustne higiene in higiene zob, njihov odnos do zdrave prehrane in stopnjo preventivne zobozdravstvene osveščenosti staršev. Dobljene rezultate anonimnega anketnega vprašalnika smo prikazali s tabelami in grafi. Pri zbiranju podatkov smo uporabili deskriptivno neeksperimentalno metodo raziskovanja. Pri obdelavi podatkov smo prišli do ugotovitve, da so starši z vzgojiteljičino skrbjo za nego otrokovih zob v vrtcu izredno zadovoljni (90,6 %), da se več kot polovica predšolskih otrok prehranjuje zdravo. Ugotovili pa smo tudi, da le manj kot polovica manj kot polovica anketiranih staršev pomaga svojim otrokom pri čiščenju zob, drugi jim pomagajo samo občasno, ali pa jim sploh ne pomagajo. Prišli smo do zaključka, da je še vedno preveč staršev, ki ne posveča dovolj pozornosti negi otrokovih zob.
Ključne besede: Ključne besede: predšolski otrok, zobna gniloba, starši, vzgojitelji, ustna higiena, zdrava prehrana
Objavljeno: 12.07.2010; Ogledov: 3155; Prenosov: 727
.pdf Polno besedilo (2,88 MB)

4.
5.
OTROK IN ŽIVLJENJE V REJNIŠKI DRUŽINI
Zlatka Vetrih, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali rejniške družine in življenje otrok v njih. Ob besedi rejništvo pomislimo na vse tiste otroke, ki iz različnih razlogov ne morejo živeti v matični družini, in na njihove stiske, težko otroštvo, čustveno praznino. Hkrati pomislimo tudi na vse tiste rejnice in rejnike, ki se tem otrokom trudijo dajati brezpogojno ljubezen, toplo in varno ognjišče. V empiričnem delu diplomskega dela je predstavljena raziskava o rejniških družinah v upravni enoti Slov. Bistrica. V raziskavo so bile vključene vse rejniške družine upravne enote Slov. Bistrica. Raziskava je pokazala, da se z rejništvom ukvarjajo predvsem ženske, ki večinoma prihajajo iz delavskih družin. V rejništvu imajo tudi do štiri rejence, za rejništvo so se odločile predvsem iz ljubezni do otrok. Večina rejencev je morala zapustiti matično družino zaradi alkohola v družini, stiki z biološkimi starši so prisotni redko. Ugotovili smo, da na Centru za socialno delo Slov. Bistrica z rejniškimi družinami sodelujejo dobro.
Ključne besede: rejništvo, rejenec, rejnik, rejniška družina, biološki starši, center za socialno delo
Objavljeno: 02.03.2009; Ogledov: 3113; Prenosov: 633
.pdf Polno besedilo (857,16 KB)

6.
O ROMIH IN INTEGRACIJI ROMSKIH OTROK V VRTCU LESKOVEC
Stanislava Pavkovič, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom O Romih in integraciji romskih otrok v vrtcu Leskovec smo najprej obravnavali izvor Romov, kje je njihova domovina, kdaj in zakaj so se pričeli seliti in kdaj so se naselili na našem slovenskem ozemlju. V drugem delu obravnavamo problematiko in težave integracije romskih otrok v vrtcu Leskovec. Zanimalo nas je predvsem, na kakšen način vzpostavijo vzgojiteljice prvi stik z romsko družino. Raziskali smo naloge romskega koordinatorja in način vključevanja v vzgojno-izobraževalni proces. Prav tako nas je zanimalo, kaj menijo romski starši o vrtcu, predvsem o njihovem zaupanju do te ustanove in zaposlenih. Po raziskavi med starši iz čistih romskih in mešanih družin smo ugotovili, da starši, ki pošiljajo svoje otroke v vrtec, zaupajo tako vzgojnemu osebju, kot tudi vrtcu. Spoznali smo, da je staršem otrok, ki ne govorijo in ne razumejo slovenskega jezika, pomembna pomoč romskega koordinatorja pri premagovanju jezikovnih ovir. Ugotovili smo, da starši menijo, da bo obiskovanje vrtca njihovim otrokom pomagalo pri nadaljnjem izobraževanju. Prav tako smo ugotovili, da je integracija romskih predšolskih otrok v redne oddelke ključ do uspešnega izobraževanja v osnovni šoli, ker se v vrtcu seznanijo s slovenskim jezikom in dnevno rutino v vrtcu, ki se podobno nadaljuje tudi v osnovni šoli.
Ključne besede: Romi, romski otrok, družina, vrtec, vzgojiteljica, romski koordinator, romski starši, integracija.
Objavljeno: 10.03.2009; Ogledov: 2556; Prenosov: 335
.pdf Polno besedilo (2,36 MB)

7.
ŠKODLJIVI VPLIVI SONCA
Janja Pučnik, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Diplomsko delo z naslovom Škodljivi vplivi sonca opozarja na škodljivost in posledice prekomernega izpostavljanja sončnim žarkom. V teoretičnem delu so zbrani podatki o škodljivem delovanju sončnih žarkov, posledicah sončenja ter preventivni ukrepi za preprečevanje sončnih opeklin, drugih poškodb in predstavitev projekta »Zaščita pred škodljivimi posledicami sončnih žarkov – ozaveščanje predšolske populacije«. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki smo jih dobili s pomočjo anketnega vprašalnika 52 staršev otrok vrtca Slovenske Konjice, v letu 2008. Namen raziskave je bil ugotoviti, v kolikšni meri so starši ozaveščeni o škodljivosti sonca in kakšna zaščitna sredstva uporabljajo za svoje otroke. Ugotovili smo, da so starši zelo dobro seznanjeni o škodljivih vplivih sonca, najpogosteje pa kot zaščitno sredstvo pred soncem za svoje otroke uporabljajo zaščitne kreme, losione in pokrivala. To znanje prenašajo tudi na svoje otroke in jih navajajo na samostojnost pri uporabi zaščitnih sredstev. Kljub seznanjenosti o nevarnosti sončnih žarkov, se nekateri še vedno ne umaknejo s sonca, kadar je to najpomembnejše in sicer med 11. in 16. uro.
Ključne besede: Ključne besede: otrok, starši, sonce, sončenje, zaščita pred soncem.
Objavljeno: 20.03.2009; Ogledov: 2907; Prenosov: 484
.pdf Polno besedilo (470,08 KB)

8.
VLOGA STARIH STARŠEV V PROCESU VZGOJE
Martina Berlič, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga predstavlja pomen vloge starih staršev. Otroci in starejši ljudje se dobro razumejo, ker imajo oboji več časa in čustev kot pa srednja generacija. Vnuki potrebujejo stare starše, kakor tudi stari starši potrebujejo vnuke. Otroci od babice in dedka prejmejo modrosti in izkušnje, onadva pa od vnukov radoživost in nove poglede na sedanji svet. Diplomska naloga je nastala z namenom ugotoviti, kolikšen je pravzaprav še delež starih staršev pri vzgoji in varstvu otrok in kakšni so odnosi med njimi. Z deskriptivno in kavzalno – neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja je bila preučena pogostost in kakovost stikov otrok s starimi starši ter splošno mnenje osebnostnih karakteristik starih staršev. V okviru tega pa še obstoj razlik glede na stratum osnovne šole. Rezultati so pokazali, da imajo otroci pogoste stike s svojimi starimi starši in da se z njimi zelo dobro razumejo. Pogosto so deležni njihove dobronamerne pomoči. Dedek in babica si zmeraj vzameta čas za vnuka, kadar ju le ta potrebuje. Pri otrocih so izrazito v ospredju želje, ki govorijo v prid stikom in večji vlogi starih staršev, saj imajo pozitiven odnos do njih. Med otroci iz podeželja in mesta ni prišlo do bistvenih razlik glede na pomen in vlogo starih staršev. Dedek in babica imata posebno mesto v življenju vnukov, tako za učence iz podeželske kot tudi mestne osnovne šole.
Ključne besede: staranje, starost, stari starši, vnuki, dedek, babica, vzgoja
Objavljeno: 22.08.2009; Ogledov: 4733; Prenosov: 994
.pdf Polno besedilo (1,04 MB)

9.
SODELOVANJE S STARŠI V VRTCU LAŠKO
Svetlana Ulaga, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomskem delu z naslovom SODELOVANJE S STARŠI V VRTCU LAŠKO sem želela raziskati zadovoljstvo staršev z delom in sodelovanjem z zaposlenimi v vrtcu Laško. Diplomska naloga je vsebinsko razdeljena na dva glavna dela. V prvem, teoretičnem delu, sem predstavila družino, vrtec, odnose med strokovnimi delavci in starši, komunikacijo s starši in sodelovanje z njimi, kateremu sem se podrobneje posvetila. Opisala sem formalne in neformalne oblike sodelovanja ter prednosti sodelovanja za vzgojitelje/učitelje, starše in otroke. Da bi bilo sodelovanje karseda učinkovito, je potrebno vzpostaviti ustrezen odnos in primerno komunikacijo. Kakšen bo odnos, je odvisno od prizadevnosti in iskrenosti tako vzgojiteljev kot staršev. Od kvalitete odnosa in učinkovitosti komunikacije pa je odvisno, ali bo sodelovanje uspešno ali ne. Ker pa so predšolski otroci izjemno navezani na družino, je praktično nemogoče, da družina (starši) in vrtec (vzgojitelji) ne bi sodelovala. Drugi del diplomske naloge zajema empirični del naloge, kjer sem analizirala anketni vprašalnik, ki sem ga razdelila staršem otrok, ki obiskujejo vrtec Laško. Ugotovila sem, da se staršem zdi sodelovanje med njimi in vrtcem koristno, s sodelovanjem in odnosi so zadovoljni, menijo, da sodelovanje koristi njihovim otrokom in da se ga radi udeležujejo.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: • otrok, • starši, • vzgojitelj, • družina, • vrtec, • sodelovanje, • odnosi, • komunikacija.
Objavljeno: 04.06.2009; Ogledov: 4995; Prenosov: 1431
.pdf Polno besedilo (3,77 MB)

10.
OTROK VSTOPI V VRTEC
Karmen Ciglar, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Otrokov vstop v vrtec sem razdelila na dva dela. Na teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu je predstavljeno otrokovo doživljanje ob vstopu v vrtec ter kako je s tem povezana navezanost otroka na starše. Predstavili smo kako naj starši uvajajo oziroma svoje otroke pripravijo na vstop v vrtec in omenili prilagoditvene težave otrok prvih nekaj dni v vrtcu. Tudi dobra komunikacija in sodelovanje med vzgojiteljem in starši zelo pomembna, zato smo se dotaknili tudi tega področja. V empiričnem delu pa diplomsko delo zajema predvsem ugotovitve glede vpliva staršev na otrokov vstop v vrtec. Ta del zajema starševsko pripravo otroka na vstop v vrtec in uvajanja otroka v vrtec ter zelo pomembne čustvene reakcije otroka ob vstopu v vrtec. Pri obdelavi podatkov smo prišli do ugotovitve, da veliko staršev ne sodeluje pri uvajanju otroka na vrtec in pri sami pripravi otroka na vstop v vrtec. Ugotovili smo tudi, da je večina otrok prvi dan v vrtcu žalostnih, a presenetil je podatek, da veliko otrok prvi dan v vrtcu ne kaže posebnih čustvenih reakcij.
Ključne besede: Predšolski otrok, vrtec, uvajanje v vrtec, otrokova navezanost, prilagoditvene težave otrok, odnosi in sodelovanje med starši in vzgojitelji.
Objavljeno: 11.05.2009; Ogledov: 3145; Prenosov: 974
.pdf Polno besedilo (284,39 KB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici