SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
KAKOVOST BIVANJA STAROSTNIKOV V DOMU UPOKOJENCEV
Vesna Lesjak, 2015, magistrsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Pojmovanje kakovosti bivanja se med ljudmi zelo razlikuje. Nekaterim pomeni največ zdravje, drugim zdravstvena nega, tretjim družabnost. V magistrskem delu smo na podlagi raziskave med stanovalci, svojci in zaposlenimi raziskovali pojem kakovost bivanja v domovih za upokojence. Metodologija raziskave: Uporabili smo kvalitativno metodo raziskovanja. Podatke smo zbirali z anketnim vprašalnikom za stanovalce, svojce in zaposlene. Uporabljena je bila metoda anketiranja pri 180 osebah (v vsakem izmed domov smo anketirali po 60 oseb). Anketiranje je potekalo od januarja do junija 2013. Rezultate raziskave smo statistično prikazali s pomočjo računalniških programov Microsoft Excel in Microsoft Word ter programskim paketom SPSS. Rezultati: Med stanovalci, svojci in zaposlenimi obstajajo razlike v razumevanju pojma kakovosti bivanja. Ko smo primerjali posamezne skupine, smo največ razlik opazili na področju dobre komunikacije med stanovalci in zaposlenimi ter svojci in zaposlenimi. Obstaja tudi razlika v razvrščanju dejavnikov kakovosti bivanja po prioritetnem vrstnem redu. Posamezne skupine so dejavnike kakovosti bivanja razvrščale po za njih pomembnem vrstnem redu. Najvišjo prioriteto vsem vprašanim predstavljajo zdravje in zdravstvena nega, medicinska oskrba, strokovna usposobljenost ter toplina osebja, zasebnost in prehrana. Med domovi obstajajo razlike v dojemanju dejavnikov kakovosti bivanja. Ugotovili smo, da različno okolje oziroma različni domovi predstavljajo pomembne razlike v dojemanju dejavnikov kakovosti bivanja. Tako obstajajo značilne razlike med Lambrechtovim domom in Domom dr. Jožeta Potrča Poljčane na področju zdravja in zdravstvene nege ter strokovne usposobljenosti in topline osebja. Sklep: Z raziskavo smo lahko definirali kakovost bivanja v domu upokojencev, ki predstavlja zdravje, zdravstveno oskrbo, vero in izobraževanje, družabnost, dostojanstvo človeka in bivalne pogoje.
Ključne besede: kakovost bivanja, dejavniki kakovosti bivanja, stanovalci, svojci, zaposleni, dom upokojencev
Objavljeno: 20.08.2015; Ogledov: 962; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

3.
4.
PREMAGOVANJE STRESA IN PREPREČEVANJE IZGORELOSTI ZAPOSLENIH V DOMOVIH STAREJŠIH
Cvetka Laubič, 2016, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Stres je psihofizično dogajanje v človeškem organizmu, ki ga največkrat sprožajo škodljivi dejavniki. V zadnjih desetletjih je povezan predvsem z opravljanjem dela in zaposlenostjo. Kaže se na različne načine. Za človekovo zdravje in počutje predstavlja veliko breme, ki lahko vodi v bolezni različne simptomatike. S pravilnim ravnanjem je mogoče znake in posledice stresa omiliti ali stres preprečevati. Delo v domovih starejših je zahtevno, težko in stresno. Z raziskavo smo imeli namen ugotoviti pojavljanje stresa pri zdravstveno negovalnem osebju v domovih starejših in njihovo soočanje s posledicami stresa ter v nadaljevanju dela oblikovati model ravnanja za zmanjšanje posledic stresa. Metode: Izbrana je bila deskriptivna metoda dela. Za potrebe raziskave je bila uporabljena kvantitativna metoda, z anonimnim anketnim vprašalnikom, ki je vseboval 20 vprašanj zaprtega in polzaprtega tipa. Izvedena je bila med zdravstveno negovalnim osebjem v petih domovih starejših maja in junija 2016. Sodelovalo je 91 udeležencev. Za potrebe obdelave ter grafične in pisne predstavitve podatkov so bili uporabljeni računalniški programi Microsoft Excel in Microsoft Word. Rezultati: Ugotovli smo, da je stres med delavci v domovih starejših prisoten, da ga najbolj vzpodbujajo delo z dementnimi stanovalci, preveč delovnih nalog, zahteve svojcev in premalo posvečanja metodam za obvladovanje stresa. Razprava in sklep: Za premagovanje stresa zaposleni in vodstva naredijo premalo, ker se pomena stresa in njegovih posledic premalo zavedajo ali to področje premalo poznajo. Posledice takega ravnanja se kažejo na zdravju zaposlenih, na kakovosti opravljenega dela ter na zadovoljstvu stanovalcev domov starejših in njihovih svojcev. Model ravnanja za obvladovanje stresa vključuje več elementov, uresničljivih na nivoju organizacij in na nivoju posameznih delavcev.
Ključne besede: Stres, zdravstveno negovalno osebje, stanovalci doma starejših, izgorelost, preventiva.
Objavljeno: 14.10.2016; Ogledov: 601; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (670,17 KB)

5.
Vpliv medsebojnih odnosov med zaposlenimi na zadovoljstvo stanovalcev
Martina Kren, 2017, magistrsko delo

Opis: Sodelavci, ki gojijo dobre medsebojne odnose na delovnem mestu, pogosteje čutijo sprejetost v timu, kar vpliva tudi na njihovo zadovoljstvo na delovnem mestu. Dobri odnosi in zadovoljstvo na delovnem mestu vplivajo na kvaliteto opravljenega dela. V magistrskem delu proučujemo vpliv medsebojnih odnosov med zaposlenimi v domovih za starostnike na zadovoljstvo stanovalcev in vpliv medsebojnih odnosov med zaposlenimi na kvaliteto dela. Namen: Namen raziskave je proučiti vpliv medsebojnih odnosov med zaposlenimi na zadovoljstvo stanovalcev v instituciji. Raziskavo med zaposlenimi in stanovalci v Domu Danice Vogrinec Maribor smo izvedli z namenom ugotoviti stopnjo zadovoljstva stanovalcev v instituciji in proučiti odvisnost zadovoljstva od medsebojnega razumevanja med zaposlenimi. Metodologija: V teoretičnem delu magistrskega dela smo uporabili metodo študija literature in deskriptivno metodo, s pomočjo katerih smo zbrali in povzeli teoretične in praktične ugotovitve iz relevantne literature. Podatke, potrebne za raziskavo, smo pridobili z izvedeno anonimno anketo v Domu Danice Vogrinec Maribor. Raziskovalni vzorec je zajemal 147 anketirancev, od tega je bilo 73 stanovalcev doma in 74 zaposlenih v Domu. Pri analizi zbranih podatkov smo uporabili binomski test, eno-vzorčni dvostranski t-test in izračun frekvence. Analizo ankete smo vizualno predstavili z grafi. Rezultati: Pridobljeni rezultati v empiričnem delu odražajo zadovoljstvo stanovalcev v instituciji. Glede na mnenje stanovalcev slabši odnos med zaposlenimi ne vpliva na slabši odnos zaposlenih do stanovalcev. Sodelujoči zaposleni opažajo vpliv medsebojnih odnosov med zaposlenimi na zadovoljstvo stanovalcev.
Ključne besede: medsebojni odnosi, stanovalci, zaposleni, institucije, zadovoljstvo
Objavljeno: 01.03.2017; Ogledov: 597; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (896,18 KB)

6.
Zadovoljstvo stanovalcev, svojcev in zaposlenih v domu upokojencev Špesov dom Vojnik
Barbara Brečko, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Stopnja zadovoljstva uporabnikov je v vrhu meril kakovosti in ima odločujoč vpliv na poslovni uspeh organizacije. Z nalogo smo želeli ugotoviti zadovoljstvo svojcev, stanovalcev in zaposlenih v domu starejših občanov Špesov dom Vojnik. Z uvedbo sistema kakovosti European quality-improving leraning (E-Qalin) smo želeli ugotoviti, s katerimi področji delovanja so svojci, stanovalci in zaposleni zadovoljni, katera področja so za njih pomembnejša in kaj bo treba še izboljšati. Uporabljena je bila metoda deskriptivne statistike. V raziskavi so bili uporabljeni trije vprašalniki, ki so bili namenjeni svojcem, stanovalcem in zaposlenim. Vprašalnike smo pridobili od podjetja Fabrika, za kar imamo pisno dovoljenje. Anketiranje je bilo izvedeno leta 2013, ko se je dom vključeval v E-Qalin, leta 2014 in leto kasneje, 2015. Anketiranci so si pri ocenjevanju trditev pomagali s petstopenjsko lestvico. Na koncu vsakega vprašalnika so dopisali svojo starost, lahko so dodali tudi pripombe, predloge in napisali pohvalo. Vprašalnik za svojce je skupno vseboval 24 vprašanj, ki so se posvetila trem različnim področjem delovanja (zadovoljstvu z nivojem nege in oskrbe, zadovoljstvu glede vključenosti in imidžu doma). Vprašalnik za stanovalce je skupno vseboval 33 vprašanj, ki so ocenjevala pet različnih področij delovanja z različnimi podpodročji (zadovoljstvo s standardom nege in oskrbe, komunikacijo, avtonomijo, ponudbo dodatnih dejavnosti in zasebnost). Vprašalnik za zaposlene pa je vseboval 23 vprašanj za pet različnih področij delovanja (zadovoljstvo z interdisciplinarnim sodelovanjem, sprejemanje vizije, klimo v organizaciji, možnost osebnega in poklicnega razvoja ter dodatno usposabljanje). V raziskavi je sodelovalo 67 svojcev. S splošno kakovostjo storitev jih je bilo 37 % zadovoljnih, 62 % zelo zadovoljnih in 1 % niti zadovoljen niti nezadovoljen. Razlika v povprečni oceni stopnje zadovoljstva pri svojcih je bila po vpeljavi modela E-Qalin statistično pomembno višja. Od skupno 69 anketiranih stanovalcev jih je bilo s splošno kakovostjo storitev 31 % zadovoljnih, 66 % zelo zadovoljnih in 3 % niti zadovoljni niti nezadovoljni. Pri stanovalcih se je povprečna ocena zadovoljstva po vpeljavi modela E-Qalin prav tako zvišala, vendar razlika ni bila statistično pomembna. V sklopu ankete za zaposlene je sodelovalo 47 zaposlenih. S splošno kakovostjo storitev jih je bilo 57 % zadovoljnih, 26 % zelo zadovoljnih in 17 % niti zadovoljnih niti nezadovoljnih. Razlika v povprečni oceni stopnje zadovoljstva pri zaposlenih se je od leta 2013 do leta 2015 statistično pomembno povišala. Raziskava je razkrila pomen vpeljave sistema kakovosti v Špesov dom Vojnik in postopen dvig zadovoljstva svojcev, stanovalcev in zaposlenih. Rezultati anket so vodstvo spodbudili, da so se pri delu uvedle določene spremembe, ki so jih predlagali svojci, stanovalci in zaposleni.
Ključne besede: zadovoljstvo, svojci, stanovalci, zaposleni, sistem kakovosti E-Qalin, spremembe
Objavljeno: 18.01.2019; Ogledov: 289; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (4,85 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici