| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vključevanje vidikov managementa kakovosti v mikro in mala podjetja
Jan Janko Močnik, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu raziskujemo vzroke za neuspešnost preteklih pobud vključevanja vidikov managementa kakovost v mikro in mala podjetja. Namen diplomskega dela je predstaviti najučinkovitejši način implementacije managementa kakovosti in stalnega izboljševanja kakovosti v manjša podjetja. Ključni cilj diplomskega dela se navezuje na identifikacijo razsežnosti področja kakovosti v mikro podjetjih ter analizo dejavnikov uspešnosti vpeljave vidikov kakovosti v mikro podjetje. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem delu diplomska naloga zajema teoretična izhodišča pojma kakovosti, sistema managementa kakovosti in managementa celovite kakovosti − TQM. V povezavi z navedenim želimo jasno predstaviti in opredeliti najbolj pomembna načela in elemente sistema managementa kakovosti ter na splošno predstaviti temeljne značilnosti managementa celovite kakovosti − TQM. V aplikativnem delu smo z analizo samoocenitve, ki je osnovana na rezultatih, ki smo jih pridobili iz podjetja Jet Commerce, d. o. o., ugotovili, kje se nahajajo največje težave v delovanju podjetja in kako jih lahko odpravimo. Predstaviti želimo tudi metode oziroma tehnike, s katerimi lahko najbolj ustrezno implementiramo management kakovosti v mikro in mala podjetja ter posledično izboljšamo kakovost celotnega poslovanja podjetja.
Ključne besede: Kakovost, metode in tehnike vključevanja managementa kakovosti, stalno izboljševanje kakovosti, management kakovosti, TQM.
Objavljeno: 13.01.2020; Ogledov: 358; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

2.
ANALIZA STROŠKOV KAKOVOSTI V PODJETJU PRIGO, D.O.O., BREZOVICA
Ana Pristavec, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali analizo stroškov kakovosti v podjetju Prigo, d. o. o., Brezovica, ki se ukvarja izključno s storitveno dejavnostjo. Vemo, da je storitev težje merljiva, ni otipljiva in je zato tudi stroške kakovosti težje izmeriti oz. denarno ovrednotiti. V prvem delu smo opredelili pojme kakovosti, razlike med izdelkom in storitvijo ter opisali ISO standarde. Opisali smo modele stroškov kakovosti, ki se uporabljajo pri blagu, in modele stroškov kakovosti za storitev. V drugem delu diplomskega dela smo identificirali stroške kakovosti po posameznih poslovnih enotah ter jih analizirali. Podjetje nima vpeljanega posebnega sistema za spremljanje stroškov kakovosti, zato smo morali podatke za analizo izluščiti iz evidenc celotnih stroškov, nekatere pa celo na novo opredeliti. Stroške smo spremljali v poslovni enoti Transport in logistika in poslovni enoti Servis in trgovina. Analizo in primerjave smo opravljali na podlagi zbranih podatkov petletnega obdobja. Na koncu smo podali ugotovitve in predloge za izboljšanje procesov ter zmanjšanje stroškov kakovosti.
Ključne besede: kakovost, stroški kakovosti, reklamacije, management kakovosti, nadzor kakovosti, stalno izboljševanje
Objavljeno: 14.11.2016; Ogledov: 1033; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

3.
Analiza kakovosti fizioterapevtskih storitev v Splošni bolnišnici Jesenice
Breda Pavlenč, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Kakovost, beseda in pojem, s svojo implementacijo v zdravstveni sistem predstavlja gradnik oblikovanja zdravstvene oskrbe na vseh nivojih zdravstvenega varstva ter vzpodbuja zdravstvene ustanove v Sloveniji k oblikovanju in vpeljavi učinkovitega sistema vodenja kakovosti. Splošna bolnišnica Jesenice je zdravstvena ustanova, ki sistemsko prepoznava, oblikuje in opredeljuje priložnosti za izboljšave ter si prizadeva in stremi k stalnemu izboljševanju in zagotavljanju zdravstvene oskrbe pacientov. Bolnišnica ima od leta 2009 vpeljan sistem vodenja kakovosti po standardu kakovosti ISO 9001:2008, leta 2011 pa je sistem obstoječega vodenja kakovosti nadgradila s pridobitvijo mednarodno priznane zdravstvene akreditacije Det Norske Veritas. Uvedba sistema vodenja kakovosti je na ravni celotne bolnišnice pozitivno vplivala na izboljšavo izvedbe zdravstvenih storitev, tudi fizioterapevtskih, tako na primarni kot sekundarni ravni. Tako fizioterapevti kot tudi uporabniki storitev v obdobju po vpeljavi sistema vodenja kakovosti v bolnišnico, prepoznavajo pozitivne učinke na kakovost in varnost izvedbe fizioterapevtskih obravnav. Poudariti je potrebno, da do sedaj spremembe uvajanja in izvajanja sistema vodenja kakovosti niso bile ustrezno opredeljene, analizirane in ovrednotene z vidika vpliva na kakovost fizioterapevtskih storitev. Z raziskavo smo ugotovili visoko osredotočenost in razumevanje zaposlenih v pojmovanju kakovosti ter zavedanja pomena varnih obravnav. Sistemska analiza podatkov, pridobljenih iz anketiranj v preteklih letnih intervalih, pa je potrdila tudi predvidevanja o prepoznavanju izboljšav v izvedbi fizioterapevtske obravnave s strani uporabnikov fizioterapevtskih storitev.
Ključne besede: kakovost v zdravstvu, stalno izboljševanje, fizioterapevtske storitve, sistem vodenja kakovosti
Objavljeno: 29.02.2016; Ogledov: 909; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

4.
ANALIZA PROCESOV Z VIDIKA KONTROLE KAKOVOSTI V TEKSTILNEM PODJETJU SVILANIT D.D.
Karmen Balantič, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljena kontrola kakovosti in njena vpletenost v proizvodne procese tekstilnega podjetja Svilanit d.d. V empiričnem delu naloge je podana analiza obstoječega stanja, ki je bila izdelana na osnovi razgovorov z zaposlenimi, opazovanjem proizvodnih procesov in internim gradivom podjetja. Na podlagi analize smo izpostavili dejavnosti, na katerih je tveganje za nekakovost v proizvodnih procesih največje ter predstavili ukrepe, ki jih podjetje že izvaja za zmanjšanje omenjenih tveganj. Nadalje so podani predlogi za izboljšanje dejavnosti kontrole kakovosti ter dodatni preventivni in korektivni ukrepi za zmanjšanje oziroma odpravo identificiranih tveganj.
Ključne besede: Kontrola kakovosti, metode in tehnike kontrole kakovosti, proces proizvodnje tkanin, stalno izboljševanje, preventivni in korektivni ukrepi
Objavljeno: 17.01.2013; Ogledov: 1419; Prenosov: 283
.pdf Celotno besedilo (7,88 MB)

5.
Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja učencev kot orodje upravljanja v šolstvu
Darko Zupanc, 2010, doktorska disertacija

Opis: Organizacije naj bi imele postavljene jasne cilje kakovosti, upravljanje sistema in odločanje na različnih nivojih naj bi temeljilo na analizah in relevantnih podatkih. Tradicionalni vzgojno-izobraževalni sistemi in šolske prakse pogosto ne sledijo tem zahtevam. Načrtovanje v šolstvu ne more temeljiti zgolj na naštevanju učnih vsebin in metod, ampak mora biti usmerjeno učno-ciljno. Kurikul že v konceptu pomeni nekaj drugega kot učni načrt, presega zgolj načrtovanje poučevanja in učenja. Osnovne zahteve kurikularnega pristopa so racionalnost, eksaktnost in preverljivost učnih ciljev. Kurikul se obravnava na treh ravneh: načrtovani, izvedbeni in še posebej doseženi kurikul, kjer se preverja v učnem procesu dosežene merljive učne cilje. V šolskem sistemu je potrebno opredeliti standarde znanja. Opisovanje vsebinskih standardov znanja (ang. content standards) ni dovolj. Z nacionalnimi preizkusi znanja in/ali državnimi izpiti je potrebno umeriti standarde dosežkov (ang. performance standards). V šolskih sistemih z državnimi izpiti, kot je v Sloveniji matura, ali drugimi oblikami nacionalnih preverjanj znanja se dosežke poleg certificiranja lahko uporabi za povratno informacijo učiteljem, šolam in drugim strokovnjakom. Tako pridobljeni rezultati sumativnega (zbirnega) preverjanja znanja se lahko uporabijo za načrtovanje učiteljevega dela v prihodnje in za poučevanje naslednjih generacij učencev; to se opredeli kot drugi nivo formativnega preverjanja znanja. Namen formativnega preverjanja je, da se ugotovi katere prilagoditve, dopolnitve in usmeritve pri poučevanju in učenju so potrebne, ko se znanje še oblikuje (formira). Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja kot orodje upravljanja v šolstvu lahko na dolgi rok sistematično vodi k izboljšavam pri poučevanju, večji učinkovitosti in managementu kakovosti. Disertacija v empiričnem delu opisuje razvoj, zgradbo in zmožnosti Orodja za analize izkazanega znanja ob zaključku srednje šole, slovenskega sistema povratnih informacij za šole (ang. School Performance Feedback System). Z razvojnim in raziskovalnim delom, je bila kot nadgradnja razvito Orodje za upravljanje v šolstvu, kot prispevek k razvoju managementa kakovosti v šolskih sistemih z zunanjim preverjanjem znanja. Disertacija vsebuje rezultate in izsledke več raziskav: · Prikaz zgolj enega kazalca lahko ustvarja zmotno predstavo o uspešnosti šole pri pripravi in usposabljanju dijakov za maturo. · Pri izbiri maturitetnih predmetov pride do pomembnih razlik med predmeti; naravoslovne predmete izbirajo dijaki z višjim doseženim splošnim znanjem, družboslovne predmete pa dijaki z nižjim doseženim splošnim znanjem. · Šola oz. oddelki na šoli po dosežkih v znanju med predmeti niso homogeni; niso enako uspešni pri vseh šolskih predmetih. Šola oz. oddelek na šoli je pri enem od predmetov lahko nadpovprečno uspešen, pri drugem pa podpovprečno. · V nekaj zaporednih letih na šoli lahko pride do pomembnih sprememb v splošnem uspehu zaradi variabilnosti v dosežkih pri posameznih predmetih. · Poleg variabilnosti dosežkov v splošnem uspehu in/ali pri posameznem predmetu med šolami je enako pomembna tudi variabilnost dosežkov splošnega uspeha in/ali variabilnost dosežkov pri posameznem predmetu med oddelki znotraj šole. · Pri izključno eksterno ocenjenih delih izpitov se fantje pri ocenjevanju doseženega znanja in spretnosti približajo dekletom in jih lahko celo presežejo. · Dodeljene učiteljeve točke za interne dele izpitov so pri nekaterih predmetih v povprečju bližajo maksimalni vrednosti in se iz leta v leto povečujejo. Ta pojav se lahko opredeli kot inflacija ocen. Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja učencev kot orodje upravljanja v šolstvu se lahko uporablja pri ekspertnem vodenju nacionalnih šolskih politik (državni nivo), na nivoju šolskega managementa (ravnateljev) in v svetih šol v okviru managementa kakovosti (šolski nivo), na nivoju strokovnih aktivov in predmetnih učiteljev kot vodij
Ključne besede: standardi znanja v izobraževanju, kurikul, sumativno preverjanje znanja, dosežki učenca, kakovost v izobraževanju, orodje za upravljanje, orodja managementa kakovosti, učinkovitost v izobraževanju, samoevalvacija, izboljšave v šolstvu, stalno izboljševanje, analiza variabilnosti, s podatki podprto odločanje, podatki o doseženem znanju, sistem povratnih informacij v šolstvu
Objavljeno: 13.09.2010; Ogledov: 3913; Prenosov: 309
.pdf Celotno besedilo (3,00 MB)

6.
ANALIZA STROŠKOV KAKOVOSTI V PODJETJU ADRIA MOBIL, D.O.O.
Lea Anžlovar, 2009, diplomsko delo

Opis: Modeli stroškov kakovosti omogočajo organizaciji, da ugotovi, kateri ji glede na cilje in stopnjo kakovost najbolj ustreza. Predvsem pa je pomembno, da se osredotočijo na dejavnosti, s katerimi bodo zmanjšali stroške kakovosti in posledično izboljšali sistem managementa kakovosti. V diplomski nalogi je prikazana uporaba P-A-F modela stroškov kakovosti podjetja Adria Mobil, d.o.o., ki jim služi kot orodje za zbiranje stroškov kakovosti. Leta 2008 so tako stroški preventive predstavljali 33%, stroški ocenjevanja in kontrole kakovosti 6%, notranje izgube 20%, zunanje pa kar 41% vseh stroškov kakovosti. Ugotovitev, da veliko stroškov povzročijo notranje izgube zaradi prijav napak v proizvodnji, nas je privedla do analize dobaviteljev, ki te stroške tudi povzročijo. Stroški dodatne izdaje materiala zaradi prijav napak predstavljajo v letu 2008 kar 62% vseh stroškov notranjih izgub. Eden največjih je tako podjetje Plastoform, d.o.o., katerega dobave smo tudi nadaljnje analizirali. Stroški prijav podjetja Plastoform tako predstavljajo 7,7% stroškov prijav napak vseh dobaviteljev Adrie Mobil. Na podlagi narejenih analiz smo izdelali predloge za izboljšave, saj so te ključne za nenehen razvoj in napredek organizacije.
Ključne besede: kakovost, management kakovosti, stroški kakovosti, modeli stroškov kakovosti, stalno izboljševanje
Objavljeno: 14.12.2009; Ogledov: 2733; Prenosov: 502
.pdf Celotno besedilo (5,20 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici