SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
Raziskava uporabe koncepta Kaizen v Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Jure Šenk, 2007, diplomsko delo

Ključne besede: stalne izboljšave, Kaizen, timsko delo
Objavljeno: 31.03.2008; Ogledov: 2486; Prenosov: 533
.pdf Celotno besedilo (845,59 KB)

5.
Uporaba načel vitke proizvodnje pri proizvodnji žarometov
Marko Šverko, 2012, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava možnost uvajanja principov vitkosti v proizvodnji avtomobilskih žarometov. Uvodoma so strnjeno obdelani nekateri sodobni koncepti modeliranja in vodenja proizvodnih procesov. Podana je primerjava glavnih poudarkov in identificirane so stične točke med njimi. Vitka proizvodnja je v nadaljevanju obravnavana bolj poglobljeno. Opisani so glavni gradniki sistema vitke proizvodnje in priporočeni pristopi k uvajanju vitkosti v organizacije. Glavno vodilo vitke proizvodnje je ustvarjanje vrednosti z vidika kupca in pri tem sistematično identificiranje in odpravljanje aktivnosti, ki izdelku ali storitvi ne dodajajo vrednosti. Konceptualno izhaja iz Toyotinega proizvodnega sistema. Principi, metode in orodja vitke proizvodnje se v zadnjem času poleg avtomobilske industrije intenzivno uvajajo tudi v ostalih industrijskih in storitvenih dejavnostih. Osrednji del naloge obravnava način optimiranja proizvodnega procesa montaže žarometov. Sistematično je obdelano izhodiščno stanje in utemeljena izbira metodologije vitke proizvodnje iz sicer obširnega nabora konceptov vodenja. Podrobneje so opisane nekatere uvedene rešitve. Velja poudariti, da je pri ocenjevanju stopnje vitkosti organizacije pomemben predvsem način reševanja problemov in uvajanja takšnih rešitev, ki organizacijo vodijo v smeri dolgoročne vizije. V sklepu je podana kritična ocena doseženega stanja, možnosti nadaljnjih izvajanj in nevarnosti, da uvedene rešitve ne bodo obstale dolgoročno.
Ključne besede: Vitka proizvodnja, Toyotin proizvodni sistem (TPS), proizvodnja ob pravem času, stalne izboljšave, kanban, kaizen
Objavljeno: 24.08.2012; Ogledov: 2246; Prenosov: 1265
.pdf Celotno besedilo (5,30 MB)

6.
Vloga vizualizacije v procesu nenehnih izboljšav
Sabina Timpran, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava možnost uvajanja orodja vitkosti (vizualizacije) v proizvodni obrat Steklarne Hrastnik in se poglobljeno ukvarja z vitko proizvodnjo. Opisani so glavni elementi sistema vitke proizvodnje in nekateri pristopi k uvajanju vitkosti v podjetja. V osrednjem delu diplomske naloge so podrobneje opisane metode in orodja, ki so bila uvedena v podjetju. Nekatera izmed njih so že bila uvedena, druga bodo uvedena v prihodnosti. Določena orodja so se izkazala kot uspešna in učinkovita pri vzpostavljanju vidne tovarne. Namen naloge je bil prikazati orodja vizualizacije in njihove uvedbe v podjetje. Vidna tovarna je prijaznejša uporabnikom in varnejša. Z uporabo vizualnih orodij se izognemo nepotrebni izgubi časa in posredujemo informacije, kadar koli in kjer koli je to potrebno.
Ključne besede: vitka proizvodnja, Toyotin proizvodni sistem (TPS), stalne izboljšave, izgube v procesih, vitkost v procesni industriji, vidna tovarna, vizualizacija
Objavljeno: 15.10.2014; Ogledov: 786; Prenosov: 189
.pdf Celotno besedilo (2,86 MB)

7.
IDENTIFIKACIJA POTENCIALOV ZA DVIG UČINKOVITOSTI KAKOVOSTI V PODJETJU UNIOR SINTER
Andrej Makovec, 2014, diplomsko delo

Opis: Dandanes kakovost opredelimo kot izpolnjevanje ali pa celo preseganje pričakovanj oziroma zahtev kupcev. Zato se mora podjetje zavedati pomena kakovosti na vseh področjih poslovanja, da lahko konkurira na trgu in izpolnjuje zadane vizije in strategije. Kakovost mora biti vgrajena v vse elemente poslovanja in se mora nenehno nadgrajevati saj so spremembe edina stalnica na področju kakovosti. Unior je podjetje z 2500 zaposlenimi in deluje na področju ročnega orodja in avtomobilske industrije. V podjetju sem opravljal obvezno prakso v programu Sinter, tako da sem se seznanil z procesi dela, zato sem se tudi odločil za temo, ki se nanaša na ta program. V diplomskem delu bomo poskušali identificirati vidike za dvig kakovosti poslovanja kakor tudi podati predloge za njihovo izboljšavo. Diplomsko delo je razdeljeno na tri dele, v prvem delu poskušamo predstaviti teorijo o pojmu kakovosti, v drugem delu pa predstavimo podjetje in program Sinter. V tretjem delu smo se osredotočili na tri ključne vidike za dvig kakovosti poslovanja v programu Sinter in sicer na vodenje, kadre in komunikacijo nato pa v nadaljevanju poskušamo podati predloge za izboljšave, katere nato tudi preverimo v podjetju. V zaključku diplomske naloge so tako ugotovitve, do katerih smo prišli med pisanjem diplomske naloge in moramo povedati, da so bili skoraj vsi naši predlogi pozitivno sprejeti in nekatere od njih bodo tudi dejansko uporabili za dvig učinkovitosti kakovosti poslovanja.
Ključne besede: kakovost, vodenje, kadri, komunikacija, stalne izboljšave
Objavljeno: 31.07.2014; Ogledov: 648; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (954,73 KB)

8.
UČINKOVITO UPRAVLJANJE DISTRIBUCIJSKE DOBAVNE VERIGE V PODJETJU VIESSMANN
Valerija Friš, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z znanstveno uveljavljenimi metodami dela obravnavamo pomen sodelovanja partnerjev v oskrbovalni verigi. Sodelovanje partnerjev v oskrbovalnih verigah je nujno potrebno za zagotavljaje konkurenčnosti in učinkovitost oskrbovalnih verig. V magistrskem delu smo na primeru dobre prakse partnerjev v oskrbovalni verigi dokazali, da so podjetja v Sloveniji, kljub manj prijaznemu poslovnemu okolju, zmožna izpolniti pogoje in visoke standarde, ki jih sodobna mednarodna podjetja zahtevajo. V delu ugotavljamo, da v boju za tržne deleže med seboj ne tekmujejo več podjetja oz. njihovi proizvodi, temveč zmagujejo njihove dobavne verige. V uspešnih podjetjih je že uveljavljen način razmišljanja o partnerskem povezovanju med podjetji po načelu »dobim – dobi«. Partnerjem zagotavlja stalen in skupen interes v razvoju, v iskanju sinergij, neprestanem izboljševanju poslovnih procesov in posledično zniževanju stroškov. Kupcem pa zagotavlja kakovost, dobavo ob pravem času, na pravem mestu in ob primerni ceni.
Ključne besede: dobavne verige, učinkovitost, konkurenčnost, vitkost, stalne izboljšave
Objavljeno: 09.03.2015; Ogledov: 935; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (15,40 MB)

9.
VPLIV UPORABE SKUPNEGA OCENJEVALNEGA OKVIRJA ZA JAVNO UPRAVO NA IZBOLJŠANJE DELOVANJA UPRAVNIH ENOT
Jana Beton, 2016, magistrsko delo

Opis: Upravne enote kot del javne uprave izvajajo storitve, namenjene državljanom in poslovnim subjektom na lokalnem nivoju in so na ta način približane svojim uporabnikom po načelu zagotavljanja storitev na enem mestu. Vendar pa se vedno bolj postavlja vprašanje, ali so storitve, ki jih izvajajo, tudi resnično izvedene kakovostno in hitro. Predstave o kakovosti storite, ki jih za uporabnike izvajajo zaposleni na upravnih enotah, so velikokrat precej različne. Težava glede merjenja kakovosoti delovanja se pojavlja predvsem zaradi pomanjkanja krovnih meril, ki se nanašajo na finančno uspešnost delovanja. Vedno bolj pa je prisotna tendenca, da kakovost delovanja ni dovolj; potrebno je strmeti k njeni odličnosti. V obdobju zadnjih dvajsetih let je celovito obvladovanje kakovosti in odličnosti imelo poglaviten vpliv tudi na delovanje organizacij v javnem sektorju. Tako je bilo pripravljeno veliko pravnih podlag, ki so določale kazalnike za spremljanje delovanja javne uprave. Zakonodaja pa ni edino področje, preko katere si prizadevamo spodbuditi kakovost javne uprave. Za ta namen so razvita tudi različna orodja za obvladovanje in spodbujanje kakovosti; dolgo časa so bila ta orodja zelo splošna in nobeno ni bilo dovolj specifično za obvladovanje kakovosti delovanja v javnem sektorju. Zato je bilo v začetku enaindvajsetega stoletja razvito posebno, novo orodje za javni sektor – skupni ocenjevalni okvir – model CAF. Poleg modela CAF je za preverjanje delovanja v uporabi tudi standard ISO 9001. V Sloveniji so predvsem upravne enote naredile korak v smeri merjenja svojega delovanja na način, da so se aktivno vključile v preverjanje le-tega preko standardov kakovosti ISO 9000 ter nadalje tudi preko modela CAF. Nekatere izmed upravnih enot so oba modela izvajale tudi sočasno. Oba pristopa imata tako prednosti kot tudi slabosti. Medtem ko je model CAF prvenstveno usmerjen v preteklost, pa je model ISO uvajal določene standarde, zaradi katerih je bilo velikokrat prisoten odpor zaposlenih za spremembe v okviru delovanja. Razlika med obema modeloma je tudi v ocenjevalcih; medtem ko pri modelu CAF aktivno vlogo prevzemajo zaposleni znotraj organizacije, pa ocenjevanje po standardu ISO prevzemajo zunanji, kar je pogojeno tudi s stroški izvajanja. In ravno dodatni stroški so bili glavni razlog, da se je razmerje med modelom CAF in standardom ISO prevesil na stran modela CAF. Ocenjevanje po modelu CAF pa kljub njegovi usmerjenosti v preteklost napotuje tudi na pripravo akcijskega načrta izboljšav na glavnih področjih delovanja upravnih enot. Na ta način so zaposleni vključeni v podajanje predlogov izboljšav, vendar pa je predvsem od vodstva odvisno, ali jih bo upravna enota v realnosti implementira ali pa bodo ostale zapisane na papirju. Kljub koristim, ki jih prinaša model CAF na samo izboljšanje delovanja upravnih enot pa je segment uporabnikov modela še vedno zelo ozek. Večina vključenih so upravne enote; tudi z vizijo, ki jo je sprejela Vlada Republike Slovenije za izboljšanje kakovosti in odličnosti javne uprave je poudarek še vedno na tem segmentu javne uprave. V nalogi smo ugotovili, da je Slovenije glede na svojo majhnost napram ostalim državam, ki so registrirane kot uporabnice modela CAF, zelo aktivna v okviru promocije in izvajanja modela CAF na področju upravnih enot, manj pa na področju preostale javne uprave. Sama uporaba ima tudi določene učinke na izboljšanje poslovne statistike v upravnih enotah. Vendar pa je moč ugotoviti, da še vedno niso dovolj izkoriščene prednosti, ki jih uporaba modela CAF ponuja. Zaposleni namreč svojega morebitnega izboljšanja zadovoljstva ne enačijo s samim izvajanjem , oziroma s ponovitvami izvajanja modela CAF. Prav tako izpostavljajo, da pogostost izvedbe modela CAF ni imela prevladujočega vpliva na njihovo podajanje predlogov izboljšav delovanja Zato, da bi naša javna uprava presegla kakovostno delovanje in naredila preskok v smeri odličnosti bo torej potrebno narediti še kakšen konkreten k
Ključne besede: model odličnosti, kakovost, javna uprava, upravne enote, model CAF, stalne izboljšave
Objavljeno: 05.07.2016; Ogledov: 357; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

10.
Razvoj orodja za presojo sistema varnosti in zdravja pri delu
Simon Bajc, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Namen magistrskega dela je izdelava avtorskega teoretičnega modela in praktičnega orodja za presojo stanja dokumentacije na področju varnosti in zdravja pri delu, ki bo kot motivacijski vzvod vodilo podjetja v izboljšave in uspešnost. Mikro in majhna podjetja so izjemno pomemben nosilec gospodarske rasti, inovativnosti in zaposlovanja. Eno izmed glavnih navodil članicam Evropske unije je načelo »Najprej pomisli na mala podjetja!«. Še posebej manjši poslovni subjekti so pod stalnim vplivom raznih oblik zunanjih in notranjih nevarnosti, incidentov in kriznih dogodkov. Z našim pristopom želimo doseči dvig ravni zavedanja managementa, saj se splača vlagati v preventivo zaradi varnosti (z vidika obstoja podjetja). Razvili smo enostavno spletno aplikacijo, orodje managementa kakovosti, ki ga lahko podjetniki uporabljajo za samopresojo ali pa se z njim izvede ocenjevanje v sodelovanju s strokovnimi službami. V orodje smo aplicirali metodo managementa kakovosti »benchmarking« in določili robne pogoje uporabe. Kot dodatno možnost smo za potencialne naročnike ocenjevanja uvedli možnost stroškovne analize in primerjave z ostalimi vzorci povprečnih stroškov v bazi podatkov. Ne glede na dejstvo, da smo že na samem začetku omejeni s postopno izgradnjo baze in trenutno nizkim številom že ocenjenih in validiranih podjetij, smo lahko že na osnovi dosedanjega empiričnega dela pridobili nekaj zanimivih ugotovitev in odgovorov na raziskovalna vprašanja. Ugotavljamo, da se odgovorne osebe v mikro in majhnih podjetjih niso sposobne kritično samooceniti, saj je poznavanje zahtev zakonodaje na nizkem nivoju. Ugotavljamo tudi, da imajo podjetja z uvedenim sistemom vodenja kakovosti bistveno boljše povprečne rezultate ocen. Prepričani smo, da bo naša metodologija pomembno vplivala na zagotavljanje varnostne kulture in na humanizacijo delovnih razmer v podjetjih. Aplikacija OHS-check© prinaša nov motivacijski pristop za sistemsko obvladovanje dokumentacije v poslovnih okoljih malih podjetij. Največjo učinkovitost sistema varnosti in zdravja pri delu nam prvenstveno prinašajo naložbe v ključne dejavnike varnosti (tehnologija, organizacija, kadri). Varnost je eden od pomembnih elementov kakovosti.
Ključne besede: Management varnosti in zdravja pri delu, mala in srednja podjetja (MSP), sistemski pristop, notranja presoja, benchmarking, orodje za stalne izboljšave.
Objavljeno: 04.07.2016; Ogledov: 497; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici