| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 222
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Medvrstniško nasilje na osnovnih šolah - analiza stališč in pogledov učencev : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Gregor Petrič, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava perečo problematiko medvrstniškega nasilja v slovenskih osnovnih šolah z vidika učencev kot ključnih deležnikov. Namen raziskave je bil analizirati doživljanje, razumevanje in stališča osnovnošolcev do nasilja med vrstniki ter oceniti učinkovitost obstoječih preventivnih in intervencijskih pristopov v šolskem okolju. Teoretični del zajema konceptualizacijo vrstniškega nasilja, podatke iz raziskav HBSC (2002–2022) in analizo pojavnih oblik ter družbenih determinant nasilnega vedenja. Posebna pozornost je namenjena razlikam v zaznavanju nasilja med učenci in odraslimi, s poudarkom na verbalnih, socialnih in spletnih oblikah, ki jih učenci pogosto razumejo kot najškodljivejše. Empirični del naloge temelji na kvalitativni analizi fokusnih skupin, izvedenih v okviru mednarodnega projekta Erasmus+ »Z znanjem nad nasilje v šolah«, ki je potekal na petih slovenskih osnovnih šolah. Ugotovitve kažejo, da učenci nasilje prepoznavajo predvsem v obliki verbalnega zaničevanja, socialne izključenosti in spletnega nadlegovanja. Šole se na nasilje odzivajo različno, odzivi učiteljev pa so po mnenju učencev pogosto tudi neučinkoviti ali nedosledni. Učenci opozarjajo tudi na pasivnost vrstnikov in pomanjkanje varnih prostorov v šolskem okolju. Na podlagi izsledkov so v nalogi predstavljeni predlogi za izboljšanje preventivnih programov, ki bi morali temeljiti na aktivnem vključevanju učencev, večdimenzionalnem pristopu ter krepitvi šolske klime in empatije. Zaključki poudarjajo potrebo po sistematičnem spremljanju stanja na šolah, ustreznem usposabljanju strokovnih delavcev in celostni vključitvi staršev, da bi se učinkovito zmanjšala prisotnost vrstniškega nasilja ter povečal občutek varnosti učencev.
Ključne besede: stališča učencev, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 28.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1000,15 KB)

2.
Stališča staršev o matematiki v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Danaja Brumen, 2025, diplomsko delo

Opis: Predšolsko obdobje je izjemno pomembno pri spoznavanju osnovnih matematičnih konceptov. Zelo pomembni so prepoznavanje oblik in vzorcev, štetje ter dojemanje količin, vse to pa gradi temelj celostnega kognitivnega razvoja otrok. Otroci pri vsakodnevnih aktivnostih doma pridobijo prve izkušnje z matematiko, starši pa večinoma igrajo ključno vlogo pri krepitvi njihove radovednosti in odnosa do matematike. V vrtcu vzgojitelji dopolnjujejo naučeno in z različnimi aktivnostmi, kot so igre in strukturirane dejavnosti, spodbujajo razumevanje matematičnih pojmov ter gradijo otrokovo samozavest in motivacijo. Sodelovanje med starši in vrtcem je ključno, saj lahko pomembno prispeva k večji vključenosti staršev in usklajenemu spodbujanju ter podpori otrokovega matematičnega razvoja. Empirični del predstavlja izsledke raziskave, ki je zajela 102 starša predšolskih otrok. Namen raziskave je bil preučiti mnenja staršev glede poznavanja kurikula, pomena zgodnjega učenja matematike, vlog staršev in vzgojiteljev ter matematičnih dejavnosti, ki jih najpogosteje izvajajo doma. Raziskava je pokazala, da starši prepoznavajo pomen zgodnjega spoznavanja matematičnih vsebin, vendar si mnogi želijo več znanja in podpore za izvajanje matematičnih dejavnosti doma. Matere so bolj seznanjene s kurikulom kot očetje, pogostost dejavnosti pa je povezana z vrsto igre in dolžino obiskovanja vrtca. Večina staršev verjame v skupno odgovornost z vrtcem in poudarja pomen sodelovanja pri otrokovem matematičnem razvoju.
Ključne besede: matematika, igra, zgodnje učenje, stališča staršev, sodelovanje, vrtec
Objavljeno v DKUM: 29.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (3,02 MB)

3.
Stališča, prosim: vpliv igranja videoigre na identifikacijo z liki, stališča in empatijo do migrantov : magistrsko delo
Laura Buzeti, 2025, magistrsko delo

Opis: Stališča do migrantov so tako v evropskem kot v slovenskem kontekstu pogosto negativna. To ima lahko izrazite negativne posledice na integracijo migrantov v novo okolje kot tudi na njihovo duševno blagostanje. Kot učinkovit način spodbujanja pozitivnih stališč se je v primerih intervencij izkazalo spodbujanje empatije do migrantov, pri čemer so lahko še posebej obetavne intervencije z igranjem videoiger, ki empatijo spodbujajo preko identifikacije z liki. V magistrski nalogi smo tako poskušali ugotoviti, ali lahko s pomočjo videoigre Papers, please, spremenimo stališča in empatijo do migrantov preko identifikacije z različnimi liki v videoigri. V eksperimentalni študiji so udeleženci štirideset minut igrali videoigro, pri čemer so bili razdeljeni v dve skupini. Eksperimentalna skupina je poleg igranja videoigre napisala še prvoosebni sestavek iz perspektive migrantke, s čimer smo želeli vplivati na identifikacijo z liki. Meritve stališč in empatije smo izvedli pred igranjem, ko smo preverjali tudi vrednote udeležencev, ter takoj po igranju in dva tedna po igranju videoigre. Rezultati so pokazali, da ima igranje videoiger pozitiven vpliv na pozitivna stališča, medtem ko na negativna stališča in čustveno empatijo nima učinka. Raziskava je prav tako odkrila več izvirnih povezav med spremenljivkami, ki terjajo dodatno empirično potrditev. Ugotovili smo tudi, da je identifikacija z migranti pozitivno napovedovala empatijo do migrantov, kar implicira, da ima lahko identifikacija s pripadniki digitalne skupine pozitiven učinek na empatijo do pripadnikov skupine v resničnem življenju.
Ključne besede: stališča do migrantov, čustvena empatija, videoigre, identifikacija z liki, digitalni medskupinski stik
Objavljeno v DKUM: 11.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

4.
Motivacija za učenje tujih jezikov in odnos do njih v kontekstu funkcionalne večjezičnosti v družinskem okolju
Jernej Čelofiga, Alja Lipavic Oštir, 2024, izvirni znanstveni članek

Opis: Študija preučuje jezikovna stališča, motivacije za učenje jezikov in večjezičnost v družinah dnevnih čezmejnih migrantov (DČM) iz Slovenije v Avstrijo. Osredinja se na vpliv vsakodnevnega potovanja med delom v Avstriji in domom v Sloveniji na rabo jezika in družinsko jezikovno politiko. Anketa med srednješolci v severovzhodni Sloveniji razkriva jezikovne identitete in motivacije, pri čemer primerja stanje v družinah, kjer so DČM, s tistimi, v katerih starši ne sodijo med DČM. Študija zapolnjuje vrzel v raziskavah jezikovnih stališč in učnih strategij med otroki DČM, zlasti glede nemščine. Primerjalna analiza z mlajšimi otroki in študenti v Sloveniji in na Slovaškem poudarja nenehno naravo kulturnih identifikacij in prilagajanje jeziku.
Ključne besede: funkcionalna večjezičnost, jezikovna politika v družini, jezikovna stališča, dnevni čezmejni migranti
Objavljeno v DKUM: 29.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (391,97 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Uvodnik
Silva Bratož, Alja Lipavic Oštir, 2024, predgovor, uvodnik, spremna beseda

Ključne besede: večjezičnost, jezikovna politika, jezikovna stališča
Objavljeno v DKUM: 29.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (296,53 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Nekatera stališča strokovnih delavcev do agilnosti njihovega vzgojno-izobraževalnega zavoda
Majda Cencič, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Agilnost kot poseben način mišljenja in delovanja so oblikovali programerji, razširila pa se je tudi na pedagoško področje. Predstavljamo rezultate raziskave med 184 strokovnimi delavci različnih slovenskih vzgojno-izobraževalnih zavodov (VIZ) za namen ugotavljanja njihovih stališč o agilnosti VIZ. Rezultati kažejo, da se anketirani najbolj strinjajo s pozitivnimi dejanji, pozitivnimi čustvi in skrbi za otroke. Najbolj so neodločeni glede poenostavljanja stvari in problemov ter poudarjanja napak. Multivariatna analiza hierarhičnega združevanja v skupine je izpostavila tri skupine, ki opredeljujejo agilni VIZ. Poimenovali smo jih: posameznik in delovanje VIZ, pozitivna naravnanost ter primerna komunikacija. Vse skupine se nanašajo na človeške vire in potrjujejo trditev, da so največji izziv spremembe v ljudeh.
Ključne besede: agilnost, vzgojno-izobraževalni zavod, strokovni delavci, stališča spremembe, spremembe
Objavljeno v DKUM: 28.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (482,00 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Pomen stališč učencev do angleščine za pouk v heterogenih razredih
Nina Klemen Blatnik, Silva Bratož, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku preučujemo dejavnike, ki prispevajo k oblikovanju stališč učencev do učenja angleščine. Ti predstavljajo pomemben vir informacij pri načrtovanju pouka v heterogenih razredih. V empiričnem delu predstavljamo raziskavo med tretješolci (n = 90), v kateri smo ugotavljali, kako so njihova stališča do angleščine povezana s starostjo, pri kateri so se začeli učiti tujega jezika, spolom, izpostavljenostjo jeziku v domačem okolju in ''pomembnimi drugimi'' (učitelji, starši, sošolci). Rezultati kažejo, da med slednjimi, ki najbolj prispevajo k oblikovanju učenčevih stališč do učenja angleščine, izstopajo učitelji in starši, medtem ko sošolci v tem starostnem obdobju še nimajo pomembne vloge.
Ključne besede: pouk angleščine, učne metode, heterogeni razredi, razredni pouk, stališča do tujih jezikov, tujejezikovna motivacija, pomembni drugi, angleščina kot tuji jezik
Objavljeno v DKUM: 25.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (431,36 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Stališča učiteljev do uporabe ljudskih pravljic pri pouku v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju : magistrsko delo
Jasmina Rečnik, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga raziskuje pomen ljudskih pravljic v pedagoškem procesu ter stališča učiteljev do njihove uporabe. Ljudske pravljice so opredeljene kot ključni del kulturne dediščine, ki prenaša vrednote, moralne nauke in življenjske izkušnje na mlajše generacije. S svojo preprosto strukturo in ponavljajočimi elementi spodbujajo otroško domišljijo, oblikujejo moralne vrednote in približujejo literaturo, kar podpira otrokov razvoj, kot ga opisuje Piaget. Raziskava, izvedena s polstrukturiranimi intervjuji z 10 učitelji prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja, analizira njihovo uporabo ljudskih pravljic pri pouku ter učiteljeva stališča o njihovi aktualnosti in izzivih pri vključevanju v učni proces. Ugotovljeno je, da imajo učitelji večinoma pozitivna stališča do pravljic, ki jih vidijo kot učinkovito orodje za doseganje literarnih ciljev. Pravljice izbirajo selektivno, pri čemer upoštevajo vsebino in starost učencev, ter jih najpogosteje vključujejo kot del učnega načrta ali kot dodatno dejavnost. Najpogosteje uporabljene metode so diskusija, likovno poustvarjanje, dramatizacija in ustvarjalno pisanje, ki spodbujajo kritično mišljenje, domišljijo ter aktivno sodelovanje učencev. Učitelji večinoma opažajo pozitiven vpliv pravljic na učence, medtem ko je nekaj mnenj o njihovi nevtralnosti. Prednosti pravljic pretehtajo morebitne slabosti, kar nakazuje njihovo trajno vrednost v izobraževalnem procesu. Rezultati raziskave so pomembni za boljše razumevanje pedagoških praks v zgodnjem otroštvu in predstavljajo osnovo za izboljšanje pristopov k uporabi ljudskih pravljic pri pouku.
Ključne besede: ljudska pravljica, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje, stališča, učitelji
Objavljeno v DKUM: 18.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (944,63 KB)

9.
Stališča učiteljev o socialni sprejetosti nadarjenih učencev v osnovni šoli : magistrsko delo
Marina Bukovec, 2024, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil preučiti stališča učiteljev o socialni sprejetosti nadarjenih učencev v osnovni šoli. Zanimalo nas je, kako učitelji ocenjujejo splošno socialno sprejetost nadarjenih učencev, socialno dinamiko in interakcije med nadarjenimi ter nenadarjenimi učenci, percepcijo in vedenje vrstnikov do nadarjenih učencev ter kakšno vlogo pripisujejo sebi kot učitelju pri socialni sprejetosti nadarjenih učencev. V teoretičnem delu smo najprej opredelili koncept nadarjenosti in razvoj nadarjenih učencev, nadaljevali pa smo s konstruktom socialne sprejetosti nadarjenih učencev, v kar je bilo osredinjeno tudi naše raziskovanje. V empiričnem delu smo predstavili odgovore učiteljev, ki smo jih zbrali s pomočjo spletnega vprašalnika. V raziskavi je skupno sodelovalo 111 učiteljev, ki poučujejo v različnih vzgojno-izobraževalnih obdobjih. Rezultate smo obdelali s statističnim programom SPSS. Izsledki raziskave so pokazali, da učitelji menijo, da so nadarjeni učenci v skupini vrstnikov dobro sprejeti ter ne opažajo razlik v socialni sprejetosti nadarjenih učencev glede na spol. Menijo, da med nadarjenimi in nenadarjenimi učenci prevladujejo pozitivni medsebojni odnosi in interakcije. Ena izmed pomembnejših ugotovitev skozi raziskovanje pa je bila, da socialna sprejetost učiteljem predstavlja konstrukt, na katerega lahko vplivajo in ga poskušajo izboljšati.
Ključne besede: socialna sprejetost, nadarjeni učenci, odnosi z vrstniki, osnovna šola, stališča učiteljev
Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

10.
Stališča vzgojiteljev in učiteljev do poučevanja tujega jezika ob prehodu iz vrtca v osnovno šolo : diplomsko delo
Barbara Lokovšek, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje in primerja stališča vzgojiteljev in učiteljev do poučevanja tujega jezika v otroštvu, in sicer ob prehodu iz vrtca v osnovno šolo. Teoretični del diplomskega dela proučuje učenje tujih jezikov v zgodnjem otroštvu tako v Evropi kot tudi v Sloveniji. Opisane so kompetence vzgojiteljev oziroma učiteljev in predstavljene podobne raziskave, ki so že bile izvedene na tem področju. Ugotovitve kažejo, da imajo tako vzgojitelji kot učitelji pozitiven odnos do učenja tujih jezikov v (zgodnjem) otroštvu. Zaposleni v obeh ustanovah se strinjajo, da naj bi se otroci učili tuji jezik tako v predšolskem obdobju kot v prvem razredu, kot najprimernejši čas za začetek učenja tujega jezika pa so izpostavili vrtec. Prav tako anketiranci menijo, da znanje tujega jezika, pridobljeno v predšolskem obdobju, pomaga pri kasnejšem učenju, in se strinjajo, da je tuji jezik otrokom zanimiv. Večina anketirancev se strinja, da bi morali imeti vzgojitelji dodatno izobrazbo ali certifikat za poučevanje tujega jezika v vrtcu. Anketiranci tudi vidijo potrebo po dodatnem izobraževanju, če bi poučevanje tujega jezika postalo obvezno v vrtcu oziroma v prvem razredu osnovne šole. Ti rezultati raziskave poudarjajo potrebo po izboljšanju izobraževalnih programov in dodatnem usposabljanju vzgojiteljev in učiteljev za učinkovito poučevanje tujega jezika v (zgodnjem) otroštvu.
Ključne besede: stališča vzgojiteljev in učiteljev, zgodnje učenje tujega jezika, kompetence vzgojiteljev in učiteljev za zgodnje poučevanje tujega jezika, pomembnost znanja tujega jezika, prednosti zgodnjega učenja
Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici