| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 66
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpeljava ključnih dejavnikov uspešnosti na primeru malega podjetja
Jure Šuligoj, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo problem razvoja ključnih dejavnikov uspešnosti v malem podjetju. V ta namen smo raziskali uravnotežen sistem kazalnikov (BCS) in ključne kazalnike uspeha (KPI). Podrobneje smo predstavili priložnosti uporabe le-teh za mala podjetja, pri čemer se osredotočimo na implementacijo sistema v malo podjetje. Cilj magistrskega dela je analiza obstoječega stanja podjetja x, na podlagi tega razviti nov nabor ključnih kazalnikov podjetja, ter urediti zajem vhodnih podatkov in konsolidacije informacijskega sistema. Podjetje x bo v končni fazi implementiralo tudi spremljanje izbranih KPI v izbrani programski opremi. V začetnem delu so najprej predstavljena teoretična izhodišča za dobro zastavljen sistem ključnih dejavnikov uspešnosti. Podrobneje je opisano, kako dobro zapisati vizijo podjetja, kako na novo določiti strateške cilje ter izbrati merljive kazalnike uspeha. Vsa vsebina je prilagojena mikro in malim podjetjem, ki si želijo vpeljati tovrstni sistem. Jedro magistrske naloge je redefinicija vizije, določitev strateških ciljev in ključnih kazalnikov uspeha za malo podjetje x. Ključni kazalniki zajemajo tako določitev kazalnikov za uravnotežen sistem, kot tudi za nekatere operativne kazalnike, ki si jih podjetje želi spremljati. Na koncu je opisan postopek reorganizacije informacijskega sistema in tudi implementacija prej omenjenega sistema v preučevano podjetje. V zaključku podamo oceno in ugotovitve, do katerih smo prišli skozi izdelavo tega magistrskega dela, ter podamo predloge za nadaljnje delo in izboljšave.
Ključne besede: ključni dejavniki uspešnosti, uravnoteženi kazalniki uspeha, mala in srednja velika podjetja.
Objavljeno: 09.11.2020; Ogledov: 296; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

2.
Siva ekonomija v podjetjih
Matic Pavčnik, 2017, diplomsko delo

Opis: Siva ekonomija je zelo razširjen pojav, ki je prisoten tako v Sloveniji kot tudi v vseh drugih državah sveta. V diplomski nalogi predstavljam kompleksnost in problematiko sive ekonomije v podjetjih. V prvem delu naloge opisujem samo definicijo sive ekonomije, metode merjenja kot tudi same vzroke za njen razvoj v podjetjih. V drugem delu naloge ločim neformalno ekonomijo na več vrst, hkrati pa opisujem tudi izzive za njihovo preprečevanje in omejevanje v podjetjih ter primerjam statistiko in ukrepe zoper sive ekonomije v drugih državah. Namen diplomske naloge je pokazati samo kompleksnost sive ekonomije v podjetjih, saj obstaja mnogo dejavnosti, ki spadajo v to področje in s katerimi nekateri ljudje sploh niso seznanjeni, hkrati pa želim prikazati tudi negativen vpliv, ki ga ima siva ekonomija na državni proračun in posledično na vsakega posameznika. Na podlagi podatkov in informacij so končne ugotovitve diplomske naloge pokazale, da je obseg sive ekonomije v Sloveniji najbolj razširjen v manjših in srednjih podjetjih z majhnim številom zaposlenih. Slovenija z 24,9 odstotnim deležem sive ekonomije v zadnjih desetih letih precej presega evropsko povprečje.
Ključne besede: siva ekonomija, majhna in srednja podjetja, vrste sive ekonomije v podjetjih, negativen vpliv
Objavljeno: 23.11.2017; Ogledov: 733; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

3.
Slovenski podjetniški observatorij 2000
Miroslav Rebernik, Dijana Močnik, Matej Rus, 2001, končno poročilo o rezultatih raziskav

Opis: Pomen malih in srednjih podjetij je zelo velik in teh podjetij je v evropskem in svetovnem merilu vse več, v njih pa je tudi zaposlenih vse več ljudi. Nobenega dvoma tudi ni, da bo pomen malih in srednjih podjetij še nadalje naraščal, ne nazadnje tudi zaradi tega, ker se z digitalizacijo poslovanja bistveno spreminjajo meje podjetja, razvoj tehnologije, globalizacija poslovanja in splošno zniževanje transakcijskih stroškov pa pripomorejo k temu, da so tudi mala in srednja podjetja vse bolj konkurenčna večjim. Skladno z naraščanjem pomena malih in srednjih podjetij pa seveda narašča tudi potreba po rednem spremljanju njihovega razvoja in po primerjavi med državami. Slovenski podjetniški observatorij je prva tovrstna publikacija v Sloveniji, ki se v celoti posvetila proučevanju tega fenomena. V prvem delu podajamo analizo slovenskih podjetij za leto 1999 po regijah, dejavnostih in velikostnih razredih. V drugem delu primerjamo slovensko gospodarstvo z evropskim gospodarstvom, v tretjem delu pa smo razgrnili nekatere pomembnejše izide terenske raziskave, ki smo jo opravili med slovenskimi podjetji. Publikacija je dvojezična (slovenščina in angleščina).
Ključne besede: Slovenija, podjetništvo, podjetje, poslovni rezultati, zadolženost, podatki, informacije, statistični podatki, ocenjevanje, mala podjetja, srednja podjetja, zaposlenost, dodana vrednost, dobiček, reševanje problemov, birokracija, uporaba računalnika, Internet, inovacijska dejavnost, primerjave, mednarodne primerjave, Evropa, Evropska unija, Slovenski podjetniški observatorij, poslovna analiza, ovire za poslovanje
Objavljeno: 18.01.2017; Ogledov: 721; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
POVEZAVA MED INOVIRANJEM POSLOVNIH MODELOV IN INTERNACIONALIZACIJO MALIH IN SREDNJE VELIKIH PODJETIJ V SLOVENIJI
Andreja Črnčič, 2016, magistrsko delo

Opis: Inoviranje poslovnega modela pomeni način pridobivanja večje vrednosti iz obstoječih virov podjetja, obstoječega trga in obstoječega znanja ter najboljši način za dosego trajnostne konkurenčne prednosti. Internacionalizacija pa predstavlja enega izmed vzrokov, ki privedejo do inoviranja poslovnega modela. Vsako podjetje, ki se odloča za vstop na tuj trg, najprej preuči obstoječi poslovni model, ali je le ta zadovoljiv za dobro poslovanje podjetja na tujem trgu ali bo potrebno v celotni organizaciji podjetja kaj spremeniti. V okviru magistrske naloge smo obravnavali inoviranje poslovnih modelov (Business model innovation - BMI) v teoriji in praksi ter povezavo z internacionalizacijo hitrorastočih malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji. Namen magistrske naloge je bil, na podlagi zbranih podatkov empirične raziskave ugotoviti povezavo med inoviranjem poslovnega modela in internacionalizacijo malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji. Rezultati raziskave so pokazali, da so podjetja, ki so se lotila inoviranja poslovnega modela tudi v večini internacionalizirana a ne v celoti. Tudi podjetja, ki se osredotočajo samo na domač trg in se soočajo z izzivi in priložnostmi samo na domačem trgu čutijo potrebo po spremembi obstoječih poslovnih modelov. Presenetljivo smo ugotovili tudi, da so podjetja usmerjena na domač trg večkrat inovirala svoj poslovni model z obdobju zadnjih pet let kot podjetja, ki so internacionalizirana. Večkrat (več kot enkrat) so poslovni model inovirala tudi podjetja iz neperspektivnih panog v primerjavi s podjetji v perspektivnih panogah. Sklepna ugotovitev magistrskega dela je, da je inoviranje poslovnih modelov v okviru malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji sicer prisotno, ampak še zdaleč ni to ustaljena praksa slovenskih podjetij. Glede na dejstvo, da slovenska podjetja izhajajo iz majhnega nacionalnega gospodarstva, ki je v času globalne konkurence težko samozadostno, je bilo pričakovano, da bo velika večina anketiranih podjetij tudi internacionalizirana. Presenetil pa nas je podatek, da je le ena tretjina hitrorastočih anketiranih podjetij inovirala svoj poslovni model v zadnjih petih letih, saj v večini literature zasledimo velike pozitivne učinke vpeljave tega procesa. Naše priporočilo za še večje približevanje procesa inoviranja poslovnih modelov je morda tudi vzpostavitev določenih finančnih spodbud, ki bi podjetja spodbujal k premisleku oz. jih vodil v tirnice spremembe poslovnih modelov.
Ključne besede: inoviranje poslovnega modela, poslovni model, internacionalizacija podjetja, mala in srednja velika podjetja (MSP), primer dobre prakse inoviranja poslovnih modelov
Objavljeno: 16.12.2016; Ogledov: 959; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

5.
DEJAVNIKI USPEHA INTERNACIONALIZACIJE MALIH IN SREDNJIH PODJETIJ Z UPOŠTEVANJEM PODJETNIŠKE ORIENTIRANOSTI
Robert Celec, 2016, doktorska disertacija

Opis: Glede na to, da so mala in srednja podjetja (MSP) pomembna v naši ekonomiji in se obenem globalizacija trgov krepi, so dejavniki uspeha izvoznih aktivnosti MSP mikro- in makroekonomskega interesa. To še posebej velja za majhne države z majhnim notranjimi trgom in visokim deležem MSP. S tem je glavni cilj študije raziskati notranja sredstva in zmogljivost MSP, ki jim pomagajo uspeti pri izvoznih aktivnostih. Z zbiranjem podatkov, zbranih iz 102 MSP iz Slovenije, smo prispevali k raziskovanju teme v kontekstu majhne države Evropske unije. Hipoteze so bile testirane s podatki, zbranimi iz 102 MSP različnih industrijskih sektorjev. Uporabila se je metoda linearnih strukturnih enačb – modeliranje poti delnih najmanjših kvadratov. Razširjen je bil vidik glede izvoznih sposobnosti, ki temelji na spoznanjih na virih osnovane teorije podjetij. Integriran je bil vidik dinamične sposobnosti in nujnosti podjetij, da imajo prava sredstva in primerne navade za izvoz, ter tudi sposobnost preoblikovati in spremeniti lastna sredstva in navade v primerih raziskovanja in izkoriščanja priložnosti na tujih trgih. Preverjali smo vlogo podjetniške orientacije v primerih že uveljavljenih podjetij. To je še posebej pomembno, ker se večina raziskav na področju mednarodnega podjetništva posveča novonastalim mednarodnim podjetjem. Z izvoznimi aktivnostmi lahko pričnejo tudi uveljavljena podjetja z obstoječimi sredstvi in vpeljano organizacijsko strukturo ter so tako soočena delovati z različnim izhodiščem na področju virov in sposobnosti. V tem smislu smo raziskovali tudi moderatorski efekt podjetniške orientacije MSP v kontekstu internacionalizacije. Dosedanje raziskave so nakazovale potrebo po integrativni povezavi virov/sposobnosti in podjetniške orientacije, vendar do sedaj ni bila izvedena nobena študija, ki bi ta pristop dejansko realizirala. Zato smo konceptualno povezali literaturo na virih osnovane teorije podjetij in podjetniške orientacije z namenom pojasnitve medsebojnega vpliva med viri, podjetniško orientacijo in izvoznim učinkom. Ta raziskava omogoča teoretično argumentacijo in empirične rezultate glede pomembnosti virov in sposobnosti, na katere se morajo osredotočiti uveljavljena MSP, če želijo biti uspešna pri izvoznih aktivnostih. Poleg tega rezultati glede vpliva podjetniške orientacije podjetij kažejo na protisloven učinek te miselnost na izvozne sposobnosti: nekateri viri in sposobnosti potrebujejo podjetniški okvir, da se sploh lahko zgodijo, medtem ko se pozitiven učinek drugih prilagaja z naraščajočo podjetniško orientacijo. Rezultati dokazujejo, da človeški viri, neoprijemljivi viri in podjetniška orientacija pozitivno vplivajo na izvozne sposobnosti MSP, medtem ko se pozitiven vpliv izkušenj menedžmenta, tržna naravnanost, inovacijska sposobnost in fleksibilnost pokaže kot signifikanten le pri visoki podjetniški orientaciji. Obravnavani so nadaljnji rezultati in implikacije.
Ključne besede: Internacionalizacija, mala in srednja podjetja, izvozne aktivnosti, sposobnosti, na virih osnovana teorija podjetij, podjetniška orientacija, moderatorski efekt
Objavljeno: 20.10.2016; Ogledov: 1549; Prenosov: 252
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)

6.
FINANČNE POMOČI PRI USTANAVLJANJU MALIH IN SREDNJIH PODJETIJ
Maja Maučec, 2016, diplomsko delo

Opis: Malo in srednje veliko podjetje je tisto, ki ima majhen delež na trgu, lastniki ga vodijo na oseben način in ni del nobenega večjega podjetja. Pravni obliki takih podjetij sta družba z omejeno odgovornostjo (d.o.o.) in samostojni podjetnik (s.p.). Kakor ostala podjetja, tudi mala in srednje velika podjetja potrebujejo finančno pomoč. Razne pomoči se lahko pridobijo na državni, regionalni in lokalni ravni. Malim in srednje velikim podjetjem daje veliko pozornosti tudi Evropska unija, ki s posebnimi programi spodbuja nastanek in razvoj teh podjetij, Slovenski podjetniški sklad pa jim preko garancijske sheme zagotavlja zavarovanja v obliki garancij. Poslovni angeli so posamezniki, ki vlagajo v novonastala podjetja. Pripravljeni so sprejeti večja tveganja in posledično zahtevajo nadpovprečne donose. Zelo so dobrodošli v začetnih fazah razvoja podjetja, kadar banke še niso pripravljene financirati. Malim in srednje velikim podjetjem nudijo pomoč Slovenski podjetniški sklad, SPIRIT Slovenija, JEREMIE in poslovni angeli. Evropska unija pa nudi pomoč preko kohezijske politike. Med letoma 2014-2020 je na razpolago do 366,8 milijarde evrov za naložbe v evropske regije, mesta in gospodarstvo. V diplomskem seminarju smo raziskali vlogo MSP v Sloveniji in svetu, predstavili politiko državnih pomoči, ki je v skladu s pravili v okviru EU, ter v zvezi s tem institucije in programe, ki so najpomembnejši pri financiranju.
Ključne besede: Mala in srednja podjetja, finančne pomoči, država, Evropska unija, poslovni angeli, institucije ter programi
Objavljeno: 07.09.2016; Ogledov: 603; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

7.
Razvoj orodja za presojo sistema varnosti in zdravja pri delu
Simon Bajc, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Namen magistrskega dela je izdelava avtorskega teoretičnega modela in praktičnega orodja za presojo stanja dokumentacije na področju varnosti in zdravja pri delu, ki bo kot motivacijski vzvod vodilo podjetja v izboljšave in uspešnost. Mikro in majhna podjetja so izjemno pomemben nosilec gospodarske rasti, inovativnosti in zaposlovanja. Eno izmed glavnih navodil članicam Evropske unije je načelo »Najprej pomisli na mala podjetja!«. Še posebej manjši poslovni subjekti so pod stalnim vplivom raznih oblik zunanjih in notranjih nevarnosti, incidentov in kriznih dogodkov. Z našim pristopom želimo doseči dvig ravni zavedanja managementa, saj se splača vlagati v preventivo zaradi varnosti (z vidika obstoja podjetja). Razvili smo enostavno spletno aplikacijo, orodje managementa kakovosti, ki ga lahko podjetniki uporabljajo za samopresojo ali pa se z njim izvede ocenjevanje v sodelovanju s strokovnimi službami. V orodje smo aplicirali metodo managementa kakovosti »benchmarking« in določili robne pogoje uporabe. Kot dodatno možnost smo za potencialne naročnike ocenjevanja uvedli možnost stroškovne analize in primerjave z ostalimi vzorci povprečnih stroškov v bazi podatkov. Ne glede na dejstvo, da smo že na samem začetku omejeni s postopno izgradnjo baze in trenutno nizkim številom že ocenjenih in validiranih podjetij, smo lahko že na osnovi dosedanjega empiričnega dela pridobili nekaj zanimivih ugotovitev in odgovorov na raziskovalna vprašanja. Ugotavljamo, da se odgovorne osebe v mikro in majhnih podjetjih niso sposobne kritično samooceniti, saj je poznavanje zahtev zakonodaje na nizkem nivoju. Ugotavljamo tudi, da imajo podjetja z uvedenim sistemom vodenja kakovosti bistveno boljše povprečne rezultate ocen. Prepričani smo, da bo naša metodologija pomembno vplivala na zagotavljanje varnostne kulture in na humanizacijo delovnih razmer v podjetjih. Aplikacija OHS-check© prinaša nov motivacijski pristop za sistemsko obvladovanje dokumentacije v poslovnih okoljih malih podjetij. Največjo učinkovitost sistema varnosti in zdravja pri delu nam prvenstveno prinašajo naložbe v ključne dejavnike varnosti (tehnologija, organizacija, kadri). Varnost je eden od pomembnih elementov kakovosti.
Ključne besede: Management varnosti in zdravja pri delu, mala in srednja podjetja (MSP), sistemski pristop, notranja presoja, benchmarking, orodje za stalne izboljšave.
Objavljeno: 04.07.2016; Ogledov: 883; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

8.
Internacionalizacija kot strateška možnost malih in srednje velikih podjetij na primeru izbranih slovenskih podjetij
Dragana Mitrović, 2015, diplomsko delo

Opis: Rast skozi internacionalizacijo je pomembna strateška izbira za mala in srednje velika podjetja. V zadnjih letih je imela internacionalizacija za mala in srednje velika podjetja v mednarodnih krogih pomembno, aktivno vlogo, saj jih je napredek na vseh področjih prisilil v razmišljanje o internacionalizaciji poslovanja. Internacionalizacija lahko malim in srednjim podjetjem pomaga, da dobijo nov zagon v svetovnem gospodarstvu, ki postaja vedno bolj soodvisno. Mala in srednje velika podjetja (MSP) predstavljajo pomemben del gospodarske rasti in dinamike, ne le za razvite države, temveč tudi za gospodarstva v razvoju. V zadnjih desetletjih so bila mala in srednje velika podjetja predmet raziskav v mednarodnem managementu, saj se je število teh podjetij, ki delujejo na mednarodnih trgih, drastično povečalo in s tem posledično tudi njihova internacionalizacija. V globalnem gospodarstvu, za katerega je trenutno značilna znatno povečana konkurenca, napredek na vseh področij, ki je posledica napredovanja tehnologije in oblikovanja novih trendov, morajo mala in srednja podjetja, ki želijo ostati konkurenčna, upoštevati internacionalizacijo kot svojo strateško možnost in kot del strateškega načrta. Ker se meje postopoma zmanjšujejo in tehnologija odpravlja razdalje, lahko zdaj ta podjetja z lahkoto in prosto (zaradi liberalizacije trgovine), dostopajo in nastopajo na trgu mednarodnih interesov. Tržna situacija tako olajšuje mednarodne operacije, tako na globalni, še posebej pa na ravni EU, saj se le-ta izjemno hitro širi. V tem diplomskem projektu smo obravnavali internacionalizacijo kot strateško možnost za mala in srednja podjetja, za katero se podjetja odločijo na podlagi različnih dejavnikov. Ugotovili smo, kako je globalizacija vplivala na poslovanje malih in srednje velikih podjetij, zakaj se podjetja odločajo za internacionalizacijo ter kako le-ta vpliva na uspešnost in konkurenčnost podjetij. Primerjali smo dve uspešni slovenski podjetji, ki sta internacionalizacijo uporabili kot eno izmed svojih strateških možnosti pri svojem uspešnem poslovanju na mednarodnih trgih.
Ključne besede: Internacionalizacija, strateška možnost, mala in srednja podjetja, globalizacija, uspešnost in konkurenčnost
Objavljeno: 11.11.2015; Ogledov: 787; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (881,51 KB)

9.
How does networking impact the SMEs growth
Karin Širec, Barbara Bradač Hojnik, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: Today's market conditions are forcing companies to adapt to changes in order to survive, grow and be competitive. Such changes include inter-company cooperation and networks, which allow for competition and innovation in a dynamic environment. Today, almost all industries are affected by the evolution of networking relationships within and between firms; however, previous studies have revealed that companies differ in their competitive strategies, strategic and technological orientation, and methods of networking. Most of these studies have linked networking with performance, with less empirical evidence on linking networking in SMEs with company growth. Previous research has also shown that entrepreneurial potential in Slovenia is not fully utilized. For this reason, the presented paper investigates a networking in SMEs and its contribution to the companies' growth.
Ključne besede: mreženje, podjetje, podjetništvo, mala podjetja, srednja podjetja, razvoj podjetja
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 485; Prenosov: 267
.pdf Celotno besedilo (358,70 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
How entrepreneurs' personal characteristics affect SMEs' growth
Karin Širec, Dijana Močnik, 2010, izvirni znanstveni članek

Opis: This paper investigates differences in the personal characteristics of entrepreneurs and their impact on SMEs' growth. The concept of entrepreneurial individuals with distinguishing characteristics is central to entrepreneurial theory, according to which we operationalized entrepreneurs through a division based on psychological and non-psychological motivation factors. For each category of the model, we describe the findings of our study, especially exposing statistically significant factors affecting SMEs' growth. Reasonableness and the applicability of our research are legitimate for three target groups: society as a whole, policymakers and academics investigating entrepreneurial phenomena. We conclude the paper with recommendations for policy implications that stimulate growth and encourage companies' performance/growth.
Ključne besede: podjetje, podjetništvo, teorija podjetja, mala podjetja, srednja podjetja, lastnosti, podjetnik
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 792; Prenosov: 14
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici