1. Preobremenjenost predšolskih otrok in njihovih starševAnja Kukec, 2018, diplomsko delo Opis: Otrokom v današnjem času pogosto primanjkuje časa za prosto igro in sprostitvene dejavnosti, saj so preveč zaposleni z interesnimi dejavnostmi in delom doma. Diplomsko delo Preobremenjenost predšolskih otrok in njihovih staršev se v teoretičnem delu osredotoča na pojem preobremenjenost, na interesne dejavnosti in prosti čas otrok. Navedene so tudi obremenitve predšolskih otrok, njihovih staršev ter obremenitve vzgojiteljev v vrtcu. Namen diplomske naloge je raziskati in ugotoviti, ali so predšolski otroci in njihovi starši preobremenjeni. V raziskavi sta bili uporabljeni deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda pedagoškega raziskovanja. Podatke smo zbirali s pomočjo anketnega vprašalnika in jih kasneje obdelali v programu SPSS. V raziskavi so sodelovali starši predšolskih otrok. Iz nje smo želeli ugotoviti čas, ki ga otroci namenijo delu doma in interesnim dejavnostim, ter kako to obremenjuje njih in njihove starše, ki jih spremljajo in jim pri tem nudijo pomoč. Izsledki so pokazali, da so otroci, stari 4 leta in več, bolj obremenjeni z interesnimi dejavnostmi, saj jih v veliki meri pogosteje obiskujejo, med njimi so otroci, ki imajo tudi po več interesnih dejavnosti. Ključne besede: Dejavnosti, interesne, preobremenjenost, prosti čas, sodelovanje, sprostitev, vrtec. Objavljeno v DKUM: 05.02.2021; Ogledov: 1098; Prenosov: 124
Celotno besedilo (981,79 KB) |
2. Obvladovanje stresa s strani študentov v času študijaNuša Kerman, 2019, diplomsko delo Opis: Teoretična izhodišča: Študenti so v današnjem času ena izmed družbenih skupin, ki so čedalje bolj izpostavljeni stresnemu življenju. Čedalje več je obveznosti povezanih s študijem, katere so lahko za posamezne študente zelo obremenjujoče. Zelo pomembno je zgodnje odkrivanje simptomov, ki nakazujejo na prisotnost stresa. Dokazano je, da dalj časa trajajoča izpostavljenost posameznika stresnim razmeram privede do porušenega ravnovesja v organizmu, ki se kažejo kot posledice na čustveni, telesni in vedenjski ravni. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kakšen vpliv ima stres na učinkovitost študentov tekom študija ter ali obstaja razlika med študenti dveh fakultet glede doživljanja in obvladovanja stresa.
Raziskovalna metodologija: Za izdelavo zaključnega dela smo uporabili deskriptivno in kvantitativno metodo raziskovanja. Uporabili smo anketni vprašalnik, ki je vseboval 16 vprašanj. Raziskovalni vzorec je zajemal 147 anketiranih. Pridobljene rezultate smo obdelali s pomočjo programa Excel in jih prikazali z grafikoni.
Rezultati: Z rezultati smo ugotovili, da ima stres velik vpliv na zmanjšanje učinkovitosti tekom študija pri študentih obeh v raziskavo vključenih fakultet. Študenti obeh fakultet stres obvladujejo na različne načine. Največ časa posvetijo športnim aktivnostim, druženju s prijatelji ter sprostitvi v naravi.
Diskusija in zaključek: Pomembno je, da si študenti ne glede na način študija in obštudijske dejavnosti vzamejo čas za prostočasne aktivnosti, saj jim bo to omogočilo kakovostnejše življenje ali drugače rečeno življenje s čim manj stresa. Ključne besede: Stresorji, študijske obveznosti, obremenjenost, sprostitev, življenjski slog. Objavljeno v DKUM: 13.02.2019; Ogledov: 1464; Prenosov: 267
Celotno besedilo (1,05 MB) |
3. UTAJE DAVKA NA DODANO VREDNOST PRI CARINSKEM POSTOPKU SPROSTITVE BLAGA V PROST PROMETPolona Čebela, 2016, magistrsko delo Opis: Davčne utaje so postale globalni problem in predstavljajo velik finančni primanjkljaj v državnih proračunih. Z davčnimi utajami se soočamo tudi v Republiki Sloveniji, na ravni Evropske unije pa države z medsebojnim sodelovanjem skušajo davčne utaje, z različnimi ukrepi, tako zakonodajnimi kot nadzornimi, preprečiti oziroma jih vsaj znižati na minimalno raven.
Preprečevanje davčnih utaj je v prvi vrsti naloga posamezne države, za zaščito lastnih finančnih interesov, pomembno pa je tudi medsebojno sodelovanje državnih organov na mednarodni ravni. Osrednjo vlogo pri nadziranju davčnih utaj imajo davčni organi držav članic, vendar tudi vloga carinskih organov, pri nadziranju davčnih utaj, povezanih s carinskimi postopki, ni zanemarljiva.
Osrednji prostor v magistrski nalogi je namenjen utajam davka na dodano vrednost pri uvozu blaga in sprostitvi le tega v prosti promet po carinskem postopku sprostitev blaga v prosti promet, kateremu sledi davčno oproščena dobava blaga v drugo državo članico. Pri tem postopku je že ob samem uvozu blaga gotovo, da je blago namenjeno v drugo državo članico kot je država uvoza blaga, za kar morajo biti izpolnjeni določeni pogoji. Če pogoji za uvoz blaga po tem carinskem postopku niso izpolnjeni, obstaja možnost, da bo blago ostalo neobdavčeno v državi članici uvoza blaga ali pa bo prepeljano v namembno državo članico, vendar tam za to blago ne bo obračunan davek na dodano vrednost.
V luči uspešnega preprečevanja utaj davka na dodano vrednost pri uporabi carinskega postopka sprostitev blaga v prosti promet z davčno oproščeno dobavo v drugo državo članico je treba na ravni Evropske unije zagotoviti trden ureditveni okvir, na ravni posameznih držav članic pa zagotoviti izvajanje kontrole tega postopka. V praksi se je pokazalo, da države članice premalo izkoriščajo obstoječi ureditveni okvir za učinkovito in predvsem hitro odkrivanje utaj davka na dodano vrednost v carinskem postopku sprostitev blaga v prosti promet z davčno oproščeno dobavo v drugo državo članico, kar izkoristijo goljufi. Komisija je na obravnavanem področju naredila že vrsto izboljšav, vendar so potrebna še dodatna prizadevanja. Ključne besede: sprostitev v prosti promet, utaja DDV, oprostitev DDV, carinska unija, upravno sodelovanje, sistem VIES, mreža Eurofisc Objavljeno v DKUM: 09.12.2016; Ogledov: 1875; Prenosov: 115
Celotno besedilo (697,42 KB) |
4. Analiza uporabe tehnik sproščanja na razredni stopnji osnovne šoleMinja Glazer, 2016, diplomsko delo Opis: Celostni pristop k otroku je rdeča nit vseh sodobnih teorij o otroku. Bistveno je, da šola, učitelji in starši razumemo tako otrokovo intelektualno in umsko raven kakor tudi njegovo telesno, psihično in čustveno stanje. Nekoč so otroci v šoli le sedeli in mirno poslušali, danes je poudarek na celostnem pristopu k otroku, ki povezuje telesno z duševnim. Kompetentni in ustvarjalni učitelj bo v razred vpeljal sprostitev otroka s pomočjo različnih sprostitvenih tehnik, ki bodo v otroku sprostile njegovo umsko in telesno napetost ter ga spodbudile in motivirale za sodelovanje pri pouku.
V diplomski nalogi z naslovom Analiza uporabe tehnik sproščanja na razredni stopnji v osnovni šoli bom predstavila sodobne teorije celostnega pristopa k otroku, prvine kompetentnega in ustvarjalnega učitelja ter pomen gibanja za otroka in sproščanje v šoli. Nadalje bom predstavila posamezne sprostitvene tehnike, katerih dejansko uporabo sem preverila s pomočjo anketnega vprašalnika v osnovni šoli in rezultate predstavila v empiričnem delu svoje diplomske naloge. Rezultati bodo dali odgovore na vprašanja: Kakšna je ozaveščenost in usposobljenost učiteljev glede vsebine sproščanja otrok v razredu in kakšna je uporaba tehnik sproščanja v razredu, kateri so vzroki in cilji sproščanja v razredu, katere so tehnike sproščanja v razredu, kakšni so pogoji za izvajanje sproščanja v razredu, kakšna je podpora vodstva in staršev za sproščanje v razredu ter kako so učenci motivirani za sodelovanje pri sproščanju pri pouku?
Rezultati analize so pokazali, da učitelji že dokaj dobro poznajo področje sproščanja in posamezne sprostitvene tehnike, ki jih pri svojem vsakodnevnem pouku tudi že uporabljajo. Njihovo znanje o posameznih tehnikah je dokaj obširno. Najpogostejši vzroki za uporabo sprostitve so nemirni, nemotivirani in utrujeni otroci, ki jih učitelji s pomočjo sprostitve poskusijo ponovno motivirati in dvigniti njihovo koncentracijo za nadaljnje delo. Vodstvo načeloma to obliko dela podpira, vendar se kažejo potrebe po večjem investiranju tako v znanje učiteljev na tem področju kot v opremljenost učilnic in razpoložljivost delovnih sredstev za to vsebino. Tudi starši v veliki večini sproščanje otrok spodbujajo, vendar je zaznati, da tako vodstvo kot starši dajejo večji poudarek vsebini pouka in znanju, počutje otrok pa, predvidevam, da zaradi prenatrpanega urnika, učnih načrtov in obširne vsebine, postavijo na stranski tir. Učenci so za sodelovanje pri sprostitvenih tehnikah zelo motivirani in med najbolj priljubljenimi tehnikami so ravno tiste, ki aktivirajo njihovo desno hemisfero, torej njihovo naravno potrebo po gibanju in uporabi domišljije. Ključne besede: gibanje in celostni pristop, vloga učitelja, sprostitev, posamezne sprostitvene tehnike, razredni pouk Objavljeno v DKUM: 20.09.2016; Ogledov: 1888; Prenosov: 289
Celotno besedilo (1,55 MB) |
5. OBVEZNOSTI IN PROSTI ČAS PREDŠOLSKIH OTROK IN OTROK V 1. RAZREDU OSNOVNE ŠOLEMaja Krajnc, 2015, magistrsko delo Opis: V današnjem času otrokom vse pogosteje zmanjkuje prostega časa za nemoteno igro in sprostitev. Želje in pričakovanja staršev po njegovi uspešnosti silijo otroka k organiziranim prostočasnim dejavnostim in drugim obveznostim. Starši to svojo vlogo dojemajo tako zavzeto, da se v popoldanskem času mnogokrat spremenijo v voznike, ki hitijo od ene dejavnosti do druge. Pretiravanje z obveznostmi po otrokovem bivanju v vrtcu/šoli posledično vpliva na količino in kakovost prostega časa ter na odnose v družini. V magistrski nalogi so navedene današnje obremenitve otrok, ki jim vzamejo čas za preprosto vsakodnevno dejavnost – igro. Namen magistrske naloge je predstaviti prosti čas otrok, poudariti pomen igre za otrokov razvoj, pomembne pravne vire in (pre)obremenjenost otrok. Moje zanimanje je bilo usmerjeno tudi k sprostitvenim dejavnostim. V raziskavi je bila uporabljena deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatki temeljijo na priložnostnem vzorcu 230 staršev, ki so izpolnjevali spletno anketo. Rezultati, pridobljeni s statistično obdelavo podatkov, so pokazali, da imajo otroci dovolj prostega časa. Še vedno pa veliko časa preživijo med gledanjem televizije. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da se večina otrok za organizirane prostočasne dejavnosti odloča sama, kar izključuje »ambiciozne« starše, ki silijo otroka k dejavnostim po svojih željah. Ključne besede: obveznosti, prosti čas, sprostitev, preobremenjenost otrok, igra Objavljeno v DKUM: 12.10.2015; Ogledov: 1809; Prenosov: 360
Celotno besedilo (5,53 MB) |
6. |
7. ZVOČNI POTENCIAL TIBETANSKIH POJOČIH POSOD IN NJIHOV VPLIV NA POČUTJE OSNOVNOŠOLSKIH OTROKRebeka Hrastnik, 2011, diplomsko delo Opis: Glasba ni naključen pojav. Prav nasprotno: vse ima svoj izvor v glasbi. Koncept zvoka, ki zmore ponesti človekovega duha na drugo raven zavesti, je star toliko kot je staro človeštvo. V najrazličnejših kulturah vseh kontinentov že od pradavnine zasledimo zavestno uporabo zvoka in glasbe v namene zdravljenja in transformacije zavesti. Tibetanske pojoče posode v svojem izvoru združujejo šamanske religiozne obrede in budistično meditacijo. V sodobnem času se blagodejen in pomirjajoč zvok teh posod vse pogosteje uporablja pri zvočnih terapijah in masažah. Dolgo trajajoč zvok, ki v koncentričnih krogih pronica v telo, sprošča napetosti fizičnega telesa in nas umirja na čustvenem in duhovnem področju. V teoretičnemu delu diplomskega dela je predstavljen pomen zdravilne moči zvoka skozi zgodovino človeštva. Kot pripomoček k zdravljenju se že od bronaste dobe uporabljajo tibetanske pojoče posode. V nalogi je prikazana raziskava njihovega izvora, vpliva zvoka in vibracij na človeško telo ter uporaba posod v terapevtske namene. Empirični del naloge vsebuje raziskavo o vplivu tibetanskih pojočih posod na počutje izbranih osnovnošolskih otrok. Rezultati raziskave so aplicirani na izvajanje vzgojno-izobraževalnega procesa in pedagoškega dela v osnovni šoli. Ključne besede: glasbena terapija, energetski centri, Tibetanske pojoče posode, zvočna masaža, zvočna sprostitev Objavljeno v DKUM: 05.09.2011; Ogledov: 3520; Prenosov: 382
Celotno besedilo (1,66 MB) |
8. MANDALA, VIR BOLJŠEGA POČUTJA IN KREATIVNEGA DELA PRI POUKU RAZREDNE STOPNJEPetra Krajnc, 2010, diplomsko delo Opis: Hiter in velikokrat tudi (pre)obremenjen način življenja je ponavadi kriv za stres in njegove posledice, kot so: nemir, nespečnost, splošno nezadovoljstvo, razdražljivost, naveličanost, brezvoljnost, nezbranost, razne telesne in duševne bolezni itd. Da se lažje spoprijemamo s takšnim načinom življenja ter da preprečimo, omilimo ali se ozdravimo zgoraj naštetih posledic stresa, mnogi ljudje posegajo po sprostitvi za telo in duha. Moja diplomska naloga je tako povezana s sproščanjem, in to osnovnošolskih otrok s tehniko, med katero ustvarjajo mandale. V teoretičnem delu sem predstavila nekatere danes najbolj znane tehnike sproščanja in osnovne pojme, ki so povezani z mandalo. Omejila sem se na raziskovanje pomena mandale v obredih, religijah, meditaciji, vesolju in njenem vplivu na človeka. V tem delu so opisani še nekateri napotki in predlogi, ko se odločimo za uporabljanje te tehnike sproščanja pri pouku na razredni stopnji. V empiričnem delu sem predstavila raziskavo, ki sem jo izvedla. Zanimalo me je, kako pogosto slovenski učitelji razrednega pouka vključujejo sprostitveno vzgojo v svoj pouk, kakšne tehnike uporabljajo in s kakšnim namenom jih uporabljajo. Ugotoviti sem tudi želela, če poznajo tehniko sproščanja, med katero se ustvarjajo mandale. Moj namen je bil tudi ugotoviti, kako se učenci razredne stopnje počutijo ob ustvarjanju mandal, in hotela sem jih spoznati še z enim načinom sprostitve. V raziskavo je bilo vključenih 41 učiteljev razrednega pouka ter 11 učencev 5. razreda. Pri raziskavi sta bili uporabljeni deskriptivna in kavzalno neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovalnega dela, rezultati pa so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika za razredne učitelje in ustne ankete za učence. Raziskava je pokazala, da vsi anketirani učitelji vključujejo sprostitveno vzgojo v svoj pouk, najpogosteje vsaj enkrat na teden. Pri tem so zelo dinamični, saj uporabljajo veliko različnih sprostitvenih tehnik. Izkazalo se je, da več kot polovica anketiranih učiteljev ( 25 ) pozna sproščanje s pomočjo mandal, vendar je od teh vsi še niso uporabili pri svojem pouku. Učencem, ki so sodelovali v raziskavi, so se zdele mandale zanimive, ob njihovem izdelovanju pa so se počutili umirjeno, sproščeno. V razredu je vladalo prijetno razpoloženje. Ključne besede: Ključne besede: stres, sprostitev, osnovnošolski otroci, mandala, tehnika sproščanja, ustvarjanje mandal Objavljeno v DKUM: 09.11.2010; Ogledov: 3333; Prenosov: 417
Celotno besedilo (1,27 MB) |
9. ANALIZA WELLNESS PONUDBE V IZBRANEM HOTELU NA PTUJUSuzana Poljanec, 2009, diplomsko delo Opis: Wellness je svetovno turistično gibanje sodobnega časa. Pomeni kakovost življenja in vključuje sestavine zdravega načina življenja. V celovito ponudbo wellnessa morajo biti
vključene vse štiri temeljne sestavine - zdrava prehrana, osebna sprostitev, telesne aktivnosti in duševne aktivnosti.
V diplomski nalogi sem raziskovala sedanje stanje wellness ponudbe v hotelu Mitra na Ptuju. Glavne ugotovitve raziskave so:
• wellness postaja iz dneva v dan vse bolj pomemben segment turizma, saj se zanimanje za wellness storitve povečuje;
• gostje dajejo poudarek sprostitvi;
• gostje wellness centov so predvsem dobro izobraženi, ki se zavedajo, da je zdravje najvišja vrednota v življenju;
• ženske so večje uporabnice wellness storitev;
• največkrat uporabljena wellness storitev je masaža;
• uporabniki wellness storitev si želijo kakovostne storitve. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE:
wellness, fizične aktivnosti, osebna sprostitev, duševne aktivnosti, zdrava prehrana, dobro počutje, wellness ponudba v hotelu Mitra. Objavljeno v DKUM: 16.12.2009; Ogledov: 3307; Prenosov: 639
Celotno besedilo (839,85 KB) |