1. Izboljšanje organizacije izrednega prevozaTin Čermelj, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo predstavili primer logistične storitve, izvedbo in organizacijo cestnega izrednega prevoza. V prvem delu smo opredelili potrebna teoretična izhodišča, ki so potrebna za samo izvajanje prevoza. Vključili smo tudi potrebno zakonodajo za prevoze v cestnem prometu. V drugem delu smo na kratko predstavili podjetje, predstavili načrt prevoza in izvedno samega prevoza. Predstavili smo organizacijo in tudi potek prevoza na primeru s vsemi težavami in ovirami s katerimi se je prevoz soočal in kako so se le te rešile. Raziskali smo konkurenčnost v panogi in predstavili nekaj konkurentov našega podjetja. Na koncu smo podali še možne izboljšave za izredne prevoze v prihodnje in podali sklep ali so cilji doseženi. Ključne besede: organizacija izrednega prevoza, spremstvo, promet, cestna infrastruktura, izredni prevoz, dovoljenja Objavljeno v DKUM: 23.11.2020; Ogledov: 994; Prenosov: 147 Celotno besedilo (1,34 MB) |
2. Varnost pri izvajanju izrednih prevozov v cestnem prometuDavid Kozinc, 2017, diplomsko delo/naloga Opis: Kadar govorimo o izrednih prevozih, govorimo o prevozih z transportnimi vozili, ki skupaj ali brez tovora prekoračijo z zakonom določene skupne dimenzije, osne obtežbe oz. skupno maso. Za izvajanje izrednega prevoza je potrebno dovoljenje, katerega se pridobi na pristojnem ministrstvu. V dovoljenju je potem določeno ali potrebuje oz. koliko spremljevalnih vozil potrebuje in ali potrebuje policijsko spremstvo. Kot že samo ime »izredni prevoz« pove, gre tukaj za večje prevoze, kateri naletijo na veliko varnostnih ovir (kot so npr.: slabi odzivi ostalih prometnih udeležencev, slaba infrastruktura, slabo zavarovan tovor, itd…), kar otežuje izvajanje takšnih prevozov. Glede na to, da so si tovori med seboj zelo različni, razlikujemo tudi veliko različnih prikolic, katere se uporabljajo za takšne prevoze, prav tako se tudi uporabljajo različni vlačilci. Vendar večji kot so izredni prevozi, težje je izvajanje, saj so prostorsko zelo omejeni. Ključne besede: izredni prevoz, spremstvo izrednega prevoza, dovoljenje za izvajanje izrednega prevoza, policijsko spremstvo, specialne prikolice Objavljeno v DKUM: 02.08.2018; Ogledov: 1054; Prenosov: 109 Celotno besedilo (2,20 MB) |
3. IZREDNI PREVOZ V PODJETJU D& DNejc Dernulovec, 2015, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu se s prometno inženirskega vidika obravnava problematika izrednih prevozov. Predstavljena je osnovna zakonodaja, ki ureja izredne prevoze in hkrati določa, kakšno mora biti spremljevalno osebje in vozila, ki izvajajo izredne prevoze. Podrobneje je predstavljen postopek pridobivanja dovoljenja za izvedbo izrednega prevoza. V nalogi je predstavljen tudi način, kako morajo biti označena vozila in kakšna je dodatna oprema, ki je bistvenega pomena za varno izvajanje izrednih prevozov.
Pri predstavitvi pravnih virov sem podrobneje predstavil tri pomembne pravilnike:
• Pravilnik o usposabljanju za spremljevalce izrednih prevozov,
• Pravilnik o obliki, pogojih in načinu uporabe posebnih svetlobnih znakov vozil za izredne prevoze,
• Pravilnik o pogojih in načinu opravljanja izrednih prevozov po javnih cestah ter o tranzitnih smereh za izredne prevoze v Republiki Sloveniji.
Opisano je podjetje D&D ter predstavljen konkreten primer izvajanja izrednega prevoza s komentarjem in s prilogo vloge za pridobitev dovoljenja za izvedbo izrednega prevoza. Ključne besede: izredni prevozi, dovoljenje za izredne prevoze, kategorizacija izrednih prevozov, spremstvo izrednih prevozov, tehnika vožnje, varnost izrednih prevozov, podjetje D&D, organizacija izrednih prevozov Objavljeno v DKUM: 29.09.2015; Ogledov: 1922; Prenosov: 256 Celotno besedilo (1,54 MB) |
4. |
5. Spremljanje zaprtih oseb izven zavoda za prestajanje kazenskih sankcij : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko deloAleš Repovž, 2014, diplomsko delo Opis: Pravosodni policisti so uradne osebe Ministrstva za pravosodje zaposleni v zavodih za prestajanje kazenskih sankcij in imajo posebna pooblastila.
V diplomskem delu obravnavamo spremstvo pravosodnih policistov zaprtih oseb izven zavoda za prestajanje kazenskih sankcij. V teoretičnem delu analiziramo in interpretiramo različne članke, knjige, raziskovalna dela in zakone, ki pripomorejo k razumevanju ter analizi varovanja in spremljanja zapornikov izven zavoda za prestajanje kazenskih sankcij. Opisana so dela, naloge ter pooblastila pravosodnih policistov pri spremljanju zapornikov izven zavoda, pred, med in po spremstvu.
Za proučevanje spremstev po zavodih v zadnjem triletju smo analizirali statistične podatke, zbrane v Letnih poročilih Uprave Republike Slovenije za izvajanje kazenskih sankcij. Izvedli smo strukturirani intervju s poveljnikom, operativnim vodjem in pravosodnim policistom v zavodu za izvrševanje kazenskih sankcij na Dobu pri Mirni.
V delu ugotavljamo, kakšen je sistem varovanja zapornikov pri spremstvu izven zavoda za prestajanje kazenskih sankcij, kakšne so naloge poveljnika, operativnih vodij in pravosodnih policistov pri izvajanju spremstev, ter nevarnosti pri opravljanju njihovih nalog. Ključne besede: pravosodni policisti, zaporniki, spremstvo, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 12.02.2014; Ogledov: 1300; Prenosov: 239 Celotno besedilo (1,11 MB) |
6. Tehnologija prevoza izvengabaritnih elementov za potrebe gradnje TEŠ 6Luka Volk, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na dejanski primer prevoza izvengabaritnih elementov za potrebe gradnje TEŠ 6. Tako so se vse aktivnosti pričele s povpraševanjem. S tem se je pričelo delo za podjetje Comark, d. o. o., ki ima s podjetjem Alstom pogodbo o organiziranju in izvedbi izrednih prevozov. Sledilo je organiziranje, ki je prva faza v procesu izrednih prevozov. V tej fazi je bilo potrebno določiti ustrezno traso poti izrednega prevoza ter izbrati primerno transportno kompozicijo za prevoz izrednega tovora. Prav tako je bilo potrebno na podlagi ugotovitev vložiti vlogo za izdajo dovoljenja za izredne prevoze. Po prejemu dovoljenja je sledila faza izvedbe prevoza, v kateri aktivno sodelujeta tudi vozili za zahtevno spremstvo, ki opozarjata druge udeležence v prometu na prihajajoči izredni tovor. Izredni prevoz se izvaja od deponije do samega gradbišča TEŠ 6. Sledila je še zadnja faza zaključka prevoza, v kateri je poleg razklada izrednega tovora pomembna še podpisana dokumentacija, ki je osnova za obračun opravljene storitve. Pri procesu nas je zmotila predvsem birokracija pri pridobivanju dovoljenja, pa tudi zastoji na sami transportni poti ter kritične točke, ki predstavljajo nevarnost pri izrednem prevozu. S spremembo zakonodaje, manjšimi infrastrukturnimi spremembami, komunikacijo in zmanjšanjem nevarnosti pri kritičnih točkah bi bil sam proces izrednega prevoza uspešno optimiziran. Ključne besede: izredni prevoz, vlačilec, priklopnik, spremstvo Objavljeno v DKUM: 12.04.2013; Ogledov: 1988; Prenosov: 249 Celotno besedilo (4,58 MB) |
7. LOGISTIČNO ORGANIZIRANJE IZREDNIH CESTNIH PREVOZOV V SLOVENIJISonja Paternoster, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu se bomo posvetili področju transportne logistike. Poudarek bo na izrednih cestnih prevozih v Sloveniji. V prvem delu bomo preučili Slovensko zakonodajo, opisali temeljne pojme in jih razložili. Teoretično bomo izpeljali celotno organizacijo izrednega prevoza od kontakta stranke do uspešno izvedenega prevoza izrednega tovora. Poudarili bomo tiste stvari, na katere moramo biti še posebej pozorni pri organizaciji izrednih prevozov. To so razna usposabljanja za spremljevalce, skupna masa in osne obremenitve pri prevozu, dovoljenja za izredni prevoz,stroške in drugo.
V drugem delu pa bomo teorijo uporabili v praksi in sicer bomo izvedli realen primer organizacije izrednega transporta, vključno z dovoljenji, vozili za spremstvo in statično presojo stabilnosti premostitvenih objektov. Za konec pa bomo povprašali slovenske prevoznike (katerih ne bomo imenovani), kaj jim pri izvajanju izrednih prevozov povzroča največ problemov in kako bi lahko to rešili. Ključne besede: izredni tovor, dovoljenje za izredni prevoz, transportna sredstva, transportna logistika, spremstvo. Objavljeno v DKUM: 16.10.2011; Ogledov: 2472; Prenosov: 335 Celotno besedilo (3,65 MB) |
8. PROMETNO INŽENIRSKA OBRAVNAVA CESTNIH IZREDNIH PREVOZOVMatej Horvat, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljena osnovna zakonodaja, katera ureja področje izrednih prevozov in hkrati določa znanja, katera mora imeti spremljevalno osebje, da lahko organizira in izvede tovrsten prevoz. Prikazan je postopek pridobitve dovoljenja za izredni prevoz, kakor tudi pravice in odgovornosti spremljevalnega osebja. Predstavljena je pravilna označitev vozil in osebja, ter opreme za spremljanje, kakor tudi komunikacija, katera je ključnega pomena pri izvedbi izrednih prevozov.
Vemo, da pri načrtovanju cestnih izrednih prevozov pogosto pride do zastojev oz. ozkih grl. Eno izmed ovir predstavljajo mejni prehodi Evropske Unije. V diplomskem delu je predstavljeno nekaj poenostavljenih carinskih postopkov, kateri pripomorejo k čim hitrejšemu prečkanju mejnega prehoda in s tem čim manjši izgubi časa zaradi carinskih formalnosti.
Predstavljeno pa je tudi eno od vodilnih podjetij v tem segmentu, katerega osnovna prednost je v razgibanem voznem parku, kljub velikosti podjetja pa je še zmeraj dovolj prilagodljivo glede na potrebe in zahteve trga. Ključne besede: izredni prevoz, tranzitne smeri za izredne prevoze v Sloveniji, carinski postopki, dovoljenje za izredne prevoze, metode spremljanja izrednih prevozov, vozila za spremstvo in njihova označitev, komunikacija v izrednih prevozih Objavljeno v DKUM: 19.08.2010; Ogledov: 3387; Prenosov: 394 Celotno besedilo (6,77 MB) |