| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 129
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba didaktičnih iger pri pouku zgodovine v osnovni šoli : magistrsko delo
Eva Fekonja, 2024, magistrsko delo

Opis: Temeljni namen magistrskega dela je bil s pomočjo kvantitativnega in kvalitativnega metodološkega pristopa ugotoviti, v kolikšni meri se učitelji zgodovine v osnovni šoli poslužujejo didaktičnih iger pri svojem pouku. V teoretičnem delu smo analizirali otroško igro, različne vrste iger, kot so fizična igra, simbolna igra in igra s pravili, ter raziskali, kako te oblike iger prispevajo k razvoju in učenju otrok. Poseben poudarek smo namenili didaktičnim igram in njihovi vlogi pri spodbujanju aktivnega učenja ter inovativnim učnim metodam, ki presegajo tradicionalne pedagoške pristope. Primerjali smo tradicionalni pouk in pouk, obogaten z didaktičnimi igrami, ter preučili prednosti in slabosti obeh metod. V empiričnem delu smo s kvantitativno raziskavo preučevali pogostost uporabe didaktičnih iger pri pouku zgodovine ter jih kvalitativno preizkusili na Osnovni šoli Fram. Rezultati kažejo, da učitelji prepoznavajo didaktične igre kot učinkovito dopolnilo pri utrjevanju in ponavljanju snovi, saj spodbujajo aktivnost in motivacijo učencev. Učitelji, ki uporabljajo formativno spremljanje, igre pogosteje vključujejo v pouk, vendar se hkrati soočajo z izzivi, kot sta pomanjkanje časa in manjša primernost iger za preverjanje znanja.
Ključne besede: Otroška igra, didaktične igre, formativno spremljanje, učni proces, učenje
Objavljeno v DKUM: 28.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

2.
Zgodnji opozorilni kazalci povečanega tveganja za avtizem na preventivnih pregledih otrok
Nuša Zajšek, 2024, diplomsko delo

Opis: Preventivni pregledi otrok so ključni za celovito zdravstveno oskrbo otrok, saj omogočajo temeljito oceno otrokovega zdravja ter zgodnje odkrivanje morebitnih težav. Medtem ko se ta obdobja hitrega razvoja in rasti odvijajo, se lahko pokažejo tudi zgodnji znaki avtizma. Namen zaključnega dela je s pregledom literature raziskati zgodnje opozorilne kazalce oziroma znake za avtizem, ki se lahko prepoznajo na preventivnih pregledih otrok do 6. leta starosti. Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Iskanje literature smo izvedli s pomočjo iskalnih nizov v mednarodnih podatkovnih bazah: Cochrane Library, PubMed in Medline. Metoda vsebinske analize je bila uporabljena za sistematično razvrščanje relevantnih informacij iz literature. Potek iskanja literature smo vizualizirali s PRISMA diagramom. Od 250 zbranih člankov smo v analizo vključili 5 polno dostopnih vsebinsko primernih člankov. Ugotovljeno je bilo, da je zgodnji opozorilni znak avtizma na preventivnih pregledih največkrat zamuda v jezikovnem razvoju. Raziskave prav tako omenjajo, da lahko pri otrokovi starosti 6 mesecev pride do težav z razvojem fine motorike. Torej, avtizma ni mogoče diagnosticirati pred 12. mesecem starosti, zato je ključno natančno spremljanje razvoja otroka, še posebej v njegovem jezikovnem razvoju ter motoriki. Izboljšanje natančnosti diagnosticiranja in ozaveščenosti zdravstvenih delavcev ter družin ostajata pomemben izziv pri zgodnjem diagnosticiranju.
Ključne besede: zgodnje prepoznavanje, povečano tveganje, spremljanje razvoja, razvojna motnja, preventivni pregled
Objavljeno v DKUM: 23.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

3.
Izdelava informacijske podpore procesom spremljanja strank
Gjorgji Srnjakov, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na razvoj informacijske podpore procesov za spremljanje strank. Razvoj aplikacije je del prizadevanj za optimizacijo procesov v okviru Gorenjske banke d.d. Okvirno so prikazane uporabljene tehnologije: poleg Oracle APEX še HTML, CSS, SQL in PL/SQL. Definirane so zahteve uporabnikov. Prikazan je model procesov in podatkov, ki so skladni z zahtevami uporabnikov. Model podatkov obsega osem tabel. Razvita aplikacija vsebuje module: urejanje komitentov, aktivnosti komitenta, priprava poročila in avtomatizacija pošiljanja sporočil komitentom preko e-pošte in SMS-a. Nov model procesa in razvita aplikacija sta tudi uvedena za uporabo.
Ključne besede: informacijska podpora, spremljanje strank, optimizacija procesov, Oracle APEX, bančni sektor
Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

4.
Digitalno spremljanje dela zaposlenih in učinkovitost pri delu
Teja Leban, 2024, diplomsko delo

Opis: Digitalno spremljanje dela zaposlenih zajema uporabo tehnologij, kot so GPS sledenje, nadzor aktivnosti na računalnikih ter spremljanje produktivnosti, z namenom spremljanja in analiziranja delovne učinkovitosti zaposlenih. Učinkovitost pri delu se nanaša na uspešnost in produktivnost zaposlenih pri izpolnjevanju nalog in ciljev. Digitalno spremljanje lahko poveča učinkovitost z zagotavljanjem vpogleda v delovne navade, vendar pa lahko tudi povzroči nezadovoljstvo in zmanjšano motivacijo zaradi občutka prekomernega nadzora. Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv digitalnega spremljanja zaposlenih na njihovo učinkovitost pri delu. To je bilo opravljeno s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika. Anketiranih je bilo 52 zaposlenih v dveh namensko izbranih podjetjih. Zastavili smo si eno hipotezo, ki smo jo na podlagi rezultatov ovrgli. Ugotovili smo, da ima digitalno spremljanje bolj nevtralen kot pozitiven vpliv na učinkovitost zaposlenih pri delu.
Ključne besede: digitalno spremljanje, učinkovitost, delo, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 09.09.2024; Ogledov: 46; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

5.
Spremljanje gradnje s pomočjo 4D in 5D informacijskega modela : magistrsko delo
Matic Bračič, 2024, magistrsko delo

Opis: V sodobni gradbeni industriji je uporaba informacijskega modeliranja gradenj (Building Information Modeling - BIM) postala ključnega pomena za učinkovito načrtovanje, izvedbo in upravljanje gradbenih projektov. BIM je digitalni pristop, ki omogoča ustvarjanje celovitega in interaktivnega BIM modela objekta, v katerem so vse informacije in podatki o gradbenem projektu združeni na enem mestu. S tem omogoča celovit pogled na projekt, povečuje sodelovanje med deležniki in optimizira procese v gradbeni industriji. V magistrskem delu bomo s pomočjo programske opreme Bexel Manager izdelali 4D in 5D BIM model gradbenega projekta Center Rotovž sklop knjižnica. Ustvarjeni bodo 4D (geometrijski in časovni podatki) in 5D (geometrijski in stroškovni podatki) BIM modeli, ki omogočajo boljše razumevanje in upravljanje projekta. Cilj raziskave je ovrednotiti prednosti uporabe BIM modela za vodenje gradbenih projektov. S pomočjo praktičnega primera gradbenega projekta bomo analizirali, kako BIM pristop izboljšuje natančnost, učinkovitost in ekonomičnost vodenja gradbenih projektov.
Ključne besede: gradbeništvo, BIM pristop, spremljanje gradnje, digitalizacija, Bexel Manager
Objavljeno v DKUM: 29.01.2024; Ogledov: 584; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (4,46 MB)

6.
Formativno spremljanje pri predmetu spoznavanje okolja : magistrsko delo
Klara Novak, 2023, magistrsko delo

Opis: Formativno spremljanje poudarja pomembnost aktivnega vključevanja učencev v učni proces, z namenom ugotavljanja predznanja ali pridobitve dokazov o učenju, ki so učitelju v oporo pri nadaljnjem načrtovanju učnih aktivnosti. V magistrski nalogi je predstavljen pouk pri predmetu spoznavanje okolja v 3. razredu, pri katerem so bili v učne ure tematskega sklopa Skupnosti vključeni elementi formativnega spremljanja. V teoretičnem delu magistrske naloge je predstavljen predmet spoznavanje okolja, pri čemer je v ospredju tematski sklop Skupnosti v 3. razredu. Sledi predstavitev formativnega spremljanja in posameznih elementov formativnega spremljanja, ki jih vključujemo v izvajanje pouka. V praktičnem delu magistrske naloge so prikazane učne ure, ki so bile izvedene na eni izmed pomurskih osnovnih šol. Sledi analiza in evalvacija učnih ur na podlagi pridobljenih dokazov o učenju. Ugotovljeno je bilo, da so bili učenci pri uporabi formativnega spremljanja bolj motivirani za delo in aktivni.
Ključne besede: Formativno spremljanje, spoznavanje okolja, 3. razred, sklop Skupnosti.
Objavljeno v DKUM: 28.09.2023; Ogledov: 467; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (7,04 MB)

7.
Razvoj metodologije za načrtovanje, spremljanje in vrednotenje umirjanja prometa v okviru celostnega prometnega načrtovanja : doktorska disertacija
Mojca Balant, 2023, doktorska disertacija

Opis: Zmanjšanje vse večjih negativnih vplivov motornega prometa je pomemben element politik različnih sektorjev, še zlasti prometnega, okoljskega in zdravstvenega. Novi poudarki prometnih in sorodnih politik so privedli do preobrazbe strateške načrtovalske prakse prometa, ki jo v večjem delu Evrope, pa tudi v nekaterih delih sveta, pomeni celostno prometno načrtovanje. Eno njegovih pomembnejših strateških vodil je umirjanje prometa, ki prav tako doživlja preobrazbo tako načrtovalskega pristopa kot uporabljanih intervencij. Disertacija se osredotoča na razvoj teorije in prakse celostnega umirjanja prometa. V načrtovalskem smislu ga umešča v sistem celostnega prometnega načrtovanja. V eksperimentalnem smislu potrdi vpliv celostnega umirjanja prometa na aktivno mobilnost, kakovost bivalnega okolja in prometno varnost ter s tem na potovalne navade. Še najbolj pa disertacija prispeva v metodološkem smislu z razvojem nove metodologije celostnega umirjanja prometa ter v njenem okviru prilagojene matrike povezav in prostorov. Rezultati disertacije uveljavljajo vlogo celostnega umirjanja prometa kot enega ključnih elementov celostnega prometnega načrtovanja ter potrjujejo njegovo učinkovitost pri spreminjanju potovalnih navad v bolj trajnostne.
Ključne besede: celostno prometno načrtovanje, celostno umirjanje prometa, matrika povezav in prostorov, aktivna mobilnost, kakovost bivalnega okolja, prometna varnost, potovalne navade, spremljanje, vrednotenje
Objavljeno v DKUM: 24.07.2023; Ogledov: 803; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (8,95 MB)

8.
Izvedba pouka z elementi formativnega spremljanja v 3. razredu osnovne šole : magistrsko delo
Lucija Lobnikar, 2023, magistrsko delo

Opis: Formativno spremljanje je v zadnjih letih zbudilo veliko zanimanja pri osnovnošolskih učiteljih. Je vrsta pouka, ki vključuje veliko aktivne vloge učenca ter izgradnjo trajnega in kakovostnega znanja, za kar se učitelji vedno bolj zavzemajo. S tem namenom je v magistrski nalogi predstavljen praktičen pouk, ki vključuje elemente formativnega spremljanja v 3. razredu osnovne šole. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in praktičnega. V teoretičnem delu magistrske naloge smo podrobneje predstavili koncept formativnega spremljanja, njegove elemente, načela ter se osredotočili na praktično izvedbo formativnega spremljanja. V empiričnem delu magistrske naloga je predstavljen pouk, ki je zasnovan na elementih formativnega spremljanja. Predstavljen je podroben opis pouka; načrt, izvedba, potek pouka ter vrednotenje. Pouk smo zasnovali ter na podlagi tega izdelali in načrtovali aktivnosti. Uporabnost je bila preverjana v 3. razredu na eni izmed savinjskih osnovnih šol. Rezultate smo pridobili s pomočjo opazovanja s ček listo, fokusne skupine in intervjuja z učiteljico. Ugotovili smo, da so učenci pri pouku, ki vključuje formativno spremljanje, motivirani za delo ter pri delu aktivni. Večje je tudi pomnjenje snovi in zadovoljstvo učencev.
Ključne besede: formativno spremljanje, ček lista, učenci, samovrednotenje
Objavljeno v DKUM: 13.07.2023; Ogledov: 580; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

9.
Pogledi osnovnošolskih učiteljev na formativno spremljanje : magistrsko delo
Monika Sušec, 2023, magistrsko delo

Opis: Formativno spremljanje postaja v današnjih časih vedno pogostejši pristop, ki ga pri svojem poučevanju uporabljajo učitelji tako pri mlajših kot tudi starejših učencih. Gre za pristop, ki postavlja učenca v središče učnega procesa ter ga spremeni iz pasivnega v aktivnega udeleženca vzgojno-izobraževalnega procesa. V teoretičnem delu naše magistrske naloge smo v prvem delu natančneje predstavili preverjanje in ocenjevanje znanja, v drugem delu pa opredelili formativno spremljanje. Namen našega magistrskega dela je bil ugotoviti, kako dobro osnovnošolski učitelji poznajo formativno spremljanje in njegove posamezne elemente, kako pogosto se jih poslužujejo pri lastnem poučevanju ter katere prednosti in pomanjkljivosti pri tem opažajo. Sodelovalo je 153 osnovnošolskih učiteljev. Rezultati anketnega vprašalnika so pokazali, da učitelji dobro poznajo formativno spremljanje in njegove elemente, največ znanja o njem pa so pridobili na različnih izobraževanjih. Ugotovili smo, da učitelji po načelih formativnega spremljanja poučujejo občasno, najpogosteje pa se poslužujejo različnih elementov. Učitelji v formativnem spremljanju vidijo različne prednosti, kot so samostojnejši in aktivnejši učenci, večja samozavest in bolj razvito kritično mišljenje pri učencih ter večje sodelovanje med njimi. Težave imajo predvsem s časovno omejitvijo, ohranjanjem discipline v razredu ter vzdrževanjem motivacije učencev.
Ključne besede: osnovnošolski učitelji, formativno spremljanje, elementi formativnega spremljanja, pogledi osnovnošolskih učiteljev
Objavljeno v DKUM: 26.05.2023; Ogledov: 715; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

10.
Vpeljava orodja za spremljanje porazdeljenih telekomunikacijskih sistemov : magistrsko delo
Aleks Sagadin, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo predstavili vpeljavo orodja za spremljanje v obstoječi porazdeljeni telekomunikacijski sistem, ki hrani in obdeluje podatke telefonskih klicev, in ki je v lasti podjetja S&T Iskratel d.o.o. Raziskali smo področje porazdeljenih sistemov v telekomunikacijah, predstavili aplikacijo, v katero bomo vpeljali spremembe in raziskali tehnologije ter orodja, ki smo jih v nadaljevanju uporabili. Predstavili smo tudi kakšni tipi spremljanj na IT področju obstajajo. Za spremljanje sistemov smo naredili primerjavo treh orodij to so Prometheus, InfluxDB in Zabbix. Orodje, ki smo ga uporabili pri vpeljavi za spremljanje, je Prometheus, za pomoč pri sami vizualizaciji podatkov,v pa smo uporabili tudi orodje Grafana. Identificirali smo različne metrike, ki se lahko pri tem orodju uporabljajo za spremljanje, prav tako pa tudi njihovo uporabo. V nadaljevanju pa smo z uporabo orodja izvedli tudi implementacijo v aplikacijo in s tem primerjali rezultate z obstoječo uporabo.
Ključne besede: porazdeljen sistem, spremljanje, metrike, Prometheus, Grafana
Objavljeno v DKUM: 24.05.2023; Ogledov: 598; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici