| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Spremljajoči dejavniki odločanja in počutja udeležencev med procesom izobraževanja v zavodih za prestajanje zaporne kazni : magistrsko delo
Vesna Krajnc, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo spremljajoče dejavnike odločanja in počutja udeležencev med procesom izobraževanja v zavodih za prestajanje zaporne kazni. Izobraževanje ima v zavodih za prestajanje zaporne kazni pomemben vpliv na resocializacijo storilcev kaznivih dejanj. Namen raziskave je bil proučiti pogostost posameznikovih odločitev za izobraževanje, raziskati dejavnike, ki najpogosteje privabijo storilce kaznivih dejanj k vključitvi v izobraževanje, in dejavnike, ki jih najpogosteje odvrnejo od procesa izobraževanja, ugotoviti, kako se storilci kaznivih dejanj počutijo med samim procesom izobraževanja in kako na njihovo počutje vplivajo različni dejavniki. V empiričnem delu smo uporabili kvantitativno metodo anketiranja. Izsledki raziskave prikazujejo, da storilce kaznivih dejanj k vključitvi v izobraževanja najbolj pritegne koristnost izobraževanj, najpogosteje pa jih od izobraževanj odvrnejo izobraževalni programi. Raziskava je v splošnem pokazala dobro počutje med samim procesom izobraževanja v zavodih za prestajanje zaporne kazni. V prihodnje bi bilo dobro poskušati izboljšati spremljajoče dejavnike odločanja za vključitev ali odklonitev od izobraževanja in počutja med procesom izobraževanja, kar bi lahko vodilo v izboljšanje izobraževanja v zavodih za prestajanje zaporne kazni. Tako bi poskušali vedno več storilcev kaznivih dejanj privabiti k izobraževanju in izboljšati njihovo počutje med prestajanjem zaporne kazni.
Ključne besede: izobraževanje, spremljajoči dejavniki, počutje, storilci kaznivih dejanj, zavod za prestajanje zaporne kazni
Objavljeno v DKUM: 29.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

2.
Analiza bralne pismenosti in spremljajočih dejavnikov pri 15-letnikih v mariborskih srednjih šolah : magistrsko delo
Katarina Grosek, 2024, magistrsko delo

Opis: Temeljni namen magistrskega dela je bil ugotoviti, kakšno je stanje bralne pismenosti in spremljajočih dejavnikov učne uspešnosti pri 15-letnikih v mariborskih srednjih šolah. V teoretičnem delu naštejemo in opišemo mednarodno primerljive raziskave o znanju in dosežkih učencev ter opredelimo merske značilnosti vprašalnikov in testov znanja. Osredotočimo se tudi na spremljajoče dejavnike učne uspešnosti, in sicer odnos s starši in učitelji, počutje v šoli in zadovoljstvo z življenjem. Nato podrobneje opredelimo bralno pismenost, tako da naštejemo in predstavimo njene gradnike. Empirični del temelji na kvantitativnem pristopu, v okviru katerega so dijaki šestih mariborskih srednjih šol reševali test znanja bralne pismenosti, in kvalitativnem pristopu, v okviru katerega smo opravili polstrukturirane intervjuje s petimi učitelji slovenščine na mariborskih srednjih šolah. Kombinacija obeh pristopov nam je omogočila, da bolje razumemo rezultate testa bralne pismenosti, hkrati pa smo z intervjuji dobili vpogled v mnenja, ki jih s kvantitativnim pristopom nismo mogli dobiti, saj tako pridobljene informacije dopolnjujejo in nadgrajujejo kvantitativne ugotovitve. Rezultati so pokazali, da je naš sklop vprašanj v primerjavi s tistim iz predraziskave PISA z vidika veljavnosti podrobnejši, saj zajema več različnih taksonomskih stopenj in gradnikov bralne pismenosti. Ugotovili smo še, da so 15-letniki večinoma zadovoljni s svojim življenjem in se v šoli dobro počutijo, dejavnika odnos s starši in počutje v šoli pa sta povezana z rezultati bralne pismenosti.
Ključne besede: bralna pismenost, spremljajoči dejavniki, srednja šola, gradniki, test znanja
Objavljeno v DKUM: 11.09.2024; Ogledov: 52; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (4,14 MB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici