| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 431
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Izboljšane tehnologije pridelave in konzerviranja z beljakovinami bogate krme - metuljnice in njihove mešanice za prilagajanje podnebnim spremembam
Branko Kramberger, Tomaž Žnidaršič, Boštjan Kristan, Miran Podvršnik, Drago Babnik, 2022

Opis: Pridelava in konzerviranje krme v obdobjih, ko ni pomanjkanja vode za rast rastlin in pridelava proti suši odpornih rastlin sta ključna elementa prilagajanja živinoreje klimatskim spremembam. V Eip- Agri projektu 'Izboljšane tehnologije pridelave in konzerviranja z beljakovinami bogate krme - metuljnice in njihove mešanice za prilagajanje podnebnim spremembam' smo primerjali pridelavo in konzerviranje metuljnic v čisti setvi ter mešanice metuljnic in trav (oboje brez gnojenja z dušikom) s pridelavo z dušikom gnojenih trav v čisti setvi. Rezultati kažejo, da je uporaba metuljnic v čisti setvi in mešanic metuljnic s travami primerna za pridelavo in konzerviranje s proteini bogate krme. Pridelava mešanic z visokim deležem metuljnic je zanesljivejša. Te mešanice dajejo primerljive pridelke z metuljnicami v čisti setvi in silaže visoke kakovosti.
Ključne besede: deteljno-travne mešanice, metuljnice, pridelava krme, podnebne spremembe, silaža
Objavljeno v DKUM: 19.01.2022; Ogledov: 234; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (51,95 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Vpliv pandemije COVID-19 na razvoj digitalnega marketinga v izbrani organizaciji
Alen Hodžić, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučevali področje pojava pandemije COVID-19 v razvoju digitalnega marketinga v izbrani organizaciji. V teoretičnem delu smo predstavili področja, ki se navezujejo na digitalni marketing, temu pa je sledil empirični del. Tega smo izvedli s pomočjo polstrukturiranega vprašalnika, ki smo uporabili v intevjuju z direktorjem in vodjo marketinga organizacije FIN-TUN d.o.o. V empiričnem delu smo želeli izvedeti čim več o delovanju digitalnega marketinga izbrane organizacije. Zanimalo nas je na kakšen način se je organizacija odzvala na pojav pandemije, kakšne spremembe so doživeli na področju digitalnega marketinga, kaj so spremenili, kakšne so novitete ipd. V raziskavi smo uspeli pridobiti informacije, ki so jasno pokazale, da je podjetje bilo pred pojavom pandemije dobro marketinško usmerjeno. Iz analize intervjujev smo lahko razbrali, da za podjetje pojav pandemije ni povzročil večjih sprememb z izjemo zaprtja restavracije. Na področju digitalnega marketinga pa je prišlo do intenzivne uporabe družabnih omrežij in povezovanja s potencialnimi kupci preko vplivnežev, ki so nagovarjali občinstvo za nakupovanje izdelkov pri njih. Prenovili so tudi spletno stran in spletno trgovino. Ob analizi vseh odgovorov na vprašanja in analizi digitalnih tehnologij, pa smo ob koncu podali naše ugotovitve in predloge za izboljšave na področju digitalnega marketinga. Kot izboljšave smo predlagali zaposlitev dodatne delovne sile na področju marketinga za razbremenitev dela. Na podlagi zaposlitve, tudi izobraževanje novo nastoplih na tem delovnem področju. Predlagali smo tudi dodatno uporabo družbenih omrežij (Tik Tok, YouTube) in pospešeno spremljanje le-teh in dogajanje na spletni strani ter njihovi spletni trgovini.
Ključne besede: digitalni marketing, COVID-19, poslovni svet, spremembe
Objavljeno v DKUM: 05.01.2022; Ogledov: 294; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

3.
Ekonomska učinkovitost kadrovske reorganizacije javnega podjetja Marprom
Jaka Majhenič, 2021, magistrsko delo

Opis: Spremembe v okolju podjetja, bodisi so to na trgu podjetja, trgu dela, finančnem trgu, dobavnem trgu, družbeno-politične ali socialne spremembe ter preostale, silijo podjetja v aktivnosti, s katerimi se na njih prilagajajo. Podjetja namreč na spremembe v okolju odgovarjajo s spremembami v svojem poslovnem modelu, organizacijski ali procesni strukturi. Samo z uspešno vpeljanimi spremembami lahko podjetja odgovorijo na zunanje izzive in se odrežejo uspešneje kot konkurenca. Zaposleni so kot eden izmed najpomembnejših elementov podjetja na spremembe zelo občutljivi. Spreminjanje delovne rutine, podajanje v neznano, uvajanje novih tehnologij in tudi spreminjanje strukture zaposlenih ustvarja med njimi nezaupanje in strah, zaradi tega pa so lahko z njihove strani tudi spremembe neuspešno sprejete in posledično vpeljane aktivnosti ne prinesejo želenih rezultatov. Poleg uspešnega upravljanja in vpeljevanja sprememb je tako zelo pomembno tudi dobro upravljanje človeških virov v podjetju. Na strateškem, pa tudi operativnem nivoju podjetja pa morajo aktivnosti upravljanja človeških virov in aktivnosti upravljanja sprememb delovati povezano in usklajeno. Z magistrskim delom smo želeli predstaviti pomembnost pravilnega upravljanja človeških virov v povezavi z vpeljevanjem sprememb v poslovanje podjetja. Pri tem smo se še posebaj osredotočili na kadrovsko reorganizacijo podjetja, ki jo številni povezujejo samo z odpuščanjem. Posledično kadrovska reorganizacija tudi med zaposlenimi vzbuja strah in nezaupanje v samo spremembo, podobno pa se pojavlja tudi v odnosu do vodstva podjetja. Vrhovni management se mora zavedati občutljivosti te spremembe in pomena dobre, jasne komunikacije in pravilnega upravljanja zaposlenih tako v obdobju pred reorganizacijo, med samim procesom izvedbe reorganizacije in tudi po končani kadrovski reorganizaciji. Ker pa mora vsaka sprememba v podjetju izboljšati trenutno stanje in podjetju prinesti konkurenčno prednost, bodisi z znižanjem stroškom, boljšim izkoristkom dela, optimiziranjem procesov itd., smo v nalogi obravnavali tudi ekonomski del kadrovske reorganizacije. Na primeru javnega podjetja Marprom d. o. o. smo prikazali proces izvedbe kadrovske reorganizacije in na koncu ob primerjavi začetnega in končnega stanja ter ob upoštevanju stroškov implementacije reorganizacije ovrednostili ekonomsko učinkovitost reorganizacije.
Ključne besede: kadrovska reorganizacija, management človeških virov, javno podjetje, upravljanje kadrov, organizacijske spremembe
Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 200; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

4.
Kompetence zaposlenih v prodaji proučevanega telekomunikacijskega podjetja
Ana Maria Zagode, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V gospodarstvu, ki temelji na znanju, je uspeh organizacij odvisen predvsem od kakovosti njihovih človeških virov. Organizacije se zanašajo na svoje usposobljene zaposlene kot na glavni vir. Danes je zaradi hitrih sprememb pridobivanje kompetentnih zaposlenih postalo del strategije večine organizacij. S pomočjo kompetenčnega modela lahko organizacija jasno in objektivno oceni izraženost določenih kompetenc posameznika, ter tako tudi načrtuje, kaj je še potrebno, da posameznik kompetence razvije in s tem tudi napreduje. Z diplomskim delom smo želeli preveriti ključno vprašanje, ali je obstoječi model kompetenc, ki ga proučevano telekomunikacijsko podjetje uporablja, učinkovit. S pregledom literature in z raziskavo smo najprej ugotovili, kaj so prednosti modela kompetenc, ki ga proučevano podjetje uporablja, nato pa smo na podlagi tega pregledali, kje so možnosti za izboljšave in kaj bi bila dodana vrednost, če obstoječi model kompetenc dopolnimo. Predvsem pa smo ugotovili, da zaposleni stremijo k poglobljenemu pogovoru s kompetentnimi osebami in želijo povratne informacije za svoj nadaljnji napredek.
Ključne besede: kompetence, kompetenčni model, povratna informacija, spremembe, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 26.11.2021; Ogledov: 250; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

5.
Paleopodnebne spremembe v Evropi: od pliocena do antropocena
Nuša Flisar, 2021, magistrsko delo

Opis: Vedno bolj smo podvrženi enostranskim informacijam o podnebnih spremembah, kjer je s strani medijev izpostavljeno, da je edini dejavnik, ki nanj vpliva, človek. Pri tem se izpodrivajo dejstva, da je podnebje podvrženo tudi naravnim dejavnikom, ki vplivajo na njegovo spreminjanje. Le-ta so vplivala na podnebje vse od njegovega nastanka. Zato splošne trditve, da je človek s svojimi dejanji edini vzrok za podnebne spremembe, ni mogoče potrditi. Lahko pa se poudari, da ima le-ta v sedanjosti največjo vplivno moč na spreminjanje podnebja kot kadar koli prej. Kljub negativnim posledicam, ki jih imajo podnebne spremembe v današnjem času, je treba poudariti, da se brez njih na Zemlji ne bi mogle izoblikovati primerne razmere, ki bi omogočile razvoj življenja. Ob spreminjanju podnebja so se organizmi temu morali tudi prilagajati, kar je spodbujalo evolucijo in vodilo v razvoj vrste Homo sapiens sapiens. Slednja raziskava se nanaša na preučevanje podnebnih sprememb v geoloških obdobjih od pliocena do antropocena. Z analizo dostopnih prostorskih podatkov sta izračunani intenzivnost in smer podnebnih sprememb za prej omenjena obdobja na območju Evrope. Prikazano je, kako močno se je podnebje skozi geološko zgodovino spreminjalo – izmenjevanje toplih in hladnih obdobij – ki so imela različne posledice za relief, floro, favno in Hominide. Primerjamo obdobje antropocena z ostalimi omejenimi geološkimi obdobji. Ta primerjava je pripomogla k pridobitvi ocene primerljivosti recentnih podnebnih sprememb s preteklimi.
Ključne besede: podnebne spremembe, pliocen, pleistocen, holocen, antropocen, Evropa, analiza CVA
Objavljeno v DKUM: 02.11.2021; Ogledov: 429; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (4,57 MB)

6.
Makroekonomske posledice podnebnih sprememb
Anja Babič, 2021, diplomsko delo

Opis: Ena izmed vrst tržnih nepopolnosti so eksternalije. Izsledki empiričnih raziskav kažejo na skrb vzbujajoče posledice podnebnih sprememb. Segrevanje ozračja nastane zaradi izpustov toplogrednih plinov. Njegove posledice pa preko ekstremnih vremenskih dogodkov občutimo tako v realnem sektorju kot tudi v monetarnem segmentu gospodarstva. Čeprav imamo veliko dobrih praks blaženja posledic podnebnih sprememb, pa je učinkovita implementacija okoljskih politik prepočasna.
Ključne besede: podnebne spremembe, tržne napake, agregatna ponudba, agregatno povpraševanje, ekonomska politika
Objavljeno v DKUM: 28.10.2021; Ogledov: 303; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

7.
Spremembe in kakovost spolnega življenja nosečnic
Tjaša Ribaš, 2021, diplomsko delo

Opis: Uvod: Čas nosečnosti prinese veliko sprememb, ki vplivajo na spremembe v spolnem odnosu in na doživljanje spolnosti v času nosečnosti. V zaključnem delu smo želeli ugotoviti, do kakšnih sprememb prihaja pri spolnih odnosih v času nosečnosti in kako to vpliva na njihovo kakovost. Metode: Uporabljena je bila kvantitativna metodologija raziskovanja, podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Anketiranje je potekalo preko spletnega okolja 1ka. V raziskavi je sodelovalo 163 nosečnic v zadnjem trimesečju nosečnosti in 87 žensk, ki so rodile pred največ pol leta pred začetkom raziskave. Rezultate smo statistično obdelali s pomočjo programov Microsoft Word in Excel 2019. Rezultati: Ugotovili smo, da se skozi trimesečja zmanjšuje pogostost spolnih odnosov, predvsem je razlika ugotovljena med tistimi, pri katerih so spolni odnosi pred nosečnostjo potekali vsaj tri- ali večkrat na teden. Zmanjšana je tudi kakovost spolnih odnosov (povprečna ocena kakovosti spolnih odnosov anketirank je bila v času nosečnosti za 2,82 nižja kot pred nosečnostjo). Največjo težavo oziroma vzrok za zmanjšanje pogostosti spolnih odnosov predstavljajo odsvetovani spolni odnosi (32 %), rastoč trebuh (17 %), strah pred škodovanjem plodu (15 %) ter slabost in bruhanje (12 %). Razprava in sklep: Spremembe, ki se pojavljajo v času nosečnosti, lahko vplivajo na partnerski odnos. Kakovost spolnega življenja se z vsakim tromesečjem v primerjavi s časom pred nosečnostjo slabša, zaradi prisotnih sprememb. Zato je pomembno, da imajo pari tudi možnost svetovanja glede spolnih aktivnosti v času nosečnosti.
Ključne besede: Nosečnost, nosečniške spremembe, spolna aktivnost, partnerstvo.
Objavljeno v DKUM: 25.10.2021; Ogledov: 343; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (923,42 KB)

8.
Upravljanje s spremembami pri uvajanju CRM rešitve
Pia Lara Kovačič, 2021, magistrsko delo

Opis: Upravljanje s spremembami je pogosto odločilni dejavnik med uspehom in neuspehom pri projektih uvedbe CRM rešitve. CRM si prizadeva, da bi bila celotna organizacija osredotočena na stranke, ta nov sistem pa zahteva sistemske spremembe v celotni organizaciji. Uvedba CRM rešitve je kompleksen projekt, ki vpliva na vsa področja, procese in zaposlene v podjetju ter zahteva veliko energije, časa in denarja za uspešno uvedbo in učinkovito uporabo. Ker je uvedba CRM rešitve v organizacijo velika sprememba, ki pomeni premik iz ustaljenih načinov dela k novim načinom poslovanja, ki zahtevajo, da zaposleni prevzamejo nova znanja in prakse, se mora vodstvo pogosto soočiti z odporom zaposlenih do teh sprememb. Spremembe, ki jih v organizacijo prinese uvedba CRM rešitve, vplivajo tudi na delovna mesta zaposlenih, na njihovo moč, vpliv in prestiž v organizaciji. Vsi ti dejavniki dodatno prispevajo k odporu in nesprejetju CRM rešitve s strani zaposlenih. Strukturirano upravljanje s spremembami lahko olajša uvedbo CRM rešitve in jo približa uporabnikom. V magistrskem delu smo se osredotočili na CRM rešitve, upravljanje s spremembami in predvsem na to, kakšen vpliv ima izvajanje upravljanja s spremembami pri uvedbi CRM rešitve. Pri upravljanju s spremembami lahko organizacijam pomagajo številni modeli. V magistrskem delu smo opisali pet modelov upravljanja s spremembami, ki se med seboj v določenih elementih prepletajo, v drugih pa so si popolnoma različni. Na podlagi preučene literature in virov ter analize študij primerov treh podjetij, ki so uvajala CRM rešitev, lahko rečemo, da so usmeritev poslovnih procesov v stranke, vključitev in podpora vodstva, interna marketinška kampanja in sodelovanje uporabnikov pri uvedbi ter njihovo usposabljanje dejavniki, ki odločilno vplivajo na uspeh pri uvedbi CRM rešitve.
Ključne besede: CRM, organizacijske spremembe, upravljanje s spremembami, odpor do sprememb, sprejetje CRM rešitve uporabnikov
Objavljeno v DKUM: 22.10.2021; Ogledov: 276; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (928,51 KB)

9.
Algoritmi steganografije v rastrskih slikah BMP : diplomsko delo
Igor Stanišovski, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se ukvarjali z algoritmi steganografije v rastrskih slikah. Opisali in implementirali smo metodo najmanj pomembnega bita, histogramsko metodo, metodo cik-cak, robno metodo in metodo spremembe stopnje sivine. Merili smo količino podatkov, ki jih lahko skrijemo, ne da bi izgled slike opazno spremenili. Za primerjavo originalne in stegoslike smo uporabili metriki PSNR in SSIM. Ob upoštevanju količine podatkov in popačenosti slike je najboljša metoda najmanj pomembnega bita z dvema bitoma, kot najslabša metoda pa se je izkazala metoda najmanj pomembnega bita s štirimi biti.
Ključne besede: steganografija, metoda najmanj pomembnega bita, robna metoda, histogramska metoda, metoda cik-cak, metoda spremembe stopnje sivine, metrika SSIM, metrika PSNR
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 170; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (4,97 MB)

10.
Merilni sistem za določanje kvalitete LED nadomestkov klasičnih žarnic : diplomsko delo
Matic Markovič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opisuje načrtovanje in izdelavo merilnega sistema za določanje kvalitete LED nadomestkov klasičnih žarnic. Merilni sitem je krmiljen z uporabo programskega okolja MATLAB, v katerem je izvedena tudi obdelava podatkov in izrisi rezultatov meritev. Z izdelanim merilnim sistemom so opravljene meritve 59 LED sijalk različnih tipov in proizvajalcev sijalk, ki so na voljo na slovenskem trgu. Sijalke so razvrščene glede na dva parametra: delež nihanja svetlobnega toka in odstopanje vrednosti svetlobnega toka, ki ga oddaja sijalka, v primerjavi z vrednostjo, ki je navedena na embalaži.
Ključne besede: kotna porazdelitev osvetljenosti, hitre spremembe svetlobnega toka, kvaliteta LED svetil, merilni sistem, Red Pitaya
Objavljeno v DKUM: 13.10.2021; Ogledov: 229; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (22,39 MB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici