| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 426
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Kognitivni upad pri bolnikih z epilepsijo
Ajda Novak, 2020, končno poročilo o rezultatih raziskav

Ključne besede: kognitivni upad, epilepsija, Montrealska lestvica ocenjevanja spoznavnih sposobnosti (MoCA), Testiraj svoj spomin (TSS)
Objavljeno: 26.10.2021; Ogledov: 9; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

2.
Vpliv načrtovane vadbe ravnotežja na razvoj ravnotežja predšolskih otrok
Maruša Fridrih, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Vpliv načrtovane vadbe ravnotežja na razvoj ravnotežja predšolskih otrok smo s pomočjo pedagoškega eksperimenta želeli ugotoviti, v kolikšni meri lahko v vrtcu načrtovana in redno izvajana vadba ravnotežja vpliva na razvoj ravnotežja pri otrocih. Diplomsko delo sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motorični razvoj in motorične sposobnosti, pri slednjih smo podrobneje opredelili sposobnost ravnotežja, kjer smo predstavili pojavne oblike ravnotežja, razvoj ravnotežja pri otrocih in čutilo za ravnotežje. Opredelili smo tudi metode in vadbo za razvijanje ravnotežja. V empiričnem delu smo predstavili pedagoški eksperiment in rezultate naše raziskave. Pri pedagoškem eksperimentu smo za testiranje otrok uporabili deset motoričnih testov, ki domnevno merijo ravnotežje. Uporabili smo jih na začetku in koncu eksperimenta, ki smo ga izvedli v obdobju dveh mesecev, in sicer od aprila do junija 2019. Za raziskovalni vzorec smo uporabili neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije otrok. Ugotovili smo, da pred eksperimentom med skupinama ni statistično značilne razlike v gibalni učinkovitosti, prav tako ni statistično značilne razlike med skupinama glede na spol. Po eksperimentu je med skupinama obstajala statistično značilna razlika v gibalni učinkovitosti; pri deklicah ni statistično značilne razlike med skupinama, pri dečkih pa je razlika med skupinama statistično značilna. Prišli smo do zaključka, da lahko v vrtcu načrtovana in redno izvajana vadba ravnotežja pomembno vpliva na razvoj ravnotežja pri otrocih.
Ključne besede: predšolski otrok, ravnotežje, motorični razvoj, motorične sposobnosti, motorični testi ravnotežja, vadba za razvijanje ravnotežja.
Objavljeno: 03.08.2021; Ogledov: 233; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

3.
Delavnice za nadarjene učence od 3. do 5. razreda osnovnošolskega izobraževanja
Blaž Kavčič, Katja Kramljak, 2021, magistrsko delo

Opis: Za nadarjene učence so značilne nadpovprečne sposobnosti in specifične lastnosti na vsaj enem izmed področij, kot so: miselno-spoznavno, učno-storilnostno, motivacijsko in socialno-čustveno področje. Šola jim mora zato zagotavljati ustrezne pogoje, med katerimi so prilagojene vsebine, metode in oblike dela, obiskovanje dodatnega pouka in individualna ter skupinska pomoč. Namen magistrskega dela je bil izdelati delavnice za nadarjene učence, ki bi zajemale naslednja področja: ustvarjalno, socialno-emocionalno, gibalno, kognitivno in naravoslovno področje, s katerimi bodo učenci razvijali svoje sposobnosti, hkrati pa si bodo oblikovali celostno osebnost, učiteljem pa bodo v pomoč pri delu z nadarjenimi učenci. Delavnice so namenjene učencem od 3. do 5. razreda osnovne šole, v skupini po 15 učencev in trajajo od 2 do 4 šolske ure. Povezujejo se skozi izmišljeno zgodbo o potovanju na tuj planet, kjer učenci spoznajo veliko o sebi in o svetu, ki jih obdaja.
Ključne besede: nadarjeni učenci, delavnice, celosten osebnostni razvoj, nadpovprečne sposobnosti, nadarjenost
Objavljeno: 07.04.2021; Ogledov: 272; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (4,99 MB)

4.
Sistem in model igre NK Maribor v 1. SNL
Blaž Kores, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil analizirati model igre NK Maribor v 1. SNL na 4 tekmah (2 domačih in 2 gostujočih tekmah) in ga primerjati z modelom igre nasprotnih ekip. Cilj diplomskega dela je bil ugotoviti značilnosti nogometne igre NK Maribor in njegovih nasprotnikov pri prehodu iz obrambe v napad, v pripravi in zaključku napada. Zanimalo nas je, v čem se igra NK Maribora razlikuje od igre ostalih ekip. Analizirali smo 4 tekme. V diplomskem delu smo najprej predstavili nekaj malega o nogometu na splošno. Nato smo se osredotočili na temo. Začeli smo s sistemom in modelom nogometne igre na splošno, kaj sploh je sistem igre in kaj model igre, saj pri nogometu oz. nogometni igri model in sistem igre predstavljata nekakšno osnovno sredstvo. V diplomskem delu smo se osredotočili tudi na motorične sposobnosti, ali so pomembne pri nogometu, katere so, in nato tudi opisali najpomembnejše motorične sposobnosti. Prikazali pa smo tudi metodični postopek učenja oz. primerne praktične vaje, različnih modelov igre glede na tipe igralcev v napadu. Vaje so prikazane za srednje visoke napadalce in hitre krilne napadalce, saj menimo, da se velikokrat uporabita napačen (neprimerni) sistem in model igre, ki posledično vplivata na slabo igro – na slabe rezultate. Model igre NK Maribor pa smo tudi primerjali z ostalimi odmevnimi evropskimi klubi, kot sta AC Milan in FC Barcelona.
Ključne besede: nogomet, sistem igre, model igre, motorične sposobnosti, metodični postopki učenja, srednje visoki napadalci, hitri krilni napadalci.
Objavljeno: 23.03.2021; Ogledov: 175; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

5.
Postopoma do dinamične igre v fazi napada
Nejc Jan Matis, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem poskušal zajeti celoten koncept, kako postopoma razviti dinamično igro v fazi napada. Želel sem ugotoviti kateri faktorji vplivajo na dinamiko. Poleg tega sem želel ugotoviti, če obstajajo razlike v dinamični igri med ekipami iz najboljši nogometnih lig. Moj namen je bil narediti analizo iz pridobljenih statističnih podatkov v sezoni 2019/20, in sicer v prvi angleški, italijanski, nemški in španski ligi. V nadaljevanju sem opisal kako postopoma razvijamo dinamično tehniko in katere vaje so najbolj primerne. Nato sem navedel opis taktičnih elementov, ki so v fazi napada pomembni. Fazo napada sem opisal postopoma, sprva sem opisal prehod iz obrambe v napad in vse skupaj zaključil z zaključkom napada.
Ključne besede: motorične sposobnosti, dinamična tehnika, faza napada in taktika.
Objavljeno: 05.02.2021; Ogledov: 167; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

6.
VLOGA STARŠEV PRI RAZVIJANJU GIBALNIH SPOSOBNOSTI OTROK V PODEŽELSKEM OKOLJU
Lidija Retuznik, 2010, diplomsko delo

Opis: Avtorica v diplomskem delu raziskuje vlogo staršev pri gibalnem razvoju otrok na podeželju. V teoretičnem delu je predstavila telesni in gibalni razvoj, pomen gibalnih dejavnosti za otrokov celostni razvoj, vpliv okolja na otrokov razvoj in možnosti za gibalne dejavnosti otrok na podeželju. V empiričnem delu je predstavila rezultate zbranih anket, ki ga je izpolnilo 139 staršev otrok starih od 2 do 6 let iz vrtcev Zg. Ložnica, Oplotnica, Makole in Poljčane. Ugotavlja, da starši namenijo dovolj časa za gibalni razvoj svojih otrok. Najbolj so športno aktivni otroci staršev s srednješolsko izobrazbo. Ugotavlja tudi, da se starši zavedajo pomena športne aktivnosti otrok, vendar imajo premalo časa, da bi bili več športno aktivni s svojimi otroki. Starši menijo, da če bi imeli več možnosti za gibalne dejavnosti na podeželju, bi se več ukvarjali s športnimi aktivnostmi skupaj s svojimi otroki. Najbolj so starši športno aktivni skupaj s svojimi otroki starimi od 3 do 5 let.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, vloga staršev, šport.
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 173; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (428,68 KB)

7.
Primerjava mišične moči in aerobno - anaerobne vzdržljivosti dijakov in dijakinj iz gorenjske regije leta 1991 in 2018
Svetlana Stjepanović, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen raziskave diplomskega dela je bil ugotoviti primerjavo sekularnih trendov mišične moči in aerobno-anaerobne vzdržljivosti dijakov in dijakinj generacij 1991 in 2018 iz gorenjske regije. Podatke smo pridobili na fakulteti za šport in jih uredili s specializiranim programom za statistične analize – SPSS programom. Z raziskavo želimo predstaviti razlike v gibalnih sposobnostih med dijaki in dijakinjami, saj menimo, da bodo tako športni trenerji kot tudi športni pedagogi presenečeni nad rezultati, in upamo, da jim bomo z našo raziskavo pomagali pri njihovem delu. Prav tako pa upamo, da bo naše diplomsko delo prišlo v roke staršev, ki bi jim radi odprli oči in razširili znanje o pomenu športne aktivnosti in neaktivnosti. S športom se ukvarjamo že od malih nog, zato smo z veseljem raziskovali, kako so se določene stvari pri dijakih in dijakinjah skozi različne parametre športnovzgojnega kartona spremenile v dokaj dolgem časovnem obdobju.
Ključne besede: šport, športnovzgojni karton, gibalne sposobnosti.
Objavljeno: 21.01.2021; Ogledov: 158; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

8.
Organizacija in program dela "nogometne šole Zavrč - Cirkulane"
Mihael Leskovar, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Organizacija in program dela nogometne šole Zavrč-Cirkulane smo se osredotočili na predlog nove organiziranosti nogometne šole in program dela tehnike in taktike po mesecih za posamezno selekcijo. Opisali smo razvojne značilnosti otrok po starostnih obdobjih in predstavili osnovne ter nogometne motorične sposobnosti. Dodali smo tudi dejavnike, ki predstavljajo kriterij uspešnosti nogometaša v nogometni igri. Pred predlogom nove organiziranosti smo naredili analizo trenutnega stanja, v kateri smo predstavili trenutne selekcije, strokovni kader, materialne pogoje in načine financiranja nogometnega kluba. Pri novi organiziranosti nogometne šole pa smo predstavili novi predlagani organigram društva, načrtovano število selekcij in strokovnega kadra ter predvidene izboljšave infrastrukture in materialnih pogojev za treniranje. Opisali smo tudi način, na katerega bi pridobivali nove člane nogometne šole in izvedli selekcioniranje. Pred izdelavo programa dela po mesecih za selekcije od U-7 do U-15 in napotkov za trening starejših selekcij, ki jih v prihodnje načrtujemo, smo opisali še metodiko poučevanja, ki jo mora vsak trener dobro poznati, da jo lahko uporabi pri svojem delu. Prav tako smo na področju tehnike in taktike predstavili metodično lestvico in metode, ki jih trenerji upoštevajo pri učenju. Za posamezne selekcije smo opisali tudi razvoj motoričnih in funkcionalnih sposobnosti ter obdobja, ki so najučinkovitejša za razvoj le-teh. Namen diplomskega dela je izboljšati organizacijo dela za vse mlajše selekcije v klubu in pripraviti učni načrt za delo z mladimi nogometaši, natančneje člani nogometne šole Zavrč–Cirkulane za vse selekcije do vključno U-15, ter s tem pomagati pri ustanovitvi nogometne šole.
Ključne besede: nogometna šola, tehnika, taktika, motorično-funkcionalne sposobnosti, program dela po mesecih
Objavljeno: 11.01.2021; Ogledov: 229; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (885,82 KB)

9.
Vpliv vadbe na razvoj ravnotežja v predšolskem obdobju
Urška Krašovec, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv vadbe na razvoj ravnotežja v predšolskem obdobju je bilo ugotovljeno, da so otroci, ki so bili vključeni v gibalni program (eksperimentalna skupina), bolje razvili ravnotežje kot otroci, ki te dejavnosti niso izvajali (kontrolna skupina). Uporabljen je bil neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije otrok, starih 3 in 4 leta. Vzorec 33 otrok je bil razdeljen po spolu (16 deklic in 17 dečkov) in glede na skupino (eksperimentalna in kontrolna). Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativno tehniko. Za obdelavo podatkov, ki smo jih pridobili s pomočjo treh motoričnih testov za ravnotežje, smo uporabili deskriptivno statistiko. Za primerjavo med skupinama smo uporabili metodo analize razlik (t–test za neodvisne vzorce, t-test za odvisne vzorce). Rezultati so pokazali, da je eksperimentalna skupina pri finalnem merjenju dosegla boljše rezultate (GU = 0,344) kot kontrolna skupina (GU = -0,324). Pred in po eksperimentu med skupinama ni bilo statistično značilnih razlik. Ugotovili smo tudi, da so otroci, ki so imeli načrtovano in vodeno dejavnost za razvoj ravnotežja, gibalno učinkovitejši, saj je najnižja vrednost GU finalnega merjenja 0,212, najvišja vrednost GU pa 1,098.
Ključne besede: predšolski otroci, motorične sposobnosti, ravnotežje, motorični testi, vpliv vadbe
Objavljeno: 11.01.2021; Ogledov: 281; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (740,42 KB)

10.
Primerjava testov motoričnih sposobnosti slovenske policije z republikami nekdanje Jugoslavije
Jan Terčič, 2020, diplomsko delo

Opis: Temeljni cilj slovenske policije je zagotoviti notranjo varnost v Republiki Sloveniji, katero lahko zagotovijo zgolj z zagotavljanjem varnosti ljudi in premoženja, vzdrževanjem javnega reda in miru, odkrivanjem in preiskovanjem kaznivih dejanj, nadzorom državne meje ter nadzorovanjem in urejanjem cestnega prometa. Za vsakodnevno opravljanje nalog policije je potrebna predvsem dobra telesna pripravljenost in visok nivo razvitosti motoričnih sposobnosti. Za zmanjševanje stresa pri delu, učinkovitost, natančnosti pri uporabi prisilnih sredstev in strelnega orožja, samozavesti ter ohranjanje zdravja, sta telesna pripravljenost in motorične sposobnosti pomembna dejavnika. Slovenska policija v okviru šolanja in zaposlovanja uporablja preizkus telesnih zmogljivosti, s katerim preverjajo motorične sposobnosti za katere se predpostavlja, da pomembno vplivajo na uspešnost opravljanja policijskega dela. V diplomskem delu je predstavljena pomembnost dobro razvitih motoričnih sposobnosti za dobro opravljanje policijskega dela in problem slabe telesne pripravljenosti. Prav tako so opisani slovenska policija, motorične sposobnosti in preizkusi telesnih zmogljivosti, ki ga morajo opraviti kandidati za policiste v okviru izbirnega postopka v Sloveniji v primerjavi s preizkusom telesnih zmogljivosti, ki jih opravljajo v republikah nekdanje Jugoslavije. Po predstavitvi preizkusov, ki jih policije uporabljajo, so se testi primerjali med seboj, pri tem pa je bilo ugotovljeno, da obstajajo razlike med preizkusom telesnih zmogljivosti slovenske policije in preizkusom telesnih zmogljivosti policij z območja Republik nekdanje Jugoslavije. Prav tako je bilo ugotovljeno, da preizkusi telesnih zmogljivosti ne zajemajo vseh motoričnih sposobnosti, ki so potrebne za dobro opravljanje policijskega dela. Rezultati so pokazali, da se slovenski preizkusi zmogljivosti v primerjavi s tujimi razlikujejo. Za merjenje določene motorične sposobnost, policije uporabljajo različne teste in kriterije. Nekaterim motoričnim sposobnostmi pa sploh ne dajejo poudarka. Preizkus telesnih zmogljivosti slovenke policije je zelo dobro strukturiran, saj zajema velik del motoričnih sposobnosti. Za dosego želenih standardov zaposlitve v slovenski policiji, morajo biti kandidati in kandidatke dobro fizično pripravljeni.
Ključne besede: diplomske naloge, policija, primerjava, motorične sposobnosti, preizkus telesnih zmogljivosti
Objavljeno: 14.12.2020; Ogledov: 145; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici