| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 465
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Spletna platforma za razvoj letnih načrtov treninga in spremljanje vpliva treninga na športno formo posameznika
Luka Lah, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo naslavlja problematiko tradicionalnih pristopov k načrtovanju treningov v športu, kjer se trenerji zanašajo na intuicijo namesto na znanstveno podprte metode. Posledično je delo z večjim številom športnikov pogosto neučinkovito. Ta problem naslavljamo z razvojem funkcionalne prototipne spletne aplikacije Q-LAP (angl. Quick layered annual periodization), ki temelji na sodobni tehnični arhitekturi z čelnim delom Vue.js, Python Flask zaledjem in Oracle avtonomno bazo podatkov z implementacijo Oracle PL/SQL paketov za poslovno logiko. Razvit sistem omogoča avtomatsko ustvarjanje letnih ciklizacij z deset-stopenjsko lestvico težavnosti, pametno distribucijo več kot 200 standardiziranih vaj po petih gibalnih sposobnostih ter biomehansko normalizacijo testnih rezultatov za objektivno primerjavo napredka. Validacija z intervjuji trenerjev Atletskega kluba Velenje je potrdila potrebe po avtomatizaciji administrativnih nalog in boljši vizualizaciji napredka. Aplikacija uspešno implementira znanstveno podprte metode ciklizacije z aktivnim počitkom vsak četrti teden, vendar ostajajo omejitve pri upravljanju lastnih vaj in dinamičnem prilagajanju obremenitev, kar predstavlja priložnosti za nadaljnji razvoj sistema.
Ključne besede: Ciklizacija treningov, digitalizacija športa, biomehanski indeksi, spletna aplikacija, motorične sposobnosti
Objavljeno v DKUM: 16.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (3,01 MB)

2.
Točnost metakognitivnih samoocen na različnih področjih kognitivnega delovanja v povezavi z depresivnostjo v pozni odraslosti : magistrsko delo
Ana Kolar, 2025, magistrsko delo

Opis: Kognitivne sposobnosti imajo v obdobju pozne odraslosti ključno vlogo pri ohranjanju vsakodnevne kompetentnosti in samostojnega življenja. Poleg objektivnega ocenjevanja kognitivnega delovanja je pomembno tudi, kako posamezniki sami ocenjujejo svoje sposobnosti, saj lahko denimo depresivni simptomi vodijo v pretirano negativno samoocenjevanje. Namen raziskave je bil preučiti povezanost med objektivnimi in subjektivnimi merami na petih področjih kognitivnega delovanja, vlogo depresivnih simptomov pri samoocenjevanju in pristranosti ter vlogo demografskih dejavnikov na točnost metakognitivnih samoocen. Na vzorcu 103 starejših odraslih smo ugotovili, da so bile metakognitivne samoocene pozitivno, a šibko povezane z domensko-parnimi objektivnimi rezultati. Starost se je pokazala kot negativen napovednik uspešnosti na Testu besedne fluentnosti, Reyevem testu besednega učenja in Testu s sledenjem poti, izobrazba pa je bila pozitiven napovednik rezultatov na Testu besedne fluentnosti in Rey Osterriethovem testu kompleksne figure. Depresivnost je bila na vseh področjih negativen napovednik samoocen in se je povezovala s podcenjevanjem na področju vidnega zaznavanja ter pozornosti in koncentracije. Izobrazbeni skupini sta se v točnosti metakognitivnih samoocen razlikovali le na področju vidnega zaznavanja, medtem ko starostne skupine razlik niso pokazale. Ugotovitve prispevajo k boljšemu razumevanju metakognitivnih procesov v obdobju pozne odraslosti ter odpirajo priložnosti za nadaljnje raziskovanje na tem področju.
Ključne besede: kognitivne sposobnosti, pozna odraslost, točnost metakognitivne samoocene, depresivnost
Objavljeno v DKUM: 15.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

3.
Kognitivne funkcije, kognitivna rezerva in reševanje vsakodnevnih problemov v pozni odraslosti : magistrsko delo
Anemari Črešnar, 2025, magistrsko delo

Opis: V pozni odraslosti se posamezniki pogosto soočajo s spremembami v kognitivnem delovanju, ki lahko omejijo njihovo sposobnost samostojnega reševanja vsakodnevnih nalog. Čeprav številne raziskave potrjujejo postopno zmanjševanje kognitivnih sposobnosti, ostaja odprto vprašanje, katere izmed njih imajo največjo vlogo pri ohranjanju vsakodnevne kompetentnosti in kakšen pomen imajo pri tem kazalniki kognitivne rezerve. Namen raziskave je bil zato preučiti povezanost kognitivnih funkcij, izobrazbe, hobijev in starosti z uspešnostjo pri reševanju vsakodnevnih problemov v pozni odraslosti. V raziskavi so sodelovali 104 starejši odrasli, vključeni v društva upokojencev in medgeneracijske centre. Rezultati so pokazali, da imata izobrazba in čas, namenjen hobijem, pomembno povezavo z uspešnostjo pri reševanju vsakodnevnih problemov. Med kognitivnimi sposobnostmi so se kot ključne izkazale izvršilne funkcije, ki skupaj z izobrazbo najbolje napovedujejo uspešnost, medtem ko so verbalne, vidno-prostorske sposobnosti, spomin in pozornost imele, glede na rezultate, predvsem posredno vlogo. Hobiji so se pokazali kot dejavnik, ki lahko prispeva k boljšim rezultatom, čeprav učinek ni bil povsem stabilen. Kronološka starost ni bila povezana z uspešnostjo, kar nakazuje, da je za vsakodnevno kompetentnost pomembnejše, katere sposobnosti in življenjske izkušnje posameznik ohranja in razvija. Ugotovitve poudarjajo osrednjo vlogo izvršilnih funkcij in izobrazbe pri ohranjanju kognitivne kompetentnosti ter pomen kognitivne rezerve in življenjskega sloga za podporo samostojnosti v starosti.
Ključne besede: kognitivne funkcije, kognitivna rezerva, reševanje vsakodnevnih problemov, funkcionalne sposobnosti, kognitivna kompetentnost
Objavljeno v DKUM: 09.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (901,91 KB)

4.
Vpliv atletskega gibalnega programa na razvoj gibalnih sposobnosti 3- in 4-letnih otrok v vrtcu : diplomsko delo
Klara Zakšek, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava vpliv dvomesečnega strukturiranega gibalnega programa, ki temelji na osnovnih atletskih vsebinah (tek, skok, met), na razvoj gibalnih sposobnosti otrok, starih od 3 do 4 leta. V raziskavi je sodelovalo 19 otrok iz ene vrtčevske skupine, ki so bili poleg trikrat tedenskega atletskega gibalnega programa vključeni tudi v redno, enkrat tedensko organizirano športno dejavnost pod vodstvom športnega pedagoga ter v vsakodnevno gibalno aktivnost, ki jo načrtuje vzgojiteljica. Učinek programa je bil preverjen s šestimi motoričnimi testi, ki so ocenjevali hitrost, moč, ravnotežje, koordinacijo, gibljivost in vzdržljivost. Rezultati so pokazali pomemben napredek pri vseh sposobnostih, zlasti pri hitrosti, moči in ravnotežju. Statistično značilnih razlik med spoloma ni bilo, medtem ko so otroci z nižjim začetnim nivojem dosegli večji napredek. Ugotovitve poudarjajo pomen strokovno zasnovanega programa ter vloge vzgojiteljev in staršev pri spodbujanju gibalnega razvoja otrok.
Ključne besede: gibalne sposobnosti, predšolski otroci, gibalni program, atletika
Objavljeno v DKUM: 08.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

5.
Testiranje sposobnosti razlikovanja tonskih višin pri predšolskih otrocih z uporabo digitalnega merskega pripomočka : diplomsko delo
Nuša Majcenovič, 2025, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je z uporabo digitalnega merskega pripomočka izmeriti sposobnost razlikovanja tonskih višin pri predšolskih otrocih, starih od štiri do šest let. Zanimalo nas je, kako uspešni bodo otroci na testu razlikovanja tonskih višin ter ali na to sposobnost pomembno vplivajo starost, spol, dodatno glasbeno udejstvovanje in ukvarjanje staršev z glasbo. Podatke smo zbrali s kvantitativno metodo, in sicer s pomočjo posebej zasnovanega digitalnega testa, ki so ga otroci izvedli na tabličnem računalniku, ter z anketnim vprašalnikom, ki so ga izpolnili starši. V sklopu analize podatkov smo izvedli Kruskal-Wallisov ter Mann-Whitneyjev preizkus razlik. Ugotovili smo, da je največ otrok uspešno razlikovalo med vsemi primeri tonskih višin. Poleg tega jim je manj težav predstavljalo razlikovanje med dvema enakima višinama kot pa med dvema različnima. Razlike med skupinami v starosti, spolu in dodatnem glasbenem udejstvovanju niso bile statistično značilne. Statistično značilne razlike pa so se pokazale med otroki, katerih starši se ukvarjajo z glasbo, in tistimi, katerih starši se ne.
Ključne besede: glasbene sposobnosti, razlikovanje tonskih višin, predšolski otrok, preverjanje glasbenih sposobnosti, digitalna tehnologija
Objavljeno v DKUM: 03.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

6.
Merjenje ritmičnih sposobnosti otrok v predšolskem obdobju s pomočjo digitalne tehnologije : diplomsko delo
Eva Trbuc, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje uspešnost predšolskih otrok pri prepoznavanju ritmičnih vzorcev s pomočjo digitalne tehnologije in analizira dejavnike, ki vplivajo na njihovo uspešnost. V empiričnem delu je predstavljen digitalno zasnovan preizkus, pri katerem otroci prepoznavajo ritmične vzorce v štiričetrtinskem taktu, dolgem štiri dobe. Preizkus se izvaja na tabličnem računalniku, ki samodejno beleži rezultate. Ugotovitve kažejo na raznoliko uspešnost otrok pri nalogi, pri čemer so se kot uspešnejši izkazali tisti, ki redno sodelujejo pri glasbenih dejavnostih, kot so folklora, pevski zbor ali ples. Rezultati poudarjajo, da ritmične sposobnosti v predšolskem obdobju še intenzivno dozorevajo in da je njihov razvoj med posamezniki različen. Ključna ugotovitev diplomskega dela je, da zgodnja vključenost otrok v strukturirane glasbene dejavnosti in spodbudno glasbeno okolje pomembno prispevata k razvoju ritmičnih sposobnosti. Digitalna tehnologija se je pri tem izkazala kot učinkovit pripomoček za preverjanje ritmičnih sposobnosti, saj je povečala otrokovo motivacijo, izboljšala zbranost in omogočila standardizirano izvedbo preizkusa.
Ključne besede: predšolski otrok, ritem, ritmične sposobnosti, testiranje, digitalna tehnologija
Objavljeno v DKUM: 02.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (735,35 KB)

7.
Kondicijska priprava odbojkaric v pripravljalnem obdobju : diplomsko delo
Monika Potokar, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga se osredotoča na kondicijsko pripravo odbojkaric v pripravljalnem obdobju s poudarkom na teoretičnih osnovah in praktičnem načrtovanju treninga. Predstavljene so ključne motorične sposobnosti (moč, eksplozivnost, vzdržljivost, hitrost, gibljivost), ki so bistvene za uspešnost v odbojki. Opisani so tudi testi za ocenjevanje teh sposobnosti, kot so Sargentov test, T-test, Cooperjev test, test moči rok ter nog. Pomemben del naloge zajema periodizacijo trenažnega procesa, v katerem je izpostavljena sestava kakovostnega mezocikla v pripravljalnem obdobju. Glavni cilj naloge je prikazati praktični primer sestave mezocikla, mikrocikla in posamezne vadbene enote, prilagojene potrebam odbojkaric. Naloga poudarja pomen strokovno utemeljenega in strukturiranega pristopa h kondicijski pripravi, ki je ključnega pomena za doseganje optimalne telesne pripravljenosti pred tekmovalno sezono.
Ključne besede: odbojka, kondicijska priprava, pripravljalno obdobje, periodizacija, mezocikel, mikrocikel, motorične sposobnosti, testiranje, načrtovanje treninga
Objavljeno v DKUM: 01.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

8.
Vpliv vključevanja sodobnih likovnih praks v pouk likovne umetnosti na likovnooblikovni razvoj osmošolcev
Katja Kozjek Varl, Jerneja Herzog, 2025, izvirni znanstveni članek

Opis: Znano je, da lahko različni dejavniki pozitivno vplivajo na likovni razvoj pri učencih, vendar pa še ni raziskano, ali lahko nanj pozitivno vpliva tudi sodobna likovna umetnost. Predvsem zato, ker je večplastna in kompleksna za razumevanje, se na tem mestu utemeljeno pojavlja vprašanje, ali jo lahko z namenom pozitivnega vplivanja na razvoj likovnih sposobnosti vključujejo učitelji v enaki meri in obsegu kot druge vsebine likovne umetnosti. Zato v prispevku predstavljamo rezultate pedagoškega eksperimenta, s katerim smo preverjali vpliv vključevanja sodobnih umetniških praks na razvoj likovnooblikovnih sposobnosti osmošolcev (N = 121). Z raziskavo smo uspeli dokazati, da vključevanje sodobnih umetniških praks v pouk likovne umetnosti pozitivno vpliva na likovnooblikovni razvoj osmošolcev.
Ključne besede: sodobna likovna umetnost, pouk likovne umetnosti, likovni razvoj, likovnooblikovne sposobnosti
Objavljeno v DKUM: 17.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (615,96 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Razvoj zaposlenih in njegov vpliv na individualno delovno uspešnost v podjetju Roto group d.o.o.
Vesna Bojnec, 2025, magistrsko delo

Opis: V današnjem turbulentnem času in vse večji konkurenci se morajo podjetja zavedati, da so zaposleni pomembni za doseganje kratkoročnih in dolgoročnih ciljev podjetja. Za doseganje teh ciljev se morajo zaposleni nenehno osebno in poslovno razvijati. V magistrskem delu smo proučevali razvoj zaposlenih in njegov vpliv na individualno uspešnost. Najprej smo pregledali obstoječo literaturo, ki obravnava razvoj zaposlenih in individualno uspešnost. V teoretičnem delu smo opisali vsebino managementa človeških virov, opisali pojem razvoj zaposlenih, ki zajema učenje, izobraževanje, razvoj sposobnosti in usposabljanje. Ugotovili smo, da poleg sposobnosti, ki jih zaposleni pridobijo skozi opravljanje različnih nalog, potrebujejo še strokovno znanje. Da bi to pridobili, podjetja organizirajo v ali zunaj podjetja razna usposabljanja ali izobraževanja. Prav tako je pomembno, da se vsaj enkrat letno izvedejo razgovori z zaposlenimi, na podlagi katerih vodstvo ali vodje ugotovijo, ali zaposleni uspešno opravijo zastavljene delovne naloge. To izvedejo vsaj enkrat letno s pomočjo ocenjevanja ali merjenja individualne uspešnosti. Rezultati pokažejo, ali zaposleni uspešno izpolnjujejo zastavljene cilje ali ne ter pomagajo vodstvu ali vodjem pri odločanju, ali bodo zaposleni nagrajeni ali bodo napredovali na drugo delovno mesto ali jim bodo odvzete določene bonitete ali bodo premeščeni na drugo delovno mesto. Podjetja zaradi globalizacije in hitrega tempa življenja prehajajo iz tradicionalnih na nove oziroma agilne pristope individualne uspešnosti. Ugotovili smo, da ti pristopi izvajajo večkrat letno preverjanje uspešnosti, poudarek dajejo na razvoju zaposlenih in da je vse pogostejši poudarek na vseživljenjskem učenju. Poleg podjetij si zaposleni morajo prav tako prizadevati, da samoiniciativno predlagajo nadrejenim željo za izobraževanje in izpopolnjevanje, saj s tem pokažejo, kako pomembno je za njih znanje in izpolnjevanje zastavljenih ciljev, ne le osebnih, ampak tudi na ravni celotnega podjetja. V empiričnem delu smo skušali dokazati vpliv razvoja zaposlenih na individualno uspešnost v podjetju Roto Group d.o.o. Raziskavo smo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika. Ugotovili smo, da razvoj le delno vpliva na individualno uspešnost. Poleg tega smo ugotovili, da ne obstajajo statistično značilne razlike med moškimi in ženskami glede pogostosti izobraževanj, da ne obstajajo statistično značilne razlike med starimi od 31 do 40 let in od 41 do 50 let glede enakovrednosti razvoja in da ne obstajajo statistično značilne razlike med zaposlenimi s srednješolsko in z univerzitetno izobrazbo glede na želje za usposabljanje.
Ključne besede: razvoj zaposlenih, učenje, izobraževanje, razvoj sposobnosti, usposabljanje, individualna delovna uspešnost
Objavljeno v DKUM: 22.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (3,78 MB)

10.
Kratko- in dolgoročni učinki računalniško vodene kognitivne remediacije na pozornost, spomin in izvršilne funkcije pri depresiji ter možnost transferja na prilagoditvene sposobnosti : doktorska disertacija
Monika Klojčnik, 2024, doktorska disertacija

Opis: Bolniki z depresijo lahko izkazujejo resne kognitivne motnje, ki lahko trajajo dlje časa kljub zdravljenju z zdravili in psihoterapevtski obravnavi. Oslabljeno kognitivno funkcioniranje ni omejeno zgolj na akutno fazo depresije, ampak vztraja tudi v obdobjih remisije ter se poslabšuje s ponavljajočimi se epizodami. Kognitivni primanjkljaji, povezani z depresijo, prav tako napovedujejo raven vsakodnevnega in psihosocialnega funkcioniranja in so pomemben dejavnik pri vzdrževanju začaranega kroga depresivne simptomatike. Kognitivna remediacija predstavlja obetavno metodo za obravnavo kognitivnih primanjkljajev pri depresiji in navadno vključuje trening kognitivnih funkcij in razvoj kognitivnih strategij ter je namenjena izboljšanju kognitivnega funkcioniranja ali kompenzaciji oslabljenih kognitivnih funkcij v vsakdanjem življenju. Cilj doktorske študije je bil oceniti učinkovitost kognitivne remediacije na vzorcu depresivnih udeležencev. Bolniki (N = 50) z depresijo so bili naključno razporejeni v aktivno ali kontrolno skupino. Aktivna intervencija (računalniško podprta kognitivna remediacija) je obsegala 15 sej s programsko opremo CogniPlus; prav tako so bili udeleženci eksperimentalne skupine vsak teden deležni verbalne seje, namenjene prenosu kognitivnih veščin v resnične situacije. Vsi udeleženci so pred in po kognitivni remediaciji opravili nevropsihološko testiranje. Glavna področja intervencije so bila pozornost, verbalni in vizualni spomin ter izvršilne funkcije; ocenjevali smo tudi učinek daljnega transferja in generalizacije na prilagoditvene sposobnosti. Poleg kratkoročnega učinka kognitivne remediacije nas je zanimal še dolgoročni učinek, ki smo ga preverjali v obdobju treh mesecev po zaključenem programu v obliki samoocene. Naši rezultati kažejo, da je kognitivna remediacija lahko učinkovita metoda za obravnavo kognitivnih motenj pri depresiji, in sicer je eksperimentalna skupina po intervenciji dosegala višje rezultate kot kontrolna skupina na področju verbalnega in vizualnega spomina, pozornosti, delovnega spomina, fluentnosti in izvršilnih funkcij. Opisanega napredka ne moremo pripisati izboljšanju razpoloženja, saj eksperimentalna skupina po intervenciji ni poročala o morebitnem zmanjšanju depresivne simptomatike. Eksperimentalna skupina je po intervenciji poročala o napredku na področju prilagoditvenih funkcij, ki je vztrajal tudi v obdobju trimesečnega spremljanja. Podobno je vztrajal učinek s področja vedenjske regulacije, a je med spremljanjem izginil pozitivni učinek metakognitivnih sposobnosti. Kognitivna remediacija predstavlja eno izmed možnosti izboljšanja kognitivnega in globalnega delovanja pri bolnikih z depresijo. Psihosocialna rehabilitacija depresivnih bolnikov bi morala vključevati tudi intervencije, ciljane na kognicijo, saj le-ta neposredno ali posredno krepi bolnika in ga motivira za boljše delovanje; izboljšanje kognitivnih funkcij pa vodi v splošno višjo zmogljivost bolnika.
Ključne besede: depresija, kognitivne funkcije, kognitivna remediacija, prilagoditvene sposobnosti.
Objavljeno v DKUM: 22.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (2,61 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici