| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 445
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Program vadbe za izboljšanje gibalnih sposobnosti deklet v športni gimnastiki
Patricija Jug, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem želela s pomočjo ustreznih testov preveriti, koliko dekleta, ki trenirajo športno gimnastiko v Športnem društvu Studenci, napredujejo v razvoju motoričnih sposobnosti v času po prvem zaprtju države. V raziskavi je sodelovalo 27 deklet, ki tekmujejo v štirih starostnih kategorijah: mlajše deklice, starejše deklice, kadetinje in mladinke. Dekleta so program vaj izvajala tri mesece, od dva do trikrat tedensko, 20 minut v sklopu splošnega ogrevanja. Program vaj se je vsak mesec spremenil glede na napredek posamezne skupine deklet. Meritve so se opravile štirikrat – prvič takoj po vrnitvi v športno dvorano in po vsakem mesecu vadbe. Meritve so bile opravljene v Športnem društvu Studenci Maribor. Spremljani so bili naslednji parametri: tek na 20 metrov, skok v daljino z mesta, vesa v zgibi, dvigovanje nog na letveniku, gibljivost v kolčnem sklepu in premagovanje poligona nazaj. Cilji so bili ugotoviti, ali bo viden napredek od prvega do četrtega testiranja, v kateri starostni skupini bo napredek največji in pri kateri gibalni sposobnosti bodo dekleta najbolj napredovala. Meritve so pokazale napredek pri skoraj vseh testiranih parametrih pri večini tekmovalk. Diplomsko delo je razdeljeno v teoretični del, ki zajema teorijo gimnastike in njeno zgodovino, v empiričnem delu pa so predstavljene meritve gibalnih sposobnosti ter potrjene in ovržene hipoteze.
Ključne besede: gimnastika, trimesečni program, gibalne sposobnosti, otroci, dekleta
Objavljeno v DKUM: 26.03.2024; Ogledov: 85; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1007,42 KB)

2.
3.
Pomen gibanja v naravi za gibalni razvoj predšolskega otroka : diplomsko delo
Teja Mulec, 2023, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu z naslovom Pomen gibanja v naravi za gibalni razvoj predšolskega otroka je bil namen raziskati, kako gibanje v naravi vpliva na gibalni razvoj otroka. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni pomen gibanja za otroka, gibalni razvoj otroka na splošno in v drugem starostnem obdobju, dejavniki, ki vplivajo na otrokov gibalni razvoj, gibalne sposobnosti, gibanje v naravi in gibalne dejavnosti v naravi v zimskem in poletnem letnem času. Izvedena je bila empirična raziskava, v kateri je sodelovalo 68 staršev otrok, starih 5-6 let. Pri zbiranju podatkov je bila uporabljena deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda. Podatki so bili zbrani s pomočjo kvantitativne tehnike. S pomočjo anketnega vprašalnika je bilo ugotovljeno, da imajo starši pozitivno mnenje o pomenu in vplivu gibalnih/športnih aktivnosti v naravi na gibalni razvoj otrok.
Ključne besede: gibanje, narava, gibalni razvoj, predšolski otrok, gibalne sposobnosti, gibalne dejavnosti v naravi
Objavljeno v DKUM: 19.12.2023; Ogledov: 331; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

4.
Vloga glasbe in načrtovanje glasbenih dejavnosti v vrtcih montessori : doktorska disertacija
Maruša Laure, 2023, doktorska disertacija

Opis: Trenutna pedagoška teorija montessori in raziskovalna praksa nakazujeta, da je v pristopu montessori glasba v primerjavi z drugimi področji delovanja pogosto podcenjena. Z doktorsko disertacijo si prizadevamo pomembno prispevati k razvoju glasbene vzgoje v vrtcih montessori v Sloveniji in širše. Teoretični del doktorske disertacije obravnava opredelitev pedagogike montessori ter njenega mesta v slovenskem prostoru, osredotoča se na področje glasbe v omenjenem pristopu ter proučuje razvoj glasbenih sposobnosti predšolskih otrok. V slovenski prostor in širše uvaja natančno opredelitev didaktičnih smernic pristopa montessori, ki temeljijo na aktualnih spoznanjih pedagogike montessori, didaktike, psihologije, splošne pedagogike ter sorodnih ved. S pregledom stanja pedagogike montessori v Sloveniji proučujemo vlogo in položaj pristopa montessori znotraj slovenskega sistema predšolske vzgoje. Opredelitev razvoja glasbenih sposobnosti v predšolskem obdobju podaja sintezo literature s področja glasbenih sposobnosti, njihovega ocenjevanja ter faz v glasbenem razvoju predšolskih otrok. Teoretična izhodišča doktorske disertacije predstavljajo pomemben temelj, na katerem je zasnovan empirični del, ki sestoji iz treh faz raziskave. V prvi fazi raziskave smo želeli z uporabo kvalitativnega raziskovanja ugotoviti podobnosti in razlike na področju predšolske glasbene vzgoje med veljavnim javnim programom za vrtce in programi zasebnih vrtcev, ki delujejo po načelih pedagogike montessori. V drugi fazi raziskave smo preučevali kontekst, v katerega je postavljeno področje glasbe v vrtcih montessori, ter analizirali načrtovanje glasbene vzgoje z vidika strukture, zastopanosti glasbenih dejavnosti, metod, oblik in sredstev dela. S pomočjo anketnega vprašalnika, ki je nastal za potrebe doktorske disertacije, smo anketirali 110 strokovnih delavcev iz vrtcev montessori iz Slovenije in tujine ter na podlagi analize načrtovanja glasbene vzgoje ugotovili, da se na področju poučevanja glasbe v vrtcih montessori sicer pojavlja veliko dobrih praks, vendar je še veliko prostora za izboljšave in nadaljnji razvoj. V tretji fazi raziskave smo se osredotočali na oblikovanje eksperimentalnega modela s cilji, vzgojno-izobraževalno vsebino in metodami, oblikami in sredstvi vzgojno-izobraževalnega procesa za področje glasbe po pedagoških smernicah montessori ter preverjanje njegovega učinka na razvoj elementarnih glasbenih sposobnosti predšolskih otrok z izvedbo kvazieksperimenta. Na podlagi rezultatov kvazieksperimenta, v katerem je sodelovalo 71 pet- do šestletnih otrok iz slovenskih vrtcev montessori, smo ugotovili, da ima eksperimentalni model za poučevanje glasbe v vrtcih montessori večji učinek na razvoj elementarnih glasbenih sposobnosti predšolskih otrok kot poučevanje glasbe v vrtcih montessori na tradicionalen način. Prav tako smo ugotovili, da ima izvedba eksperimentalnega modela poučevanja glasbe po pristopu montessori z glasbeno usposobljenim izvajalcem večji učinek na razvoj ritmičnega in melodičnega posluha predšolskih otrok kot pa izvedba eksperimentalnega modela z izvajalcem brez glasbene izobrazbe. Znanstveni doprinos doktorske disertacije predstavljajo številna pomembna spoznanja iz vseh faz raziskave. Gre za obširno empirično študijo z uporabo mešanih metod raziskovanja v slovenskem prostoru in širše, ki celostno obravnava področje glasbe v vrtcih montessori. Koncept načrtovanja in izvajanja glasbenih dejavnosti je obravnavan z analizo javno veljavnih kurikularnih dokumentov, študijo mnenj in stališč strokovnih delavcev, ki so zaposleni v slovenskih in tujih vrtcih montessori, ter kvazieksperimentom, v katerega smo vključili predšolske otroke, ki obiskujejo program predšolske vzgoje montessori. Doktorska raziskava s svojo robustno metodološko zasnovo prispeva k obstoječemu znanju o razvoju glasbenih sposobnosti v predšolskem obdobju in ponuja dodatna spoznanja o pomenu usposobljenosti strokovnih delavcev, ki poučujejo predšolsko glasbeno vzgojo.
Ključne besede: predšolska glasbena vzgoja, pristop montessori, glasbene dejavnosti, načrtovanje, glasbene sposobnosti
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 415; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (5,33 MB)

5.
Izobraževanje in psihofizične sposobnosti policistov pri vožnji vozil s prednostjo in spremstvom : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Samo Kamenšek, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo problematiko izobraževanja in psihofizičnih sposobnosti policistov, ki delujejo v Centru za varovanje in zaščito, konkretno v Oddelku za osebno varovanje, njihova prvenstvena naloga pa je poleg varovanja varovane osebe še vožnja vozil s prednostjo in spremstvom. V omenjenem oddelku se lahko zaposlijo samo že izkušeni policisti, ki morajo že za osnovno zaposlitev v policiji prestati določeno fizično in psihološko testiranje, kar zagotavlja, da kljub pomanjkanju kadra v policijske vrste ne more vstopiti čisto vsak. Policisti, ki želijo svojo karierno pot nadaljevati v Centru za varovanje in zaščito, morajo uspešno opraviti še dodatno psihološko in fizično testiranje, s čimer se v selekcijskem postopku zagotovi, da se v centru zaposlijo res le najprimernejši policisti. Ti so nato deležni uvajalnega usposabljanja v trajanju 528 ur, kar pa seveda ne zadošča za opravljanje vseh nalog, zato se policisti Centra za varovanje in zaščito praktično neprestano dodatno izobražujejo, usposabljajo in izpopolnjujejo iz tistih področij dela oziroma nalog, za opravljanje katerih so dodeljeni. Pri tem center znotraj slovenske policije uporablja izobraževalno infrastrukturo in pripomočke, ki pa so v veliki meri nezadostni, preveč centralizirani in tudi zastareli, zaradi visokih finančnih vložkov pa za njihovo razširitev ali posodobitev že več let ni pravega posluha. V diplomskem delu smo pregledali potek razvoja slovenske policije in Centra za varovanje in zaščito, potek izobraževanja v obeh in opravili intervju z višjim policijskim inšpektorjem glede strokovnih znanj in kompetenc zaposlenih v Centru za varovanje in zaščito, konkretno v oddelku za osebno varovanje. Na podlagi pregleda literature in izvedenega intervjuja smo pripravili priporočila za izboljšave oziroma predlog dodatnih izobraževanj, usposabljanj in izpopolnjevanj ter učnih pripomočkov, ki bi jih lahko brez večjih finančnih vložkov uporabljali pri svojem delu.
Ključne besede: policisti, policisti varnostniki, psihofizične sposobnosti, izobraževanje, kompetence policistov, vozila s prednostjo in spremstvom, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 28.09.2023; Ogledov: 294; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

6.
Spremljanje razvoja koordinacije 5 do 6 let starih otrok : diplomsko delo
Klara Nahberger, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Spremljanje razvoja koordinacije 5 do 6 let starih otrok je v sklopu teoretičnega dela predstavljen motorični razvoj in razvoj gibalnih sposobnosti glede na spol. Predstavljena sta tudi koordinacija in test KTK. V empiričnem delu smo s testom KTK spremljali razvoj koordinacije otrok starih 5-6 let v obdobju 6 mesecev. Neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije otrok so predstavljali otroci stari 5-6 let vrtca Najdihojca Hajdina. Otroke smo testirali dvakrat, in sicer prvič v novembru 2022 in drugič v aprilu 2023. Namen diplomskega dela je bil spremljati razvoj koordinacije otrok starih 5-6 let. Diplomsko delo je sledilo zastavljenemu cilju, ugotoviti, ali na področju koordinacije obstaja razlika med deklicami in dečki v starosti 5-6 let, in koliko se je v obdobju šestih mesecev pri otrocih v starosti 5-6 let razvila koordinacija. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo s pomočjo t-testa za neodvisne vzorce ugotovili, da so imeli dečki boljše rezultate na področju koordinacije tako na inicialnem in finalnem testiranju. S pomočjo t-testa za odvisne vzorce pa smo ugotovili, da se je koordinacija pri deklicah izboljšala, pri dečkih pa poslabšala po obdobju šestih mesecev.
Ključne besede: Razvoj koordinacije, test KTK, motorični razvoj, gibalne sposobnosti
Objavljeno v DKUM: 24.08.2023; Ogledov: 286; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

7.
Pomen strnjene vadbe za razvoj osnovnih košarkarskih spretnosti in teoretičnih znanj v četrtem razredu osnovne šole : magistrsko delo
Nika Brišnik, 2023, magistrsko delo

Opis: V naši raziskavi je bil glavni cilj pripraviti program strnjene vadbe osnovnih košarkarskih prvin, ga izvesti z učenci četrtega razreda ter evalvirati njihovo teoretično in praktično znanje pred izvedbo, takoj po koncu in tri mesece po izvedeni strnjeni vadbi. V raziskavo je bilo vključenih 12 učencev četrtega razreda Osnovne šole Vransko Tabor. Izvedli smo program strnjene vadbe, ki se je izvajal dvakrat tedensko po eno šolsko uro z učenci, ki izven rednega šolskega programa ne trenirajo košarke. Pred, takoj po koncu in tri mesece po zaključku programa smo evalvirali učenčevo teoretično in praktično znanje o osnovnih košarkarskih prvinah. Teoretično znanje smo preverili s pomočjo vprašalnika, praktično znanje pa smo preverili s pomočjo vnaprej napisanih kriterijev in opazovanja. Na podlagi izvedbe smo učence razvrstili v tri kategorije, in sicer slabo, srednje ali odlično. Pridobljene rezultate smo obdelali s statističnim programom IBM SPSS Statistics, kjer smo uporabili Friedmanov preizkus in Wilcoxonov post hoc test. Rezultati so pokazali, da se je teoretično in praktično znanje izvajanja osnovnih košarkarskih prvin, natančneje vodenje žoge, soročna podaja in met na koš, pri merjencih statistično pomembno izboljšalo takoj po koncu izvajanja programa in se je ohranilo tudi tri mesece po zaključku programa.
Ključne besede: gibalne sposobnosti, mala košarka, učenci, športna vzgoja
Objavljeno v DKUM: 15.06.2023; Ogledov: 331; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

8.
Program Mali sonček in njegov vpliv na razvoj gibalnih sposobnosti predšolskih otrok : diplomsko delo
Katja Ovčar, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Program Mali sonček in njegov vpliv na razvoj gibalnih sposobnosti predšolskih otrok smo v okviru teoretičnega dela predstavili posamezne gibalne sposobnosti, kako lahko vplivamo na njihov razvoj ter sam program Mali sonček in njegove stopnje. Namen diplomskega dela z naslovom Program Mali sonček in njegov vpliv na razvoj gibalnih sposobnosti predšolskih otrok je bilo raziskati, ali vsebine, ki se izvajajo v okviru programa Mali sonček, vplivajo na razvoj gibalnih sposobnosti pri otrocih. Cilj pa je bil ugotoviti, kako razvite so gibalne sposobnosti otrok, vključenih v program Mali sonček, in otrok, ki v program niso vključeni. V okviru diplomskega dela smo izvedli empirično raziskavo, v kateri je sodelovalo 15 otrok iz dveh vrtcev, vrtca Velenje in vrtca Pernica, v starosti od 4 do 6 let. Otroke smo testirali dvakrat v obdobju 5 mesecev z 10 motoričnimi testi. Sodelovali pa sta tudi vzgojiteljici obeh skupin otrok, s katerimi smo izvedli krajši intervju, ki je vseboval 6 vprašanj. Rezultati so pokazali, da so otroci iz vrtca Velenje pri večini testov dosegli boljše rezultate kot otroci iz vrtca Pernica. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ugotovili tudi, da sam program Mali sonček ne vpliva veliko na razvitost vseh gibalnih sposobnostih pri otrocih.
Ključne besede: program Mali sonček, gibalne sposobnosti, predšolski otrok, intervju, motorični testi
Objavljeno v DKUM: 19.05.2023; Ogledov: 578; Prenosov: 180
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

9.
Motorični park za spodbujanje gibalnega razvoja otrok : magistrsko delo
Nina Fanedl, 2023, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil predstaviti vpliv motoričnega parka na gibalne sposobnosti otrok ter opraviti analizo motoričnih parkov po Evropi in v Sloveniji. Ker menimo, da mora privlačen in sodoben park postavljati nove standarde tako v kvaliteti kot tudi kvantiteti ter sprožati ustrezne večdimenzionalne prilagoditve med uporabniki, kar motorični park zagotovo jih, smo pripravili predlog motoričnega parka, katerega osrednji koncept je, z različnimi vadbenimi napravami in postajami, spodbuditi gibalno aktivnost otrok in mladostnikov, vzbuditi dobro fizično in psihično počutje, zadovoljstvo, ozaveščenost o vadbi ter pomena zavedanja aktivnega življenjskega sloga za zdravje. Gre za stimulativno gibalno okolje, za spodbujanje motorične in športno-specifične gibalne sposobnosti. Motorični park vključuje pet področij treninga: koordinacijo, moč, hitrost, vzdržljivost, ravnotežje, natančnost in gibljivost. Ker lahko vsak uporabnik prilagodi način vadbe, je namenjen vsem starostnim in interesnim skupinam. Eden glavnih ciljev motoričnega parka je, preko športne aktivnosti, usposobiti posameznika za opazovanje in raziskovanje narave ter kulturne dediščine v kraju, kjer se športna aktivnost odvija, zato smo v zavedanju odgovornosti za vzdržen in trajnostni razvoj, posebno pozornost namenili trajnostnemu vidiku motoričnega parka kot okolja vzgoje za trajnostni razvoj. Navedeno kaže na številne prednosti, ki jih tak park prinaša v naša življenja in življenja prihodnjih generacij.
Ključne besede: Gibalni razvoj, gibalna aktivnost, gibalne sposobnosti, motorični park, večgeneracijski park, trajnostni razvoj.
Objavljeno v DKUM: 05.05.2023; Ogledov: 474; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (5,53 MB)

10.
Analiza gibalnih sposobnosti predšolskih otrok iz mesta in podeželja v okolici Celja : diplomsko delo
Timeja Zimšek, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil analizirati gibalni razvoj predšolskih otrok iz mestnih in podeželskih vrtcev v okolici Celja. V teoretičnem delu so predstavljene gibalne sposobnosti za regulacijo energije in regulacijo gibanja, gibalna učinkovitost, dejavniki razvoja gibalnih sposobnosti in vpliv kraja bivanja na gibalni razvoj otroka. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave. Pri raziskavi je bil uporabljen neslučajnostni vzorec konkretne populacije. V raziskavo je bilo vključenih 100 otrok drugega starostnega obdobja, in sicer 50 otrok iz dveh mestnih vrtcev in 50 otrok iz podeželskega vrtca. Z vsemi otroki je bila izvedena raziskava s sedmimi motoričnimi testi. Na podlagi pridobljenih rezultatov je bilo s t-testom za neodvisne vzorce ugotovljeno, da ni statistično pomembnih razlik pri motoričnih testih med otroki iz mesta in otroki s podeželja. Na podlagi tega je bilo ugotovljeno, da imajo otroci ne glede na okolje, iz katerega prihajajo, približno enako razvite gibalne sposobnosti. Ugotovljeno je bilo tudi, da so pri gibalni učinkovitosti energijske komponente boljši otroci, ki prihajajo s podeželja, pri gibalni učinkovitosti informacijske komponente pa so boljši mestni otroci.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, gibalna učinkovitost, motorični testi, okolje
Objavljeno v DKUM: 07.04.2023; Ogledov: 593; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

Iskanje izvedeno v 7.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici