| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
SLOVENSKO KATOLIŠKO GIBANJE V LUČI SPOMINOV JANEZA KALANA
Sabina Petrovič, 2013, diplomsko delo

Opis: Začetek slovenskega katoliškega gibanja je bil konec 19. stoletja. Najprej je bila leta 1892 v Ljubljani ustanovljena Katoliška narodna stranka, ki se je leta 1905 preimenovala v Slovensko ljudsko stranko. Velik pečat sta v stranki pustila Ivan Šusteršič in Janez Evangelist Krek. Stranka se je v začetku 20. stoletja preusmerila iz krščansko konservativne v krščansko socialno stranko. Strankin program je temeljil na načelih pomoči preprostim ljudem, predvsem kmetom in delavcem. V tej vlogi se je znašel tudi duhovnik Janez Kalan, ki je imel velik socialni čut za preprostega človeka. S svojimi idejami in nasveti je skušal pomagati vsem, ki so bili potrebni socialne ali duhovne pomoči. V letu 1909 so se katoliške organizacije iz takratnih slovenskih pokrajin pridružile krajnski SLS. Stranka se je preimenovala v Vseslovensko ljudsko stranko in tako postala najmočnejša slovenska politična stranka. Stranka je delovala tudi med prvo svetovno vojno. Nekaj časa je bil na čelu stranke tudi Anton Korošec. Ves čas političnega delovanja je sledila katoliškim načelom in spodbujala katoliško miselnost, nasprotovala pa je političnim načelom liberalizma in socializma. Po uvedbi diktature kralja Aleksandra leta 1929 je bilo delovanje stranke prepovedano.
Ključne besede: Slovensko katoliško gibanje, Janez Kalan, Slovenska ljudska stranka, alkoholno vprašanje, spomini.
Objavljeno: 11.09.2013; Ogledov: 1184; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (770,45 KB)

6.
Iz življenja med vojno
Avgust Reisman, 1939

Ključne besede: 1914-1918, Maribor, Reisman, Avgust, sodstvo, spomini, zgodovina
Objavljeno: 30.12.2015; Ogledov: 293; Prenosov: 23
URL Povezava na celotno besedilo

7.
Žanrski sinkretizem v romanu Ljubezen, fantazija Assie Djebar
Sara Mičev, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga analizira žanrski sinkretizem v romanu Ljubezen, fantazija alžirske pisateljice Assie Djebar. Gre za poseben roman, ki bralca popelje skozi dva zgodovinsko pomembna dogodka za Alžirijo, vendar brez obsojanja pisateljice, ki ohranja subtilnost, medtem ko izraža svoje mnenje o posledicah vojnih spopadov. Med dokumentarno popisovanje resničnih dogodkov iz bližnje in daljne preteklosti vključuje drobce iz svojega življenja z liričnimi vložki, ki vsebujejo razmislek o različnih tematikah: posledicah vojne, njeni osebni bitki, molku žensk in njihovi nesvobodi. Proti koncu romana plete snov iz svojega življenja z zgodbami žensk, ki ji poročajo o dogajanju med osvobodilno vojno. Ves čas je prisotna problematika njenega dvojnega življenja med Alžirijo in Francijo, ki jo rešuje s citati iz različnih virov. Na ta način uresniči svojo idejo o ženski, ki bo končno lahko spregovorila in bo del zgodovinskega pričevanja. Skozi roman se izkaže, da pisateljica hkrati uresničuje tudi idejo o svoji lastni osvoboditvi. Tako se začnejo prepletati zgodbe različnih virov z drobci njenega življenja in čustvenega odzivanja na opisane dogodke. Mešati se začnejo različne snovi, teme in motivi, perspektive in viri, saj se avtorica poistoveti z vsemi zgodbami, ki jih bere ali posluša. Viri, ki jih je izbrala, niso naključni, v ospredju so citati iz virov, ki so ji v pomoč pri uresničevanju ideje romana in razrešitvi njene osebne bitke. Avtorica z željo, da pove vse, kar želi, ustvari netipično zgodbo in ne podreja svoje zgodbe žanrskim določilom, da bi si pridobila dodatnega bralca. Da bi vključila vse vire, ki so ostali zamolčani, vpelje različne žanre, ki se med seboj tesno prepletajo. Mejo med njimi zabriše medbesedilno navezovanje v obliki citatov iz različnih virov: pisem vojakov, poročil, dnevnikov, avtobiografij, spominov, literarnih del, verskih del itd. Mešanje zgodovinskega, dokumentarnega in avtobiografskega žanra s polliterarnimi žanri, kot sta literarni portret in reportaža, zajema še novinarske žanre, kot so intervjuji in pogovori z ženskami, ki ji pripovedujejo o dogajanjih med osvobodilno vojno in jih avtorica uporabi pri grajenju svojega romana.
Ključne besede: Assia Djebar, spomini, dvojno življenje, literarni žanri, polliterarni žanri, žanrski sinkretizem.
Objavljeno: 16.09.2016; Ogledov: 447; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

8.
Verodostojnost obujenih spominov pri spolnih zlorabah v mladosti
Klavdija Kotnik, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljen problem verodostojnosti obujanja spominov na spolno zlorabo v mladosti. Tema je relativno malo raziskana, saj gre za večno polemiko med zagovorniki in nasprotniki potlačenih spominov. Spolna zloraba je dogodek, mimo katerega ne moremo. Je človeška prelomnica, ki pusti velike posledice skozi celo življenje, ravno zato se tako pogosto pojavi vprašanje, kako se lahko nekdo ne spomni spolne zlorabe iz otroštva ter kasneje v odrasli dobi tak spomin zopet privre na plano. Še najbolj od vsega pa je vprašljivo kako verodostojni so ti spomini. O pojmu represija je pisal že Sigmund Freud, ki je trdil, da neprijetne in boleče trenutke izrinemo iz zavesti in se s tem izognemo nelagodju, kar pa ne pomeni, da jih odstranimo. Znanstvenih dokazov o potlačenih spominih do sedaj še ni, je pa veliko rečenega na to temo tako s strani zagovornikov kot nasprotnikov. Obujanje bolečih spominov je lahko dvorezni meč, saj je naš spomin tako krhek in hitro pokvarljiv, da že manjša napaka pripelje do popačenja. Na eni strani so resnični in verodostojni primeri obujenih spominov, spet na drugi strani t. i. lažni spomini, katere lahko nenamerno povzroči terapevt. Ljudje z duševnimi težavami običajno poiščejo pomoč pri raznih terapevtih, ti pa lahko s sugestivnimi vprašanji človeka še bolj zmedejo in na nek način ''vcepijo'' lažen spomin na spolno zlorabo iz otroštva, ki je tako rekoč krivec za njihove duševne težave v sedanjosti. Ravno tako je vprašljiva hipnoza, saj kolikor je dejansko uporabna, so lahko njeni učinki tudi nasprotni, kajti človek pod hipnozo je še bolj dovzeten za predloge, kakor v običajnem stanju. Nekako se večina raziskav nagiba na to, da gre pri potlačenih travmatičnih spominih bolj kot ne za supresijo, ki pomeni izogibanje pogovoru o občutljivi tematiki in začasno nedostopnost teh spominov o katerih žrtev ne razmišlja in ne za dejansko pozabo.
Ključne besede: diplomske naloge, spomin, spolna zloraba, potlačeni spomini, obujeni spomini, lažni spomini
Objavljeno: 30.08.2019; Ogledov: 75; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (772,47 KB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici