SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 53
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
POMNJENJE VIZUALNIH IN BESEDNIH INFORMACIJ TER UČITELJEV VPLIV PRI UČENCIH NA RAZREDNI STOPNJI
Nataša Šergan, 2009, diplomsko delo

Opis: Pomnjenje je eden izmed procesov, ki ima pomemben vpliv pri izobraževanju učencev in njihovi uspešnosti, in to ne samo med šolanjem, ampak tudi v vsakdanjem življenju. V teoretičnem delu je opredeljen proces pomnjenja, ki je razdeljen na tri dele; v prvem delu je opisana začetna stopnja pomnjenja, tj. učenje, kjer so poleg teorij in oblik učenja navedene tudi najpomembnejše strategije. Učenju sledi uvrščanje naučenega v spominski sistem, kjer so opisane vrste in načini pomnjenja ter kako lahko pomnjenje tudi izboljšamo. Dodano je poglavje o pozabljanju in vlogi učitelja pri procesu pomnjenja. Namen diplomskega dela je proučevanje pomnjenja in priklica pojmov pri učencih na razredni stopnji osnovne šole, vpliva učitelja, načina predstavitve pojmov, vrstnega reda, čutov, čustev, asociacij, hkrati pa tudi starosti in spola. Raziskava je pokazala, da na pomnjenje pomembno vplivajo vrsta oziroma način predstavitve pojmov, saj so si učenci bolj zapomnili in lažje priklicali vizualne kot besedne pojme, vrstni red pojmov in starost učencev. Pomembna so čustva, čuti in asociacije, pa tudi sodelovalno učenje in nagnjenost k temu, da si zapomnimo stvari, ki izstopajo. Na pomnjenje pa nimata pomembnega vpliva učitelj in spol učencev.
Ključne besede: pomnjenje, učenje, spomin, pozabljanje, vrsta pojmov, učiteljev vpliv
Objavljeno: 01.10.2009; Ogledov: 2183; Prenosov: 405
.pdf Celotno besedilo (899,19 KB)

5.
6.
Uporaba nekaterih spoznanj psihologije pričanja za preiskovanje kaznivih dejanj : diplomsko delo
Nuša Anna Hrustek, 2009, diplomsko delo

Ključne besede: kazniva dejanja, priče, pričanje, kognitivni intervju, hipnoza, spomin, diplomske naloge
Objavljeno: 07.12.2009; Ogledov: 2100; Prenosov: 530 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (374,67 KB)

7.
8.
9.
10.
POZORNOST, SPOMIN IN UPORABA TEHNIK POMNJENJA PRI POUKU
Sandra Laketić, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljeni pojmi pozornost, spomin in različne tehnike pomnjenja. Našteti dejavniki so zelo pomembni v razvoju in učenju otroka in mladostnika. Namen diplomskega dela je ugotoviti kako učitelji izboljšujejo pozornost učencev, kateri dejavniki vplivajo nanjo, kako pogosto uporabljajo določene mnemotehnike ter uporabnost le teh. Zanimalo me je ali učitelji vedo kdaj se dejansko prične otrok namensko učiti in kdaj prične spomin slabeti, ter kako dovzetni so na počutje učencev. Spoznanje procesa učenja lahko privede do razvoja posameznikovih resničnih sposobnosti, tudi na tistih področjih za katera meni da so njegova »šibka področja«. Učitelji lahko veliko naredijo na tem področju. Ta ideja je bila glavno vodilo pri pisanju moje diplomske naloge. V diplomskem delu so predstavljene različne tehnike, s katerimi se učitelji poslužujejo za izboljšanje učenčeve pozornosti. Prav tako je opisana pomembnost dobrega počutja pri poučevanju, ter kdaj se pojavi zmožnost pomnjenja. Opisani so prvi zametki zmožnosti pomnjenja in kdaj ter zakaj prične spomn pri posamezniku slabeti. Raziskovanje je potekalo na priložnostnem vzorcu 48 učiteljev prve in druge triade petih različnih mariborskih šol. Podatki so bili zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika. Prikazani so tabelarično. Interpretacija rezultatov je oprta na izkušnje in na prevzeta dosedanja znanstvena spoznanja.
Ključne besede: spomin, učenje, tehnike pomenjenja, pozornost, vplivi okolja, udobnost, uporabnost, znanje, samostojnost.
Objavljeno: 11.10.2010; Ogledov: 3567; Prenosov: 746
.pdf Celotno besedilo (506,46 KB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici