1. Vpliv izobraževanja o spolnosti na poznavanje zdrave spolnosti in odnos študentov do spolnostiNika German, 2022, diplomsko delo Opis: Uvod: Mladostniško spolno in reproduktivno zdravje ostaja v današnjem svetu izziv. Tvegano spolno vedenje je v mladostniškem obdobju zelo pogosto, posledica tega pa so spolno prenosljive bolezni in neželene nosečnosti. Namen zaključnega dela je ugotoviti, v kolikšni meri izobraževanje o spolnosti vpliva na poznavanje zdrave spolnosti in odnos študentov do spolnosti.
Metode: V zaključnem delu smo uporabili metodo pregleda literature. Izvedli smo sistematičen pregled literature ter analizirali znanstveno in strokovno literaturo na tematiko spolne vzgoje pri študentih. Literaturo smo iskali v naslednjih podatkovnih bazah: CINAHL, PubMed, MEDLINE, ScienceDirect in Web of Science. Postopek iskanja in zbiranja literature smo prikazali s pomočjo diagrama PRISMA, kakovost člankov pa smo kritično ocenili s pomočjo kontrolnih seznamov JBI.
Rezultati: Od pridobljenih 168 zadetkov smo glede na primernost v zaključno analizo vključili osem člankov. Ugotovili smo, da ima spolna vzgoja pozitiven vpliv na znanje študentov in njihov odnos do spolnosti, ki pa se kaže tudi v odgovornem spolnem vedenju le-teh.
Razprava in zaključek: Celovita spolna vzgoja pripomore k zmanjšanemu pojavljanju tveganih oblik spolnega vedenja in s tem povezanih posledic. Mladostniki imajo pravico do izobraževanja na področju spolne vzgoje in pogovora o teh tematikah z ljudmi, ki jim lahko zaupajo, bodisi je to starš, učitelj ali pa medicinska sestra. Ključne besede: mladostniki, spolna vzgoja, neželena nosečnost, spolno prenosljive bolezni, medicinska sestra. Objavljeno v DKUM: 19.12.2022; Ogledov: 555; Prenosov: 84 Celotno besedilo (1,17 MB) |
2. Znanje študentov zdravstvene nege o varni spolnosti in promocija le-teInes Confidenti, 2020, diplomsko delo Opis: Starost mladostnikov, ki se odločijo za prvi spolni odnos, se z leti niža, kar ob nepravilni informiranosti s seboj prinese spolno prenosljive bolezni in neželene nosečnosti. Da bi to preprečili, je pomembno, da se mladostnike o tveganem spolnem življenju informira in da se jim poda zanesljive, preverjene in relevantne informacije o varni spolnosti. V prvi vrsti je to naloga zdravstvenih delavcev in študentov zdravstvene nege, ki morajo za uspešno promocijo varne spolnosti imeti ustrezno znanje. Ključne besede: varna spolnost, kontracepcija, spolno prenosljive bolezni, mladostniki Objavljeno v DKUM: 07.10.2020; Ogledov: 1879; Prenosov: 269 Celotno besedilo (861,09 KB) |
3. |
4. PROSTITUCIJA KOT ZDRAVSTVENI PROBLEMSuzana Hajtnik, 2016, magistrsko delo Opis: Čeprav prostitucija v Sloveniji ne predstavlja družbeno motečega problema, si jo del
družbe predstavlja kot moralno in etično sporno. Število žensk, ki so zbolele s spolno
prenosljivimi boleznimi (SPB), strmo narašča, predvsem zaradi pomanjkanja
ozaveščanja in premajhnega poudarka na spolni vzgoji. Zdravstvene institucije, v
katerih se strokovnjaki ukvarjajo z ugotavljanjem, zdravljenjem in preprečevanjem
SPB, postajajo vedno bolj pomembne.
Metodologija raziskovanja. Z deskriptivno in analitično metodo dela smo želeli
ugotoviti, kako so prostitutke seznanjene s SPB, kje o tovrstni tematiki pridobijo
podatke in če so seznanjene z ukrepi v primeru okužbe. V ta namen smo anketirali
naključno izbrane prostitutke na območju Mestne občine Maribor.
Rezultati raziskovanja. Ugotovili smo, da so prostitutke premalo seznanjene o SPB.
Večina prostitutk ne pozna dovolj dobro spolno prenosljivih bolezni. Med spolnim
odnosom redno uporabljajo zaščito, najpogosteje kondom. V primeru okužbe so
dobro seznanjene, kako ukrepati in kje poiskati pomoč.
Sklep. SPB pri prostitutkah je še zmeraj tema, kateri zdravstveno osebje posveča
premalo časa in pozornosti. Ozaveščenost prostitutk o spolno prenosljivih boleznih in
spolni vzgoji ima velik pomen za varno spolnost in varovanje reproduktivnega
zdravja prostitutk in življenj drugih. Ključne besede: Prostitutke, spolno prenosljive bolezni, spolna vzgoja Objavljeno v DKUM: 23.05.2016; Ogledov: 3148; Prenosov: 375 Celotno besedilo (4,59 MB) |
5. OSVEŠČENOST ŠTUDENTOV O SPOLNO PRENOSLJIVIH BOLEZNIHGregor Štekovič, 2015, diplomsko delo Opis: Teoretična izhodišča in namen: Spolno prenosljive bolezni so bolezni, ki se pretežno prenašajo s spolnimi odnosi. Povzročajo jih različni virusi, paraziti in bakterije. Pri spolno prenosljivih boleznih je zelo pomembna osveščenost študentov. Osveščenost predvsem pomaga, da se boleznim izognejo ter poiščejo pravočasno zdravniško pomoč. Namen diplomskega dela je prikazati, kako so študenti osveščeni o spolno prenosljivih boleznih.Raziskovalne metode: V empiričnem delu diplomskega dela smo uporabili kvantitativno raziskovalno metodologijo. Podatke smo zbrali s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika. Anketni vprašalnik vsebuje 13 vprašanj zaprtega tipa in 2 vprašanji polodprtega tipa.Rezultati: Z raziskavo smo ugotovili, da so študenti večinoma osveščeni o spolno prenosljivih boleznih. Seznanjeni so o vrstah spolno prenosljivih bolezni, o tem, na katere načine se prenašajo, kako bi ravnali v primeru okužbe in menijo, da je kondom ustrezna zaščita pred spolno prenosljivimi boleznimi. Diskusija in zaključek: V današnjem času je osveščenost študentov o spolno prenosljivih boleznih velikega pomena. Preprečuje marsikatero spolno prenosljivo bolezen. V primeru bolezni je potrebno poiskati ustrezno zdravniško pomoč, pomembna je komunikacija s partnerjem in zaupanje. Zavedati se je treba, da se spolno prenosljivim boleznim v veliki meri izognemo, če imamo stalnega partnerja. Z menjavo partnerjev se možnost okužbe zelo poveča. Učitelji v šolah, zdravstveni delavci, starši in mediji veliko pripomorejo k osveščenosti. Ključne besede: spolno prenosljive bolezni, osveščenost, kondom, študenti, preventiva, spolna vzgoja Objavljeno v DKUM: 24.12.2015; Ogledov: 2081; Prenosov: 366 Celotno besedilo (730,86 KB) |
6. MLADOSTNICE IN KONTRACEPCIJAMaja Feltrin Sernko, 2014, diplomsko delo Opis: Kontracepcija je že zelo star način preprečevanja neželene nosečnosti. Potrebe po kontracepciji se spreminjajo glede na starost in spolne navade, zato je pomembno, da sta zdravstvena in spolna vzgoja sestavni del vzgoje za življenje.
Raziskava je temeljila na kvantitativnem raziskovanju. Raziskavo smo izvedli v dispanzerju za ženske Zdravstvenega doma dr. Adolfa Drolca v Mariboru, med 100 mladostnicami, starimi med 15 in 19 let. Pri tem smo ugotavljali, ali so mladostnice seznanjene z vrstami in s pomenom kontracepcije in kakšen je njihov odnos do kontracepcije ter spolno prenosljivih bolezni.
Rezultati raziskave so pokazali, da so mladostnice zelo dobro seznanjene z različnimi vrstami kontracepcijskih sredstev, saj jih večina tudi uporablja. Uporabnice so informacije o kontracepciji dobile iz različnih virov, zadovoljne pa so bile tudi z navodili o njihovi uporabi, s katerimi so jih seznanile medicinske sestre in ginekolog. Mladostnice poznajo tudi spolno prenosljive bolezni, stopnja poznavanja pa se precej razlikuje. Na podlagi izvedene raziskave lahko sklepamo, da bomo morali vsi, ki delamo z mladostnicami, vložiti še veliko truda in opraviti precej zdravstveno-vzgojnega dela za osveščanje na tistih področjih, ki so jim manj poznana. Ključne besede: mladostnica, kontracepcija, spolno prenosljive bolezni Objavljeno v DKUM: 25.04.2014; Ogledov: 1888; Prenosov: 318 Celotno besedilo (635,03 KB) |
7. Mladostniki in spolnostDoris Horvat, 2012, diplomsko delo Opis: Teoretična izhodišča: Mladostniško obdobje je obdobje priložnosti in tveganja, še posebej tveganja, ki je povezano s spolno dejavnostjo in njenimi neželenimi posledicami. Vsako leto stopajo v pubertetno obdobje vedno nove generacije mladostnikov, zato mora biti varovanje reproduktivnega zdravja mladostnikov naša neprestana prednostna naloga. Raziskave kažejo, ne samo na pomanjkljivost, temveč predvsem na odsotnost odprte komunikacije o spolnosti. Namen raziskave je bil ugotoviti osveščenost mladostnikov o zdravem spolnem življenju in ustrezni zaščiti, ugotoviti kakšno vlogo imajo pri tem starši, šola in zdravstveni delavci, z raziskavo ugotoviti kakšna je starostna meja, ko postanejo mladostniki spolno aktivni, ter koliko so informirani o zdravem spolnem življenju in ustrezni zaščiti.
Metodologija raziskovanja: Uporabili smo deskriptivno metodo dela, za pridobitev podatkov pa anonimen anketni vprašalnik, ki je vseboval 23 vprašanj zaprtega tipa. Sodelovalo je 49 dijakinj in dijakov Srednje zdravstvene šole Murska Sobota, v razmerju 34:15.
Rezultati: Raziskava je pokazala, da se mladostniki v prvi spolni odnos spuščajo dokaj hitro, poznavanje spolno prenosljivih bolezni je dobro, ter da so nasplošno dobro informirani o uporabi ustrezne kontracepcije, vendar pa so mnenja, da bi tako šola kot zdravstveni delavci morali več delati na tem, da bi mladostnike poučevali in informirali o zdravi spolnosti.
Sklep: Mladostniki o spolnosti slišijo veliko,predvsem preko medijev, spleta in vrstnikov Premalo pa jih o zdravi spolnosti informirajo starši, šola in zdravstvene ustanove. Zato je potrebno več vzgojnoizobraževalnega dela na tem področju. Ključne besede: mladostniki, spolnost, kontracepcija, spolno prenosljive bolezni, zdravstvena vzgoja Objavljeno v DKUM: 02.10.2012; Ogledov: 3876; Prenosov: 695 Celotno besedilo (877,10 KB) |
8. Ozaveščenost srednješolcev o spolno prenosljivih boleznih in spolni vzgojiRebeka Domajnko, 2012, diplomsko delo Opis: Spolno prenosljive bolezni predstavljajo zaradi pomanjkanja ozaveščanja in premajhnega poudarka na spolni vzgoji velik problem med srednješolci oz. mladostniki. Starši so tisti, ki imajo že v zgodnjem otroštvu nalogo, da otroku na primeren način predstavijo spolnost, kasneje pa to nalogo prevzameta šola in zdravstvene institucije.
Metodologija raziskovanja. Z deskriptivno in analitično metodo dela smo želeli ugotoviti ozaveščenost srednješolcev s spolno prenosljivimi boleznimi in spolno vzgojo. V ta namen smo anketirali dijake srednje šole za gostinstvo in turizem. Naredili smo primerjavo med dijaki prvih in tretjih letnikov.
Rezultati raziskovanja. Ugotovili smo, da ni bistvene razlike v ozaveščenosti med dijaki prvega in tretjega letnika, saj je znanje obeh pomanjkljivo. Večina anketirancev ne pozna dobro spolno prenosljivih bolezni, si pa velika večina želi uvedbo spolne vzgoje kot obvezni predmet v osnovno šolo.
Sklep. Spolno prenosljive bolezni in spolna vzgoja sta še zmeraj dve temi, kateri mladostniki, starši, šola in zdravstveno vzgojni delavci posvečamo premalo časa in pozornosti. Ozaveščenost srednješolcev oz. osnovnošolcev o spolno prenosljivih boleznih in spolni vzgoji ima velik pomen za mladostnikovo življenje in življenje drugih. Ključne besede: Ključne besede: srednješolci, spolno prenosljive bolezni, zdravstvena vzgoja, spolna vzgoja. Objavljeno v DKUM: 08.08.2012; Ogledov: 3039; Prenosov: 476 Celotno besedilo (1,32 MB) |
9. SPOLNO PRENOSLJIVE BOLEZNI IN MLADOSTNIKIKatja Skledar, 2010, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava spolno prenosljive bolezni, preventivo, informiranost mladostnikov o spolno prenosljivih boleznih in zaščiti, zdravstveno vzgojo mladostnikov in vlogo medicinske sestre, staršev in šole.
S pomočjo anketnega vprašalnika je bila januarja 2010 izvedena raziskava na vzorcu 120 dijakov Srednje zdravstvene in kozmetične šole Maribor in Srednje šole za gostinstvo in turizem Maribor, v razmerju 50:50. Cilj raziskave je bil raziskati informiranost dijakov o spolno prenosljivih boleznih ter razlike v poznavanju med zdravstveno in gostinsko šolo ter ugotoviti vir informacij o spolno prenosljivih boleznih. Želeli smo tudi ugotoviti njihovo poznavanje zaščite pred spolno prenosljivimi boleznimi in uporabo le te.
Pri mladostnikih je bilo ugotovljeno, da vsi poznajo aids, ostale spolno prenosljive bolezni pa slabo. Posledice in prenos spolno prenosljivih bolezni poznajo, o ozdravljivosti spolno prenosljivih bolezni pa imajo slabo znanje. Zaščita pred spolno prenosljivimi boleznimi jim je dobro poznana in se v več kot 60% vedno zaščitijo pred spolnim odnosom. Ugotovili smo, da so dijaki zdravstvene šole bolje poučeni o spolno prenosljivih boleznih od dijakov gostinske šole, vendar je razlika majhna. Ključne besede: spolno prenosljive bolezni, mladostniki, zdravstvena vzgoja, spolna vzgoja, spolno vedenje Objavljeno v DKUM: 05.10.2010; Ogledov: 10052; Prenosov: 1343 Celotno besedilo (1,25 MB) |