| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Spolna vzgoja osnovnošolcev od 6. do 9. razreda
Ula Hribar Babinski, 2012, diplomsko delo

Opis: Izhodišče: Spolnost obstaja, odkar obstaja človek. Freud je odkril, da gredo otroci čez pet stopenj spolnega razvoja, ki jih pripravi na zdravo odraslost. Sodobni zagovorniki spolnosti podpirajo to izhodišče in dodajajo, da spolnost ni omejena zgolj na spolne odnose, pač pa je sestavni del zdravih medčloveških odnosov. Pomembno vlogo pri vpeljevanju spolne vzgoje v šolski program ima tudi Svetovna zdravstvena organizacija, ki združuje medicinsko-zdravstveno paradigmo z drugimi paradigmami. Spolna vzgoja se torej začne v družini od rojstva otroka in doseže vrhunec v adolescenci. Velik vpliv nanjo pa imajo še mediji, okolje in izobraževalne inštitucije. Namen: Namen diplomskega dela je ugotoviti mnenje učiteljev, ali dobijo otroci od šestega do devetega razreda osnovne šole dovolj informacij o spolnosti in katere so te vsebine. Raziskovalna metodologija: Uporabljena je deskriptivna metoda dela. Pripravili smo spletni anketni vprašalnik s 15 vprašanji, s katerim smo februarja 2012 anketirali 30 učiteljev od šestega do devetega razreda osnovnih šol na področju Gorenjske, Ljubljane in Savinjske doline. Rezultati: Ugotovljeno je bilo, da imajo učitelji do spolne vzgoje pozitiven odnos in jo vključujejo medpredmetno. Informacije, ki jih o spolnosti dobijo osnovnošolci v 6. razredu, vključujejo anatomske in fiziološke značilnosti ljudi ter spolne zlorabe in spolno nasilje. V 9. razredu osnovne šole pa osnovnošolci izvedo več o temah kot so zdrava in varna spolnost in spolni odnosi med mladimi. Čeprav so učitelji, ki predavajo vsebine o spolnosti pri tem sproščeni, na teme dobro pripravljeni, si v določenih situacijah želijo sodelovanja strokovnih sodelavcev, kot so zdravstveni delavci ali psihologi, da bi otrokom predstavili teme, ki zahtevajo več strokovnega in praktičnega znanja. Še posebej pa si želijo pri spolni vzgoji sodelovanje staršev. Sklep: Na področju spolne vzgoje otrok se predvsem zdravstvene inštitucije vključujejo v vzgojo učiteljev in otrok z didaktično učnim gradivom. Učitelji so na teme o spolnosti dobro pripravljeni, vendar potrebujejo dodatno podporo zdravstvenih strokovnjakov.
Ključne besede: spolnost, spolna vzgoja v osnovni šoli, spolno in reproduktivno zdravje otrok in mladostnikov
Objavljeno: 21.11.2012; Ogledov: 3603; Prenosov: 558
.pdf Celotno besedilo (1010,82 KB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici