| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Spolna vzgoja v prikritem kurikulu vrtca : diplomsko delo
Tina Cvetko, 2023, diplomsko delo

Opis: Spolna vzgoja se začne že v predšolskem obdobju otroka. V prikritem kurikulu vrtca se spolna vzgoja nanaša na vidike kurikula, iz katerih se otroci naučijo vedenja, vrednot, stališč in stereotipov vezanih na spolno vzgojo. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljene vsebine vezane na spolno vzgojo v prikritem kurikulu, hkrati pa so predstavljene človekove vrednote, moralna vzgoja in stereotipi vezani na spolno vzgojo predšolskega otroka. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in interpretacija rezultatov sestavljenega anketnega vprašalnika. Vzorec zajema vzgojitelje predšolskih otrok, podatki so zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika, pridobljeni rezultati pa so bili obdelani s programom SPSS. V interpretaciji rezultatov je predstavljeno, ali so vzgojitelji ozaveščeni o pojmu prikriti kurikul, da na področje spolne vzgoje sodita tudi ustrezna nega in higiena predšolskega otroka, ali pravilno poimenujejo dele spolovila ter ali se čutijo kompetentne za izvajanje predšolske spolne vzgoje v vrtcu. Ugotovljeno je bilo, da so vzgojitelji dobro ozaveščeni o pojmu prikriti kurikul, da se največkrat spolna vzgoja pojavi pri negi in higieni predšolskega otroka, pri previjanju pa se večina vzgojiteljev izogiba poimenovanja spolnih organov. Večina vzgojiteljev se čuti delno kompetentnih za izvajanje spolne vzgoje v vrtcu.
Ključne besede: spolna vzgoja, prikriti kurikul, potrebe, moralna vzgoja, kompetence vzgojitelja
Objavljeno v DKUM: 24.08.2023; Ogledov: 588; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (423,57 KB)

2.
Vpliv izobraževanja o spolnosti na poznavanje zdrave spolnosti in odnos študentov do spolnosti
Nika German, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvod: Mladostniško spolno in reproduktivno zdravje ostaja v današnjem svetu izziv. Tvegano spolno vedenje je v mladostniškem obdobju zelo pogosto, posledica tega pa so spolno prenosljive bolezni in neželene nosečnosti. Namen zaključnega dela je ugotoviti, v kolikšni meri izobraževanje o spolnosti vpliva na poznavanje zdrave spolnosti in odnos študentov do spolnosti. Metode: V zaključnem delu smo uporabili metodo pregleda literature. Izvedli smo sistematičen pregled literature ter analizirali znanstveno in strokovno literaturo na tematiko spolne vzgoje pri študentih. Literaturo smo iskali v naslednjih podatkovnih bazah: CINAHL, PubMed, MEDLINE, ScienceDirect in Web of Science. Postopek iskanja in zbiranja literature smo prikazali s pomočjo diagrama PRISMA, kakovost člankov pa smo kritično ocenili s pomočjo kontrolnih seznamov JBI. Rezultati: Od pridobljenih 168 zadetkov smo glede na primernost v zaključno analizo vključili osem člankov. Ugotovili smo, da ima spolna vzgoja pozitiven vpliv na znanje študentov in njihov odnos do spolnosti, ki pa se kaže tudi v odgovornem spolnem vedenju le-teh. Razprava in zaključek: Celovita spolna vzgoja pripomore k zmanjšanemu pojavljanju tveganih oblik spolnega vedenja in s tem povezanih posledic. Mladostniki imajo pravico do izobraževanja na področju spolne vzgoje in pogovora o teh tematikah z ljudmi, ki jim lahko zaupajo, bodisi je to starš, učitelj ali pa medicinska sestra.
Ključne besede: mladostniki, spolna vzgoja, neželena nosečnost, spolno prenosljive bolezni, medicinska sestra.
Objavljeno v DKUM: 19.12.2022; Ogledov: 555; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

3.
STARŠI IN SPOLNA VZGOJA OTROK V PREDPUBERTETNEM OBDOBJU
Špela Žibert, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava spolno vzgojo otrok v predpubertetnem obdobju otrokovega razvoja. S pomočjo anketnega vprašalnika je bila izvedena raziskava na vzorcu 200 staršev. Z deskriptivno in kavzalno - neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja je bila preučena skrb za lastno osveščenost staršev o spolni vzgoji otrok, ravnanje staršev, vezano na spolno osveščanje in hkrati osvetlitev stališča staršev do spolnega osveščanja otrok v družini. V okviru tega pa še obstoj razlik glede na starost staršev in stratum bivanja staršev v otroštvu ali starost otrok. Rezultati so pokazali, da se je večina staršev poučila o spolnosti izven doma, med vrstniki in v šoli in ne v svoji družini. Starši večinoma odgovarjajo na otrokova vprašanja o spolnosti sproščeno in nimajo razloga za neprijetnost. O spolni vzgoji se pogovarja in sodeluje cela družina. Na žalost pa jih še vedno veliko meni, da je spolna vzgoja v predpubertetnem obdobju nepotrebna. Anketa je prav tako pokazala, da postaja spolna vzgoja vedno bolj prisotna in se ji posveča več pozornosti kot se ji je v preteklosti. Mlajši starši so med odraščanjem pogosteje deležni sproščenega pogovora o spolnosti kot starejši starši. Prav tako so se starši, ki so v otroštvu živeli v mestu, v družini veliko bolj sproščeno pogovarjali o spolnosti kot pa tisti, ki so živeli na podeželju.
Ključne besede: spolna vzgoja, spolnost, starši, družina, spolni razvoj, komunikacija, predpubertetni otrok
Objavljeno v DKUM: 01.09.2020; Ogledov: 948; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (734,62 KB)

4.
Promocija zdrave in odgovorne spolnosti med mladostniki
Kaja Kompare, 2019, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Diplomska naloga govori o promociji zdrave in odgovorne spolnosti med mladostniki. Raziskovalna metodologija in metode: Raziskava, ki sem jo opravila temelji na kvantitativni metodologiji. Inštrument empiričnega dela je bil anketni vprašalnik, ki je vseboval 13 anketnih vprašanj. Razdelila sem 100 anketnih vprašalnikov. Število 100 smo izbrali za lažjo preglednost in procentualni izračun. Vsi vrnjeni vprašalniki so bili izpolnjeni pravilno. Podatki so bili statistično obdelani v računalniškem programu Excel ter ponazorjeni z grafi v programu Word. Rezultati: K naši raziskavi je s sodelovanjem pripomoglo 100 mladostnikov starih med 15 in 19 let. Od tega je 80% anketiranih že spolno aktivnih. S temo varne in odgovorne spolnosti se največkrat prvič srečajo v šolah in doma. V šoli se je prvič seznanilo z omenjeno temo 59%, doma pa 32% anketiranih. 71%, kar je večina mladih, ki smo jih anketirali, meni, da se zaveda posledic, ki jih lahko prinaša neodgovorna spolnost. Na to kaže tudi to, da se 80% od spolno aktivnih anketirancev redno zaščiti med spolnim odnosom. Diskusija in zaključek: Večina mladih, ki smo jih anketirali je s svojim znanjem in možnostjo dostopa do informacij o varni spolnosti zadovoljna. 59% anketiranih je že prisostvovalo pri učenju in promociji zdrave in odgovorne spolnosti. To pomeni, da malo manj kot polovica anketiranih mladih še nikdar ni prisostvovala pri takšni promociji, da bi bilo nujno vključiti promocijo zdrave in odgovorne spolnosti kot obveznost v mladostnikovo življenje, pa naj bo to v šoli, sistematskem pregledu ali kje drugje, kamor najstnik zagotovo zaide. S tem bi ozaveščenje glede pomembnosti odgovorne spolnosti med mladimi še povečali.
Ključne besede: spolna vzgoja, poučevanje, kontracepcija, varstvo reproduktivnega zdravja, obdobje mladostništva. 
Objavljeno v DKUM: 15.11.2019; Ogledov: 1714; Prenosov: 355
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

5.
Informiranost mladih o postopku in zapletih umetne prekinitve nosečnosti z abortivno tabletko
Maruša Reš, 2019, diplomsko delo

Opis: Obdobje najhitrejšega razvoja v življenju je mladostništvo, zato sta spolna vzgoja in izobraževanje mladih na to tematiko v tem obdobju zelo pomembna, saj s tem ohranjamo nizko raven mladostniške nosečnosti in posledično splavnosti.
Ključne besede: Neželena nosečnost, medikamentozni splav, potek umetne prekinitve nosečnosti, spolna vzgoja.
Objavljeno v DKUM: 27.06.2019; Ogledov: 1313; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (2,47 MB)

6.
Spolna vzgoja v družini predšolskega otroka
Tajda Nemec, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga, naslovljena kot Spolna vzgoja v družini predšolskega otroka, je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. Za navedeno temo smo se odločili, ker še vedno gre za eno izmed tabu tem. Zanimalo nas je, kako se starši predšolskih otrok soočajo s spolno vzgojo oziroma ali ocenjujejo, da je le-ta v predšolskem obdobju že potrebna. Raziskali smo tudi težave, s katerimi se starši predšolskega otroka srečujejo ob poučevanju otroka o spolnosti ter navedli nekatere rešitve. Namen naloge predstavlja tudi raziskava, kako (posledično) sprejemajo spolnost predšolski otroci, v katera spolna dejanja so vpleteni, ter kako reagirajo v določenih spolnih situacijah. Ugotavljali smo tudi, kako mediji vplivajo na spolno vzgojo oziroma kakšno vlogo pri tem igrajo. Na podlagi strokovne in znanstvene (tuje) literature smo opredelili teorije in mnenja različnih avtorjev o obravnavani temi. Uporabili smo raziskovalno metodo spletne ankete, v kateri so sodelovali starši otrok, starih med 4 in 6 let. Pridobljene rezultate smo statistično obdelali z računalniškim programom Microsoft Excel. Ugotovitve raziskave so pokazale, da večina staršev predšolskih otrok dandanes ne obravnava spolnosti kot tabu temo, iz katerega razloga lahko tudi potrdimo, da so v večji meri že omenjali spolne teme v lastni družini. Ugotovili smo, da veliko staršev predšolskih otrok nima nobenih težav pri poučevanju svojih otrok o spolnosti, da se o tem preprosto med seboj pogovorijo. V določenih spolnih situacijah precej staršev reagira dokaj primerno, medtem pa se jih še vedno nekaj najde, ki ravna neprimerno. Na podlagi odzivov staršev smo ugotovili, da večina otrok ne gleda na določeno spolno situacijo kot prepovedano, ampak jo normalno sprejema, kot vsak zdrav razvijajoč se otrok. Prav tako se večina staršev strinja, da imajo mediji agresivnejši vpliv na spolno vzgojo ter da knjige pri tem predstavljajo učinkovitejšo rešitev.
Ključne besede: družina, spolna vzgoja, predšolski otrok, starši, tabu tema, mediji.
Objavljeno v DKUM: 11.04.2018; Ogledov: 2454; Prenosov: 418
.pdf Celotno besedilo (936,28 KB)

7.
VLOGA ODRASLIH PRI SPOLNI VZGOJI OTROK V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Sabina Bartolj, 2017, diplomsko delo

Opis: Izkušnje, ki si jih otrok pridobi v predšolskem obdobju, imajo velik vpliv na njegovo poznejše pojmovanje odnosov med spoloma ter spolnost. Iz tega razloga spolna vzgoja nikakor ne bi smela biti zanemarjena s strani staršev in strokovnih delavcev. Odrasli namreč pogosto menijo, da je otroštvo obdobje nedolžnosti in zanemarijo vpliv zgodnjih let na poznejšo spolnost. Pravilna skrb za vzgojo otrok vključuje tudi pravilno spolno vzgojo, katere cilj je naučiti otroke ljubezni, ki človeka spremlja skozi celo življenje. V empiričnem delu naloge smo izvedli raziskavo na vzorcu 264 staršev in 136 strokovnih delavcev v vrtcu. Pri raziskovanju stališč smo ugotovili, da se strokovni delavci bolj kot starši zavedajo potrebe po pogovarjanju o spolnosti z otroki, ocenjujejo, da imajo tudi več znanja o tem, kaj mora otrok vedeti o spolni vzgoji med 3. in 6. letom, bolj vedo, kako se pogovarjati z otroki o tej temi in imajo bolj toleranten odnos do masturbiranja. Starši pa pogosteje od vzgojiteljev menijo, da se je z otrokom potrebno pogovarjati o vrednotah in stališčih glede spolnosti. Pri raziskovanju izvajanja dobrih praks glede spolne vzgoje smo ugotovili, da strokovni delavci pogosteje kot starši uporabljajo literaturo pri pogovorih o spolnosti, pogosteje spodbujajo igro vlog na to temo ter pogosteje skupaj z otroki prebirajo literaturo na temo spolnosti. Rezultati tudi kažejo, da starši in strokovni delavci redko sami spodbudijo pogovor o spolnosti, prav tako se tudi premalo zavedajo pomembnosti pogovorov na to temo. Analiza prostih odgovorov je pokazala, da se največ anketirancev zaveda pomena spolne vzgoje v predšolskem obdobju, precej jih je menilo, da je potrebno otroke učiti le osnovne informacije o razlikah med spoloma ter o odnosu med moškim in žensko, nekateri pa so mnenja, da je spolnosti tabu tema. Celotna raziskava nakazuje, da je spolna vzgoja še vedno premalo poudarjena, mnogi nimajo o tem ustreznih predstav, izražajo strah in negotovost, otroci imajo o tem premalo znanja in informacij. Tema o spolnosti sicer na prvi pogled ni zelo opazna in problematična, lahko pa ima zelo daljnosežne in globoke posledice v obdobju odraščanja in odraslosti, če v zgodnjem otroštvu temu ne posvetimo ustrezne pozornosti.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: predšolski otrok, spolna vzgoja, spolnost, vloga staršev, vloga strokovnih delavcev
Objavljeno v DKUM: 27.10.2017; Ogledov: 2494; Prenosov: 324
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

8.
PROSTITUCIJA KOT ZDRAVSTVENI PROBLEM
Suzana Hajtnik, 2016, magistrsko delo

Opis: Čeprav prostitucija v Sloveniji ne predstavlja družbeno motečega problema, si jo del družbe predstavlja kot moralno in etično sporno. Število žensk, ki so zbolele s spolno prenosljivimi boleznimi (SPB), strmo narašča, predvsem zaradi pomanjkanja ozaveščanja in premajhnega poudarka na spolni vzgoji. Zdravstvene institucije, v katerih se strokovnjaki ukvarjajo z ugotavljanjem, zdravljenjem in preprečevanjem SPB, postajajo vedno bolj pomembne. Metodologija raziskovanja. Z deskriptivno in analitično metodo dela smo želeli ugotoviti, kako so prostitutke seznanjene s SPB, kje o tovrstni tematiki pridobijo podatke in če so seznanjene z ukrepi v primeru okužbe. V ta namen smo anketirali naključno izbrane prostitutke na območju Mestne občine Maribor. Rezultati raziskovanja. Ugotovili smo, da so prostitutke premalo seznanjene o SPB. Večina prostitutk ne pozna dovolj dobro spolno prenosljivih bolezni. Med spolnim odnosom redno uporabljajo zaščito, najpogosteje kondom. V primeru okužbe so dobro seznanjene, kako ukrepati in kje poiskati pomoč. Sklep. SPB pri prostitutkah je še zmeraj tema, kateri zdravstveno osebje posveča premalo časa in pozornosti. Ozaveščenost prostitutk o spolno prenosljivih boleznih in spolni vzgoji ima velik pomen za varno spolnost in varovanje reproduktivnega zdravja prostitutk in življenj drugih.
Ključne besede: Prostitutke, spolno prenosljive bolezni, spolna vzgoja
Objavljeno v DKUM: 23.05.2016; Ogledov: 3148; Prenosov: 382
.pdf Celotno besedilo (4,59 MB)

9.
OSVEŠČENOST ŠTUDENTOV O SPOLNO PRENOSLJIVIH BOLEZNIH
Gregor Štekovič, 2015, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča in namen: Spolno prenosljive bolezni so bolezni, ki se pretežno prenašajo s spolnimi odnosi. Povzročajo jih različni virusi, paraziti in bakterije. Pri spolno prenosljivih boleznih je zelo pomembna osveščenost študentov. Osveščenost predvsem pomaga, da se boleznim izognejo ter poiščejo pravočasno zdravniško pomoč. Namen diplomskega dela je prikazati, kako so študenti osveščeni o spolno prenosljivih boleznih.Raziskovalne metode: V empiričnem delu diplomskega dela smo uporabili kvantitativno raziskovalno metodologijo. Podatke smo zbrali s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika. Anketni vprašalnik vsebuje 13 vprašanj zaprtega tipa in 2 vprašanji polodprtega tipa.Rezultati: Z raziskavo smo ugotovili, da so študenti večinoma osveščeni o spolno prenosljivih boleznih. Seznanjeni so o vrstah spolno prenosljivih bolezni, o tem, na katere načine se prenašajo, kako bi ravnali v primeru okužbe in menijo, da je kondom ustrezna zaščita pred spolno prenosljivimi boleznimi. Diskusija in zaključek: V današnjem času je osveščenost študentov o spolno prenosljivih boleznih velikega pomena. Preprečuje marsikatero spolno prenosljivo bolezen. V primeru bolezni je potrebno poiskati ustrezno zdravniško pomoč, pomembna je komunikacija s partnerjem in zaupanje. Zavedati se je treba, da se spolno prenosljivim boleznim v veliki meri izognemo, če imamo stalnega partnerja. Z menjavo partnerjev se možnost okužbe zelo poveča. Učitelji v šolah, zdravstveni delavci, starši in mediji veliko pripomorejo k osveščenosti.
Ključne besede: spolno prenosljive bolezni, osveščenost, kondom, študenti, preventiva, spolna vzgoja
Objavljeno v DKUM: 24.12.2015; Ogledov: 2081; Prenosov: 368
.pdf Celotno besedilo (730,86 KB)

10.
Spolna vzgoja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju
Laura Kostič, 2015, magistrsko delo

Opis: Spolna vzgoja otrok je v trenutnem šolskem sistemu premalo zastopana. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti stališča študentov ter učiteljev razrednega pouka do spolne tematike, do usposobljenosti za poučevanje, kakšno je mnenje študentov o primernem času in predmetu obravnave in kje po njihovem mnenju otroci sploh pridobijo informacije o spolnosti. Prav tako pa je bil namen ugotoviti, kakšen pomen učitelji pripisujejo spolni vzgoji otrok v šoli, kako so jim pri tem v pomoč cilji v učnem načrtu, priročniki za učitelje in drugi učni pripomočki. V empiričnem delu je bila uporabljena deskriptivna metoda empiričnega raziskovanja. V prvem delu so predstavljeni odgovori študentov, ki so navedli problem nekompetentnosti in neznanja za poučevanje, posledično jih ima kar nekaj še vedno zadržke do spolne vzgoje. Večina se jih zaveda, da je z vzgojo potrebno začeti že ob vstopu v šolo, saj je zaradi napredka tehnologije vse več spolnih vsebin dostopnih na spletu. V drugem delu so predstavljena stališča učiteljev, ki se zavedajo pomembnosti pravočasne spolne vzgoje in vloge, ki jo imajo pri tem, tudi oni navajajo problem neznanja oziroma pomanjkanja primerne literature in pripomočkov za poučevanje.
Ključne besede: spolnost, spolni pouk, spolna vzgoja, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, stališča učiteljev, mnenja študentov
Objavljeno v DKUM: 13.10.2015; Ogledov: 2098; Prenosov: 265
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici