| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Trendi spletnega trgovanja in nova generacija spletnih trgovin
Tamara Križnjak, 2024, magistrsko delo

Opis: Iznajdba interneta je omogočila razvoj spletne trgovine, ki je povzročila revolucionarne spremembe v kroženju dobrin po svetu. Spletno trgovanje odpravlja omejitve časa in prostora, spreminja trgovinske vzorce ter izboljšuje kroženje blaga, kapitala in informacij. Vpliv e-trgovine se kaže v povečani produktivnosti, učinkovitosti gospodarskega delovanja in zmanjšanju stroškov. Prav tako spreminja življenjski slog potrošnikov in družbene vidike ter vpliva na njihov pogled na svet. Prihajajoči trendi v spletnem trgovanju obetajo nadaljnje izboljšave in inovacije. Z vključevanjem uporabe tehnologije za zbiranje in analizo informacij o strankah spletno trgovanje sedaj omogoča prilagajanje tržnih strategij in izboljšanje ponudbe izdelkov. V magistrski nalogi smo raziskali prihajajoče trende na področju spletnega trgovanja, kot so umetna inteligenca (AI) in strojno učenje, internet stvari (IoT), virtualna resničnost (VR) in obogatena resničnost (AR), spletni piškotki, personalizacija, glasovna in socialna trgovina, Omni-channel spletno trgovanje, klepetalni roboti in potisno oglaševanje. Na podlagi posameznih primerov spletnih trgovin nove generacije ter s pomočjo metode anketiranja smo v skozi magistrski nalogi preučili kakšna pričakovanja imajo potrošniki glede vključevanja novih trendov v spletne trgovine nove generacije. Rezultati ankete kažejo, da se kupci najpogosteje srečujejo s spletnimi piškotki in klepetalnimi roboti. Odzivi so nakazali tudi na to, da večina kupcev izdelke, ki jih naroči preko spleta, še vedno poišče s pomočjo brskalnika, spet druga večina pa preko družbenih omrežij, kar kaže na vedno bolj pomembno socialno vpetost spletnih trgovin. Kupci pred naročilom vedno preverijo več različnih spletnih strani, v veri, da bi našli najboljšo ceno ali kakšno akcijsko kodo. Zanimivo je tudi, da pri nas še ni tako običajno uporabljati glasovno trgovino in pametne zvočnike ter da večina anketirancev ni razločila med obogateno in virtualno resničnostjo, kar kaže na relativno nizko stopnjo prodiranja te tehnologije na našem trgu. Ravno zaradi nepoznavanja trenda obogatene resničnosti (AR) kupci še vedno postavljajo v ospredje stroške dostave in menijo, da je to najpomembnejši razlog zakaj ne zaključijo spletnega nakupa. Preverili smo tudi, kakšno je njihovo mnenje o klepetalnih robotih in raziskava kaže, da večina meni, da kljub njihovi širši uporabi, klepetalni roboti niso vedno učinkoviti pri reševanju specifičnih težav in lahko celo ovirajo naravno interakcijo med kupcem in prodajalcem. Raziskava ugotavlja, da se potrošniki v prihodnosti bojijo varnostnega vidika teh trendov. Zaradi teh pomislekov bo ključno, kako uspešno bodo spletni trgovci v prihodnosti zagotavljali jasne informacije o varnostnih ukrepih in zaščiti osebnih podatkov. Zaključimo lahko, da se spletne trgovine nove generacije, v našem primeru preučevana Nike in Maybelline New York, osredotočajo predvsem na personalizirane, prilagojene izkušnje in trgovino, ki vključuje družbena omrežja. Ravno s personalizirano ponudbo in vsebinami, prilagojenimi aktualnim trendom na družbenih omrežjih, se povečuje angažiranost in verodostojnost blagovne znamke, kar je ključnega pomena za uspeh na trgu. Rezultati raziskave potrjujejo pomembnost personalizacije, integracije z družbenimi omrežji in varnosti ter razkrivajo prihodnje možnosti in izzive za spletne trgovine. Ugotovitve raziskave jasno poudarjajo, da je izboljšanje varnosti in zaščite osebnih podatkov nujno za krepitev zaupanja uporabnikov, kar bo ključnega pomena za prihodnji razvoj spletnih trgovin.
Ključne besede: spletno trgovanje, prihajajoči trendi, E-trgovina, internet, informacijska tehnologija, potrošniki, umetna inteligenca
Objavljeno v DKUM: 17.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (4,00 MB)

2.
Uvajanje spletne trgovine za prodajo ročno narejenih izdelkov na platformi Etsy
Tina Kosi, 2023, diplomsko delo

Opis: Povpraševanje po ročno narejenih izdelkih narašča, hkrati pa je tudi vedno več ustvarjalcev, ki tovrstne izdelke ponujajo. V ta namen se je oblikovalo veliko spletnih platform, ki so namenjene prodaji predvsem tovrstnih izdelkov. Najbolj priljubljena med njimi je spletna platforma Etsy, ki svojim uporabnikom omogoča enostavno uporabo in ponuja veliko funkcij, ki malim podjetnikom omogočajo lažje in učinkovitejše poslovanje. Za uspešno prodajo na tej ali kateri drugi platformi pa je potrebno poskrbeti tudi za prisotnost na družbenih omrežjih. Med temi so za prodajo ročno narejenih izdelkov najprimernejša družbena omrežja Instagram, Facebook, Pinterest in TikTok. Preučili smo posebnosti marketinga, ki je prilagojen ročno narejenim izdelkom. Predstavili smo spletno trgovanje in se osredotočili na spletne platforme, ki so prilagojene trgovanju z ročno narejenimi izdelki, pri čemer smo podrobneje predstavili spletno platformo Etsy in se dotaknili nekaj alternativnih platform. Raziskali smo digitalni marketing in predstavili družbena omrežja, ki so najprimernejša za promoviranje ročno narejenih izdelkov. Preučili smo funkcije, ki jih spletna platforma Etsy omogoča za lažje poslovanje. Na spletni platformi Etsy smo vzpostavili spletno trgovino za samozaposlenega v kulturi, v okviru česar smo opredelili ciljno občinstvo, izbrali skupine izdelkov za prodajo, pripravili marketinško gradivo za objavo, odprli spletno trgovino in izvedli aktivnosti na družbenih omrežjih. Analizirali smo rezultate prodaje in rezultate aktivnosti na družbenih omrežjih.
Ključne besede: ročno narejeni izdelki, spletno trgovanje, digitalni marketing, Etsy, vzpostavitev spletne trgovine
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 340; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

3.
Uvedba spletne trgovine v malem podjetju
Barbara Štuhec, 2017, diplomsko delo

Opis: Nakupovati preko spleta je danes marsikomu že nekaj normalnega in vsakdanjega. Priljubljenost spletnih trgovin se še vedno širi in skoraj ni podjetja, ki se ne bi slej ko prej odločilo vzpostaviti tudi ta način komunikacije s kupci. Način izgradnje spletne trgovine se seveda razlikuje od vsakega posameznega podjetja in njegovih želja, zato je treba dobro načrtovati in analizirati spletni trg, v katerega se podjetje želi vključiti. Podjetje se mora seznaniti s trendi na tem področju in osnovati takšno spletno trgovino, ki bo kupcem zanimiva na prvi pogled ter vredna zaupanja. Vsi uporabniki spleta se namreč zavedamo, da smo lahko zelo hitro žrtev zlorabe osebnih podatkov in številke kreditnih kartic. Zato je pomembno, da spletna trgovina zagotavlja varnost takšnih prenosov podatkov. Postavili smo se tudi v vlogo malega podjetja, ki želi v svoje delovanje uvesti spletno trgovino. Opisali smo celoten proces izgradnje spletne trgovine s pomočjo spletnega ponudnika izdelave spletnih strani Wix ter zgradili spletno trgovino s pomočjo predhodne predloge.
Ključne besede: spletno nakupovanje, spletno trgovanje, spletna trgovina
Objavljeno v DKUM: 04.12.2017; Ogledov: 1402; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

4.
Primerjava spletnih trgovin mercator in walmart
Marija Čas, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je teoretično opisano elektronsko trgovanje, s podrobnim prikazom trgovanja med podjetjem in potrošnikom (B2C). Predstavljene so prednosti in slabosti ter varnosti in zlorabe plačevanja preko spleta. V drugem poglavju je predstavljeno spletno mesto z opisanimi kriteriji kakovosti spletnega mesta. Podrobneje smo analizirali in primerjali spletno trgovino Mercator in Walmart. Ugotavljamo da sta si spletni trgovini zelo podobni po uporabnosti in vsebini.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronsko trgovanje, spletno mesto, B2C, primerjava spletnih trgovin
Objavljeno v DKUM: 28.11.2017; Ogledov: 1379; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

5.
Značilnosti spletnega trgovanja s poudarkom na pravnem vidiku
Andreja Stopar, 2017, magistrsko delo

Opis: Spletna trgovina je v sodobnem gospodarstvu vse bolj razširjena oblika poslovanja in boj spletnih trgovcev za prevlado na spletu postaja vse ostrejši. Glede na hitro rast spletnega trgovanja v Evropi in tudi v Sloveniji, je nujno, da pravo regulira tudi to dejavnost. Velja namreč, da tam, kjer so ljudje, tam je pravo. Prav zaradi tega v zadnjih letih opažamo vse večjo regulacijo spletnih trgovin in njihovega delovanja. Največ pravnih pravil obravnava zaščita potrošnikov. Tukaj se največ sprememb dogaja tako v slovenski zakonodaji kot tudi v evropski. Spletni trgovec mora upoštevati tudi pravila Zakona o elektronskem poslovanju na trgu. Če na spletnem mestu zbira osebne podatke kupcev in obiskovalcev, mora imeti sistem, ki ustreza Zakonu o varstvu osebnih podatkov. Uporaba grafičnih elementov in fotografij na spletnem mestu poleg tega zahteva še ustrezno pogodbo po avtorskem pravu. Splošni pogoji in pogodbe, ki jih sklepa s kupci dobavitelji itd. so podvržene določbam Obligacijskega zakonika. Namen magistrskega dela je opredeliti vse pravne podlage, ki jih moramo ob delovanju spletne trgovine upoštevati. Magistrska naloga je lahko v pomoč vsem, ki bi se radi lotili spletnega trgovanja in se v obilici zakonadaje ne znajdejo. Ta magistrska naloga jim ponuja združeno vso zakonodajo na enem mestu.
Ključne besede: splet, spletno trgovanje, spletna trgovina, pravne podlage, sodna praksa, varstvo potrošnikov
Objavljeno v DKUM: 13.03.2017; Ogledov: 1828; Prenosov: 243
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

6.
PREDNOSTI IN SLABOSTI SPLETNEGA BORZNEGA POSREDNIŠTVA
Barbara Županić, 2016, diplomsko delo

Opis: Z razvojem interneta je postalo spletno trgovanje pomemben del borznega poslovanja. Tako se je z leti na svetovnem trgu pojavilo veliko različnih ponudnikov spletnega trgovanja. Prednosti spletnega trgovanja, so predvsem v hitrosti, kakovosti, preglednosti in naboru instrumentov, kar pa predstavlja konkurenčno prednost. Potreba po spletnem trgovanju se je pojavila tudi v Sloveniji, vendar pa še ta oblika poslovanja pri nas ni zaživela v tolikšni meri kot drugod po svetu. Pri nas deluje 17 članov Ljubljanske borze; 11 bank in 6 borznoposredniških hiš. Razlogi za omejeno ponudbo storitev spletnega trgovanja pri nas so manjše zanimanje vlagateljev za tovrstno obliko vlaganja ter visoki stroški, ki se pojavijo ob vzpostavitvi tovrstnih sistemov. Medtem ko je spletno trgovanje pri nas še v povojih je v tujini ta oblika trgovanja že povsem utečena in precej pogosta oblika investiranja. Ponudniki spletnega trgovanja v tujini omogočajo vlagatelju uporabo različnih trgovalnih instrumentov, možnost trgovanja širom po svetu, vpogled v tečaje v realnem času, v globino trga, v analize, grafe, razne komentarje finančnih analitikov, strokovne članke itd. Stroški trgovanja preko spletnih trgovalnih platform so nižji kot pri klasičnem trgovanju. Spletno trgovanje nudi vlagatelju več prednosti kot slabosti, čeprav so pri tej obliki investiranja prisotne tudi določene nevarnosti. Te pa so prav gotovo varnost, zanesljivost in zakonska ureditev. Spletni trgovalni sistemi so namenjeni predvsem veščim vlagateljem, ki ne potrebujejo dodatnih svetovanj finančnih strokovnjakov ter so aktivni na področju investiranja v vrednostne papirje. Spletno trgovanje ima potencial kot dodatna ponudba storitev slovenskih bank. S tem bi približali možnost investiranja na tujih trgih večjemu številu vlagateljev.
Ključne besede: spletno trgovanje, borzno poslovanje, borznoposredniška hiša, spletni trgovalni sistem, vlagatelj.
Objavljeno v DKUM: 17.08.2016; Ogledov: 1627; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

7.
Ne/varnost elektronskih transakcij
Žiga Erhatič, 2012, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: spletno trgovanje, elektronski plačilni promet, varnost
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 2022; Prenosov: 35
URL Povezava na celotno besedilo

8.
IZDELAVA SPLETNE TRGOVINE
Damjan Koporec, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga predstavlja izdelavo spletne trgovine za športno podjetje Sim Šport Servis d. o. o. iz Kranja. Trgovina omogoča enostaven in podroben prikaz artiklov, njihovo iskanje po ključnih besedah, prijavo kupcev v sistem in naročanje z izbiro načina plačila. Predstavljene so različne tehnologije, ki so danes na voljo za razvoj spletnih aplikacij. Opisana sta zasnova grafične oblike in model podatkovne strukture. V osrednjem delu je poudarek na sami izdelavi spletne trgovine. Prikazana je izvedba asinhronega prenosa podatkov, s katerim se preko spleta namesto cele strani prenese samo določen del. Obravnavamo tudi shranjevanje podatkov v bazo in oblikovanje grafičnega vmesnika.
Ključne besede: spletno trgovanje, internet, trgovina, prodaja, spletno oblikovanje
Objavljeno v DKUM: 08.01.2013; Ogledov: 1686; Prenosov: 192
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

9.
Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici