| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
OGLAŠEVANJE NA SOCIALNEM OMREŽJU FACEBOOK, NA PRIMERU SPLETICNA.SI
Nina Reisman, 2011, diplomsko delo

Opis: Internet je od svojega razvoja dolgo časa obstajal kot prostor za enostransko komunikacijo. Isto se je dogajalo na televiziji, radiu in časopisih, kjer je javnost sprejemala informacije, ki jih je nekdo pripravil. Tradicionalni mediji so hitro doumeli, da takšna vrsta komunikacije ni naravna in ne predstavlja najboljšega ohranjanja gledalcev in poslušalcev. Začela se je uporabljati dvosmerna komunikacija. Trenutno v svetu najbolje poznan primer dvosmerne komunikacije je socialno omrežje Facebook, katerega ustanovitelj je Mark Zuckerberg. Socialna omrežja so spletni portali, ki omogočajo druženje s sebi podobnimi, prijatelji, znanci in neznanci. Facebook, kot omrežje, , ljudje uporabljajo za zabavo, komunikacijo s prijatelji, objavljanje fotografij, komentiranje in splošno brskanje. Slovenci smo po številu uporabnikov Facebooka na triinosemdesetem mestu in smo za primerjavo pred Kitajci. Od socialnega omrežja Facebook imajo veliko korist tudi podjetja, ki na njem oglašujejo. Facebook jim namreč omogoča oglaševanje preko oglasov in oglaševanje na svoji strani na Facebooku. Oglaševanje s pomočjo oglasov je plačljiva oblika oglaševanja, oglaševanje na Facebook strani pa je brezplačna. Dobro oglaševanje ima tudi Spleticna.si, ki kombinira s klasičnim in spletnim oglaševanjem. Govorimo o podjetju, ki se ukvarja s spletno trgovino, kar pomeni, da nima osebnega stika z odjemalci. Facebook je prvi medij, ki jim je to omogočil. Preko Facebooka lahko komunicirajo s svojimi privrženci in tako gradijo na zaupanju ljudi do njihovega podjetja.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: Dvosmerna komunikacija, socialno omrežje Facebook, klasično in spletno oglaševanje, oglas, Facebook stran.
Objavljeno: 27.07.2011; Ogledov: 2661; Prenosov: 591
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

2.
ZASEBNOST OD RABE DO ZLORABE
Tamara Flegerič, 2011, diplomsko delo

Opis: Nastanek interneta in njegova popularizacija s pojavom svetovnega spleta je povzročil veliko revolucijo. Najpopularnejše orodje spleta 2.0 in s tem najpomembnejši medij spletne komunikacije so postala spletna socialna omrežja. Spletno socialno omrežje, ki je postalo pravi fenomen in kateremu smo se posvetili v pričujoči diplomski nalogi, je Facebook. V diplomskem delu z naslovom »Zasebnost od rabe do zlorabe« sta predstavljeni zasebnost in varnost na Facebooku. V teoretičnem delu se bomo posvetili nastanku interneta, opredelitvi spletnih socialnih omrežij, analizi spletnega socialnega omrežja Facebook in zasebnosti na Facebooku. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave o uporabi in zasebnosti na Facebooku. V raziskavi je sodelovalo 14 uporabnikov v starosti med 25 in 30 let. Dva tedna so najprej pisali dnevnike o njegovi uporabi, ki so nam služili kot pomoč pri oblikovanju vprašanj za nadaljnje intervjuje z le-temi uporabniki. Rezultati prikazujejo odnos izbrane skupine uporabnikov do zasebnosti na Facebooku. Prikazujejo njihovo poznavanje strukture Facebooka, kot tudi njegove zasebnosti.
Ključne besede: internet, spletna socialna omrežja, spletno socialno omrežje Facebook, zasebnost, zasebnost na Facebooku, varnost na Facebooku
Objavljeno: 09.01.2012; Ogledov: 2010; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

3.
SISTEM ODDALJENEGA IZVAJANJA PROCESOV POVEZANIH APARATOV BELE TEHNIKE
Gregor Štumpfel, 2011, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali drugačen pristop k izvedbi sistema povezanih aparatov bele tehnike. Klasična izvedba sistema povezanih aparatov omogoča samo daljinski nadzor nad njihovim delovanjem. Pri sistemu z oddaljenim izvajanjem aplikacijskih procesov pa oddaljeni strežnik opravlja tudi naloge, ki jih v klasičnih povezanih sistemih izvaja vgrajeni mikrokrmilniški sistem posameznega povezanega aparata bele tehnike. V ta namen smo najprej preučili procese, ki jih opravlja vgrajeni mikrokrmilniški sistem komercialnih aparatov bele tehnike. Te smo nato razdelili na aplikacijske procese krmiljenja in regulacije, ki jih bomo izvajali na oddaljenem strežniku našega sistema, ter na vhodno-izhodne procese, ki bodo ostali implementirani v vgrajenem mikrokrmilniškem sistemu povezanega aparata bele tehnike. Nato smo opisali metodo predelave komercialnih izvedb aparatov bele tehnike v povezljive aparate primerne za uporabo v našem sistemu. Podrobneje smo preučili arhitekturo naše izvedbe sistema povezanih aparatov bele tehnike z oddaljenim izvajanjem aplikacijskih procesov in implementacijo oddaljenega strežnika aplikacijskih procesov. Za potrebe delovanja sistema smo razvili komunikacijski vmesnik, ki skrbi za prenos podatkov med povezanimi aparati in oddaljenim strežnikom. Uspešnost izvedbe sistema z oddaljenim izvajanjem aplikacijskih procesov smo nato ocenili z opazovanjem rezultatov izvajanja osnovnih nalog aparatov bele tehnike našega sistema. Na koncu pa smo se posvetili še varnostnim vidikom izvajanja aplikacijskih procesov aparatov bele tehnike na oddaljenem strežniku.
Ključne besede: aparati bele tehnike, strežnik procesov, krmiljenje, regulacija, oddaljeno vodenje procesov, izvajanje v oblaku, tcp/ip, spletno omrežje, vgrajeni mikrokrmilniški sistemi
Objavljeno: 31.01.2012; Ogledov: 1667; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (13,72 MB)

4.
Vpliv socialnega omrežja Facebook na šolsko uspešnost srednješolcev v Sloveniji
Tadeja Bratuša, 2012, diplomsko delo

Opis: Danes se učitelji vse bolj zavedajo, da vdor modernih tehnologij spreminja način podajanja znanj mladim. Vedno pogosteje vključujejo uporabo interaktivne table, različne video vsebine za popestritev in motivacijo mladih ter pri nas še ne tako razvite možnosti spletnega socialnega omrežja Facebook kot učnega orodja. Največjo pozornost smo namenili prav spletnemu socialnemu omrežju Facebook kot potencialnemu pripomočku za podajanje, razlaganje in utrjevanje šolskih vsebin. V teoretičnem delu smo obravnavali spletno socialno omrežje na splošno, njegov pomen, lastnosti in posebnosti, njegov vpliv na šolsko uspešnost dijakov, povezanost z njihovimi učitelji kot facebook prijatelji ter nadzor staršev nad uporabo le–teh. Na osnovi pridobljenih informacij in opravljene empirične raziskave smo prišli do pomembnih zaključkov, kjer mladi, kot pričakovano, spletno socialno omrežje Facebook zelo dobro poznajo in ga uporabljajo za druženje s prijatelji, za zabavo in vedno bolj tudi za obveščanje o šolskih obveznostih kot so testi, referati, govorilne ure učiteljev in drugo. Čeprav posvetijo Facebooku veliko prostega časa, ni bilo zaznati, da bi prekomerna uporaba Facebooka zmanjšala njihov učni uspeh. Prav tako učitelji niso facebook prijatelji z dijaki in obratno. Večjo participacijo smo pričakovali s strani staršev nad otroci pri nadzoru in pravilih uporabe spletnega socialnega omrežja Facebook. Konstruktivno vključitev Facebooka v šolsko okolje vidimo v večji ozaveščenosti in varnosti, tako s strani šole kot institucije, učiteljev in staršev, pri uporabi Facebooka ali v šolske namene ali pa za sprostitev mladih.
Ključne besede: spletno socialno omrežje Facebook, vpliv Facebooka, šolska uspešnost, učitelji, Facebook prijatelji, starševski nadzor.
Objavljeno: 27.03.2012; Ogledov: 2813; Prenosov: 381
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

5.
ŠTUDIJA PRIMERA DRUŽABNIH OMREŽIJ ZA IZVAJANJE MARKETINŠKIH AKTIVNOSTI
Jaka Jauh, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo se osredotočili na pregled družabnih omrežij (iSlovar) in možnosti, ki jih ta ponujajo na področju marketinga podjetij. Sprehodili smo se skozi razvoj spleta ter pripravili kratek pregled trenutno najbolj aktualnih družabnih omrežij. Naš cilj je bil, da čim bolje izkoristimo potencial, ki ga za izvajanje trženjskih aktivnosti ponujajo družabna omrežja. Tako smo zasnovali marketinško kampanjo v kateri smo uporabili tudi družabna omrežja kot enega od komunikacijskih kanalov. Na praktičnem primeru smo se lotili priprave marketinške kampanje za spletni portal Planet.Siol.net, ki vključuje uporabo družabnih omrežij, izbranih s pomočjo analiz,opravljenih v sklopu diplomske naloge. Zasnovali smo celotno kampanjo, od stroškovne ocene do strategije, priprave media plana in merjenja učinkov kampanje. Problem, ki ga obravnavamo v sklopu diplomske naloge je, kako v današnji poplavi medijev in oglasov, ki na človeka prežijo na vsakem koraku, najti najboljše možnosti oglaševanja. Oglaševanje mora namreč doseči predvsem ciljno publiko, ki bi jo naš produkt utegnil zanimati. Hkrati pa smo se trudili, da bo oglaševanje cenovno ugodno in imelo vseeno čim večji učinek. Tako smo se osredotočili na oglaševanje na svetovnem spletu, natančneje, s pomočjo družabnih omrežij. Ta že igrajo pomembno vlogo v evoluciji spleta, ne igrajo pa še tako ključne vloge v oglaševanju samem. Kot zelo močan spletni medij še niso dovolj dobro izkoriščeni, kljub temu, da nudijo tudi vse prednosti oglaševanja na spletu kot so: možnost ciljanega oglaševanja, merjenja rezultatov itd. Poleg tega pa omogočajo še grajenje skupnosti in dvig ugleda blagovnih znamk, če se z njimi ustrezno ukvarjamo. Na ta del uporabe družabnih omrežij smo se še posebej osredotočili in tako smo pripravili tudi strategijo nastopa podjetja in njegovih produktov v sklopu družabnih omrežij. Skozi kampanjo smo rezultate sproti spremljali in tako merili učinkovitost izvedbe. Pričakovali smo, da bomo s komunikacijo in izvedbo trženjskih aktivnosti povišali prepoznavnost in ugled blagovne znamke Planet.Siol.net. Krepili smo pripadnost obstoječih uporabnikov in pridobivali nove uporabnike, kar smo dosegli z ustrezno komunikacijo. Glede na rezultate,ki smo jih sproti spremljali pa smo lahko kontrolirali učinkovitost posameznih akcij v sklopu kampanje in uspešne akcije uporabljali pogosteje ter jih nadgrajevali.
Ključne besede: Svetovni splet, Družabno omrežje, Družbeni mediji, Spletno komuniciranje, Tržno komuniciranje
Objavljeno: 12.11.2012; Ogledov: 1559; Prenosov: 255
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

6.
Uporaba spletnega socialnega omrežja Facebook za izobraževalne namene v času študija
Valerija Kašnik, 2018, magistrsko delo

Opis: V današnjem času spletna socialna omrežja predstavljajo pomemben del vsakdanjega življenja posameznika, predvsem zaradi komunikacijskega vidika uporabe. Zaradi te in še mnogih drugih funkcij, postajajo spletna socialna omrežja med vsemi generacijami vse bolj priljubljena in obiskana, pri čemer najbolj izstopa spletno socialno omrežje Facebook. Slednje se vse bolj uporablja tudi znotraj izobraževalnega področja, predvsem na področju terciarnega izobraževanja, kjer ga študenti in tudi profesorji uporabljajo kot novo didaktično orodje. S svojimi različnimi funkcijami zapolni vrzeli med formalnim in neformalnim učenjem. Namen našega magistrskega dela je bil preučiti, kako študentke in študenti Filozofske fakultete Univerze v Mariboru (UM), Pedagoške Fakultete (UM), Fakultete za naravoslovje in matematiko (UM) ter Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (UM) uporabljajo spletno socialno omrežje Facebook v izobraževalne namene v času študija. Pri tem nas je zanimalo ali študentke in študenti uporabljajo Facebook, kako pogosto ga uporabljajo in za katere namene. Skladno s tem smo preučili uporabo Facebooka glede na spol, letnik študija in učni uspeh. Analizirali smo odnos med uporabo Facebooka v družabne namene in neposrednimi interakcijami v realnem svetu, kot tudi odnos med uporabo Facebooka v družabne namene in premostitvenim socialnim kapitalom. Podatki za analizo so bili pridobljeni s pomočjo enostavnega priložnostnega vzorca študentk in študentov FF UM, PEF, FNM in FERI-ja (N = 326). Rezultati analize empiričnih podatkov so pokazali, da študentke in študenti najbolj pogosto uporabljajo Facebook za ohranjanje že obstoječih socialnih vezi in vzpostavljanje novih. Kot drugi pomemben razlog uporabe navajajo tudi uporabo za izobraževalne namene. Poleg velikega števila spletnih prijateljev preko Facebooka, ohranjajo pristne prijateljske vezi v vsakdanjem realnem življenju, tako, da Facebook po njihovem ne vpliva negativno na neposredne interakcije v realnem svetu. S številom »običajnih prijateljev« se zviša tudi delež »Facebook prijateljev«. Prav tako smo skozi raziskavo ugotovili, da je intenzivna uporaba Facebooka v družabne namene pozitivno povezana s študentovim premostitvenim socialnim kapitalom. Tisti študenti, ki pogosteje uporabljajo Facebook za družabne namene, le tega pogosteje uporabljajo tudi za izobraževalne namene. Študenti za pridobivanje informacij in gradiv za študij v večji meri uporabljajo Facebook kot pa Moodle. Naša raziskava je potrdila, da študentke pogosteje uporabljajo Facebook za izobraževalne namene kot študentje. Rezultati so tudi pokazali, da so statistično značilne razlike med različno starimi študenti v uporabi Facebooka za izobraževalne namene. V povprečju ga pogosteje uporabljajo študenti 3. letnika, pogosto tudi študenti 1. in 4. letnika. Prav tako sama uporaba Facebooka ni povezana s študentovim končnim učnim uspehom. Rezultati analiz glede uporabe Facebooka za izobraževalne namene med fakultetami so si zelo podobni, pri čemer smo ugotovili, da med fakultetami ni statistično značilnih razlik glede uporabe Facebooka za izobraževalne namene.
Ključne besede: spletno socialno omrežje, uporabniki, Facebook, študentke, študenti, profesorji, izobraževalni nameni, družabni nameni, socialni kapital, fakulteta, učni uspeh.
Objavljeno: 27.09.2018; Ogledov: 353; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

7.
Naraščanje nasilja na socialnih omrežjih - kriminološki vidik
Žiga Ramšak, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali nasilje na socialnih omrežjih. Moderni čas namreč vpliva tudi na razvoj tehnologije, saj je pri mladostnikih odprl novo vejo nasilja, t.i. spletno nasilje. Aktivnost na socialnih omrežjih, kjer poteka komunikacija, daje ljudem občutek sprejetosti in tako pozitivno vpliva na zdravje posameznikov, po drugi strani pa splet omogoča anonimnost in občutek varnosti tistim, ki mislijo, da lahko brez posledic na spletu počnejo vse, kar se jim zahoče. Ugotovili smo, da obstaja več vrst spletnega nasilja: izmenjava fotografij z intimno vsebino (seksting), veselo pretepanje (happy slapping), žaljenje, zalezovanje, samoustrahovanje prevzem žrtvine identitete, objavljanje spremenjenih fotografij, žaljivih pesmi in krutih govoric. Storilci si preko spletnega nasilja ustvarjajo svoj položaj v družbi in tako izpadejo bolj priljubljeni med posamezniki. Problem pa ni le izvajanje spletnega nasilja, temveč tudi objavljanje nasilnih vsebin. Kriminalisti tukaj žal nimajo nobenih pooblastil, zato lahko največ storimo mi s prijavo neprimernih vsebin, ki bodo po pregledu ponudnika spletnega omrežja odstranjene. V tem delu smo obravnavali tudi » Facebook umor«, ki se je zgodil februarja lani. Izvedli smo anketo, kjer nas je zanimalo mnenje ljudi o nasilju na socialnih omrežjih, njegovem naraščanju in njihova soudeležba pri le tem. Rezultati kažejo, da ljudje poredko zasledijo nasilne vsebine na socialnih omrežjih, sami jih praktično skoraj ne objavljajo, na splošno pa so mnenja, da nasilje na socialnih omrežjih narašča. Predlagamo, da se na področju nasilja na družabnih omrežjih uredi kazenska zakonodaja in tako bistveno olajša delo kriminalistov pri preprečevanju in zmanjševanju nasilja na družabnih omrežjih.
Ključne besede: diplomske naloge, nasilje, socialno omrežje, spletno nasilje, kriminologija
Objavljeno: 18.10.2018; Ogledov: 114; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (260,06 KB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici