| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 35
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Problematika civilne odgovornosti vplivnežev na socialnih omrežjih : magistrsko delo
Maruša Erce, 2023, magistrsko delo

Opis: Prisotnost in uporabnost socialnih omrežji se povečuje iz dneva v dan. Zaradi vedno večje priljubljenosti so se na socialnih omrežjih razvile tudi druge aktivnosti, ki nam vsakodnevno lahko olajšajo življenje. Pomembna dejavnost, s katero se magistrsko delo ukvarja je na eni strani nakupovanje in na drugi strani oglaševanje najrazličnejših izdelkov in storitev, kar posledično odpira nekatera pomembna pravna vprašanja glede poštenega oglaševanja in zadostnega varstva potrošnikov. Čeprav je dejavnost oglaševanja svetu poznana že zelo dolgo, se je s pomočjo spleta in preko najrazličnejših spletnih platform razvil tudi marketing spletnih vplivnežev, ki s seboj prinaša nove izzive s področja oglaševanja in varstva potrošnikov. Za lažje razumevanje vprašanj, ki se pojavljajo pri vplivnostnem marketingu je pomembno tudi predhodno poznavanje lastnosti spletnih vplinežev, saj so le te lahko ključne pri opredeljevanju njihovih ravnanj. Vplivneži na eni strani nastopajo kot oglaševalci in promotorji najrazličnejših izdelkov ali storitev, hkrati pa sledilcu na enak oz. podoben način prikazujejo svoje zasebno življenje in s tem ustvarjajo osebnejši in pristnejši odnos. Sledilci na drugi strani zaradi narave dela vplivneža v razmerju nastopajo tudi kot potrošniki in so, zaradi odnosa, ki ga ustvarijo z vplivnežem, bolj izpostavljeni nevarnostim oglaševanja in v določenih situacijah tudi ranljivejši, zato je nujno, da se njihov položaj dodatno zaščiti. Glede kršitev, katerih se spletni vplivnež lahko poslužuje, se je smiselno na civilnopravnem področju ukvarjati tudi z vprašanji civilne odgovornosti vplivneža, nasproti sledilca oz. potrošnika. S tem namenom sem se v magistrski nalogi ukvarjala tudi z vprašanjem odškodninske obveznosti in se glede na predpostavke poskušala opredeliti do položaja spletnega vplivneža. Tako sem se opredelila do različnih oblik protipravnega ravnanja vplivnežev, morebitne škode, ki bi zaradi takih ravnanj lahko nastala potrošniku in seveda vzročnosti med tema dvema predpostavkama, ki jo utemeljujem tudi na samem vplivu vplivneža in odnosu, ki se ustvari. Precej opcij je možnih tudi pri predpostavki krivde, nenazadnje je pomembno presojati tudi stopnjo skrbnosti, ki se od vplivneža lahko pričakuje, saj je odprto vprašanje, ali mu lahko pripišemo višjo stopnjo skrbnosti ravnanja t.j. skrbnost strokovnjaka. Zaradi novosti, ki prihajajo z vplivnostnim marketingom je potrebno v smeri varstva potrošnika narediti določene premike, ki bodo sledili spremembam na oglaševalskem področju in poskrbeli za zaščino posameznika v pravnem prometu. Zakonodaja počasi napreduje v smeri urejanja tega področja, različne organizacije izdajajao tudi smernice in priporočila glede vplivnostnega marketinga in ravnanja spletnih vplivnežev na sploh. Kljub temu pa se zdi, da je področje vplivnostnega marketinga v nekakšni sivi coni zakonodaje in so potrošniki glede na nevarnosti, ki jih ta oblika oglaševana prinaša premalo zaščiteni.
Ključne besede: vplivnostni marketing – spletni vplivneži – oglaševanje – varstvo potrošnikov – socialna omrežja – nepoštene poslovne prakse – odškodninska obveznost
Objavljeno v DKUM: 17.10.2023; Ogledov: 475; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (663,11 KB)

2.
Načini pospeševanja prodaje s pomočjo družbenih omrežij
Ajda Grabnar, 2022, diplomsko delo

Opis: Družbena omrežja danes predstavljajo del vsakdana, uporabljajo pa jih vse generacije. Posledično na njih zasledimo tudi nešteto oglasov, ustvarjenih z namenom, da odjemalce pritegnejo in prepričajo k nakupu. Naloga podjetij je namreč, da gradijo na blagovni znamki ter privabljajo kupce, hkrati pa razvijajo metode pospeševanja prodaje skupaj z nenehno razvijajočimi se družbenimi mediji. Preučili smo obstoječe metode pospeševanja prodaje, izluščili najbolj priljubljene metode pospeševanja na družbenih omrežjih ter predstavili njihove osnovne značilnosti. V diplomskem delu smo predstavili tudi najpopularnejša družbena omrežja ter vrste oglasov, ki so na voljo proizvajalcem za pospeševanje prodaje ali poznavanja blagovne znamke. Teoretičen del smo podkrepili tudi z analizo anketnega vprašalnika, s pomočjo katerega smo ugotovili, katera družbena omrežja so najpogostejša tarča oglasov proizvajalcev ter kako uspešni so z vidika odjemalcev. Dotaknili smo se tudi vplivnežev, ki dandanes predstavljajo eno izmed pomembnejših vrst oglaševalcev na družbenih omrežjih, saj z grajenjem na zaupanju pri sledilcih, uspešno pospešujejo prodajo izdelkov blagovnih znamk, saj odjemalcem predstavljajo kredibilen, zaupanja vreden vir informacij in izkušenj.
Ključne besede: pospeševanje prodaje, metode pospeševanja prodaje, družbena omrežja, spletni marketing, oglasi, sponzoriranje objave.
Objavljeno v DKUM: 11.11.2022; Ogledov: 585; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (2,80 MB)

3.
Dojemanje nativnega oglaševanja na novičarskih spletnih portalih : magistrsko delo
Demi Stamenković, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo se ukvarjali s preučevanjem dojemanja nativnega oglaševanja na novičarskih spletnih portalih. Avtorji obstoječih raziskav navajajo, da nativni oglasi ustrezajo obliki in funkciji platforme, na kateri se pojavljajo oziroma se zelo dobro zlijejo s to. Ugotovili smo, da imamo v Zakonu o medijih, Slovenskem oglaševalskem kodeksu in Kodeksu društva novinarjev Slovenije zapisano, da mora biti sponzorirana vsebina zmeraj označena, primanjkuje pa jasnih navodil, kako naj bo ta označena. Analiza treh spletnih novičarskih portalov je pokazala, da vsi trije analizirani portali objavljajo nativne oglase, da ima največjo frekvenco objavljanja teh portal zadovoljna.si in da so v veliki večini nativni oglasi zmeraj označeni, do odstopanj pri označevanju pa prihaja le na portalu zadovoljna.si. Zanimalo nas je tudi, ali javnost prepoznava razliko med uredniško vsebino in nativnim oglasom in ugotovili smo, da večina sodelujočih v anketnem vprašalniku uspešno prepozna razliko, vendar pa se je izkazalo, da jih kljub temu večina ne pozna koncepta in termina nativno oglaševanje.
Ključne besede: nativno oglaševanje, digitalni marketing, oglaševanje, novičarski spletni portali
Objavljeno v DKUM: 16.12.2021; Ogledov: 733; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (7,04 MB)

4.
Nakupno vedenje kupcev v spletnih prodajalnah
Eva Skok, 2021, diplomsko delo

Opis: Nakupi v spletnih prodajalnah predstavljajo eno izmed bolj priljubljenih aktivnosti, ki se odvijajo na spletu. Potrošnikom omogočajo hiter in enostaven nakup, podjetjem pa pomembne finančne prihranke, saj lahko dosežejo velik obseg kupcev s precej nižjimi stroški, kot bi jih zahtevala postavitev fizičnih prodajaln. Kljub možnim tveganjem, s katerimi se kupci soočajo ob nakupovanju na spletu, pa število spletnih kupcev čedalje bolj narašča. V diplomskem delu je obravnavano vedenje kupcev v spletnih prodajalnah ter dejavniki, ki vplivajo na kupčeve nakupne odločitve. Prav tako so podrobneje analizirane stopnje v procesu nakupnega vedenja, ki se začnejo s prepoznavanjem potrebe, čemur sledi iskanje informacij o izdelkih, ki jih posameznik smatra kot potencialne za zadovoljitev potreb. Iskanju informacij sledi vrednotenje alternativ, pri čemer vsak posameznik presoja niz alternativ po lastnih kriterijih. Ovrednotenju sledi nakupna odločitev, sam proces pa se konča z opuščanjem izdelka po njegovi iztrošenosti ali pa kadar preprosto ne zadovoljuje več posameznikovih potreb.
Ključne besede: marketing, spletno nakupovanje, spletne prodajalne, spletni kupci, nakupno vedenje.
Objavljeno v DKUM: 04.11.2021; Ogledov: 763; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (856,42 KB)

5.
Vlog - video spletni dnevnik in njegova uporaba v podjetniškem oglaševanju : diplomsko delo
Simon Koren, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je predstaviti način komuniciranja preko video vsebin. Naziv komuniciranja je vlog oziroma video spletni dnevnik. Poudarek je predvsem v oglaševanju podjetij, izdelkov ali storitev preko video vsebin oziroma video dnevnikov. V delu je predstavljena njegova zgodovina, nastanek in razvoj ter tudi predstavitev razlik med blog in vlog kanalom. Predstavljeni so tudi primeri dobre prakse oglaševanja. Delo vključuje tudi analizo rezultatov javnomnenjske raziskave med uporabniki.
Ključne besede: VLOG, BLOG, spletni marketing, spletno oglaševanje
Objavljeno v DKUM: 05.01.2021; Ogledov: 1019; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

6.
Pomen Instagrama influencerjev za spletni marketing
Tina Marn, 2020, diplomsko delo

Opis: S pomočjo literature in raziskovalnega dela smo proučili idejo o vplivu in pomenu prizadevanj za prodajo v družbi ter kako pomemben je vplivnostni marketing. Skušali smo ugotoviti, kakšno mero zaupanja imajo posamezniki do nakupa izdelkov, ki jih promovirajo vplivneži. Vpliv je ena od besed, ki se veliko omenja v družbenih omrežjih in socialnih medijih, toda vpliv je vnaprej določen s tehnologijami in sega vse od začetka trgovanja. V zadnjih tridesetih letih oglaševalska industrija izbira zvezdnike za promocijo izdelkov. Razlog za to je, da ima prepoznavnost velik vpliv na množico ljudi. Namen je bil z raziskavo ugotoviti, od česa je odvisno, da se ljudje odločijo za nakup določenih izdelkov, ki jih promovirajo vplivneži, ter v kolikšni meri zaupajo oglasom na Instagramu. Med drugim nas je zanimalo tudi, katere vsebine ljudje največkrat uporabljajo. Naloga je razdeljena na dva dela, in sicer na teoretičnega in raziskovalnega. V teoretičnem delu smo opredelili trženjsko komuniciranje, njegov proces in načrtovanje. V nadaljevanju pa smo razložili pojem in trende spletnega marketinga in njegov vpliv na družbenih omrežjih. Podrobneje smo opisali tudi vpliv marketinga ter oglaševanje s pomočjo vplivnežev in navedli prednosti in slabosti tovrstnega marketinga. V raziskovalnem delu nas je zanimalo, od česa je odvisno, da se ljudje odločijo za nakup izdelkov in v kolikšni meri zaupajo vplivnežem.
Ključne besede: spletni marketing, vplivnež, Instagram, vplivnostni marketing
Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 1230; Prenosov: 354
.pdf Celotno besedilo (609,88 KB)

7.
Vplivnostni marketing kot strategija mednarodnega trženjskega komuniciranja
Sara Gangl, 2019, diplomsko delo

Opis: Naraščajoča popularnost družbenih omrežij in s tem pojav spletnih vplivnežev sta popolnoma spremenila način kako potrošniki odkrivajo, doživljajo in kupujejo izdelke ter storitve. Ne želijo več agresivnih in vsiljivih oglasov, temveč si želijo slišati kakšno izkušnjo imajo z izdelkom ali storitvijo običajni ljudje. Ravno zato se po nasvete danes vse pogosteje obrnejo na spletne vplivneže, ki so zaradi svoje strasti do nekega področja pričeli snemati videe, fotografije in pisati prispevke ter te deliti na družbenih omrežjih. Tako so si čez čas vzpostavili bazo ljudi, ki jim sledi in zaradi svoje pristnosti, domačnosti ter kredibilnosti zaupa. Posledično so tudi podjetja prepoznala pomen in vpliv teh oseb ter začela z njimi sodelovati. Diplomski projekt obravnava trenutno zelo aktualen trend na področju marketinga, vplivnostni marketing oz. oglaševanje s pomočjo spletnih vplivnežev. Posluževanje vplivnostnega marketinga smo analizirali skozi pregled digitalnih vsebin šestih podjetij iz treh panog. S tem namenom smo v teoretičnem delu najprej opredelili pojem in nato v empiričnem delu prek analize profilov izbranih podjetij na družbenih omrežjih Instagram in Facebook analizirali uporabo vplivnostnega marketinga v praksi ter s pomočjo vprašalnika pridobili mnenja slovenskih podjetij o vplivnostnem marketingu na družbenih omrežjih ter njegovi uporabi.
Ključne besede: trženjsko komuniciranje, digitalni marketing, vplivnostni marketing, družbena omrežja, spletni vplivnež
Objavljeno v DKUM: 05.12.2019; Ogledov: 2142; Prenosov: 589
.pdf Celotno besedilo (735,39 KB)

8.
Rast b2b segmenta poslovanja na internetu na primeru storitvenega podjetja
Matej Horvat, 2018, diplomsko delo

Opis: Danes so podjetja, ki ne rastejo dolgoročno, obsojena na propad ali životarjenje. Rast lahko podjetja dosegajo na različne načine in na različnih področjih njihovega poslovanja. Na primeru podjetja H.B.C. d.o.o. smo preučili zmožnost in pripravljenost podjetja na rast internetne prodaje pri B2B kupcih. Podjetje na spletu prodaja svoje izdelke, med drugim tudi svojim stalnim poslovnim partnerjem. Na le-teh želi podjetje graditi svojo nadaljnjo rast. Ocenjujejo namreč, da so stroški pridobitve novih strank in stroški, ki so potrebni za ohranitev že obstoječih strank, na tem segmentu najbolj smotrno porabljeni. V podjetju H.B.C. d.o.o. smo analizirali trenutno stanje in pripravljenost platforme za morebitno prihodnjo rast ter preučili strategije in taktike, ki jih podjetje trenutno uporablja za zagotavljanje te rasti. Ugotovljeno je bilo, da je podjetje na dobri poti, a kljub temu ima možnost za optimiziranje svojih akvizicijskih kanalov. Predlagali smo tudi nekaj specifičnih taktik, ki jih lahko podjetje nemudoma vpelje.
Ključne besede: rast, internetna prodaja, b2b prodaja, H.B.C. d.o.o., spletni marketing, SEO optimizacija, akvizicija novih strank
Objavljeno v DKUM: 27.06.2019; Ogledov: 916; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (751,45 KB)

9.
Spletna analitika v digitalnem marketingu turizma
Mojca Vogrič, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Pojav in razvoj interneta predstavljata korenite spremembe na področju marketinga, saj je s tem pridobil spletno podobo. Za boljše in učinkovitejše poslovne rezultate pa ima velik pomen oglaševanje. Da bi z oglaševanjem dosegli tudi cilj, to je nakup izdelka ali storitve, morajo podjetja s pomočjo spletne analitike izbrati pravilne poslovne odločitve in strategije. V diplomski nalogi je obravnavana problematika, kdaj in kje je najbolj smiselno oglaševati. Cilj diplomske naloge je predvsem ugotoviti, kaj obiskovalce spletne strani najbolj zanima, da lahko na podlagi teh podatkov prilagodimo oglaševanje. Najprej smo s pomočjo domače in tuje literature pridobili vse potrebne informacije in podatke, ki smo jih potrebovali za teoretični del diplomske naloge. Nato pa smo z zbranimi podatki iz podjetja Forward in s pomočjo orodja Google Analytics ugotovili, katere strani na spletnem mestu so najbolj obiskane in kdaj. Po podrobni analizi pridobljenih rezultatov smo prišli do zaključkov, na podlagi katerih smo naročniku svetovali, kako naj v prihodnosti oglašuje.
Ključne besede: spletni marketing, spletna analitika, Google Analytics
Objavljeno v DKUM: 08.05.2019; Ogledov: 1372; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

10.
Prisotnost videa na spletnih straneh opernih hiš
Mojca Hinteregger, 2018, diplomsko delo

Opis: Z rastjo in nadgradnjo uporabe spleta je prišlo do drastičnih sprememb na področju komuniciranja s ciljno publiko. Pojavile so se številne nove oblike izražanja in promocije na spletu, med njimi je vedno bolj prisoten in priljubljen video. Zaradi vpliva novih medijev na potrošniško vedenje so kulturne organizacije primorane spremeniti stare marketinške strategije in zaradi novega dojemanja in sprejemanja javnosti posegajo po novih oblikah komunikacije, vključno z videom. Diplomsko delo s pregledom uradnih spletnih strani, družabnega omrežja Facebook in YouTube kanalov šestih opernih hiš po svetu ugotavlja, da se operne hiše vedno bolj poslužujejo videa kot sredstva za promocijo.
Ključne besede: video, spletni marketing, družabno omrežje, operna hiša
Objavljeno v DKUM: 07.11.2018; Ogledov: 915; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici