1. Razvoj aplikacije Pametni upravitelj terminov : magistrsko deloDejan Orter, 2021, magistrsko delo Opis: V okviru magistrskega dela smo izdelali rešitev za elektronsko vodenje rezervacij v storitvenih salonih kot alternativo za klasično vodenje terminov. Pametni upravitelj terminov smo naredili v ogrodju Flutter, ki omogoča hkraten razvoj za Android, iOS in splet. Preko aplikacije PUT lahko salon vodi evidenco zaposlenih, ureja storitve, vodi bazo uporabnikov in vnaša termine. Končne stranke salonov se lahko prijavijo v aplikacijo, kjer imajo pregled nad prostim osebjem, termini in storitvami, ki so jim na voljo. Preko intuitivnega vmesnika si lahko preprosto izberejo termin, ki jim najbolj ustreza in so po želji obveščene en dan pred rezervacijo. Ključne besede: Flutter, Laravel, Android, iOS, spletni brskalnik Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 731; Prenosov: 104
Celotno besedilo (2,52 MB) |
2. Blokiranje in analiziranje obiska spletnih strani v brskalniku Google Chrome : diplomsko deloSimon Hozjan, 2019, diplomsko delo Opis: V današnjem času ogromno časa preživimo pred računalnikom. Računalnik najpogosteje uporabljamo za iskanje informacij na spletu. Med iskanjem podatkov pogosto zaidemo na napačna spletna mesta, ki zavirajo našo produktivnost na delovnem mestu. Otroci se že v osnovni šoli učijo uporabe interneta. Med samim učenjem velikokrat zaidejo na spletne strani, ki so za njih še neprimerne. Prav zaradi tega, smo se odločili narediti vtičnik za Google Chrome, ki beleži aktivnost uporabnika in si vsak obisk shrani v podatkovno bazo Firebase. Ena izmed funkcionalnosti je tudi, da blokira dostop do spletnih strani, katere so na seznamu blokiranih. Ključne besede: vtičnik za brskalnik, Google Chrome, blokiranje spletni strani, analiza trendov iskanja Objavljeno v DKUM: 11.11.2019; Ogledov: 853; Prenosov: 177
Celotno besedilo (707,28 KB) |
3. Porazdeljen sistem na osnovi spletnega brskalnika in stohastičnega algoritmaNiko Kovačič, 2019, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo zasnovali in implementirali porazdeljen sistem, ki s pomočjo spletnega brskalnika ter programskega jezika JavaScript rešuje problem neperiodičnih binarnih zaporedij z nizkimi avtokorelacijami (LABS) s stohastičnim algoritmom samo izogibajočega sprehoda (SAW). V nalogi smo predstavili različne tipe porazdeljenih sistemov in kakšne cilje morajo izpolniti, da je njihova izgradnja vredna truda. Opisali smo osnovne lastnosti problema LABS in algoritma SAW za njegovo reševanje. Na koncu smo predstavili še rezultate večmesečnega testiranja porazdeljenega sistema. Z pridobljenimi podatki smo ponovno izračunali enačbo zaključnega pogoja, s katero bi lahko ob omejenih razpoložljivih virih vseeno lahko v nadaljevanju testiranja daljših sekvenc našli najboljše rešitve. Ključne besede: porazdeljen sistem, spletni brskalnik, stohastični algoritem SAW Objavljeno v DKUM: 14.02.2019; Ogledov: 1195; Prenosov: 105
Celotno besedilo (2,31 MB) |
4. Primerjava in razvoj pristopov računske inteligence za spletno platformo igre Travian: KingdomsMitja Šantl, 2018, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu se ukvarjamo z nalogo spletnih agentov za igro Travian: Kingdoms. V ta namen razvijemo razširitev za brskalnik, ki deluje v brskalniku Google Chrome in ima sposobnost opravljanja osnovnih akcij v igri, na primer: gradnja, napadanje in trgovanje. Posebno pozornost posvetimo gradnji, kjer želimo poiskati optimalen vrstni red gradbenih nalog. Zaradi kompleksnosti naloge izdelave takega agenta preučimo aplikativnost domene računske inteligence za naš primer. Za spletno platformo igre Travian: Kingdoms tako razvijemo in primerjamo pristope s petimi algoritmi: algoritmom mehke logike, algoritmom diferencialne evolucije, naključnim algoritmom, algoritmom izčrpnega iskanje in požrešnim algoritmom. Na podlagi primerjave rezultatov pristopov ugotovimo, da ima vsak algoritem svoje prednosti in slabosti. V okviru naše naloge se najbolje odreže pristop z algoritmom diferencialne evolucije. Ključne besede: računska inteligenca, spletni agent, razširitev spletnega brskalnika, računalniška igra Travian: Kingdoms, spletni brskalnik, večkriterijska optimizacija, računska inteligenca Objavljeno v DKUM: 08.11.2018; Ogledov: 2331; Prenosov: 146
Celotno besedilo (2,86 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Zbiranje podatkov in profiliranje uporabniških naprav s pomočjo spletnih brskalnikovLuka Hrgarek, 2017, magistrsko delo Opis: Svetovni splet se je od začetkov svojega obstoja preobrazil iz zbirke s hiperpovezavami povezanih dokumentov v globalno platformo, na kateri so dostopne najrazličnejše programske rešitve. Programski jezik JavaScript je ključnega pomena za interaktivnost na spletu in omogoča razvijalcem dostop do številnih podatkov o uporabnikovem brskalniku ter posledično o uporabniku samemu. Kljub mnogim ukrepom organizacije World Wide Web Consortuim (W3C) in proizvajalcev brskalnikov je postopek zbiranja podatkov z uporabo kode JavaScript za navadnega uporabnika neviden, kar odpira možnosti zlorab.
V magistrskem delu smo obravnavali možnosti zbiranja podatkov o brskalnikih in uporabniških napravah s pomočjo namenske spletne aplikacije ter analizo stopnje zavedanja uporabnikov o možnosti zbiranja omenjenih podatkov. Ugotovili smo, da spletne aplikacije lahko pridobivajo podatke o brskalnikih v tolikšni meri, da to omogoča enolično identificiranje spletnih brskalnikov. Prav tako se je pokazalo, da so uporabniki dobro ozaveščeni o možnosti pridobivanja podatkov s pomočjo spletnih brskalnikov. Ključne besede: zasebnost, spletni brskalnik, profiliranje Objavljeno v DKUM: 06.06.2017; Ogledov: 1496; Prenosov: 284
Celotno besedilo (3,89 MB) |
6. Razvoj preproste hibridne mobilne aplikacije za izvedbo izobraževalnega tečaja za operacijski sistem AndroidMarko Merčnik, 2016, diplomsko delo Opis: Mobilne aplikacije so nepogrešljivi del današnjih mobilnih naprav, saj razširijo uporabnost izvorno nameščenega mobilnega operacijskega sistema. Namenske mobilne aplikacije najdemo na področju izobraževanja, dela in zabave. Pri izdelavi mobilnih aplikacij imamo na voljo več pristopov in tehnologij, ki jih izberemo glede na kompleksnost in zahtevnost razvoja ter želeni doseg aplikacije.
V diplomskem delu smo preučili možnost uporabe mobilnih aplikacij in mobilnih naprav za izobraževanje Izdelali smo hibridno mobilno aplikacijo za izvedbo izobraževalnega tečaja. Pri izdelavi smo uporabili uveljavljene spletne tehnologije in programska ogrodja. Cilj diplomskega dela je izdelati izobraževalno aplikacijo z odlično uporabniško izkušnjo.
Končne ugotovitve potrjujejo, da so hibridne mobilne aplikacije primerne za uporabo na področju izobraževanja. Izdelava preprostih aplikacij je relativno preprosta, pri tem mora imeti razvijalec aplikacij dobro znanje spletnega programiranja. Izdelana aplikacija potrjuje, da je uporabniška izkušnja pri uporabi hibridne mobilne aplikacije zadovoljiva. Ključne besede: mobilna aplikacija, JavaScript, mobilni operacijski sistemi, spletni brskalnik, uporabniška izkušnja, Ionic, Node.js, mobilne naprave, Android Objavljeno v DKUM: 17.08.2016; Ogledov: 1779; Prenosov: 134
Celotno besedilo (959,36 KB) |
7. RAZVOJ PREDVAJALNIKA VSEBIN DIGITALNEGA SPOROČANJAGregor Pohajač, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je predstavljen razvoj predvajalnika vsebin digitalnega sporočanja, temelječega na brskalniku, ki je realno-časovno povezan z osrednjim strežnikom. V začetku govorimo o naravi vsebin in različni terminologiji. Predstavimo koncept podajanja vsebin Adin DS, ki nam bo služil kot vodilo za razvoj predvajalnika. Nadaljujemo z definicijo komponent, komunikacije in spletnega brskalnika kot osrednje medijske predvajalne aplikacije z njenimi znanimi prednostmi in slabosti. V zadnjem delu podamo uporabo komponent in tehnike pri razvoju predvajalne naprave Adin Device. V zaključku podamo ugotovitve in možne izboljšave na področju datotečne zaščite sistema, prenosu vsebine ter načina predvajanja video vsebine, ki bo sledil zadanim izhodiščem. Ključne besede: Digitalno sporočanje, oblačno računalništvo, platforma kot storitev, storitev kot storitev, spletni brskalnik, vtičniki NPAPI, vtičnik VLC, HTML5 video, realno-časovna komunikacija, protokol WebSocket, datotečni sistem Aufs Objavljeno v DKUM: 04.07.2016; Ogledov: 1682; Prenosov: 148
Celotno besedilo (3,52 MB) |
8. GLASOVNA KOMUNIKACIJA Z UPORABO PROGRAMSKEGA VMESNIKA WEBRTCFeliks Gorišek, 2015, diplomsko delo Opis: Programski vmesnik WebRTC omogoča glasovno in video komunikacijo med dvema brskalnikoma v realnem času brez dodatnih prenosov in namestitev programske opreme, s podporo delovanja na več spletnih brskalnikih in platformah. V teoretičnem delu diplomske naloge bomo opisali programski vmesnik WebRTC in podporne tehnologije. Raziskali bomo tudi topologijo, osnovne vmesnike JavaScript, ki so potrebni za implementacijo in raziskali področje varnosti. Z željo po glasovni komunikaciji, ki poteka direktno med dvema brskalnikoma, bomo izdelali spletno aplikacijo, s pridobljenim dostopom do mikrofona, ki to storitev omogoča, in izvedli testiranje uporabe aplikacije v odjemalcu Chrome in mobilnih SIP odjemalcih. Ključne besede: WebRTC, Click2Dial, SIPml5, RTC, spletni brskalnik Objavljeno v DKUM: 25.09.2015; Ogledov: 1696; Prenosov: 107
Celotno besedilo (3,48 MB) |
9. ZAUPANJE V ZASEBNOST UPORABE MULTIMEDIJSKIH TEHNOLOGIJAlen Hasanović, 2014, magistrsko delo Opis: Talent se razvija v zasebnosti so bile besede Johanna Wolfganga von Goetheja, slavnega nemškega pisatelja iz 18. stoletja. Čeprav je živel v času pred pojavom multimedijskih tehnologij in informacijskim obdobjem, se je že takrat zavedal pomena zasebnosti za človeka. Zasebnost je temeljna človekova pravica, ki je dandanes redno kršena s strani ponudnikov multimedijskih tehnologij. V današnji družbi opažamo čedalje večje poudarjanje posameznikove individualnosti in zasebnosti, hkrati pa smo priča vse višji stopnji poseganja v zasebnost. Razvoj multimedijskih tehnologij in s tem pojav informacijske družbe je sprva omogočil ljudem občutek popolne informacijske svobode in anonimnosti, vendar se je kasneje izkazalo, da temu ni tako. Uporabniki so bili in so večinoma še mnenja, da so ob uporabi multimedijskih tehnologij popolnoma anonimni in brezskrbni. Večina uporabnikov teh tehnologij se ne zaveda, da so objavljeni podatki znotraj multimedijskih tehnologij, tam za vedno. Poznamo več vrst nadzora v sodobni družbi, kot je nadzor na delovnem mestu, nadzor države nad svojimi prebivalci, nadzor učencev v izobraževalnih ustanovah, ipd. Ob vseh teh nadzorih se pojavi vprašanje zasebnosti nadzorovanih posameznikov.
V infomacijski družbi, katere smo člani predstavljajo informacije moč in tisti, ki bo imel v oblasti vse podatke, ki bo nadziral posameznike, bo imel veliko moč. Takšno moč imajo ponudniki multimedijskih tehnologij, kot so Google, Facebook, Apple in drugi giganti, ki z trgovanjem pridobljenimi informacij od svojih uporabnikov kujejo miljardne dobičke. Te informacije pridobivajo predvsem z poseganjem v zasebnost svojih uporabnikov. Podatki, kot kje se uporabniki najpogosteje zadržujejo, katero glasbo poslušajo, kateri filmi so jim zanimivi in druge lastnosti o njih, ponudniki multimedijskih tehnologij zbirajo in nato prodajajo oglaševalskim podjetjem ali uporabijo za lastne namene.
V magistrskem delu bomo obravnavali specifični tip nadzora ljudi, ki je v sodobni družbi postal vsakodnevna praksa, katere se ljudje še premalo zavedajo. Govorimo o nadzoru multimedijskih ponudnikov nad svojimi uporabniki. Zanimali nas bodo predvsem giganti na področju multimedijskih tehnologij (Google, Facebook in Apple) v sklopu treh najbolj razširjenih multimedijskih tehnologij – spletni brskalnik, socialno omrežje in pametni telefon.
Skozi raziskavo smo ugotovili, da so uporabniki do ponudnikov multimedijskih tehnologij bolj nezaupljivi, kot smo si sprva predstavljali. Anketiranci imajo na splošno slabo mnenje o ponudnikih multimedijskih tehnologij in so dobro seznanjeni z načini, kako ponudniki multimedijskih tehnologij pridobivajo in izkoriščajo podatke od uporabnikov. Kljub negativnemu mnenju anketirancev, le-ti še vedno uporabljajo vse multimedijske tehnologije in na splošno se ponudba teh tehnologij po svetu vztrajno širi. Ključne besede: uporabnik, ponudnik, zasebnost, nadzor, multimedijske tehnologije, spletni brskalnik, socialno omrežje, pametni telefon Objavljeno v DKUM: 14.11.2014; Ogledov: 1560; Prenosov: 165
Celotno besedilo (1,12 MB) |
10. UPRAVLJANJE BREZŽIČNIH NAPRAV ANDROID S SPLETNIM BRSKALNIKOMJože Ružič, 2012, diplomsko delo Opis: Cilj diplomskega dela je izdelava aplikacije za upravljanje brezžičnih naprav Android s spletnim brskalnikom. V prvem delu diplomskega dela predstavljamo platformo Android, razvoj aplikacij na tej platformi in uporabo. Sledi opis tehnologij HTML5 in protokola HTTP.
V osrednjem delu naloge opisujemo razvoj aplikacije za brezžično upravljanje naprav Android s spletnim brskalnikom. Podrobneje opišemo uporabljena razvojna orodja, posamezne korake razvoja in poglavitne gradnike strežnika. Nazorno prikazujemo tudi možnosti uporabe izdelane aplikacije v praksi. Ključne besede: platforma Android, spletni brskalnik, jQuery, strežnik HTTP, HTML5 Objavljeno v DKUM: 26.11.2012; Ogledov: 1865; Prenosov: 133
Celotno besedilo (2,95 MB) |