1. Načrtovanje in implementacija spletnega portala za oboževalce Taylor Swift : diplomsko deloAna Mlinar, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava načrtovanje in implementacijo spletnega portala za oboževalce Taylor Swift t.i. "Swiftije". Glavni cilj projekta je ustvariti interaktivno spletno platformo, ki združuje skupnost oboževalcev in jim omogoča medsebojno povezovanje ter interakcijo. V nalogi so predstavljeni ključni koraki načrtovanja, od izbire ustreznih tehnologij in oblikovanja uporabniškega vmesnika do implementacije varnostnih mehanizmov. Portal je zasnovan z uporabo HTML, CSS, JavaScript, PHP in MySQL Poseben poudarek pa smo namenili enostavni uporabi, mobilni odzivnosti in podpori uporabniško ustvarjenim vsebinam. Rezultat dela pa je funkcionalen spletni portal, ki oboževalcem ponuja osrednje mesto za sodelovanje v razpravah in deljenje svojih izkušenj kot del skupnosti swiftijev. Ključne besede: spletni portal, Swiftie, uporabniško ustvarjene vsebine, HTML, JavaScript, PHP Objavljeno v DKUM: 15.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 235 (1 glas)
Celotno besedilo (1,62 MB) |
2. Razvoj spletnega foruma za razpravo o hišnih ljubljenčkihKristina Valenčak, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili potek, razvoj, funkcionalnosti in delovanje spletnega foruma, ki je namenjen za razpravo o hišnih ljubljenčkih. Cilj projekta je bil ustvariti uporabniku prijazno platformo, kjer si lahko ljubitelji hišnih ljubljenčkov izmenjujejo izkušnje, nasvete in informacije. Pri razvoju smo uporabili različne programske jezike in knjižnice, kot so JavaScript, React, Node.js in druge. Za shranjevanje podatkov smo ustvarili lokalno podatkovno bazo s pomočjo phpmyadmin in XAMPP. Za oblikovanje in razvoj uporabniškega vmesnika smo uporabili Visual Studio Code in Figmo. S pomočjo SWOT-analize smo ocenili prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti spletnega foruma. Projekt v celoti izpolnjuje zastavljene cilje, ki pa jih je v prihodnosti mogoče še izboljšati. Ključne besede: spletni forum, hišni ljubljenčki, tehnologije, razvoj. Objavljeno v DKUM: 15.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11
Celotno besedilo (2,85 MB) |
3. Razvoj spletne strani za odvetniško pisarnoTomaž Voršič, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljen proces izdelave spletne strani za Odvetniško pisarno Voršič. Namen vzpostavitve spletne strani je predstavitev odvetniške pisarne in lažje pridobivanje informacij za stranke, saj do zdaj odvetniška pisarna ni imela spletne strani. Spletna stran strankam omogoča pridobitev kontaktnih informacij, lokacijo odvetniške pisarne in osnovne informacije glede poslovanja. Na spletni strani bo strankam omogočen tudi dostop do kalkulatorja odvetniških stroškov, kjer bodo stranke prek kalkulatorja pridobile okvirne stroške pravnih postopkov. V začetnih delih diplomskega dela so predstavljeni internet, nastanek interneta, svetovni splet, spletna stran in optimizacija spletne strani. V nadaljevanju so predstavljeni poklic odvetnika, njegova znanja in spretnosti, področja dela, interesi odvetnikov ter možen nadaljnji razvoj spletne strani z umetno inteligenco. Ključne besede: Internet, Svetovni splet, Spletna stran, Spletni sistemi za urejanje vsebin, Wordpress, Odvetništvo Objavljeno v DKUM: 27.08.2024; Ogledov: 63; Prenosov: 27
Celotno besedilo (2,46 MB) |
4. Analiza in optimizacija spletnega mesta na primeru organizacije : diplomsko deloKristjan Toplak, 2024, diplomsko delo Opis: Optimizacija spletnih strani je proces, ki vključuje načrtovanje in izvajanje strategij za povečanje vidljivosti spletnega mesta v iskalnih rezultatih za določene ključne besede. Proces povečuje promet na spletnem mestu in izboljšuje njegovo učinkovitost pri doseganju zastavljenih ciljev. V teoretičnem delu so obravnavani osnovni koncepti spletnih iskalnikov, postopek optimizacije spletnih mest ter razlika med belimi in temnimi metodami optimizacije. V empiričnem delu je bil izveden eksperiment, razdeljen na tri faze. V prvi fazi je bila izvedena analiza stanja spletnega mesta pred optimizacijo. Druga faza je zajemala izvedbo optimizacije s spremembami, ki so bile identificirane v prvi fazi. V tretji fazi smo primerjali spremembe pred in po optimizaciji. Proces je omogočil vpogled v praktično uporabo teoretičnih konceptov ter njihov vpliv na izboljšanje učinkovitosti spletnega mesta v realnem okolju. Ključne besede: optimizacija za spletne iskalnike, splet, tehnike optimizacije, spletni iskalniki Objavljeno v DKUM: 11.07.2024; Ogledov: 203; Prenosov: 62
Celotno besedilo (1021,61 KB) |
5. Izdelava spletne aplikacije za analiziranje nepremičninskih oglasovJan Dolenc, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je opisan razvoj osnovne različice spletne aplikacije za analiziranje oglasov, ki so objavljeni na največjem nepremičninskem portalu v Sloveniji. Aplikacija uporabniku omogoča vpogled v zgodovino oglasa in analiziranje dogajanja na nepremičninskem trgu. Z uporabo sodobnih tehnologij želimo opolnomočiti povprečnega uporabnika, pri sprejemanju pomembnih življenjskih odločitev. V teoretičnem delu so najprej predstavljena uporabljena orodja, nato je v teoriji pojasnjeno delovanje aplikacije. V poglavju razvoj aplikacije je natančno opisan postopek izdelave vsake izmed komponent aplikacije: spletni pajek, skript za vnos podatkov, podatkovna baza, programski vmesnik in grafični uporabniški vmesnik. Po uspešnem razvoju je aplikacija bila preizkušena in povabljenih je bilo nekaj končnih uporabnikov, ki so jo ocenili. Ključne besede: nepremičninski oglasi, spletna aplikacija, spletni pajek, Python, Angular Objavljeno v DKUM: 30.05.2024; Ogledov: 175; Prenosov: 46
Celotno besedilo (6,28 MB) |
6. Oblikovanje celostne podobe kataloga za namene promocije kulturne dediščine : magistrsko deloSara Brecl, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo skozi poglobljeno raziskavo katalogov na trgu ter analizo vsebinskih, vizualnih in tržno-komercialnih vidikov oblikovanja obravnava koncept kataloga s poudarkom na katalogih za promocijo kulturne dediščine. Predstavljene so posebnosti in predlagane smernice pri procesu oblikovanja tovrstnih katalogov ter nove možnosti, ki jih danes ponujajo spletna orodja za produkcijo spletnih katalogov.
Konkreten primer procesa oblikovanja spletnega kataloga za promocijo dediščine svile, ki temelji na teoretičnih znanjih iz prvega dela, je predstavljen v praktičnem sklopu magistrskega dela. Ključne besede: spletni katalog, grafično oblikovanje, celostna podoba, kulturna dediščina, svila Objavljeno v DKUM: 22.05.2024; Ogledov: 191; Prenosov: 73
Celotno besedilo (5,67 MB) |
7. Percepcija hrvaških uporabnikov socialnih omrežij o spletnih vplivnežih glede na spol in spolne stereotipe : magistrsko deloEna Cilar, 2023, magistrsko delo Opis: Na podlagi naraščajoče priljubljenosti digitalnih vplivnežev in močne prisotnosti spolnih stereotipov na Hrvaškem je namen magistrskega dela bil ugotoviti, v kolikšni meri in na kakšne načine se spolni stereotipi odražajo v kontekstu percepcije digitalnih vplivnežev med hrvaškimi uporabniki socialnih omrežij. Izvedli smo kvantitativno raziskavo, saj smo podatke zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika ter jih statistično obdelali in interpretirali v skladu s hipotezami in raziskovalnimi vprašanji. Čeprav se med respondenti lahko opazi postopen odmik od spolne stereotipizacije, zlasti med ženskami in nereligioznimi posamezniki, smo ugotovili, da se spolni stereotipi med respondenti še vedno zmerno ohranjajo ter pomembno vplivajo na njihovo dojemanje vplivnežev. Glavna ugotovitev je bila ta, da se spolni stereotipi odražajo tako v sledenju vplivnežem kot v dojemanju njihovih vsebin in priporočil, poleg tega pa je močnejše strinjanje s spolnimi stereotipi bilo povezano z bolj stereotipno percepcijo vplivnežev. Najbolj zaskrbljujoč izsledek raziskave je ta, da med mlajšimi posamezniki ni bil opazen močnejši odmik od spolnih stereotipov kot pri pripadnikih starejših generacij. Na podlagi rezultatov bi na Hrvaškem bilo smiselno spodbujati odpravo spolnih stereotipov že v vrtcih ter na vseh ravneh izobraževanja, poleg tega pa bi tudi vplivneži kot pomembni oblikovalci javnega mnenja lahko osvetlili podano problematiko v svojih vsebinah. Ključne besede: spol, spolni stereotipi, usmerjenost po spolu, socialna omrežja, spletni vplivneži Objavljeno v DKUM: 04.03.2024; Ogledov: 1796; Prenosov: 49
Celotno besedilo (2,12 MB) |
8. (Q)GIS in analize prostorskih podatkovRok Kamnik, 2023 Opis: Učbenik (Q)GIS in analize prostorskih podatkov zajema del vsebine vaj pri predmetih GIS in prostorske analize, Izbrana poglavja iz geodezije in GIS, Geodezija/GIS – izbrana poglavja, Osnove okoljevarstvenega načrtovanja in Varstvo okolja v prometu. Kot pomoč pri pridobivanju, pripravi, obdelavi, analizah, prikazovanju in shranjevanju geografskih prostorskih podatkov jo lahko uporabljajo tudi študenti drugih fakultet in študijskih smeri, ki se srečujejo z brezplačnim programskim orodjem QGIS in obdelavo prostorskih podatkov. Učbenik je vsebinsko razdeljena na naslednje sklope: Uvod, Geografski informacijski sistemi, Spletni podatki in njihova priprava, QGIS, Delo s QGIS in Zaključek. Ključne besede: GIS, QGIS, prostorske analize, prostorski podatki, tematske karte, spletni prostorski podatki, prikazi prostorskih podatkov Objavljeno v DKUM: 14.11.2023; Ogledov: 839; Prenosov: 63
Celotno besedilo (12,42 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
9. Spletni portal za tekmovanje videoposnetkov uporabnikovTomo Barle, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu želimo predstaviti potek, razvoj in aktualno stanje spletnega portala, ki bo omogočal uporabnikom medsebojno tekmovanje videoposnetkov v najrazličnejših aktivnostih. Cilj je bil ustvariti konkurenčen spletni portal, ki bo zadovoljil potrebe uporabnikov. Za razvoj smo uporabili številne programske jezike in knjižnice, vključno z JavaScriptom, Reactom, Node.js in drugimi. Za varno, odzivno in zanesljivo shrambo videoposnetkov in ostalih vsebin smo se zanesli na tehnologije in orodja kot so PostgreSQL, Prisma, Express.js, Github in podobno. Za obdelavo izvorne kode, uporabniških videoposnetkov in oblikovanje spletnega portala smo uporabili programsko opremo Visual Studio Code, Vegas Pro, Adobe Photoshop in Figma. S pomočjo SWOT analize smo ocenili, da rešitev v celoti izpolnjuje zastavljene cilje, ki pa jih je mogoče še nadgraditi v prihodnosti. Ključne besede: spletni portal, videoposnetek, tekmovanje, razvoj, orodja. Objavljeno v DKUM: 08.11.2023; Ogledov: 483; Prenosov: 29
Celotno besedilo (4,04 MB) |
10. Problematika civilne odgovornosti vplivnežev na socialnih omrežjih : magistrsko deloMaruša Erce, 2023, magistrsko delo Opis: Prisotnost in uporabnost socialnih omrežji se povečuje iz dneva v dan. Zaradi vedno večje priljubljenosti so se na socialnih omrežjih razvile tudi druge aktivnosti, ki nam vsakodnevno lahko olajšajo življenje. Pomembna dejavnost, s katero se magistrsko delo ukvarja je na eni strani nakupovanje in na drugi strani oglaševanje najrazličnejših izdelkov in storitev, kar posledično odpira nekatera pomembna pravna vprašanja glede poštenega oglaševanja in zadostnega varstva potrošnikov. Čeprav je dejavnost oglaševanja svetu poznana že zelo dolgo, se je s pomočjo spleta in preko najrazličnejših spletnih platform razvil tudi marketing spletnih vplivnežev, ki s seboj prinaša nove izzive s področja oglaševanja in varstva potrošnikov.
Za lažje razumevanje vprašanj, ki se pojavljajo pri vplivnostnem marketingu je pomembno tudi predhodno poznavanje lastnosti spletnih vplinežev, saj so le te lahko ključne pri opredeljevanju njihovih ravnanj. Vplivneži na eni strani nastopajo kot oglaševalci in promotorji najrazličnejših izdelkov ali storitev, hkrati pa sledilcu na enak oz. podoben način prikazujejo svoje zasebno življenje in s tem ustvarjajo osebnejši in pristnejši odnos. Sledilci na drugi strani zaradi narave dela vplivneža v razmerju nastopajo tudi kot potrošniki in so, zaradi odnosa, ki ga ustvarijo z vplivnežem, bolj izpostavljeni nevarnostim oglaševanja in v določenih situacijah tudi ranljivejši, zato je nujno, da se njihov položaj dodatno zaščiti.
Glede kršitev, katerih se spletni vplivnež lahko poslužuje, se je smiselno na civilnopravnem področju ukvarjati tudi z vprašanji civilne odgovornosti vplivneža, nasproti sledilca oz. potrošnika. S tem namenom sem se v magistrski nalogi ukvarjala tudi z vprašanjem odškodninske obveznosti in se glede na predpostavke poskušala opredeliti do položaja spletnega vplivneža. Tako sem se opredelila do različnih oblik protipravnega ravnanja vplivnežev, morebitne škode, ki bi zaradi takih ravnanj lahko nastala potrošniku in seveda vzročnosti med tema dvema predpostavkama, ki jo utemeljujem tudi na samem vplivu vplivneža in odnosu, ki se ustvari. Precej opcij je možnih tudi pri predpostavki krivde, nenazadnje je pomembno presojati tudi stopnjo skrbnosti, ki se od vplivneža lahko pričakuje, saj je odprto vprašanje, ali mu lahko pripišemo višjo stopnjo skrbnosti ravnanja t.j. skrbnost strokovnjaka.
Zaradi novosti, ki prihajajo z vplivnostnim marketingom je potrebno v smeri varstva potrošnika narediti določene premike, ki bodo sledili spremembam na oglaševalskem področju in poskrbeli za zaščino posameznika v pravnem prometu. Zakonodaja počasi napreduje v smeri urejanja tega področja, različne organizacije izdajajao tudi smernice in priporočila glede vplivnostnega marketinga in ravnanja spletnih vplivnežev na sploh. Kljub temu pa se zdi, da je področje vplivnostnega marketinga v nekakšni sivi coni zakonodaje in so potrošniki glede na nevarnosti, ki jih ta oblika oglaševana prinaša premalo zaščiteni. Ključne besede: vplivnostni marketing – spletni vplivneži – oglaševanje – varstvo potrošnikov – socialna omrežja – nepoštene poslovne prakse – odškodninska obveznost Objavljeno v DKUM: 17.10.2023; Ogledov: 973; Prenosov: 151
Celotno besedilo (663,11 KB) |