1. Uvajanje spletne trgovine za prodajo ročno narejenih izdelkov na platformi EtsyTina Kosi, 2023, diplomsko delo Opis: Povpraševanje po ročno narejenih izdelkih narašča, hkrati pa je tudi vedno več ustvarjalcev, ki tovrstne izdelke ponujajo. V ta namen se je oblikovalo veliko spletnih platform, ki so namenjene prodaji predvsem tovrstnih izdelkov. Najbolj priljubljena med njimi je spletna platforma Etsy, ki svojim uporabnikom omogoča enostavno uporabo in ponuja veliko funkcij, ki malim podjetnikom omogočajo lažje in učinkovitejše poslovanje. Za uspešno prodajo na tej ali kateri drugi platformi pa je potrebno poskrbeti tudi za prisotnost na družbenih omrežjih. Med temi so za prodajo ročno narejenih izdelkov najprimernejša družbena omrežja Instagram, Facebook, Pinterest in TikTok.
Preučili smo posebnosti marketinga, ki je prilagojen ročno narejenim izdelkom. Predstavili smo spletno trgovanje in se osredotočili na spletne platforme, ki so prilagojene trgovanju z ročno narejenimi izdelki, pri čemer smo podrobneje predstavili spletno platformo Etsy in se dotaknili nekaj alternativnih platform. Raziskali smo digitalni marketing in predstavili družbena omrežja, ki so najprimernejša za promoviranje ročno narejenih izdelkov. Preučili smo funkcije, ki jih spletna platforma Etsy omogoča za lažje poslovanje. Na spletni platformi Etsy smo vzpostavili spletno trgovino za samozaposlenega v kulturi, v okviru česar smo opredelili ciljno občinstvo, izbrali skupine izdelkov za prodajo, pripravili marketinško gradivo za objavo, odprli spletno trgovino in izvedli aktivnosti na družbenih omrežjih. Analizirali smo rezultate prodaje in rezultate aktivnosti na družbenih omrežjih. Ključne besede: ročno narejeni izdelki, spletno trgovanje, digitalni marketing, Etsy, vzpostavitev spletne trgovine Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 340; Prenosov: 31
Celotno besedilo (2,49 MB) |
2. Izdelava spletne trgovine ročno izdelanih igračAnja Frantar, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se osredotoča na razvoj spletne trgovine. Trgovci s fizičnimi trgovinami vse pogosteje prehajajo na splet, da ohranjajo konkurenčnost. Uvod zajema kratek pregled teoretičnega vsebine, ki zajema prehod na splet ter načrtovanje in vzpostavitev spletne trgovine v nekaj korakih. Poleg tega je nekaj pozornosti namenjene tudi prodaji prek Facebooka, ki za maloprodajna podjetja postaja vse bolj priljubljena platforma za prodajo. Omogoča namreč hitro vzpostavitev trgovino in omogoča hiter začetek prodaje. Drugi del diplomskega dela pa predstavlja praktični del, kjer je prikazana izdelava spletne trgovine ročno izdelanih igrač. Želeli smo izgraditi spletno trgovine za podjetje, ki je doslej svoje izdelke prodajalo le prek objav na Facebooku in Instagramu. S pomočjo platforme Wordpress in vtičnika, namenjenega izgradnji spletnih trgovin, WooCommerc-a. Ustreznost spletne trgovine smo ocenili s SWOT analizo. Ključne besede: spletna trgovina, digitalizacija, razvoj spletne trgovine, spletno nakupovanje Objavljeno v DKUM: 01.08.2023; Ogledov: 668; Prenosov: 89
Celotno besedilo (2,52 MB) |
3. Prodaja oblačil preko spleta v času epidemije covidaTjaša Pulko, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem projektu bomo opredelili na splošno, kaj prodaja sploh je, kaj je namen in temeljni cilj vsake prodaje. Našteli bomo tudi, kakšne vrste prodaje poznamo in kako se je prodaja sploh začela. Predvsem se bomo usmerili na spletno prodajo, ki je v času covida-19 zacvetela. Na kratko opisali epidemijo, ki se nas je vse dotaknila. Kot pa že naš naslov nakazuje, bomo veliko pozornost namenili spletni prodaji, predvsem predstavili prednosti in slabosti spleta ter nato namenili več pozornosti tudi nekaterim spletnim trgovinam. Vse skupaj bomo povzeli in nekatere ugotovitve preverili s pomočjo krajše ankete, v kateri bomo anketirance spraševali, če so med epidemijo covida-19 nakupovali oblačila preko spleta in kolikokrat, katere spletne strani so uporabljali za nakup in podobno. V diplomskem projektu bomo predstavili tudi večje spletne trgovine, po našem mnenju About you, Zalando, Asos, BestSecret Farfetch in Emporium. Ključne besede: epidemija covida-19, oblačila, spletne trgovine, družbena omrežja, spletno oglaševanje Objavljeno v DKUM: 30.11.2022; Ogledov: 716; Prenosov: 124
Celotno besedilo (2,51 MB) |
4. Primerjava orodij za izdelavo spletnih in mobilnih trgovinKristjan Vogrinc, 2022, magistrsko delo Opis: Majhna podjetja se srečujejo s problemi kadra in pomanjkanja tehničnega znanja na področju spletnih in mobilnih trgovin. Pogosto tudi nimajo na voljo ustreznega kapitala in sredstev za razvoj spletne in mobilne trgovine po naročilu. S pomočjo teh orodij lahko izdelajo preproste, a kvalitetne in funkcionalne spletne in mobilne trgovine, ki jim brez posebnega tehničnega znanja omogočajo popoln nadzor nad njihovo spletno prodajo. Ključni dejavnik, ki je skupen vsem primerjanim orodjem, je možnost mobilnega poslovanja, ki ga lahko spletna platforma doseže na več načinov. Na podlagi pregleda literature smo oblikovali enakovredne kriterije na podlagi zahtev, ki jih imajo majhna podjetja do orodij za izdelavo spletnih in mobilnih trgovin. Ti kriteriji pokrivajo tudi glavne problematike majhnih podjetij, ki se po vrednosti kapitala ne morejo soočiti s stroški, ki so denimo zanemarljiva velikim podjetjem in multinacionalkam. Primerjana orodja so na voljo bodisi brezplačno ali proti plačilu, katero je praviloma nižje od običajnih stroškov razvoja programske opreme po naročilu. Vsako izmed obravnavanih orodij smo opisno analizirali in ocenili po lastni presoji, kot tudi na podlagi mnenj strokovnjakov in uporabniških izkušenj, ki smo jih zasledili v različnih virih. Ocene smo nato primerjali in izbrali najboljše orodje za izdelavo spletnih in mobilnih trgovin za majhna podjetja. Naš cilj je, da se s pomočjo tega dela lahko majhno podjetje odloči, katero izmed primerjanih orodij jim najbolj ustreza na podlagi enakovrednih presojevalnih kriterijev in rezultatov naše primerjave. Ključne besede: CMS, spletne trgovine, mobilne trgovine, SEO, SEM Objavljeno v DKUM: 02.06.2022; Ogledov: 599; Prenosov: 87
Celotno besedilo (2,19 MB) |
5. Varnost je prva : spletno plačevanjeLarisa Grošelj, 2022, diplomsko delo Opis: Spletno nakupovanje je postalo vsakdanji pojav, vendar se med uporabniki pojavlja problem nezaupanja pri spletnem plačevanju. V zaključnem delu so preverjeni sodobni načini, s katerimi je poskrbljeno za varnost pri spletnem nakupu in plačilu in kaj so glavni razlogi, da se nekdo ne odloči za spletno plačilo.
Pregledane so plačilne metode, ki so najpogosteje uporabljene dandanes in njihove prednosti ter slabosti. Preverjene so zakonske novosti (PSD2) na evropskem trgu, kako so plačila sploh regulirana, varnost plačilnih transakcij in vpliv tega na potrošnike. Zakopali smo v pogoste zlorabe, ki se lahko zgodijo pri spletnem nakupovanju in kakšne vse načine so nepridipravi že iznašli za krajo podatkov. Pregledana je tudi uporaba preventivnih ukrepov, s katerimi uporabnik lahko sam poskrbi za varnost pri spletnem nakupu in raziskali dejavnike, ki povečajo ali zmanjšajo uporabo določene plačilne metode.
S hipotezami smo raziskali, če se pri spletnih plačilih pojavlja odpor ravno zaradi strahu pred zlorabami ali pa so vključeni drugi faktorji. Zanimala nas je tudi uporabniška izkušnja, saj v današnjem času igra čedalje večjo vlogo v digitalni dobi in storitvah, ki jih ponuja.
S kvalitativno metodo smo raziskali in potrdili naše prvo vprašanje, ali se uporabniki izogibajo spletnega plačevanja zaradi možnosti zlorabe. Prav tako smo potrdili domnevo, da je uporabniška izkušnja tista, ki šteje največ in zaradi nje uporabniki tudi spremenijo način plačevanja, četudi je posredi možnost spletne zlorabe. Ključne besede: diplomske naloge, spletne trgovine, plačevanje, PSD2, kreditna kartica, spletne zlorabe Objavljeno v DKUM: 01.03.2022; Ogledov: 942; Prenosov: 151
Celotno besedilo (1,21 MB) |
6. Uvedba sodobne spletne trgovineGarvin Gajšek, 2021, diplomsko delo Opis: V obdobju velikega napredka in razvoja tehnologije, ko čas in udobje postajata vrednoti, se vedno bolj zavedamo pomembnosti poslovanja s spletno trgovino. V okvir tega spada poznavanje orodij, ki jih nudijo različne platforme, da nam omogočijo in približajo uporabo spletne trgovine. V tem delu bomo predstavili pomembne vidike delovanja spletne trgovine in se pri tem osredotočili na lastnosti, strukturo in varnost posamezne platforme, nekatere izmed njih smo primerjali in sprejeli ugotovitve, katere so za posamezni primer tudi uporabljive. Na spletnem trgu je velika konkurenca in bitka za vsakega kupca. Velika podjetja mnogo denarja vlagajo v oglaševanje, zato moramo biti iznajdljivi pri pripravi spletne strani in poskrbeti za izboljšave, ki nam koristijo v tej bitki. Ljudje brskajo po internetu nenehno in povsod ter na tak način tudi kupujejo, po večini preko mobilnih naprav, zato mora naše spletno mesto biti prijazno tudi do teh naprav.
Pri pripravi spletne strani moramo biti ustvarjalni in pri tem ne zapravljamo denarja za dodajanje profesionalnih zvočnih efektov ali razsvetljave, pomembno je le, da se predstavimo na način, da kupcem najbolje prikažemo izdelek, ki ga želijo videti, zato uporabljamo videoposnetke, ki izdelek prikažejo v celoti in ga kupcu tudi približajo. Velik pomen ima tudi hitrost spletne strani, kajti hitre strani prodajajo bistveno več. Uporabiti moramo certifikate, ki poskrbijo za varnost spletne strani in so vsekakor koristna naložba. Uporabljati moramo boljše slike, pri čemer lahko ustvarimo svoje, ki bodo izstopale, namreč pomembna sestavina spletne strani je tudi vizualnost. Spletnemu trgu moramo ponuditi svoje lastne opise izdelkov, ki morajo biti čimbolj izvirni in privlačni za kupce. Na razpolago imamo tudi več orodij za pridobivanje ocene stranke o kupljenem izdelku in tako uporabnika prosimo še za oceno izdelka in sicer takoj po nakupu ali morda nekaj dni po dostavi. Pomembno je mnenje kupcev. Prav tako pa je pomembno, da imamo dober in zmogljiv iskalnik po spletnem mestu, da kupci čim hitreje in enostavneje najdejo izdelek, ki ga iščejo.
Po končani prodaji pa je prav, da stik s kupci nadaljujemo in se jim na svoji spletni strani zahvalimo za obisk in jih pri tem pozovemo k sodelovanju naprej tudi z izpolnitvijo anket o zadovoljstvu, priporočilom prijateljem ali da postanejo naročniki naših spletnih novic.
Ob dejstvu, da je spletna trgovina zahteven posel, so v našem delu morda opisane pomembne lastnosti, ki so lahko v pomoč in nasvet k izboljšanju prodaje spletne strani. Ključne besede: uvedba sodobne spletne strani, varnostni vidiki spletnih trgovin, načrt in struktura spletne trgovine. Objavljeno v DKUM: 08.11.2021; Ogledov: 875; Prenosov: 71
Celotno besedilo (1,06 MB) |
7. Optimizacija spletne trgovine makaloncaMaja Čadež, 2021, diplomsko delo Opis: Optimizacija spletne strani je danes zelo pomemben del promocije na spletu. Z vpisom ključne besede v iskalnik dobimo na prvih nekaj mestih spletne strani, ki imajo po priporočilih najbolj optimizirano spletno stran. V današnjih časi je priporočljivo, da ima vsako podjetje svojo spletno stran, preko katere lahko vidimo njihovo ponudbo, opis in ostale potrebne informacije. Zato je tudi zelo pomembno, da je spletna stran podjetja dobro optimizirana, saj nas tako potencialni kupci ali stranke hitreje najdejo.
V okviru diplomskega dela smo naredili optimizacijo spletne trgovina Makalonca, kjer prodajajo otroške igrače in otroška oblačila ter ostale dodatke. V začetku diplomskega dela smo najprej opisali teoretične osnove optimizacije spletne trgovine, ki smo jih potem uporabili v praktičnem delu. Na spletno stran smo dodali orodja za spremljanje dogajanja na spletni strani, spremenili smo URL naslove, dodali povezavo na družbena omrežja, redno objavljali na družbenih omrežjih in podobno. Po končani optimizaciji spletne strani smo šest tednov merili rezultate. Končna analiza je pokazala, da bi morali za stalen boljši rezultat, redno spremljati in vključevati Googlova priporočila, saj bi le tako spletna stran ostala na željeni poziciji. Ključne besede: spletna optimizacija, optimizacija spletne trgovine, spletna trgovina Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 1051; Prenosov: 154
Celotno besedilo (1,22 MB) |
8. Analiza temnih vzorcev na slovenskih spletnih straneh : diplomsko deloElena Osrajnik, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo preučili različne oblike temnih vzorcev, ki se pojavljajo na straneh slovenskih spletnih trgovin. Opisali smo kategorije in vrste vzorcev glede na kognitivne pristranskosti, ki jih izkoriščajo v potrošniku, in glede na pet temeljnih oblikovanj vzorcev. To smo storili z ročnim pregledom več kot petdeset spletnih strani, katere smo primerjali s temnimi vzorci na tujih spletnih trgovinah. Ugotovili smo, da so temni vzorci na slovenskih spletnih trgovinah v primerjavi s tujimi precej razširjeni, vendar vseh oblik vzorcev med pregledom nismo zaznali. Ključne besede: temni vzorci, manipulacija, spletne trgovine, potrošniki Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 913; Prenosov: 302
Celotno besedilo (2,20 MB) |
9. Komunikacija spletnih trgovin v kontekstu družbenih medijev : meje dopustnosti medijskega poročanjaLucija Skutnik, 2020, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo raziskuje komunikacijo spletnih trgovin v kontekstu družbenih medijev. S pomočjo študije primera in delno strukturiranih intervjujev dveh slovenskih spletnih trgovin Malince in Treecelet ugotavljamo, da spletne trgovine z rabo družbenih medijev povečujejo svojo prepoznavnost in ugled ter vzdržujejo komunikacijo.
Aktivna komunikacijo skozi različne družbene medije je ključnega pomena za ohranjanje obstoječih in hkrati širjenje kroga novih sledilcev ter posledično pridobivanje potencialnih strank. Aktivna komunikacija vključuje redno objavljanje vsebin na družbenih medijih, pošiljanje e-novic, komunikacijo preko zasebnih sporočil itd. Ključne besede: družbeni mediji, komunikacijska strategija, spletne trgovine, marketing Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 1136; Prenosov: 90
Celotno besedilo (682,25 KB) |
10. Rešitve digitalnega marketinga kot del uspešnega poslovanja spletnih trgovinTamara Duh, 2020, magistrsko delo Opis: Podjetja morajo za svoj obstoj in konkurenčnost uporabljati vedno nove tehnike, kako se približati kupcu in mu olajšati nakupne odločitve. Ker je razvoj interneta in uporabe novih digitalnih medijev v porastu, se morajo podjetja truditi, da sledijo novim trendom in da te digitalne medije tudi uporabljajo. Spletne trgovine se morajo zato truditi, da lahko njihove stranke dostopajo do njih preko različnih medijev. Na drugi strani pa tudi, da lahko spletne trgovine oglašujejo in opozarjajo na svoj obstoj preko različnih kanalov. Spletne trgovine morajo skrbeti za dobro optimizacijo svojih spletnih strani, saj lahko le zgolj s tem pripomorejo k uvajanju različnih rešitev digitalnega marketinga.
Spletne trgovine se med seboj lahko zelo razlikujejo, zato se je treba seznaniti z njihovimi osnovnimi značilnostmi in s prednostmi ter slabostmi, ki jih lahko za seboj prinesejo. Hkrati na to je treba navezati ključne dejavnike, ki so potrebni za uspešnost določene spletne trgovine in ugotoviti, kako se to odraža na področju različnih rešitev digitalnega marketinga.
V magistrskem delu smo se seznanili z osnovnimi značilnostmi spletnih trgovin in z rešitvami digitalnega marketinga, ki ga podjetja lahko uporabljajo za promocijo svojih izdelkov in za opozarjanje na svoj obstoj. Hkrati pa smo v praktičnem delu na treh različnih spletnih trgovinah ugotavljali, katere rešitve digitalnega marketinga uporabljajo za doseganje svojih kupcev ter katere so morebitne rešitve, da bi svoje izdelke lahko bolje predstavili svojim strankam. Ključne besede: spletna trgovina, rešitve digitalnega marketinga, digitalni marketing, spletno nakupovanje, oglaševanje, dejavniki uspešnosti spletne trgovine, razsežnosti digitalnega marketinga Objavljeno v DKUM: 20.08.2020; Ogledov: 1264; Prenosov: 208
Celotno besedilo (3,45 MB) |