| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 22
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza in primerjava zmogljivosti knjižnic Node.js za razvoj več-nivojskih spletnih rešitev : magistrsko delo
Žiga Donko, 2022, magistrsko delo

Opis: Na področju tehnologij Node.js imamo na voljo več ogrodij in knjižnic, ki omogočajo razvoj več-nivojskih spletnih rešitev. Časovna zmogljivost posameznih ogrodij in knjižnic omogoča razvoj učinkovitejših rešitev, kar omogoči krajši čas procesiranja zahtev in posledično ekonomske prednosti. V magistrski nalogi smo opravili raziskavo vidika zmogljivosti knjižnic in ogrodij Node.js za gradnjo več-nivojskih spletnih rešitev. Definirali smo metrike zmogljivosti na posameznih nivojih in implementirali programsko opremo za oceno posameznih metrik na posameznih nivojih ter izvedli eksperimentalne meritve. Na podatkovnem nivoju smo primerjali knjižnici Sequelize in Mongoose, med tema dvema se je knjižnica Mongoose izkazala za statistično značilno zmogljivejšo po metriki povprečnega časa poizvedb. Na nivoju spletnih storitev smo primerjali knjižnice Express.js, Fastify, Restify, Koa.js in Hapi z orodji Artillery, Autocannon ter lastno implementacijo meritev. Med le-temi se je izkazala knjižnica Fastify kot statistično značilno zmogljivejša po metrikah prepustnosti in odzivnega časa. Na nivoju odjemalca smo primerjali ogrodje Angular in knjižnico React po metrikah Web Vitals, izmerili smo statistično značilno ugodnejše metrike pri knjižnici React. Raziskava v predstavljeni magistrski nalogi razvijalcem omogoči načrtovanje arhitekture s kombinacijo tehnologij, ki so računsko zmogljivejša od preostanka.
Ključne besede: več-nivojske spletne rešitve, Node.js, programske knjižnice, primerjava zmogljivosti
Objavljeno v DKUM: 16.11.2022; Ogledov: 503; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

2.
Razvoj in vrednotenje inovativnih načinov interakcije v spletnih rešitvah : diplomsko delo
Filip Lesjak, 2022, diplomsko delo

Opis: Interakcija med uporabnikom in tehnologijo je hitro rastoče področje raziskave in razvoja. Vizija področja je komunikacijo med uporabnikom in tehnologijo pripeljati do naj učinkovitejšega nivoja, tako glede na hitrost kot zanesljivost komunikacije. Problematika, s katero se soočajo raziskovalci, je izoblikovanje orodja in posledično interakcije na način, ki je intuitiven, prijazen za uporabnika, učinkovit, hiter in zanesljiv. V diplomski nalogi smo opisali načine interakcije, opisali njihove prednosti, slabosti in možne načine uporabe. Osredotočili smo se na prepoznavo gest dlani uporabnika. S pomočjo praktičnega primera smo testirali uspešnost in hitrost prepoznave glede na različne scenarije, na katere bi praktični primer lahko naletel v resničnem okolju uporabe. Prišli smo do zaključka, da sta tako osvetlitev dlani in ozadje dlani pomembna faktorja pri uspešni prepoznavi geste dlani, hkrati pa odkrili, da je človeška napaka prisotna v vsakdanji uporabi in da je priprava na človeške napake in odstopanja kritična.
Ključne besede: spletne rešitve, interakcija, prepoznava gest
Objavljeno v DKUM: 24.10.2022; Ogledov: 557; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1002,17 KB)

3.
Izdelava spletnega portala za izmenjavo turističnih izkušenj v Sloveniji
Matevž Žbontar, 2021, diplomsko delo

Opis: Turistom je v Sloveniji na voljo več različnih spletnih mest, kjer lahko dobijo informacije in priporočila glede destinacij, ki jih lahko obiščejo. Informacije za turiste so razpršene po različnih portalih, priporočila za posamezne destinacije pa so v nekaterih primerih dokaj različna. Da bi turistom ponudili boljšo izhodiščno točko za pridobivanje koristnih informacij o turističnih destinacijah v Sloveniji, sta v diplomskem delu prikazana idejna zasnova in razvoj spletnega mesta Firbec. Na predlaganem spletnem mestu so zbrane vse potrebne informacije, ki turistom olajšajo iskanje idej za izlete po Sloveniji. V diplomskem delu so po predstavljenih teoretičnih osnovah kritično analizirane ponudbe spletnih mest za pridobivanje turističnih informacij o Sloveniji. V nadaljevanju so opisani jeziki in orodja, uporabljeni pri kreiranju spletnega mesta. Predstavljeni sta grafična podoba in funkcionalnost spletnega mesta, ki vključuje tudi testiranje funkcionalnosti spletnega mesta in zasnovo optimizacije za spletne iskalnike. V zaključnem delu je podana razprava o doseženih zastavljenih ciljih in nadaljnjih načrtih za razvoj spletnega mesta.
Ključne besede: spletni portal, turizem, razvoj spletne rešitve, spletno programiranje
Objavljeno v DKUM: 08.06.2021; Ogledov: 722; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

4.
Prenova spletne rešitve za izmenjavo podatkov o izdelkih s področja zdravja
Polona Košir, 2020, diplomsko delo

Opis: Vodilne veletrgovine z zdravili so leta 2008 zaradi potrebe po enolični identifikaciji izdelkov s področja zdravja v slovenskem prostoru ustanovile podjetje NENSI, d. o. o. Z uvedbo nacionalne enotne šifre izdelka – NENSI in izgradnjo NENSI baze podatkov je bila zagotovljena osnova za poenostavitev in avtomatizacijo procesov naročanja in dobave izdelkov. NENSI šifra izdelka je tako postala obvezen podatek v komunikaciji med uporabniki, kot so veletrgovine, lekarne, bolnišnice, dobavitelji in ostali kupci. Zaradi naraščajočega števila izdelkov in podatkov, ki jih je treba spremljati, se je pojavila potreba po vzpostavitvi enotne vstopne točke izdelka (EVTI). EVTI bo zajemala vse podatke o izdelku, ki jih potrebujejo posamezne veletrgovine pri prijavi izdelka in jih lahko zagotovi dobavitelj. Prek EVTI bodo vsi podatki zbrani na enem mestu in na voljo vsem zainteresiranim uporabnikom. Za vzpostavitev EVTI je treba pripraviti seznam vseh potrebnih podatkov o izdelku, posodobiti spletni obrazec za vpis podatkov o izdelku in razširiti podatkovni model NENSI baze podatkov z dodatnimi atributi o izdelku in pripadajočimi šifranti. Veletrgovci pa bodo morali zagotoviti informacijsko podporo, ki bo omogočala avtomatiziran prenos podatkov o izdelku iz baze NENSI v njihove informacijske sisteme na osnovi NENSI šifre. S tem bo omogočen poenostavljen vpis podatkov o izdelkih tako za dobavitelje kot tudi za vse druge uporabnike.
Ključne besede: prenova spletne rešitve, izmenjava podatkov, izdelki, NENSI, enolična identifikacija
Objavljeno v DKUM: 25.02.2021; Ogledov: 848; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

5.
Rešitve digitalnega marketinga kot del uspešnega poslovanja spletnih trgovin
Tamara Duh, 2020, magistrsko delo

Opis: Podjetja morajo za svoj obstoj in konkurenčnost uporabljati vedno nove tehnike, kako se približati kupcu in mu olajšati nakupne odločitve. Ker je razvoj interneta in uporabe novih digitalnih medijev v porastu, se morajo podjetja truditi, da sledijo novim trendom in da te digitalne medije tudi uporabljajo. Spletne trgovine se morajo zato truditi, da lahko njihove stranke dostopajo do njih preko različnih medijev. Na drugi strani pa tudi, da lahko spletne trgovine oglašujejo in opozarjajo na svoj obstoj preko različnih kanalov. Spletne trgovine morajo skrbeti za dobro optimizacijo svojih spletnih strani, saj lahko le zgolj s tem pripomorejo k uvajanju različnih rešitev digitalnega marketinga. Spletne trgovine se med seboj lahko zelo razlikujejo, zato se je treba seznaniti z njihovimi osnovnimi značilnostmi in s prednostmi ter slabostmi, ki jih lahko za seboj prinesejo. Hkrati na to je treba navezati ključne dejavnike, ki so potrebni za uspešnost določene spletne trgovine in ugotoviti, kako se to odraža na področju različnih rešitev digitalnega marketinga. V magistrskem delu smo se seznanili z osnovnimi značilnostmi spletnih trgovin in z rešitvami digitalnega marketinga, ki ga podjetja lahko uporabljajo za promocijo svojih izdelkov in za opozarjanje na svoj obstoj. Hkrati pa smo v praktičnem delu na treh različnih spletnih trgovinah ugotavljali, katere rešitve digitalnega marketinga uporabljajo za doseganje svojih kupcev ter katere so morebitne rešitve, da bi svoje izdelke lahko bolje predstavili svojim strankam.
Ključne besede: spletna trgovina, rešitve digitalnega marketinga, digitalni marketing, spletno nakupovanje, oglaševanje, dejavniki uspešnosti spletne trgovine, razsežnosti digitalnega marketinga
Objavljeno v DKUM: 20.08.2020; Ogledov: 1028; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (3,45 MB)

6.
OTS 2019 Sodobne informacijske tehnologije in storitve : Zbornik štiriindvajsete konference, Maribor, 18. in 19. junij 2019
2019, zbornik strokovnih ali nerecenziranih znanstvenih prispevkov na konferenci

Opis: Prispevki, zbrani v zborniku že 24. strokovne konference Sodobne informacijske tehnologije in storitve, naslavljajo izjemno aktualne izzive, s katerimi se informatiki, programski inženirji, računalničarji, podatkovni znanstveniki, arhitekti, razvijalci ter upravljalci informacijskih rešitev in storitev srečujemo pri svojem vsakdanjem delu. Avtorji predstavljajo inovativne rešitve in skozi konkretne projekte pridobljene izkušnje s/z: vpeljavo tehnologij strojnega učenja in obogatene inteligence, uporabo tehnologij in platform veriženja blokov, razvojem šibko sklopljenih mikrostoritev, popolno virtualizacijo in izkoriščanjem porazdeljenih infrastruktur, zagotavljanjem kibernetske varnosti, zaupnosti in zasebnosti, skaliranjem agilnih metod v porazdeljenih projektnih skupinah, vpeljavo agilnih pristopov v sklopu avtomatiziranih in neprekinjenih procesov razvoja, testiranja, integracije in dostave, posodobitvijo in nadgradnjo obstoječih informacijskih sistemov, razvojem uporabniško prijaznih spletnih in mobilnih rešitev in uvajanjem sodobnih programskih jezikov in razvojnih okolij.
Ključne besede: informatika, strojno učenje, virtualna okolja, zborniki, kibernetska varnost, programsko inženirstvo, informacijske rešitve, obogatena inteligenca, tehnologija veriženja blokov, porazdeljene infrastrukture, mikrostoritve, agilne metode, spletne tehnologije, mobilne aplikacije, programski jezik
Objavljeno v DKUM: 13.12.2019; Ogledov: 1354; Prenosov: 433
.pdf Celotno besedilo (27,55 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Vpliv rešitev digitalnega marketinga na uspešnost spletnih trgovin
Kaja Kapun, 2019, magistrsko delo

Opis: Spletnih trgovin je na internetu ogromno. Skoraj vsaka fizična trgovina že ima svoje spletno mesto s katerim predstavi svoje podjetje, svoje izdelke in storitve, ki jih ponuja. Na tak način se predstavi na spletu in si povečuje svojo prepoznavnost. S tem se začne digitalni marketing. S količino spletnih trgovin se veča tudi konkurenca na spletnem trgu, kar pomeni, da se moramo potruditi, če želimo biti uspešni. To kar je danes pomembno pri spletnem poslovanju morda čez mesec dni več ne bo, zato moramo kar se da ažurno spremljati trg in trende ter svoje delovanje in ponudbo prilagoditi v skladu s takratnim povpraševanjem. Pri spletnih trgovinah moramo biti pozorni, da so spletne strani pravilne oblike, da spletna trgovina izgleda kar se da privlačno in da ima kvalitetno vsebino. Pomembna je tudi optimizacija spletnega mesta, s katero se izboljšuje pozicioniranje na iskalnikih. Ne smemo pozabiti tudi na dobre odnose s strankami in obojestransko komunikacijo. Pri tem nam lahko v največji meri pomagajo družbena omrežja, s katerimi si povečujemo prepoznavnost in ohranjamo stik s potencialnimi in obstoječimi strankami. V magistrskem delu smo opredelili digitalni marketing in njegove rešitve. Opisali smo uvajanje rešitev digitalnega marketinga in na kakšen način spletne trgovine merijo uspešnost digitalnega marketinga. Predstavili smo komponente dobrega spletnega mesta in analizirali dve spletni trgovini z vidika oblike, vizualizacije, funkcionalnosti in njune dejavnosti na družbenih omrežjih.
Ključne besede: Digitalni marketing, spletne trgovine, rešitve digitalnega marketinga, optimizacija spletnih strani, iskalniški marketing, vsebinski marketing, e-poštni marketing, ključni kazalci uspešnosti.
Objavljeno v DKUM: 25.11.2019; Ogledov: 1466; Prenosov: 214
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

8.
Identifikacija in analiza pomanjkljive kode v spletnih rešitvah : magistrsko delo
Tjaša Heričko, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali področje pomanjkljive kode v spletnih rešitvah, ki temeljijo na programskem jeziku JavaScript. Izvedli smo sistematični pregled literature, s katerim smo raziskali programske metrike in orodja, ki se uporabljajo za identifikacijo pomanjkljive kode. Analizirali in izbrali smo primerna orodja za pridobivanje vrednosti programskih metrik. Za petindvajset odprtokodnih spletnih rešitev, razvitih v programskem jeziku JavaScript, smo z izbranimi orodji ESLint, JSHint in SonarJS pridobili metrične vrednosti in jih medsebojno primerjali. Empirični podatki, pridobljeni z analizo izbranih spletnih rešitev, nakazujejo na precejšnja odstopanja in razlike v rezultatih ob uporabi različnih orodij.
Ključne besede: programska oprema, spletne rešitve, pomanjkljiva koda, programske metrike, JavaScript
Objavljeno v DKUM: 13.11.2019; Ogledov: 1128; Prenosov: 339
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

9.
Vrednotenje vpliva principov uporabniške izkušnje pri načrtovanju in izgradnji spletnih rešitev : diplomsko delo
Nina Lozinšek, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili razliko med uporabniško izkušnjo in uporabnostjo. Preučili smo principe uporabniške izkušnje, ter njene metode vrednotenja. Opisali smo tipe uporabnikov, ter njihove karakteristike glede na teorijo difuzije inovacij. S pomočjo standardiziranega vprašalnika »Vprašalnik uporabniške izkušnje« oz. UEQ (ang. User Experience Questionnaire) smo raziskovali vplive principov uporabniške izkušnje. Ugotovili smo, da uveljavljanje principov uporabniške izkušnje pozitivno vpliva na subjektivno mnenje uporabnikov o storitvi.
Ključne besede: uporabniška izkušnja, principi, spletne rešitve
Objavljeno v DKUM: 11.11.2019; Ogledov: 1202; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

10.
PROGRAMSKA REŠITEV ZA SPREMLJANJE OBISKA V SLOVENSKIH KINEMATOGRAFIH
Robert Čretnik, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi je predstavljen razvoj spletne aplikacije za zbiranje podatkov v slovenskih kinematografih. Diplomska naloga opisuje dosedanji način zbiranja podatkov in njegove slabosti. Podrobno je prikazan izboljšan proces zbiranja podatkov s pomočjo spletnih tehnologij HTML, PHP in SQL. V nadaljevanju je opisano delo s programi JavaScript in s knjižnicami jQuery in Ajax. V zaključku je podana analiza in smernice z možnostmi nadgradnje spletne aplikacije.
Ključne besede: spletne tehnologije, odprtokodne rešitve, rezultati in obisk v kinematografih v Sloveniji
Objavljeno v DKUM: 05.10.2016; Ogledov: 922; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (5,45 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici