1. Zlorabe, ki jih omogoča tehnologija, in spletna podpora žrtvam : magistrsko deloPia Lesar, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu so predstavljene zlorabe, ki jih omogoča tehnologija, in spletna podpora žrtev. Delo se osredotoča na različne oblike zlorab, ki se pojavljajo v današnjem digitalnem svetu, in kakšen vpliv imajo na splošno varnost posameznika ter dobro počutje. Opredelitvi pojmov v magistrskem delu sledita pravni in etični vidik zlorab, ki jih omogoča tehnologija, ter vloga spletnih platform. Sledi ozaveščanje uporabnikov sodobne tehnologije s poudarkom na spodbujanju digitalne pismenosti in kampanjah za ozaveščanje pri preprečevanju tovrstnih zlorab. Delo zajema tudi raziskovalni del, kjer so predstavljeni rezultati raziskave Zlorabe, ki jih omogoča tehnologija, in spletna podpora žrtvam. Pri izdelavi magistrskega dela sta uporabljeni deskriptivna metoda za opredelitev temeljnih pojmov in komparativna metoda za primerjavo politik in praks. V okviru raziskovalnega dela je za pridobivanje rezultatov uporabljen spletni vprašalnik na vzorcu 121 posameznikov, za analizo podatkov pa so uporabljene statistične metode. Rezultati pokažejo, da večina posameznikov pozna pojem zlorabe, ki jih omogoča tehnologija, hkrati se je večina tudi že srečala z vsaj eno od oblik omenjenih zlorab. V zaključnem delu je ugotovljena šibka negativna povezanost med ozaveščenostjo o zlorabah, ki jih omogoča tehnologija, in starostjo posameznika. Na drugi strani pa ni ugotovljena povezanost med vrsto zlorab, ki jih omogoča tehnologija, in spolom. Razumevanje pojma zlorab, ki jih omogoča tehnologija, je ključnega pomena zaradi razširjenosti v digitalni dobi, nadaljnje raziskave pa bi lahko prispevale kot vir informacij za oblikovalce politik pri oblikovanju pravnih okvirov. Pomembno je tudi ozaveščanje javnosti o varni uporabi digitalne tehnologije, ki lahko posledično prispeva k varnejšemu digitalnemu okolju. Ključne besede: digitalna tehnologija, varnost na spletu, digitalna pismenost, spletna podpora žrtvam, magistrska dela Objavljeno v DKUM: 28.08.2024; Ogledov: 78; Prenosov: 48
Celotno besedilo (1,21 MB) |
2. Informacijska podpora prijavljanju na treningOskar Prosen, 2023, diplomsko delo Opis: Naše diplomsko delo z naslovom Informacijska podpora prijavljanju na trening zajema izdelavo spletne aplikacije, ki trenerju omogoča dodajane treningov oz. dogodkov, na katere se bodo igralci moštva prijavljali že pred začetkom treninga. Trener moštva bo tako imel vpogled nad prisotnostjo. Poleg prototipa aplikacije diplomsko delo zajema tudi predstavitev pomembnosti vpeljevanja tehnologije v šport oz. v našem primeru v nogomet. V teoretičnem delu so opisani tudi izbrani programi in orodja, ki jih uporabljamo za izdelavo spletne aplikacije diplomskega dela. Z delujočo aplikacijo želimo trenerju oz. nekomu, ki pripravlja in vodi treninge, omogočiti lažje delo, saj bo že pred izvedbo treninga imel podatek, koliko igralcev se ga bo udeležilo. Pomembno pa je, da prav vsi igralci in trener redno uporabljajo aplikacijo, saj lahko le na ta način dosežemo cilje diplomskega dela. Ključne besede: spletna aplikacija, SWOT, prisotnost, HTML, tehnologija Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 417; Prenosov: 36
Celotno besedilo (1,05 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Uporaba mobilne tehnologije za nakupne odločitve uporabnikovKatarina Črepinšek, 2022, diplomsko delo Opis: Mobilna tehnologija je v zadnjih letih postala del našega vsakdana. Uporabljamo jo praktično kjerkoli in kadarkoli. Pomaga nam pri izobraževanju, delu in v zadnjem času vedno bolj tudi pri nakupnih odločitvah. Tudi zaradi pandemije se je spletna trgovina pospešeno razvijala. Veliko trgovcev s fizičnimi trgovinami je bilo v povezavi z ukrepi za zajezitev virusa primoranih za nadaljevanje obratovanja, sploh med zaprtjem države, prestaviti poslovanje na splet.
V diplomskem projektu je predstavljena mobilna tehnologija. Opisana je vloga potrošnika in njegove nakupne navade ter modeli potrošnikovega odločanja. Ker je z nakupnimi odločitvami povezana tudi uporaba komunikacijske in informacijske tehnologije pa je v nalogi predstavljeno elektronsko poslovanje.
V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotovili, da so se tradicionalnim kupcem na spletu pridružili tudi novi kupci. Primerjali smo razlike med vrstami izdelkov, ki jih kupujejo in ugotovili, da se jim zdi nakup na spletu bolj enostaven kot v fizični trgovini. Sklenili smo, da večini populacije strah pred okužbo ni poglaviten razlog za nakup na spletu, ampak prevladuje želja po prihranku časa in dostop do informacij o izdelkih in možnosti primerjave ponudbe. Ključne besede: mobilna tehnologija, spletna trgovina, epidemija covida-19, potrošniki, nakupne odločitve Objavljeno v DKUM: 12.07.2022; Ogledov: 627; Prenosov: 77
Celotno besedilo (1,50 MB) |
4. Pravni in politični okvir za regulacijo avtonomnih vozil in dronov v EU : magistrsko deloRami Salman, 2020, magistrsko delo Opis: Mobilnost sestavlja pomemben del našega življenja, zato je nujno da je varna in zanesljiva. S pojavom naprednih tehnologij, kot so samovozeči avtomobili in droni, se pojavljajo določena vprašanja, ki se nanašajo na integracijo teh izdelkov v vsakdanje življenje in vpliva nanj. Uvodoma je prikazan tehnološki razvoj naprav, povezanih na omrežje in spremembe evropskega regulatornega okvirja v zvezi s tem. Nadalje sledi nekaj praktičnih primerov uporabe dronov in avtonomnih vozil. Magistrsko delo preučuje te tehnološke izdelke in storitve v luči prava EU glede na že veljavne primarne in sekundarne akte, kjer takšnih konkretnih predpisov še ni, pa si pomagamo s pomočjo splošnih načel in ostalih nezavezujočih aktov, ki so že bili sprejeti.
Eden ključnih predpisov, ki je usmerjen na informacijsko varnost, je Splošna uredba o varstvu podatkov (t.i. GDPR), kar se izraža že v širši definiciji samega podatka v primerjavi s prejšnjo ureditvijo. Pomembna je predvsem zaradi velikega toka informacij v elektronski obliki. V zvezi s pravicami državljanov EU imamo še veliko drugih relevantnih predpisov na tem področju, kot je Direktiva v zvezi z odgovornostjo za proizvode z napako in Direktiva o elektronskem poslovanju. Kljub visokemu nivoju pravne regulacije zaščite državljanov Unije, se pojavljajo vprašanja, ali so trenutni pravni predpisi zadostni glede na prihod avtonomnih naprav. Podan je tudi pregled relevatnih aktov in predlogov v zvezi z umetno inteligenco in možnostmi za zaščito uporabnikov izdelkov, ki temeljijo na avtonomnosti.
Prihodnost tehnologije je vsekakor tako zanimiva kot nepredvidljiva, kar pomeni da je še toliko bolj pomembna dosledna ureditev pravnih razmerjij med tehnološkimi giganti, potrošniki in drugimi pristojnimi institucijami. Pomemben vidik je tudi pravna poenotenost držav članic zaradi skupnega evropskega trga. V primeru prevelikih pravnih razlik bi lahko prišlo do zlorab in zaobhajanja pravnih predpisov, kar bi samo po sebi izničilo njihov temeljni namen. Ključne besede: informacijska tehnologija, avtonomna vozila, droni, varstvo podatkov, elektronsko poslovanje, internetna nevtralnost, spletna varnost, GDPR, pravice državljanov EU Objavljeno v DKUM: 16.12.2020; Ogledov: 1240; Prenosov: 238
Celotno besedilo (2,48 MB) |
5. Sledenje lastništva avtomobilov s tehnologijo veriženja blokov : diplomsko deloMatevž Gašperin, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljena izdelava in delovanje spletne aplikacije za sledenje
lastništva avtomobilov s tehnologijo veriženja blokov. V prvem delu je opisan problem,
ki smo ga reševali, ter orodja in tehnologije, ki smo jih uporabili za reševanje le-tega. V glavnem, oziroma praktičnem delu pa je opisana izdelava naše spletne aplikacije in njeno
delovanje. Na koncu je predstavljen končni produkt našega dela in pa ugotovitve, do
katerih smo prišli med delom in testiranjem. Ključne besede: spletna aplikacija, tehnologija veriženja blokov, lastništvo avtomobilov Objavljeno v DKUM: 12.11.2019; Ogledov: 1177; Prenosov: 135
Celotno besedilo (1,23 MB) |
6. PRODAJALNE PRIHODNOSTIDavorin Vrentuša, 2019, diplomsko delo Opis: Na trgu je ogromno novosti in idej, kaj vse bo v prodajalnah v prihodnosti. Tehnologija se vse hitreje razvija in kupci postajajo vse zahtevnejši. V svojem diplomskem projektu sem opredelil marketinške poti in vsebino, povezano z njimi. Poiskal sem zanimive članke na spletu, ki so opisovali novosti v prodajalnah. Vse več trgovin je opremljenih z vse več tehnologije. Nakupi danes potekajo v fizičnih trgovinah in po spletu. Spletna prodaja in dostava na dom sta danes nekaj vsakodnevnega in bosta verjetno še kar nekaj časa eden pomembnejših načinov prodaje v prihodnje. Zaradi vse večje spletne prodaje so podjeta vse bolj osredotočena, da ponudijo kupcem nekaj več, kot jim ponujajo spletne prodajalne. Kupci morajo v klasični prodajalni dobiti doživetje, ki ga potrošniki ne občutijo, medtem ko brskajo po spletu in se odločajo za nakup. Odjemalci se zaradi pametnih telefonov odločajo za nakup veliko hitreje, zato je pomembno, da so podjetja čim bolj inovativna pri svojem načinu povezovanja s kupci. Ključne besede: marketinške poti, trgovina, spletna prodaja, prodajalne prihodnosti, tehnologija Objavljeno v DKUM: 29.10.2019; Ogledov: 1097; Prenosov: 166
Celotno besedilo (1,03 MB) |
7. Uporabnik jezikovnih virov in orodij kot objekt ali subjekt jezikovne politike? : področje prevajanja in tolmačenjaMojca Šorli, 2018, pregledni znanstveni članek Opis: V podsklopu "Jezikovna opremljenost na področju tujih jezikov" ciljnega raziskovalnega projekta Jezikovna politika Republike Slovenije in potrebe uporabnikov raziskujem navade, strategije, potrebe in stališča uporabnikov, zlasti prevajalcev in tolmačev, do jezikovnih virov in orodij za tuje jezike, tako v odnosu do obstoječe infrastrukture kot tiste, ki po njihovem mnenju ni dovolj razvita. Ključne besede: tuji jeziki, jezikovna politika, jezikovna infrastruktura, jezikovni viri, jezikovna tehnologija, prevajalci, tolmači, jezikovni uporabniki, spletna anketa Objavljeno v DKUM: 11.10.2018; Ogledov: 1461; Prenosov: 114
Celotno besedilo (1,30 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
8. |
9. MODEL SPLETNE APLIKACIJE ZA POUČEVANJE IN UČENJE UMETNOSTNE ZGODOVINEMaja Žnidarič, 2015, diplomsko delo Opis: Sodobno poučevanje in učenje zagotovo potekata s pomočjo informacijsko-komunikacijske tehnologije. Na spletu zasledimo številne spletne aplikacije, ki jih lahko uporabimo pri poučevanju in učenju mnogo predmetov. Aplikacije za umetnostno zgodovino pa nismo našli, zato je bil poglavitni cilj diplomskega dela ustvariti model spletne aplikacije za poučevanje in učenje umetnostne zgodovine ter ga preizkusiti pri pouku umetnostne zgodovine na treh različnih srednjih šolah, tako z vidika dijakov kot tudi z vidika profesorjev. Rezultati raziskave so pokazali, da je dijakom učna ura, pri kateri smo uporabili model spletne aplikacije, všeč in bi si želeli takšnega pristopa večkrat. Model spletne aplikacije pa so pozdravili tudi profesorji, saj se jim je zdel zanimiv. Takšno e-gradivo bi učeči želeli uporabljati v šoli in doma pri učenju. Model spletne aplikacije je vizualno ustrezal dijakom in profesorjem, prav tako pa tudi glede na logično povezavo strani med seboj. Dijakom je bila zelo všeč tudi ideja povezovanja umetnostne zgodovine s pomočjo spletnega programa z drugimi predmeti. Analizirani podatki potrjujejo domnevo, da si profesorji in dijaki želijo, da bi taka aplikacija v resnici tudi obstajala, zato je bil postavljen tudi cilj, da se v prihodnosti spletna aplikacija za umetnostno zgodovino tudi realizira. Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, e-izobraževanje, spletna aplikacija, e-gradivo, interaktivna tabla Objavljeno v DKUM: 02.06.2015; Ogledov: 2534; Prenosov: 143
Celotno besedilo (2,25 MB) |
10. ANALIZA IN PRIMERJAVA TEHNOLOGIJ ZA RAZVOJ PORTALNE REŠITVEDavid Kostanjevec, 2014, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili spletne portale in primerjali tehnologije za razvoj portalnih rešitev. Osredotočili smo se na primerjavo treh tehnologij, to so Web Part, Portlet in Widget, ter z njihovo analizo in primerjavo poiskali prednosti in slabosti posamezne tehnologije. Primerjali smo tudi dve vodilni portalni okolji SharePoint in Liferay, na katerih smo prikazali razvoj portalne komponente v določeni tehnologiji.
Praktično smo razvili vremensko aplikacijo za prikaz vremena določenega mesta v vseh treh tehnologijah. Opisali smo vzpostavitev portalnih okolij in razvoj v posamezni tehnologiji.
Po primerjavi smo ugotovili, da sta si tehnologiji Web Part in Portlet zelo podobni in sta del portalnega okolja. Tehnologija Widget se od njiju razlikuje po načinu razvoja in vključitvi na spletno stran. Ključne besede: portal, spletna tehnologija, portalni strežnik, portalna rešitev Objavljeno v DKUM: 16.12.2014; Ogledov: 1449; Prenosov: 166
Celotno besedilo (2,23 MB) |