| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 63
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava prodaje v fizični prodajalni s spletno prodajo
Maja Žnidarič, 2024, diplomsko delo

Opis: Dandanes se vsak dan srečujemo s takšnimi in drugačnimi nakupi. Četudi se tega ne zavedamo, se plačila in izmenjava dobrin dogaja vsak dan. Sledimo lahko trendom, beremo reklame, iščemo popuste in smo venomer vpeti v nakupovalno mrzlico. Če slišimo besedo prodajalna, večina ljudi pomisli na blagovnico ali najbližjo trgovino. Ampak pojem prodajalne se je sčasoma razširil tudi na splet. Spletni mediji so zelo koristni za potrošnike, ki v virtualnem svetu lahko takoj in brez časovnih in prostorskih ovir prebirajo vsebine. Spletni mediji zaradi enostavne uporabe, hitrosti in dosega hitro spreminjajo javni diskurz v družbi ter določajo trende in agende na področjih, ki segajo od okolja in politike do tehnologije in različnih poslovnih panog (Bhat & Jaffer, 2020, str. 1557). Kot avtorja omenjata, je splet spremenil način poslovanja in delovanja raznih panog. Enako se je zgodilo tudi na področju prodaje. Trenutno živimo v času, ko obstajata tako osebna prodaja v fizičnih trgovinah kot prodaja na spletu. Načina prodaje sta si podobna in hkrati različna. Kaur in Kaur (2018) o spletnem nakupovanju pravita naslednje: »Če natipkate eno besedo, se na zaslonu pojavi na tisoče produktov, ki jih lahko izberete. Ni se vam treba prebijati čez dolgo cesto in se prebijati skozi gnečo, da bi dobili par čudovitih čevljev. Samo kliknite na tipkovnico, naredite izbiro in blago bo dostavljeno kar na kraju samem. Spletno nakupovanje je postalo vse bolj običajna sestavina življenja v 21. stoletju.« Ne glede na platformo ponudniki želijo izdelke ali storitve prodati, odjemalci pa jih želijo kupiti. Zanimajo nas podobnosti in razlike med prodajo v fizičnih prodajalnah in spletno prodajo. Oba načina prodaje se bosta v času spreminjala, dopolnjevala in ustvarjala trende. Zanimivo bo videti, kako bo izgledalo nakupovanje čez 30 let.
Ključne besede: osebna prodaja, spletna prodaja, trendi, spletna omrežja, obnašanje odjemalcev
Objavljeno v DKUM: 02.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

2.
Spolno nasilje nad otroki in mladostniki v obdobju interneta in socialnih omrežij : magistrsko delo
Anja Zorman Puher, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava problematiko preteklega spletnega spolnega nasilja med študenti slovenskih univerz. Nasilje na internetu je kompleksen pojav, ki prizadene veliko mladih in pusti dolgotrajne posledice. V teoretičnem delu naloge so opredeljeni ključni pojmi, kot so spolno nasilje, njegove oblike in posledice za otroke in mladostnike. Posebno pozornost smo namenili spletnemu nadlegovanju, spletnemu spolnemu izsiljevanju, neželenemu pošiljanju spolnih vsebin in drugim oblikam spletnega nasilja. V empiričnem delu smo se osredotočili na analizo izkušenj študentov s spletnim spolnim nasiljem. Raziskava je temeljila na vzorcu 182 študentov različnih fakultet. Rezultati so pokazali, da je 35 % udeležencev izkusilo neko obliko spletnega spolnega nasilja. Nadaljnje ugotovitve so razkrile, da so ženske statistično značilno bolj izpostavljene spletnemu spolnemu nasilju kot moški, kar potrjuje spolno diferenciacijo tveganja. Raziskava je prav tako potrdila, da največji delež spolnega nadlegovanja ali zlorabe na spletu doživijo mladostniki med 15. in 19. letom, kar poudarja ranljivost te starostne skupine. Analiza je pokazala šibko pozitivno korelacijo med povečanjem starosti in prvo izpostavljenostjo nasilju. Glede na to, da se bo večina otrok in mladostnikov v svojem življenju srečala z neko obliko spletnega spolnega nasilja, je po našem mnenju nujno, da se ozaveščanje o nevarnostih vključi kot obvezna komponenta izobraževalnih programov.
Ključne besede: spolno nasilje, spletno spolno nadlegovanje, spletna spolna zloraba, otroci, mladostniki, socialna omrežja, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 30.08.2024; Ogledov: 92; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (1014,34 KB)

3.
Strategija spletnega marketinga spletne trgovine partylama.si
Urška Tomaž Sirk, 2023, magistrsko delo

Opis: V današnjem svetu je že velika večina podjetij prisotna na spletu. Osnova vsakega resnega podjetja je urejena spletna stran, ki končnemu porabniku že na prvi vtis da vedeti, kakšni so njegovi izdelki oz. storitve. Spletna stran mora biti dobro optimizirana, da uporabnik ob obisku točno ve, kaj se zahteva od njega. Spletna stran mora biti tudi dobro optimizirana za spletne iskalnike, da uporabniki lažje najdejo to, kar iščejo. Poleg spletne strani je za podjetja pomembno tudi, da vedo, kdo so njihovi ciljni kupci, in se v skladu s tem poskušajo povezati z njimi na najprimernejših družbenih omrežjih. Pomembnost družbenih omrežij in pomen vplivnežev bosta po napovedih strokovnjakov v prihodnjih letih samo še rastla, zato je pomembno, da podjetja stopijo v korak s trendi. Pomembno je tudi, da uporabljajo plačljivo oglaševanje na Facebooku in Googlu, saj tako v primerjavi s klasičnim oglaševanjem z manjšim vložkom povečajo svoj prihodek in bolje spremljajo analitiko porabljenega oglaševalskega denarja. Veliko vlogo igra tudi e-poštni marketing, ki je ena izmed najbolj zapostavljenih oblik oglaševanja, pa vendar je še vedno najučinkovitejše orodje in prinaša največje povračilo na investiran denar. V tem magistrskem delu je poudarek na prenovi strategije spletnega marketinga spletne trgovine.
Ključne besede: digitalni marketing, spletna stran, spletna trgovina, družbena omrežja
Objavljeno v DKUM: 16.11.2023; Ogledov: 565; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

4.
Vloga vplivnežev pri spletni prodaji ženskih oblačil
Maša Pučnik, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo opredelili definicijo marketinga, kaj je njegov namen in temeljni cilj ter kakšno povezavo ima z ženskimi oblačili. Ugotovili bomo tudi, katera družbena omrežja so najbolj primerna za vplivnostni marketing. Dotaknili se bomo tudi spletne prodaje, in sicer njenega samega začetka, našteli in opisali pa bomo tudi njene prednosti in slabosti ter predstavili nekaj pomembnejših spletnih trgovin z ženskimi oblačili. V nadaljevanju bomo opisali tudi vplivnosti marketinga v modni industriji, ki je zelo razširjen. Kot pa nakazuje že naš naslov, bomo veliko pozornost namenili vplivnežem, ki sodelujejo s spletnimi trgovinami, ki prodajajo ženska oblačila. Dejstva bomo povzeli in nekatere ugotovitve preverili s pomočjo intervjujev, na katere bodo odgovorile vplivnice Teja Jugovic, Anja Širovnik in Gaja Hribernik ter lastnici spletnih trgovin, in sicer Lena Zgonec in Fiona Čuček. Skozi intervjuje bomo dobili realno sliko vplivnostnega marketinga pri spletni prodaji ženskih oblačil. Treba se je zavedati, da je vplivnostni marketing še posebej pomemben v modni industriji, kjer modni vplivneži igrajo ključno vlogo pri oglaševanju in promociji ženskih oblačil.
Ključne besede: vplivnostni marketing, vplivneži, spletna prodaja, družbena omrežja, ženska oblačila.
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 599; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

5.
Sovražni govor na spletnih družbenih omrežjih : magistrsko delo
Jasmina Mitev, 2022, magistrsko delo

Opis: Univerzalna definicija sovražnega govora ne obstaja, zato se ta v okviru posameznih držav in organizacij, predvsem pa na eni strani na evropskih tleh, na drugi strani pa na ameriških tleh, razlikuje. Enako velja za sovražni govor na spletnih družbenih omrežjih, četudi so zanj dodatno značilne še nekatere ključne lastnosti, kot so stalnost, potujočnost, anonimnost, medjurisdikcijska narava spletnih vsebin, širok nabor spletnih družbenih omrežij, etc. Problematika se pojavi že pri samoregulacijskih politikah posameznih spletnih družbenih omrežjih, pri čemer je razvidno, da e.g. Facebook, Instagram in Twitter, kot ena izmed največjih tovrstnih omrežij, sovražni govor pojmujejo drugače. S tem imamo v mislih razlike že v samem poimenovanju tega pojma, nadalje razlike glede tega, koga oziroma katere skupine posamezna spletna družbena omrežja vštevajo med zaščitene kategorije na podlagi določenih osebnih okoliščin, nenazadnje pa v podrobnejši izpeljavi teh splošnih definicij. Ta spletna družbena omrežja torej sovražni govor najprej prepoznavajo, nato pa se nanj morebiti odzivajo in ga sankcionirajo predvsem preko svojih lastnih smernic oziroma pravil. Do te situacije pride, ker platforme družbenih medijev običajno niso vezane na teritorialnost oziroma jurisdikcijo določenega ozemlja, na katerem se zgolj uporabljajo, nimajo pa tam svojega sedeža podjetja. V kolikor pa ima določeno podjetje družbenih medijev sedež v določeni nacionalni jurisdikciji, bodo predpisi te jurisdikcije nanj neposredno vplivali, kar bo posledično (običajno) pomenilo tudi večjo odzivnost na (dodatne) zahteve te jurisdikcije po omejitvi sovražnega govora na spletnih družbenih omrežjih. A izpostaviti velja, da večino teh spletnih družbenih omrežij upravljajo ameriška (zasebna) podjetja, s sedežem v posameznih državah Združenih držav Amerike, zato se zanje (običajno) uporabi zgolj tista jurisdikcija, ki je značilna za ameriški prostor. Za slednjega je sicer res značilna poudarjena svoboda govora kot splošno pravilo že na ustavni ravni, a se ta v skladu z odločitvami sodišč ne razširi na zasebna podjetja. To poenostavljeno pomeni, da so ta podjetja upravičena do uporabe svojevrstnih (lastnih) smernic, glede katerih je njihova odgovornost izključena. Ravno nasprotno pa za evropske standarde ni dovolj, da bi bil sovražni govor na spletnih družbenih omrežjih prepuščen njihovi samostojni ureditvi, zato je zanje značilna strožja ureditev bodisi na ravni posameznih držav bodisi na mednarodni ravni. Predvsem pri prvi je potrebno biti izjemno previden, da ne bi s takšno ureditvijo organi posameznih držav pretirano posegali v eno izmed temeljnih svoboščin posameznika, tj. v svobodo izražanja. Zato je toliko pomembnejša ureditev tematike na mednarodni ravni, predvsem z ureditvijo Evropske unije, ki do tovrstne tematike pristopa previdneje, a hkrati daje minimalna skupna načela prepoznavanja, odziva in posledic sovražnega govora na spletnih družbenih omrežjih njenim državam članicam.
Ključne besede: sovražni govor, spletna družbena omrežja, Facebook, Instagram, Twitter, evropski standardi, ameriški standardi, svoboda izražanja
Objavljeno v DKUM: 23.02.2023; Ogledov: 1587; Prenosov: 205
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

6.
Novinarska etika na družbenih omrežjih : diplomsko delo
Žan Osim, 2022, diplomsko delo

Opis: Družbena omrežja so postala pomembna sestavina našega vsakdana. Čeprav je njihov pojav pozitivno vplival na hitrost širjenja informacij, je razvoj družbenih medijev povzročil boj za pozornost uporabnikov in povečal obseg etično vprašljivih novic. Zaradi upadanja popularnosti tradicionalnih medijev in vzpona družbenih omrežij je na omenjenih platformah prisotnih vse več medijskih hiš, ki pogosto ustvarjajo neetične prispevke, s katerimi lovijo klike. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, v kolikšni meri slovenski mediji na družbenem omrežju Facebook upoštevajo Kodeks novinarjev Slovenije in kakšne pristope uporabljajo za privabljanje pozornosti uporabnikov. Izvedli smo analizo in pregledali skupno 180 objav petih slovenskih medijev na izbranem družbenem omrežju, nato smo rezultate strnili, povzeli in analizirali. Ugotovili smo, da se na Facebooku s kodeksom ne sklada v povprečju 90,5 % medijskih objav ter da je najpogostejša kršitev nenavajanje virov in zamolčanje ključnih informacij za razumevanje določene teme.
Ključne besede: spletna družbena omrežja, novi mediji, novinarstvo, novinarska etika, spletne novice
Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 672; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

7.
Posodobitev in optimizacija spletne strani podjetja »Kraljevi mignon«
Blaž Šimunkovič, 2022, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo zajema posodobitev že obstoječe spletne strani za družinsko podjetje Kraljevi mignon, ki se ukvarja z izdelavo raznoraznih slaščic. Za posodobitev smo uporabili spletno platformo WordPress, ki omogoča izgradnjo spletne strani, prilagodljive vsem napravam, kar je tudi glavni namen posodobitve. Pri posodobitvi smo se osredotočili tudi na povezavo spletne strani z družbenimi omrežji, ki v današnjem času množično vplivajo na pridobivanje novih kupcev. V ta namen smo izvedli tudi optimizacijo spletnega mesta in dodali povezave na družbena omrežja. Rezultat diplomskega dela je novo izdelana spletna stran, ki je prilagodljiva vsem napravam. Spletna stran je optimizirana in povezana z družbenimi omrežji, ki jih podjetje že uporablja.
Ključne besede: Kraljevi mignon, slaščičarna, spletna stran, optimizacija, družbena omrežja
Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 483; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

8.
Razvoj in promocija znamke lust'r : magistrsko delo
Maša Belič, 2022, magistrsko delo

Opis: Cilj magistrske naloge je oblikovanje celostne podobe znamke Lust'r, njene prodajne spletne strani ter promocije na družbenih omrežjih. Teoretične osnove vsebujejo strnjen pregled osnov oblikovanja celostne podobe, prodajne spletne strani in promocije na družbenih omrežjih ter pregled trga in že obstoječih izdelkov. Predstavljen je proces oblikovanja elementov celostne podobe, to so zgodba, slogan znamke, logotip, barvna paleta, tipografija, embalaža in etiketa. S pomočjo teh elementov je oblikovana prodajna spletna stran in izdelane smernice za ustvarjanje promocijskih vsebin na družbenih omrežjih. Celoten proces oblikovanja temelji na teoretskih osnovah in značilnostih znamke. Opisan je tudi postopek struženja s svojimi omejitvami in lesne vrste, ki so za struženje primerne. V sledečih poglavjih je proces razvoja in izdelave izdelkov Lust'r natančno opisan in prikazan na primeru enega lestenca. Magistrska naloga služi kot prikaz najpomembnejših korakov, od ideje do vstopa izdelka na trg. Proces je razložen teoretično in tudi prikazan na praktičnem primeru znamke Lust'r. V zaključku so podane ideje in usmeritve za nadaljnjo delo in razvoj znamke.
Ključne besede: razvoj, znamka, celostna podoba, promocija, družbena omrežja, prodajna spletna stran
Objavljeno v DKUM: 30.06.2022; Ogledov: 555; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (4,61 MB)

9.
Videoperformans v času družbenih omrežij
Saša Šižgorič, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko nalogo Videoperformans v času družbenih omrežij sestavljata dva dela. V prvem na kratko orišem zgodovino performansa in opredelim pojme, ključne za razpravo, ki se na podlagi že obstoječih teoretičnih stališč naslanja predvsem na ontologijo, reproduciranje in dokumentiranje performansa. Podrobneje pišem o novomedijski umetnosti, ki je povzročila drugačno dojemanje realnosti in s tem tudi nov način izražanja. Skozi analizo izbranih sodobnih umetniških del predstavim spletno umetnost in umetnost družbenih omrežij, kjer se nanašam predvsem na prenašanje videoperformansa v živo. V drugem, praktičnem delu, se osredotočam na izvedbo lastnega projekta Alter 53, kjer z videoperformansom problematiziram nabor iz nepretrganega toka informacij in vpliv družbenih omrežij na podobo telesa/jaza. Skozi teoretični in praktični del poudarjam vlogo gledalca in prepletanje meje med umetnostjo in vsakdanjim življenjem.
Ključne besede: performans, videoperformans, video, novomedijska umetnost, spletna umetnost, družbena omrežja.
Objavljeno v DKUM: 04.01.2022; Ogledov: 898; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (3,04 MB)

10.
Medbesedilnost v spletnih besedilnih vrstah: Spletni časopisi in njihove objave na družbenih omrežjih : spletni časopisi in njihove objave na družbenih omrežjih
Mitja Gorza, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga opisuje, kako se tradicionalni množični mediji, v tem primeru časopisa Slovenske novice in Bild, prilagajajo svetovnemu spletu oziroma okolju družbenih omrežij. Pri združitvi spletnega članka in objav na družbenem omrežju namreč nastane besedilni preplet s posebnimi lastnostmi. V teoretičnem delu so opredeljeni komunikacijska področja, oblike komunikacije, osnovni model komunikacije in množični mediji, med katere spada tudi splet. Poleg tega so opisane besedilne vrste in besedilni tipi ter najpomembnejše značilnosti spletnih besedil. Obravnavane so spletne besedilne vrste in njihove podskupine, natančneje hibridne besedilne vrste, spletna stran in spletno mesto ter spletne novice. V empiričnem delu naloge sta predstavljena časopisa Slovenske novice in Bild s svojima spletnima platformama vključno z objavami na družbenih omrežjih Facebook, Instagram, Twitter in YouTube. Podani so tudi analiza objav s pripadajočimi spletnimi članki, primerjava objav obeh časopisov in opis vloge posameznega družbenega omrežja pri zadevnem časopisu.
Ključne besede: spletna besedila, družbena omrežja, spletni časopis, medbesedilnost, objava
Objavljeno v DKUM: 07.12.2021; Ogledov: 1170; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (5,32 MB)

Iskanje izvedeno v 0.34 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici