| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
USPOSOBLJENOST VZGOJITELJEV ZA IZVAJANJE ŠPORTNIH DEJAVNOSTI V VRTCU
Sonja Munda, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje športnih dejavnosti v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili vlogo vzgojitelja v vrtcu, preučili kompetence vzgojitelja, razvijanje kompetenc v formalnem in neformalnem izobraževanju, vzgojiteljevo vlogo pri razvijanju gibalnih kompetenc otroka in priporočeno usposobljenost vzgojitelja na področju športa. Empirični del zajema ugotovitve raziskave, opravljene z anketnim vprašalnikom na vzorcu 20 vzgojiteljic Vrtca Ptuj. Namen raziskave je bil ugotoviti, kolikšen pomen vzgojitelji pripisujejo posameznim kompetencam, pridobivanju novega znanja in usposobljenosti za načrtovanje ter izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti. Ugotovili smo: vzgojiteljice občasno posegajo po strokovni literaturi in spletnih virih; poznajo telesni in gibalni razvoj predšolskega otroka; poznavanje biomehanskih, fizioloških, psiholoških in anatomsko-funkcionalnih vidikov športa vzgojiteljic ni zadovoljivo; so za vodenje skupine pri gibalnih/športnih dejavnostih najbolj usposobljene vzgojiteljice s 6 do 10 let delovne dobe; so usposobljenost za jasno definiranje ciljev, izdelava analize stanja, učinkovitega načrtovanja in vrednotenja lastnega pedagoškega dela vzgojitelja so bistveni za izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti.
Ključne besede: vloga vzgojitelja, specifične kompetence vzgojitelja, gibalne kompetence otrok.
Objavljeno: 21.10.2010; Ogledov: 2989; Prenosov: 620
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

2.
ANALIZA KOMPETENC VZGOJITELJEV PRI NAČRTOVANJU GIBALNIH DEJAVNOSTI V VRTCIH
Špela Kračun, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Analiza kompetenc vzgojiteljev pri načrtovanju gibalnih dejavnosti v vrtcih je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični uvod predstavlja razvoj otroka v predšolskem obdobju, kompetence vzgojitelja, vzgojiteljevo vlogo pri razvijanju gibalnih kompetenc in usposobljenost vzgojiteljev za načrtovanje gibalnih dejavnosti v vrtcu. Empirični del zajema ugotovitve raziskave, opravljene z anketnim vprašalnikom na vzorcu 16 vzgojiteljic vrtca Slovenske Konjice. Namen raziskave je bil ugotoviti, kolikšen pomen vzgojitelji pripisujejo posameznim kompetencam in usposobljenosti za načrtovanje ter izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti. Ugotovili smo, da so glede na izobrazbo za poznavanje telesnega in gibalnega razvoja otrok najbolj usposobljeni vzgojitelji z dokončano srednjo in višjo šolo, šele nato sledijo vzgojitelji z dokončano visokošolsko izobrazbo ali univerzo; da so vzgojitelji z daljšo delovno dobo bolj usposobljeni za pedagoško vodenje skupine pri izvajanju gibalnih/športnih vsebin, kot vzgojitelji s krajšo delovno dobo, da so vzgojitelji z nižjim nazivom ravno tako usposobljeni za izdelavo analize stanja in učinkovitega načrtovanja gibalnih/športnih vsebin; da so vzgojitelji s krajšo delovno dobo ravno tako usposobljeni za jasno definiranje ciljev in dosežkov glede na področje Gibanje v kurikulumu za vrtce; da vzgojitelji s srednješolsko izobrazbo bolje poznajo didaktične korake pri poučevanju posameznih gibalnih/športnih vsebin, ki so v kurikulumu za vrtce; da so vzgojitelji, ne glede na stopnjo izobrazbe, vsi usposobljeni za prikaz (demonstracijo) posameznih gibalnih/športnih prvin, ki niso jasno določene v kurikulumu za vrtce.
Ključne besede: specifične kompetence vzgojitelja, splošne kompetence vzgojitelja, ključne kompetence vzgojitelja, gibalne kompetence otrok, načrtovanje gibalnih dejavnosti
Objavljeno: 24.12.2010; Ogledov: 2992; Prenosov: 791
.pdf Celotno besedilo (793,70 KB)

3.
KOMPETENCE VZGOJITELJEV V VRTCIH ZA PODROČJE GIBANJA
Tajda Borošak, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Kompetence vzgojiteljev v vrtcih za področje gibanja smo želeli pojasniti in opredeliti splošne in specifične kompetence vzgojiteljev, ki zajemajo gibalno področje. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibalni razvoj otrok, potek ustvarjanja gibalnih kompetenc otrok v predšolskem obdobju, gibalno izkušenjsko bogato okolje, preučili kompetence vzgojitelja v vrtcu ter se osredotočili na kompetence vzgojitelja v vrtcu na področju gibanja/športa. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 20 vzgojiteljic iz vrtcev Pernica, Jakobski Dol, Sladki Vrh in vrtca Jožice Flander Maribor. Namen celotne raziskave je bil ugotoviti, kakšno pomembnost vzgojitelji predšolskih otrok pripisujejo posamezni kompetenci, kako vplivajo strokovna izobraževanja na razvoj vzgojiteljevih sposobnosti za področje gibanja, kakšna je vloga vzgojitelja pri razvijanju gibalnih kompetenc otroka in kolikšno usposobljenost čutijo vzgojitelji za splošne in specifične kompetence. Na podlagi odgovorov anketnih vprašalnikov ugotavljamo, da so v anketi večinoma sodelovali vzgojitelji s končano srednjo šolo. V anketi je sodelovalo največ vzgojiteljev, ki imajo 20 ali več let delovne dobe. Ugotovili smo, da se vzgojitelji večinoma vključujejo v projekte, povezane z gibalnim/športnim področjem. Tistih vzgojiteljev, ki se ne vključujejo v projekte, povezane z gibalnim/športnim področjem, je največ z od 6 do 10-letno delovno dobo. Ugotovili smo, da vzgojitelji poznajo gibalni in telesni razvoj otrok, najbolj so z njim seznanjeni vzgojitelji z višjo izobrazbo. Ugotavljamo, da vzgojitelji z nižjo stopnjo izobrazbe pripisujejo predmetno specifičnim kompetencam na gibalnem/športnem področju večji pomen kot vzgojitelji z višjo stopnjo izobrazbe.
Ključne besede: kompetence vzgojitelja, ključne kompetence vzgojitelja, specifične kompetence vzgojitelja, splošne kompetence vzgojitelja, gibalne kompetence otrok.
Objavljeno: 09.05.2011; Ogledov: 4510; Prenosov: 808
.pdf Celotno besedilo (520,53 KB)

4.
POMEMBNOST SPECIFIČNIH KOMPETENC NA PODROČJU GIBANJA PRI DELU VZGOJITELJEV V VRTCU
Urška Erdelji, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Pomembnost specifičnih kompetenc na področju gibanja pri delu vzgojiteljev v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili vlogo vzgojitelja v vrtcu in njegove kompetence, pomen športnih dejavnosti za gibalni razvoj otroka in vlogo vzgojitelja pri razvijanju gibalnih kompetenc otroka. Empirični del zajema ugotovitve raziskave, opravljene z anketnim vprašalnikom na vzorcu 57 vzgojiteljev iz vrtcev Beltinci, Črenšovci, Murska Sobota, Tišina in Turnišče. Namen celotne raziskave je bil ugotoviti, kolikšno pomembnost vzgojitelji pripisujejo stalnemu strokovnemu spopolnjevanju, kolikšen pomen dajejo predmetno specifičnim kompetencam na področju gibanja in usposobljenosti za medpodročno povezovanje, spodbujanje ustvarjalnosti in za delo s sodobnimi učnimi tehnologijami. Ugotovili smo, da vzgojitelji z daljšo delovno dobo pripisujejo strokovnemu spopolnjevanju več pomembnosti kot s krajšo delovno dobo. Najnižjo usposobljenost za spodbujanje ustvarjalnosti v športu izkazujejo vzgojitelji od 6 do vključno 10 let delovne dobe. Ugotovili smo, da vzgojitelji z višjo stopnjo izobrazbe pripisujejo predmetno specifičnim kompetencam na gibalnem področju večji pomen kot vzgojitelji z nižjo stopnjo izobrazbe in da so vzgojitelji z nižjim nazivom manj usposobljeni za medpodročno povezovanje kot vzgojitelji z višjim nazivom.
Ključne besede: gibanje, vloga vzgojitelja v vrtcu, kompetence vzgojitelja, specifične kompetence, splošne kompetence vzgojitelja, ključne kompetence vzgojitelja
Objavljeno: 04.10.2011; Ogledov: 1959; Prenosov: 229
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

5.
PRIDOBLJENE IN ŽELENE KOMPETENCE VZGOJITELJEV V VRTCU NA PODROČJU GIBANJA
Mojca Ropoša, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Pridobljene in želene kompetence vzgojiteljev v vrtcu na področju gibanja je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili potek ustvarjanja gibalnih kompetenc otrok v predšolskem obdobju, gibalno izkušenjsko bogato okolje, preučili kompetence vzgojitelja v vrtcu ter se osredotočili na kompetence vzgojitelja v vrtcu na področju gibanja. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 229 vzgojiteljev, zaposlenih v vrtcu na delovnem mestu vzgojitelja. Namen celotne raziskave je bil ugotoviti, koliko pridobljenih kompetenc v vrtcu na področju gibanja imajo vzgojitelji glede na izobrazbo in delovno dobo ter kakšno pomembnost vzgojitelji pripisujejo kompetencam v vrtcu na področju gibanja glede na delovno dobo in izobrazbo. Ugotovili smo, da imajo vzgojitelji z nižjo stopnjo izobrazbe več pridobljenih kompetenc, enako velja za vzgojitelje z daljšo delovno dobo. Ugotovili smo, da vzgojitelji z višjo stopnjo izobrazbe in vzgojitelji s krajšo delovno dobo pripisujejo večji pomen kompetencam na področju gibanja v vrtcu.
Ključne besede: gibalne kompetence, kompetence vzgojitelja, ključne kompetence vzgojitelja, specifične kompetence vzgojitelja, splošne kompetence vzgojitelja.
Objavljeno: 13.12.2011; Ogledov: 3139; Prenosov: 423
.pdf Celotno besedilo (1017,50 KB)

6.
KOMPETENCE VZGOJITELJEV IN VZGOJITELJIC PREDŠOLSKIH OTROK
Nina Skudnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Kompetence vzgojiteljev in vzgojiteljic predšolskih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem je predstavljen položaj, pomen in vloga vzgojitelja ter položaj predšolske vzgoje, vključno z načeli in cilji ter izobrazbeno strukturo vzgojiteljev na zakonski osnovi. Nato je predstavljena povezava med družbo znanja in kompetencami, ki zajema tudi nove vloge vzgojitelja ter izhodišča za oblikovanje kompetenc. Sledijo različne teorije in opredelitve kompetenc ter predstavitev kompetenc po ravneh. Te zajemajo ključne, splošne in specifične kompetence. Nadalje je predstavljen in razdelan profesionalni razvoj vzgojitelja, ki vključuje izobraževanje, značilnosti in modele ter načela profesionalnega razvoja. Drugi del je empirični. Z anketnimi vprašalniki smo želeli ugotoviti, kako so razvite kompetence vzgojiteljev ter proučiti različne dejavnike, ki k razvoju le-teh prispevajo in vplivajo nanje. Pri tem smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja, proučevanje na nivoju opisovanja stanja. Ugotovili smo, da vzgojitelji svoje kompetence ocenjujejo relativno dobro. Znotraj nekaterih področij se sicer še pojavljajo šibkosti, a se je izkazalo, da se vzgojitelji tega zavedajo. Za najbolj razvito se je pokazalo področje komunikacije in odnosov, najslabše pa so vzgojitelji ocenili področje sodelovanje z delovnim in družbenim okoljem. Na področju izobraževanja se je pokazalo, da v največji meri k razvoju kompetenc prispeva praksa in izkušnje. Vzgojitelji v splošnem menijo, da se dovolj vključujejo v različne oblike razvijanja lastnih kompetenc. Pri preverjanju povezave med delovno dobo in razvitostjo posameznih področij kompetenc se je pokazalo, da na vseh področjih, razen na področju organizacije in vodenja, obstaja povezava – pri vzgojiteljih z višjo delovno dobo je tudi razvitost kompetenc večja.
Ključne besede: pomen in vloga vzgojitelja, družba znanja, kompetence, ključne kompetence, splošne kompetence, specifične kompetence, profesionalni razvoj (vzgojitelja).
Objavljeno: 18.12.2012; Ogledov: 6577; Prenosov: 1499
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

7.
KOMPETENTNOST VZGOJITELJA V VRTCU NA GIBALNEM/ŠPORTNEM PODROČJU
Petra Mihev, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Kompetentnost vzgojitelja v vrtcu na gibalnem/športnem področju je sestavljeno iz dveh delov – teoretičnega in empiričnega. V prvem, teoretičnem delu, smo predstavili gibanje, ki ga kot področje opredeljuje Kurikulum za vrtce. Izpostavili smo povezanost gibanja z ostalimi področji, z jezikom, umetnostjo, matematiko, družbo in naravo. Redni vzgojno-izobraževalni proces na področju gibanja je v vrtcih pogosto popestren z dodatnimi športnimi dejavnostmi. Nekatere od teh aktivnosti zahtevajo posebne pogoje. Ne glede na dodatne športne dejavnosti pa je redni proces na področju gibanja pogojen z materialnimi pogoji, ki jih opredeljuje zakon. V teoretičnem delu smo jih opisali. Osrednji del teoretičnega dela se nanaša na kompetentnost vzgojiteljev tako pri izvajanju rednih vsebin na gibalnem/športnem področju kot tudi pri posebnih vsebinskih programih, ki zahtevajo posebna znanja, veščine in spretnosti izvajalcev. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik. Izpolnilo ga je 42 vzgojiteljev koroških vrtcev. Namen raziskave je bil poiskati odgovore na raziskovalna vprašanja, povezana s kompetencami vzgojiteljev v vrtcu na gibalnem/športnem področju. Ugotovili smo, da se vzgojitelji zavedajo pomena športa in gibanja; pripisujejo jima visoko pomembnost. Glede na to, da so v ospredju kompetence, ki jih je mogoče pridobiti le s konkretno izkušnjo, nas je zanimala soodvisnost kompetenc z delovno dobo. Pričakovali smo, da bo stopnja usposobljenosti soodvisna od delovne dobe vzgojiteljev. Prav tako nas je zanimala razlika, ki se pojavlja med dejanskimi in želenimi kompetencami. Pričakovali smo, da te razlike ne bodo očitne in to so potrdili tudi rezultati raziskave. Zadnji del raziskave se je nanašal na soodvisnost med stopnjo kompetentnosti in koriščenjem možnosti vseživljenjskega učenja vzgojiteljev. Soodvisnost se je pokazala le v primeru uporabe interneta kot načina pridobivanja strokovnih vsebin s področja gibanja.
Ključne besede: predšolska vzgoja, gibalno/športno področje, kompetence vzgojitelja, splošne kompetence vzgojitelja, specifične kompetence vzgojitelja
Objavljeno: 15.04.2014; Ogledov: 1232; Prenosov: 293
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

8.
Želene kompetence študentov predšolske vzgoje na področju športnih dejavnosti v vrtcu
Nina Zelenik, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Želene kompetence študentov predšolske vzgoje na področju športnih dejavnosti v vrtcu smo želeli pojasniti in preučiti želene kompetence študentov na področju gibalnih/športnih dejavnosti v vrtcu ter ugotoviti, kakšno pomembnost študentje predšolske vzgoje pripisujejo kompetencam na področju gibanja, kako strokovna izobraževanja vplivajo na razvoj kompetenc za področje gibanja, vlogo vzgojitelja pri razvijanju gibalnih kompetenc otroka, kolikšno usposobljenost čutijo študentje predšolske vzgoje na področju gibalno-športnih dejavnosti v vrtcu in pogostost rekreativnega ukvarjanja študentov predšolske vzgoje s športom. V empiričnem delu naloge smo uporabili kavzalno neeksperimentalno metodo. Raziskavo smo izvedli na neslučajnostnem vzorcu iz konkretne populacije, ki ga predstavlja 111 študentov 3. letnika študijskega programa Predšolska vzgoja Univerze v Mariboru in Univerze v Kopru. Podatke smo pridobili s kvantitativno tehniko, in sicer z anketo. Na podlagi rezultatov kvantitativne obdelave smo ugotovili, da želijo biti študentje zelo usposobljeni za izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti v vrtcu; da študentje predšolske vzgoje pripisujejo pomembno vlogo kompetencam na področju gibanja; da se čutijo dovolj usposobljene za izvajanje dejavnosti na področju gibanja; da študentje s podeželja pripisujejo večji pomen kompetencam na področju gibanja kot študentje z mesta; da se večina študentov vsaj enkrat tedensko ukvarja s športom; da študentje usposobljenost za izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti v vrtcu ocenjujejo kot pomembno in zelo pomembno.
Ključne besede: gibalni razvoj, gibalna/športna dejavnost v vrtcu, predmetno-specifične kompetence vzgojitelja na področju gibanja.
Objavljeno: 23.02.2016; Ogledov: 1626; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (721,62 KB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici