1.
MEDVRSTNIŠKO NASILJE V PREDŠOLSKEM OBDOBJUKsenija Poklič, 2010, diplomsko delo
Opis: Diplomsko delo Medvrstniško nasilje v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Znotraj tega smo navedli in opisali, kaj je pojav medvrstniškega nasilja, kaj vpliva nanj, na kaj moramo biti pozorni. Pomemben poudarek smo dali tudi na vrtec, kot vzgojno-izobraževalno ustanovo in vzgojiteljico, kot pomemben dejavnik v otrokovem življenju v predšolskem obdobju. To smo v empiričnem delu tudi raziskali. Nasilje med vrstniki ni nov, je pa na žalost vedno pogostejši pojav. Agresiven otrok predstavlja za družbo posebno skrb, ki pa se je premalo zavedamo.
Za obravnavo določenih oblik nasilja med šolajočo se mladino je najbolj specifičen in pogosto uporabljen izraz "bullying", ki ga različno prevajamo.
Pri nas se uporabljata dva prevoda besede "bullying", in sicer ustrahovanje ali trpinčenje.
V vseh postopkih in odločitvah naj bi bila korist otroka nadrejena vsem drugim interesom. Nasilje nad otroki terja celovite rešitve in prizadevanja, ki bi morala vključiti šolstvo, zdravstvo, policijo, pravosodje, socialne službe, pa tudi nevladne organizacije. Odločitve o možnih rešitvah pogosto presegajo meje in domet različnih strok, ki se s to problematiko ukvarjajo.
Ključne besede: Nasilje med otroki, nasilje v družini, nasilje v vrtcu, posledice nasilja, soočanje in pomoč žrtvam nasilja, vpliv okolja, mediji, možne rešitve.
Objavljeno v DKUM: 25.03.2010; Ogledov: 5149; Prenosov: 935
Celotno besedilo (738,81 KB)