| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 23
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
ŠKODLJIVI VPLIVI SONCA
Janja Pučnik, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Diplomsko delo z naslovom Škodljivi vplivi sonca opozarja na škodljivost in posledice prekomernega izpostavljanja sončnim žarkom. V teoretičnem delu so zbrani podatki o škodljivem delovanju sončnih žarkov, posledicah sončenja ter preventivni ukrepi za preprečevanje sončnih opeklin, drugih poškodb in predstavitev projekta »Zaščita pred škodljivimi posledicami sončnih žarkov – ozaveščanje predšolske populacije«. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki smo jih dobili s pomočjo anketnega vprašalnika 52 staršev otrok vrtca Slovenske Konjice, v letu 2008. Namen raziskave je bil ugotoviti, v kolikšni meri so starši ozaveščeni o škodljivosti sonca in kakšna zaščitna sredstva uporabljajo za svoje otroke. Ugotovili smo, da so starši zelo dobro seznanjeni o škodljivih vplivih sonca, najpogosteje pa kot zaščitno sredstvo pred soncem za svoje otroke uporabljajo zaščitne kreme, losione in pokrivala. To znanje prenašajo tudi na svoje otroke in jih navajajo na samostojnost pri uporabi zaščitnih sredstev. Kljub seznanjenosti o nevarnosti sončnih žarkov, se nekateri še vedno ne umaknejo s sonca, kadar je to najpomembnejše in sicer med 11. in 16. uro.
Ključne besede: Ključne besede: otrok, starši, sonce, sončenje, zaščita pred soncem.
Objavljeno: 20.03.2009; Ogledov: 3534; Prenosov: 518
.pdf Celotno besedilo (470,08 KB)

2.
UVAJANJE TEMELJNIH KONCEPTOV O ENERGIJI NA RAZREDNI STOPNJI
Mateja Rubin, 2009, diplomsko delo

Opis: Za potek procesov v naravi je potrebna energijo, ki se pretvarja iz ene oblike v drugo. Če sledimo pretvarjanju energije, ugotovimo, da je Sonce osnovni energijski vir. V diplomski nalogi so predstavljeni posamezni energijski viri, v okviru katerih so izdelani shematski diagrami, ki ponazarjajo pretvarjanje sončne energije v druge oblike energij. Namen diagramov je predstaviti Sonce kot osnovni vir energije. Narejena je tudi količinska primerjava nakopičenosti energije v različnih energijskih virih, kjer so v obliki grafov in preglednic prikazane medsebojne primerjave izkoriščanja energijskih virov. Empirični del naloge zajema raziskavo med šestošolci in študenti razrednega pouka ter tehniške smeri. Ta temelji na posameznih poudarkih, ki zajemajo razumevanje pretvarjanja sončne energije v druge oblike ter količinske predstave o pridobljeni energiji iz posameznih virov. Na konkretnem primeru kroženja vode v naravi se je izkazalo, da se večina anketiranih, predvsem šestošolcev, ne zaveda, da energija vode, ki jo izkoriščamo v hidroelektrarnah, prihaja od Sonca. Rezultati kažejo tudi slabo poznavanje tehnoloških in naravnih načinov pretvarjanja sončne energije v druge oblike. Kar polovica šestošolcev namreč ne pozna naravnega pretvarjanja sončne energije v druge oblike, pri študentih tehnične smeri pa se je izkazalo sicer nekoliko boljše poznavanje tehnoloških načinov pretvarjanja sončne energije v druge oblike. Tako študentje kot učenci šestega razreda se tudi premalo zavedajo, da večino energijskih virov ne bi mogli izkoriščati, če bi Sonce prenehalo svetiti. Prav tako tudi nekoliko podcenjujejo količino električne energije, ki jo lahko pridobimo iz različnih energijskih virov. Še posebej se odražajo slabe količinske predstave o sončni energiji, ki jo prestreže Zemlja.
Ključne besede: Sonce, energija, energijski viri, osnovna šola
Objavljeno: 29.05.2009; Ogledov: 2410; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (12,93 MB)

3.
ZAŠČITA PRED SONCEM
Katja Mori, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Zaščita pred soncem smo se osredotočili na škodljivost in posledice prekomernega izpostavljanja soncu. V teoretičnem delu smo podrobneje opisali škodljive vplive sonca in njegovo delovanje, posledice sončenja, zaščito in zaščitna sredstva pred soncem ter njihovo uporabo. Teoretični del vsebuje tudi projekt »Zaščita pred sončnimi žarki«, katerega namen je bil ugotoviti osveščenost staršev otrok o škodljivosti sonca. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki smo jih dobili s pomočjo anketnega vprašalnika, na katerega je odgovarjalo 24 staršev otrok vrtca Dravograd. Želeli smo ugotoviti osveščenost staršev o škodljivih vplivih sončnih žarkov za leto 2006 in 2009, kje najdejo informacije o tej nevarnosti in na kakšen način zaščitijo svojega otroka. Namen je bil tudi ugotoviti ali dajejo starši otroku dober zgled, s tem da zaščitijo tudi sebe. Ugotovili smo, da se kljub seznanjenosti o nevarnosti sonca nekateri starši še vedno ne zavedajo, da se lahko izognejo sončnim opeklinam, če dajejo sami dober zgled svojemu otroku. Zavedajo pa se, da so sončni žarki najmočnejši in najnevarnejši med 11. in 16. uro in da je treba tudi pozimi otroke zaščititi. Največ informacij o nevarnosti sonca so starši pridobili preko medijev, veliko pa je pripomogel k osveščenosti tudi vrtec in s tem projekt »Zaščita pred sončnimi žarki«.
Ključne besede: sonce, otrok, zaščita pred soncem, sončenje, posledice sončenja, starši
Objavljeno: 12.07.2010; Ogledov: 1744; Prenosov: 234
.pdf Celotno besedilo (797,76 KB)

4.
VARNO S SONCEM
Anja Simonič, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem delu so opisani sonce, ozon, ozonska luknja, sončna svetloba — njene dobre in slabe strani — ter uporaba zaščitnih sredstev. Predstavljen je tudi projekt »Varno s soncem«, v katerem sodeluje vrtec Mačkovci. V empiričnem delu so zajete ugotovitve, ki so zbrane s pomočjo anketnih vprašalnikov za starše predšolskih otrok. Iz raziskave smo želeli ugotoviti, ali starši v zadostni meri in na primeren način zaščitijo svoje otroke pred prekomernim izpostavljanjem soncu v poletnih dneh, in v kolikšni meri je to odvisno od izobrazbe staršev. Raziskava je bila izvedena v vrtcih OŠ Puconci, v enotah Mačkovci in Bodonci. Poleg tega smo želeli tudi ugotoviti, katerih ukrepov se starši poslužujejo pri zaščiti otrok pred UV-žarki. Ugotovili smo, da otroke starši premalo zaščitijo pred nevarnimi UV-žarki, da izobrazba ne vpliva na seznanjenost o nevarnosti UV-žarkov in da večino informacij o soncu dobijo starši preko medijev. Prav tako smo spoznali, da se starši premalo zavedajo, kako nevarno je sonce, in da lahko prekomerno izpostavljanje soncu privede do trajnih posledic, celo do kožnega raka.
Ključne besede: sonce, koža, otrok, zaščita pred soncem
Objavljeno: 12.07.2010; Ogledov: 3084; Prenosov: 503
.pdf Celotno besedilo (748,64 KB)

5.
POSTAVITEV SONČNE ELEKTRARNE V PODJETJU RADENSKA D.D.
Sebastjan Gornjec, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Energija je beseda, ki se zadnje čase pogosto pojavlja skorajda vsepovsod po svetu. Poraba električne energije še vedno veča in problem v svetu je pridobitev te energije. Danes še po večini v svetu uporabljamo fosilna goriva, katera izločajo v ozračje CO2, in jih je vedno manj. Problem se pojavi, kje poiskati druge vire, se pravi obnovljive, alternativne vire energije. Države vedno bolj iščejo rešitve pri virih, kot so: sonce, veter, voda, biomasa in podobni. Najbolj perspektivni vir je sonce, se pravi izkoriščanje sončne energije. Izkoriščanje sončne energije in proizvodnjo le-te imenujemo fotovoltaika ali z drugimi besedami sončna elektrarna. V diplomski nalogi je zajeto: v prvi vrsti problem energetike v svetu, Evropi in Sloveniji, natančen opis fotovoltaike in njeno delovanje ter pomen fotovoltaike v prihodnosti. Razloženi so vsi pojmi, ki spadajo k fotovoltaiki. Razloženo je, da tovrstno investicijo, se pravi postavitev fotovoltaike, moramo smatrati kot projekt in da je ta odločitev v to investicijo strateškega pomena. Prikaz takšne investicije kot konkretne je prikazana za podjetje Radenska, d. d.,Opisan je postopek priključitve elektrarne na distribucijsko omrežje, možnosti financiranja in celotna ekonomika investicije. Zelo dobro je v nalogi razvidno, da fotovoltaika resnično kaže alternativni vir energije v prihodnosti. Saj kot vemo, sonce kot vir je brezplačen, zato ga je potrebno izkoristiti. Zaradi tega se vedno bolj izboljšuje razvoj sončnih celic in s tem pocenitev tovrstne investicije, večanje izkoristka in s tem večanje prihodkov. Vedno več držav vse bolj spodbuja investitorje k tovrstni investiciji.
Ključne besede: energija, sonce, sončna energija, sončne celice, projekt, strategije, ekonomika, obnovljivi viri
Objavljeno: 20.12.2010; Ogledov: 1917; Prenosov: 284 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (3,46 MB)

6.
ZAŠČITA SONČNIH ELEKTRARN PRED POSLEDICAMI UDARA STRELE
Aljaž Mešiček, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Sončni generator predstavlja glavni del investicije v sončno elektrarno. Zaradi velike cene in tudi izpostavljenosti sončnega generatorja (strehe …) ga moramo dobro zaščititi pred neposrednimi udari strele. Pri dimenzioniranju strelovodnega sistema moramo biti pozorni tudi na vpliv zaščitnega sistema na sončni generator (senčenje …). Diplomsko delo opisuje zaščito sončnega generatorja pred udarom strele, probleme pri določanju in dimenzioniranju strelovodnega sistema. Opira se na veljavne standarde za zaščito fotonapetostnih elektrarn. Zaradi priključevanja fotonapetostnih elektrarn na omrežje, je opisana zaščitna naprava za preprečevanje otočnega obratovanja.
Ključne besede: energija, sonce, sončne elektrarne, nevihta, atmosferske prenapetosti, zaščita, strelovodi
Objavljeno: 12.01.2011; Ogledov: 2273; Prenosov: 391
.pdf Celotno besedilo (5,17 MB)

7.
SEGREVANJE S SONČNO ENERGIJO - SOLARNI GRELEC
Tjaša Hribar, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so predstavljene različne oblike energij, njihov izvor in uporaba v vsakdanjem življenju. Prikazana je delitev na obnovljive in neobnovljive vire energije, njihov nastanek, pridobivanje, pomen v energetiki, izkoriščanje in zgodovina uporabe. V Sloveniji poraba posameznih virov energije narašča, medtem ko poraba nekaterih virov energije upada. Za lažje razumevanje so prikazani grafi porabe posameznih virov v Republiki Sloveniji v letu 2010 in njihov vpliv na okolje. V ospredju diplomske naloge je obnovljivi vir energije – sončna energija. Predstavljen je njen nastanek, zgradba sonca, sončno sevanje ter prehod sevanja skozi ozračje. To energijo uvrščamo med obnovljive vire energije (čeprav v svojem bistvu to ni), kar pomeni, da bomo lahko energijo Sonca, ki prispe na Zemljo, izkoriščali še mnogo let. Prav tako pa je njeno izkoriščanje trenutno še brezplačno in ne onesnažuje okolja v tako veliki meri kot drugi viri energije. Načinov izkoriščanja sončne energije je več, v diplomski nalogi je predstavljena ena možnost, to je izdelava solarnega grelca, ki aktivno izkorišča sončno energijo, ki prispe na Zemljo. V dokaz je bil izveden preizkus, s katerim dokazujemo delovanje solarnega grelca. Takšen izdelek je enostaven do te mere, da ga lahko izdelamo z učenci tudi v osnovni šoli.
Ključne besede: energija, obnovljivi viri energije, Sonce, sončno sevanje, izkoriščanje sončnega sevanje, izdelava, solarni grelec.
Objavljeno: 13.04.2011; Ogledov: 4141; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (3,29 MB)

8.
PREVERJANJE MODULOV NA MIKRO SONČNI ELEKTRARNI UM FERI
Dušan Kaiser, 2011, diplomsko delo

Opis: Pri izdelavi diplomskega dela smo se ukvarjali s preverjanjem sončnih modulov na mikro sončni elektrarni (MSE) UM FERI. V delu so predstavljeni osnovni pojmi, ki so potrebni za razumevanje sončnih elektrarn. To so sonce, fotonapetostni pojav, sončne celice in sončni moduli. Za preverjanje sončnih modulov je uporabljen merilni instrument I-V 400. Merilni instrument omogoča preverjanje sončnih modulov pri trenutnih pogojih in pri pogojih, ki jih določa standard za merjenje sončnih modulov (IEC 61829). Proizvajalci sončnih modulov podajajo tolerančno odstopanje moči v odstotkih, s čimer podajajo kakovost sončnih modulov. Tako nas v diplomskem delu zanima kakovost sončnih modulov pri večletnem obratovanju, ki smo jo preverili na MSE UM FERI. Rezultate meritev smo podali tabelarično in grafično, iz katerih je razvidno dobro delovanje preverjenih sončnih modulov.
Ključne besede: sonce, električna energija, sončne celice, fotonapetostni sistem sončni moduli in sončno sevanje
Objavljeno: 30.03.2011; Ogledov: 2294; Prenosov: 193
.pdf Celotno besedilo (4,87 MB)

9.
DIDAKTIČNI MODEL ZA PRIKAZ KROŽENJA VODE V NARAVI
Maja Lončar, 2011, diplomsko delo

Opis: Za vsa živa bitja je voda življenjskega pomena. V naravi voda nenehno kroži. Začetek in konec kroženja vode je praviloma v morju. V obliki vodne pare pride voda v zrak z izhlapevanjem iz raznih vodnih površin in vlažnih tal, oddajajo pa jo tudi živa bitja. V višjih zračnih plasteh se vodna para ohlaja in združuje v oblake. Tam se para spremeni v kapljice ali ledene kristale, nato pa se v obliki dežja ali snega vrne nazaj na Zemljo. Veliko vlogo pri kroženju vode ima sončna energija, saj se kar četrtina sončne energije porabi za kroženje vode. Ker je v šoli pri pouku zaželeno, da se čim več stvari demonstrira, saj lahko tako najbolj nazorno prikažemo procese in predmete, je nastalo to diplomsko delo. V njem je prikazan didaktični model za prikaz kroženja vode na Zemlji ter njegova umestitev v pouk, zasnovan na učnih načrtih za naravoslovje v 6. in 7. razredu ter biologije v 8. razredu osnovne šole. Prav tako so v diplomskem delu prikazane priprave in učni listi za učno uro na temo kroženje vode za vse tri razrede.
Ključne besede: voda, kroženje vode, didaktični model, padavine, izhlapevanje, kondenzacija, morje, reke, Sonce
Objavljeno: 12.12.2011; Ogledov: 3623; Prenosov: 311
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

10.
IZKORIŠČANJE SONČNE ENERGIJE
Marinka Marks, 2012, diplomsko delo

Opis: Razvoj energije je brezmejen trud zagotoviti dostopno energijo skozi znanje, spretnost ter konstrukcijo, s pridobivanjem energije iz primarnih virov in spreminjanjem v ustrezno sekundarno energijo, kot sta elektrika in čistejša goriva. Oboje – kvantiteta (pridobivanje več koristne energije) ter kvaliteta (bolj učinkovite preobrazbe v koristno energijo) sta v prihodnjem razvoju zelo pomembni. Pri razvoju energetike je pričakovati velike spremembe zaradi naraščajoče svetovne populacije, zahtevah po višjem standardu in zahtevah po manjšem onesnaževanju ter zmanjševanju uporabe fosilnih goriv. Ker so potrebe prebivalcev vsak dan večje, je na Zemlji problem na okoljskem, socialnem in ekonomskem področju, vse dokler se bodo kot primarni vir za zadovoljevanje potreb po energiji uporabljali neobnovljivi viri. Zato so vedenja in spoznanja o obnovljivih virih iz leta v leto večja. Ravno zato želim v svoji diplomski nalogi predstavit uporabo sončne energije v industriji, doma in v vzgojno izobraževalnem procesu. Predstavljena je zgradba Sonca, njegovo sevanje ter uporaba sončne energije, ki jo delimo na aktivne in pasivne sisteme ter prednosti in slabosti uporabe različnih solarnih sistemov.
Ključne besede: energija, obnovljivi viri energije, Sonce, sončno sevanje, izkoriščanje sončne energije, sončna peč
Objavljeno: 11.07.2012; Ogledov: 2858; Prenosov: 369
.pdf Celotno besedilo (3,08 MB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici