| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Položaj učitelja v sodobni narcistični družbi
Matjaž Zupančič, 2009, diplomsko delo

Opis: Položaj učitelja v družbi se nenehno spreminja. Šole in vzgojne organizacije zahtevata od njega znanja, ki se v preteklosti niso smatrala za pomembna. Težišče raziskovanja je analiza sodobne družbe, pojma narcizma ter odnosi med učiteljem in učencem. Ugotavlja se, ali je učitelj danes še kos dogodkom, ki se v zadnjem času odvijajo na šolah. Sodobna tehnologija je spremenila sistem človekovega zaznavanja realnosti in posledično njegovega vedenja. Pri analizi narcizma se ugotavlja, če je pojav zgolj negativen, ali ima tudi pozitivne lastnosti. Raziskava se dotakne družine, ki se spreminja, čeprav namen ostaja isti — vzgojiti otroka in ga pripraviti na življenje v družbi. Zaradi pojava interneta in mobilne tehnologije, se ustvarjajo nove baze podatkov, ki niso več skoncentrirane na področje šolstva in tako domači računalnik postaja priročnik za življenje. Učenci se vedejo drugače kot včasih, ker učitelj nima več klasične oblike avtoritete. Razpravlja se o tem, ali ima učitelj še možnost uveljavitve avtoritete v sodobni družbi. Začrtajo se smernice, kam pelje šolski sistem in kaj bo ta zahteval od učitelja in učenca. Mladi se ukvarjajo z drugačnimi problemi, kot njihovi starši in stari starši. Od človeka se še nikoli ni zahtevala takšna individualnost, po drugi strani pa postaja vse bolj odvisen od drugih.
Ključne besede: sodobna družba, narcizem, sodobni učitelj, šolski sistem, sodobna tehnologija, avtoriteta
Objavljeno: 29.08.2009; Ogledov: 2619; Prenosov: 524
.pdf Celotno besedilo (400,55 KB)

2.
VLOGA DOMAČIH NALOG DANES
Vesna Sovič, 2010, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Vloga domačih nalog naj bi se v procesu posodabljanja pouka močno spremenila. Domače delo ni več le golo ponavljanje in utrjevanje znanja, ampak mnogo več. Postalo je produktivnejše. Namen empiričnega dela diplomskega dela z naslovom »Vloga domačih nalog danes« je proučiti posredovanje, izvrševanje in preverjanje domačih nalog v prvih petih razredih osnovne šole danes ter osvetliti učiteljevo vrednotenje domačih nalog. Rezultati kažejo, da je tradicionalna domača naloga še precej prisotna. Prevladuje posredovanje domačih nalog ponavljanja, utrjevanja, poglabljanja in razširjanja znanja. Večina učencev redno opravlja domače naloge, za kar dnevno porabi od 15 do 45 minut. Učitelji razrednega pouka vsak dan preverjajo domače naloge, včasih individualno, včasih skupinsko, odvisno od vrste domače naloge. Slednjič izpostavljamo, da je za učitelje domača naloga obveznost, s katero učenec doma predvsem utrjuje, ponavlja in poglablja učno snov.
Ključne besede: Ključne besede: tradicionalni pouk, sodobni pouk, osnovna šola, učitelj razrednega pouka, domača naloga
Objavljeno: 17.06.2010; Ogledov: 2797; Prenosov: 362
.pdf Celotno besedilo (597,28 KB)

3.
Strokovna avtonomija učitelja v osnovni šoli
Tamara Farič, 2016, magistrsko delo

Opis: Učiteljski poklic je lep, a hkrati zelo zahteven, saj biti strokovno avtonomen učitelj zahteva od človeka zelo veliko. Zato je prav govoriti o avtonomiji učitelja – predvsem strokovni avtonomiji učitelja kot eni izmed učiteljevih vrednot in eni izmed dimenzij njegove profesionalnosti. Avtonomija je tema, s katero se strokovnjaki sicer ukvarjajo že zelo dolgo, vendar je v današnjem času in prostoru še vedno zelo pomembna in aktualna. V empiričnem delu magistrskega dela smo proučili strokovno avtonomijo učitelja v osnovni šoli pri nas, in sicer, kako današnji učitelji sami dojemajo in si razlagajo svojo strokovno avtonomijo, kako ocenjujejo svojo strokovno avtonomijo ter njene posamezne dimenzije, kako ocenjujejo vpliv različnih zunanjih dejavnikov na svojo strokovno avtonomijo, kako dojemajo podporo in pomoč pri uvajanju sprememb pri pouku, kako se čutijo strokovno usposobljeni oz. pripravljeni, kako pojmujejo svoj odnos s starši ter kako pojmujejo svojo vlogo in položaj. Pri tem nas je zanimal obstoj razlik glede na delovne izkušnje v šolstvu (število let poučevanja) in stopnjo poučevanja (razredni, predmetni pouk) učiteljev v osnovni šoli. Podatke za raziskavo smo s pomočjo anketnega vprašalnika zbrali v šolskem letu 2014/2015, in sicer na neslučajnostnem priložnostnem vzorcu 203 učiteljev. Rezultati naše raziskave kažejo, da učitelji ustrezno dojemajo, razumejo in si razlagajo svojo strokovno avtonomijo. Presenetljivo visoko učitelji ocenjujejo svojo strokovno avtonomijo ter njene posamezne dimenzije, vpliv različnih zunanjih dejavnikov na svojo strokovno avtonomijo pa ocenjujejo dokaj skladno s teoretičnimi spoznanji in ugotovitvami. Učitelji pozitivno dojemajo tudi podporo in pomoč pri uvajanju sprememb pri pouku ter se čutijo precej visoko strokovno usposobljeni oz. pripravljeni za svoje delo. Presenetljivo pozitivno pa ocenjujejo tudi svoj odnos s starši ter pojmujejo svojo vlogo in položaj.
Ključne besede: sodobni učitelj v osnovni šoli, osebnostni razvoj učitelja, strokovni oz. profesionalni razvoj učitelja, avtonomija, strokovna avtonomija učitelja
Objavljeno: 17.08.2016; Ogledov: 1465; Prenosov: 237
.pdf Celotno besedilo (3,39 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici