| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
LIK VZGOJITELJA V LUČI PLESNE VZGOJE
Tatjana Duh, Katja Simonič, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Lik vzgojitelja v luči plesne vzgoje so narejene analize samostojnih plesov rednih študentov II. letnika Predšolske vzgoje v okviru seminarskih nalog pri predmetu Didaktika plesne vzgoje. Naloga študentov je bila pripraviti samostojne koreografije na podano temo, pri čemer so morali upoštevati pridobljena teoretična znanja in prenos le-teh na kurikularne vsebine pri delu s predšolskimi otroki. Izhodišče za analizo je bilo t. i. gibalno gradivo, ki v svojo vsebino vključuje telesno aktivnost, oblikovanje gibanja, oblikovanje prostora, dinamične kvalitete, odnose v gibanju ter izraz. Merilo kvalitete je bila zastopanost vseh naštetih elementov gibalnega gradiva v izvedbi plesov. V teoretičnem delu je predstavljen lik vzgojitelja in njegova osebnost ter njegove splošna strokovna usposobljenost z namenom prikazati pomen vzgojitelja v vlogi plesalca in pedagoga. Zato je podrobno opisana teorija sodobnega plesa in gibalno gradivo. Uporabljena je bila literatura starejše izdaje, saj je v tej zajeta vsa teorija sodobnega plesa, ki se uporablja še danes v vzgojno-izobraževalne namene. Novejše literature, ki bi tako podrobno obravnavala to temo, ni na razpolago. Opisan je visokošolski študijski program Predšolska vzgoja. Za namene naloge je opisan učni program Didaktika plesne vzgoje. Ugotavljalo se je, ali program nudi dovolj možnosti za poglobljeno teoretično in praktično znanje študentov. Raziskava je pokazala, da so v povprečju študentje pri študiju pridobili dovolj teoretičnega in praktičnega znanja, ki so ga uspešno prenesli v samostojne praktične izvedbe, saj so pri tem v povprečju dobro uporabili vse komponente gibalnega gradiva v koreografijah.
Ključne besede: vzgojitelj, sodobni ples, Labanove teme, gibalno gradivo, študijski program Predšolska vzgoja.
Objavljeno: 16.07.2012; Ogledov: 1556; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

2.
POSLOVNI NAČRT ZA USTANOVITEV PLESNEGA DRUŠTVA X, D.O.O.
Mira Lovrekovič, 2012, diplomsko delo

Opis: Poslovni plan služi različnim ciljem, ki jih želimo doseči. Lahko se osredotočimo na uporabnika in ga zastavimo kot orodje za preverjanje poslovne ideje podjetnika ali managerskega tima ali pa kot pripomoček za pridobivanje finančnih sredstev. Glede na namen poslovnega plana pa lahko v grobem ločimo usmeritev v trženje novega proizvoda podjetja ali v financiranje potencialnih investitorjev v podjetje. Podjetje se ne sme zavajati z miselnostjo, da bodo kupci prišli sami po sebi, takoj ko bo pričelo s poslovanjem in ponudilo svoje proizvode in storitve na trgu. Podjetniško idejo je potrebno preučiti z vidika poslovnega okolja ter finančne upravičenosti, kar predstavlja poslovni plan.
Ključne besede: poslovni plan, poslovno okolje, finančne bilance, sodobni ples
Objavljeno: 03.12.2012; Ogledov: 1655; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (746,34 KB)

3.
SODOBNI PLES NA SLOVENSKEM
Jožica Marinko, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja temo sodobni ples na Slovenskem. Podrobneje je predstavljena zgodovina sodobnega plesa v Sloveniji − od prvih zacetkov, pa do danes. Predstavljene so pomembne osebnosti, ki so sodobnemu plesu utrle pot in mu pomagale, da je iz zacetnega ljubiteljstva prerasel v profesionalnost. Navedene so težave, s katerimi so se spopadali sodobni plesalci, in težave, s katerimi se spopadajo še danes. Izpostavljen je problem šolanja plesalcev, predstavljena so društva in projekti, ki sodobnemu plesu pomagajo pri obstoju. Omenjeni so še pomembnejši festivali in pa popularnost sodobnega plesa pri nas. Posebno poglavje pa je namenjeno plesu v predšolskem obdobju. Predstavljeno je, kako velik pomen ima ples za otroka in njegov vsestranski razvoj in kaj vse je treba upoštevati pri nacrtovanju in izvajanju vzgojnega dela pri plesni vzgoji v vrtcu. V empiricnem delu pa so predstavljeni rezultati raziskave, narejene v enotah vrtca Toncke Ceceve v Celju. V raziskavo, ki smo jo izvedli marca 2011, je bilo vkljucenih 66 družin, staršev otrok drugega starostnega obdobja (3−6 let). Namen raziskave je bil ugotoviti, ali starši poznajo sodobni ples in v kolikšni meri se zanimajo za umetnost. Ugotovitve so pokazale, da manj kot polovica staršev razume pojem sodobni ples, da pa se še vedno vecina družin zanima za umetnost, ceprav prevladuje bolj zanimanje za filmsko, glasbeno in nato likovno umetnost.
Ključne besede: Sodobni ples, zgodovina sodobnega plesa, šolanje plesalcev, ples v predšolskem obdobju, vsestranskost plesa, naklonjenost umetnosti.
Objavljeno: 23.04.2013; Ogledov: 1910; Prenosov: 253
.pdf Celotno besedilo (367,23 KB)

4.
UMETNIŠKO DELOVANJE SODOBNE PLESALKE TINE DOBAJ
Andreja Predikaka, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Umetniško delovanje sodobne plesalke Tine Dobaj je predstavljen sodobni ples oziroma ples od prazgodovine do danes. V prazgodovini je bil ples druga najpomembnejša dejavnost, takoj za lovom, ki jim je pomenil boj za obstanek. Ples je povezan tudi z magijo in z obredi. Kasneje govorimo o ljudskem, ki ga ljudje takoj povežejo s folkloro, in družabnem plesu ter o modernem plesu. Opisane so tudi značilnosti modernega plesa. Predstavljeni so pomembni plesalci in koreografi, ki so zaznamovali določene plesne smernice in plesna obdobja, tako v tujini, kot pri nas. V Sloveniji imamo veliko pomembnih koreografov in plesalcev, ki so zaznamovali in pustili pečat v slovenskem plesnem prostoru. Mejniki sodobnega plesnega obdobja segajo v leto 1922. Pomembno vlogo ima sodobna slovenska plesalka Tina Dobaj, katera ima za seboj bogato šolanje, med drugim se je šolala na plesni akademiji P.A.R.T.S. v Bruslju. Predstavljene so njene koreografije ter kritike oziroma članki iz časnikov ter projekti v katerih je uspešno sodelovala.
Ključne besede: ples, sodobni ples, koreografi/plesalci, moderni ples, plesalka Tina Dobaj.
Objavljeno: 22.05.2013; Ogledov: 1087; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (716,92 KB)

5.
NOČ BRANJA NA OSNOVNI ŠOLI Z USTVARJALNO DELAVNICO SODOBNEGA PLESA
Simona Mirnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Noč branja na osnovni šoli z ustvarjalno delavnico sodobnega plesa opisuje izvedbo projekta Noč branja na Osnovni šoli Ljubečna. Izvedenih je bilo več različnih ustvarjalnih delavnic, v katere so bili vključeni tretješolci. Tema večera je bil medvedek, ki je maskota otroške revije Ciciban. Tako smo obeležili 70 let njenega obstoja. V prvem, teoretičnem delu, je predstavljen mednarodni dogodek Noč knjige. Opisan je pomen branja in delovanje bralne značke. Predstavljamo pa tudi sodobni ples in njegovo uporabnost pri književni vzgoji. V drugem, praktičnem delu, je natančneje prikazano ustvarjanje v plesni delavnici. Dogodek je bil v celoti izveden na Osnovni šoli Ljubečna v Celju.
Ključne besede: Noč branja, osnovna šola, prvo triletje, književna vzgoja, sodobni ples, medpredmetna povezava, ustvarjalne delavnice.
Objavljeno: 27.05.2016; Ogledov: 510; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

6.
Vloga staršev pri vključevanju otrok v sodobni ples
Tanja Verglez, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu preučujemo vlogo staršev pri vključevanju otrok v sodobni ples. V teoretičnem delu najprej predstavljamo nekatera dosedanja dognanja na področju gibalnega razvoja v zgodnjem otroštvu ter neločljivo vzajemno povezanost gibalnih in kognitivnih sposobnosti, ki so individualno pogojene. Pedagoški proces v sodobnem plesu se namreč naslanja na poznavanje slednjega. Vloga staršev pri izbiri organiziranih gibalnih/športnih in seveda tudi plesnih dejavnosti je kompleksna in široka. Sega na področje izobrazbe, regije ter socialnega in ekonomskega statusa družine. Predstavljamo sodobni ples, njegove značilnosti, uporabnost in zgodovinski razvoj – v Sloveniji in posebej tudi v Mariboru. Uporabili smo deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Raziskavo smo izvedli na vzorcu staršev 3–7 let starih otrok, ki so v šolskem letu 2015/16 obiskovali programe sodobnega plesa in ustvarjalnega giba v KD Plesna izba Maribor. Raziskava je razkrila visoko izobrazbo staršev in skrb za redno plesno/gibalno/športno aktivnost družine. Starši so tisti, ki so v večini primerov prvi pobudniki za otrokovo organizirano ukvarjanje s sodobnim plesom. Ob tem ima vidno vlogo tudi področje zaposlitve in vloga plesa med starši. Program ustvarjalnega giba za svojega otroka in s tem tudi ponudnika sodobnega plesa v Mariboru je izbran zavestno, načrtno in osveščeno.
Ključne besede: zgodnje otroštvo, gibalni razvoj, organizirana plesna dejavnost, vloga staršev, sodobni ples, sodobni ples v Mariboru, Plesna izba Maribor
Objavljeno: 04.08.2016; Ogledov: 461; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (806,59 KB)

7.
PREPOZNAVNOST SODOBNIH PLESOV PRI OSNOVNOŠOLCIH
Tina Brunčič, 2016, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljen sodobni ples. Posamezno so predstavljeni pobudniki za razvoj sodobnega plesa. Med njimi so omenjeni tudi slovenski predstavniki. Predstavljene so plesne šole, ki se ukvarjajo s poučevanjem te zvrsti. Podan je tudi učni načrt za osnovno šolo, ki omenja področje plesa, in ugotovili smo tri predmetna področja, ki se neposredno povezujejo s sodobnim plesom: glasbena vzgoja, športna vzgoja in izbirni predmet plesne dejavnosti. V zaključku teoretičnega dela so predstavljeni festivali, ki vključujejo sodobne plese, oblačila in obutev plesalcev ter težave, s katerimi se srečuje sodobni ples. V empiričnem delu so predstavljeni zbrani podatki iz anketnih vprašalnikov, ki so jih rešili učenci devetega razreda iz petih različnih osnovnih šol. Anketa je bila izvedena marca in v njej je sodelovalo 171 učencev. Namen ankete je bil raziskati prepoznavnost sodobnega plesa na populaciji osnovnošolskih otrok in odnos le-teh do sodobnega plesa. Ugotovili smo, da se velika večina učencev ne zanima za ples, so jim pa všeč oblačila in glasba v sodobnih plesih. Prav tako jih je velika večina mnenja, da so sodobni plesi najbolj primerni za mlado generacijo.
Ključne besede: ples, zgodovina plesa, sodobni ples, Isadora Duncan, poučevanje sodobnega plesa, učni načrt, sodobna glasba
Objavljeno: 04.08.2016; Ogledov: 745; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (757,08 KB)

8.
Sodobni ples pri pouku glasbene umetnosti na razredni stopnji osnovne šole
Kaja Abraham, 2017, magistrsko delo

Opis: Sodobni ples je umetnost dvajsetega stoletja, s katero se srečujemo v vsakdanjem življenju in ki postaja nepogrešljiva v življenju mnogih. Namen magistrske naloge je preučiti prepoznavnost sodobnega plesa in odnos do sodobnega plesa pri učencih razredne stopnje (tretjega, četrtega in petega razreda slovenskih osnovnih šol) pri pouku glasbene umetnosti. Magistrsko delo v teoretičnem delu opisuje sodobni ples, njegove začetke in razvoj tako v tujini kot na Slovenskem. Predstavljeni so njegovi začetniki, improvizacija, kako ustvarjamo z ritmom in gibom. Opisan je plesni razvoj otroka in kako pomembne so spodbude in metode za plesni razvoj otroka. Prikazana so tudi slovenska društva in plesni centri, ki so pod svoje okrilje vzeli sodobni ples. Predstavljenih pa je tudi nekaj vaj, s katerimi lahko otroke pripravimo na ples in jih učimo plesati. Empirični del magistrske naloge smo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika na vzorcu 151 učencev slovenskih osnovnih šol severovzhodne Slovenije. Uporabili smo deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Na podlagi tega smo ugotovili, da učenci tretjih, četrtih in petih razredov slovenskih osnovnih šol prepoznajo in poznajo sodobni ples. Večina anketirancev je sodobni ples že plesala ali bila na predstavi sodobnega plesa. Rezultati so pokazali, da si anketiranci, ne glede na spol, razred in plesno aktivnost, želijo več vsebin sodobnega plesa pri pouku glasbene umetnosti na razredni stopnji osnovne šole. Vendar pa je te vsebine potrebno vključiti v pouk premišljeno in načrtovano.
Ključne besede: ples, sodobni ples, sodobni ples v Sloveniji, glasbena umetnost, učni načrt
Objavljeno: 16.11.2017; Ogledov: 593; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

9.
Sodobni ples in plesna vzgoja v predšolskem obdobju
Nika Plohl, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Sodobni ples in plesna vzgoja v predšolskem obdobju je predstavljen ples, in sicer njegova zgodovina, ki je razdeljena na: ples v starih kulturah, ples v obdobjih renesanse, baroka, romantike in nemškega ekspresionizma ter sodobni ples. Omenjeni so predstavniki sodobnega plesa in na kratko predstavljena njihova pomembna dejanja. Zgodovina sodobnega plesa je razdeljena na čas po 1. in 2. svetovni vojni. Poiskali smo šole, ki izvajajo program sodobnega plesa v Sloveniji, in jih navedli. V nadaljevanju smo se osredinili na plesno vzgojo v vrtcu, navedli cilje, ki jih moramo upoštevati, metode in oblike, ki jih uporabljamo pri delu, ter opredelili, kako otroke spodbudimo k plesni dejavnosti.
Ključne besede: Ples, zgodovina plesa, sodobni ples, plesna vzgoja, vrtec, kurikul.
Objavljeno: 19.03.2018; Ogledov: 447; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (631,94 KB)

10.
Pregled plesnih nastopov študentov predšolske vzgoje z vidika sodobnega plesa
Nina Šaruga, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Pregled plesnih nastopov študentov predšolske vzgoje z vidika sodobnega plesa obsega teoretični in empirični del. Za potrebe empiričnega dela je v teoretičnem delu poudarek na estetskih kriterijih v plesu, plesu v sklopu Kurikuluma za vrtce, sodobnem plesu in vlogi vzgojitelja pri izvajanju plesnih dejavnosti v vrtcu ter vidiki visokošolskega študijskega programa predšolske vzgoje. V empiričnem delu je bil namen pregledati plesne izdelke, ki so jih študentje pripravili v okviru izbirnega predmeta Plesna dramatizacija v vrtcu in ugotoviti odnos študentk/-ov do izdelkov svojih sošolk/-cev, na osnovi opazovalnih listov in analizi videoposnetkov. Podatki so kvantitativno obdelani s pomočjo deskriptivne statistike in frekvenčne distribucije. Ugotovljeno je, da so študenti/-ke v svojih izdelkih upoštevali značilnosti sodobnega plesa in pridobili pozitivne izkušnje iz plesnega področja.
Ključne besede: estetika, sodobni ples, predšolsko obdobje, otrokov razvoj, vloga vzgojitelja
Objavljeno: 02.04.2019; Ogledov: 197; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici