1. |
2. Analiza sodobnih konceptov družbenih medijevŠtefan Papa, 2018, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na analizo uporabe sodobnih konceptov v družbenih medijih. S pomočjo virov in literature smo podrobneje predstavili pet sodobnih konceptov, ki so prevladovali v preteklem letu, to so družabno sporočanje, boj proti lažnim novicam, pristna vsebina oz. oddajanje videoposnetkov v živo, obogatena resničnost in klepetalni roboti. Z metodo analize smo ugotovili in prikazali, kateri izmed njih se pojavljajo v priljubljenih družbenih medijih in na kakšen način so le-ti prisotni v njih. Sledila je konvergenca ugotovitev, kjer smo zbrali rezultate analize. Prišli smo do ugotovitve, da sodobni koncepti predstavljajo pomemben segment v družbenih medijih. Ključne besede: družbeni mediji, družbena omrežja, sodobni koncepti, temeljni funkcionalni gradniki Objavljeno v DKUM: 23.05.2018; Ogledov: 1952; Prenosov: 209 Celotno besedilo (4,27 MB) |
3. POSEBNOSTI OBVLADOVANJA STROŠKOV V GRADBENI DEJAVNOSTI NA PRIMERU PODJETJA VGP DRAVA PTUJ D. D.Mateja Draškovič, 2016, diplomsko delo Opis: Stroški poslovanja so temeljna kategorija poslovanja, na katero ima podjetje neposreden vpliv in zato je ena izmed temeljnih nalog managementa v podjetju obvladovanje stroškov. Šele, ko podjetje pozna vse stroške, ki nastajajo pri poslovnem procesu, jih lahko nadzoruje in tudi obvladuje.
Pomembno je, da ločimo med pojmom zniževanje in obvladovanje stroškov. Zniževanje stroškov z uporabo cenejših surovin in materialov, z zniževanjem števila zaposlenih, dolgoročno ne prinaša želenih učinkov. Obvladovanje stroškov pa pomeni več kot samo zniževanje stroškov, gre za poslovno politiko podjetja, ki jo izvaja vodstvo z namenom, da podjetju zagotovi dolgoročni obstoj ter rast in razvoj. Obvladovanje stroškov v podjetju pomeni, da analizira nastale stroške in uporablja pristope za njihovo obvladovanje, s pomočjo katerih izboljša razmerje med prihodki in stroški.
V diplomskem delu nameravamo ob pomoči strokovne literature preučiti pristope v zvezi s spremljanjem in obvladovanjem stroškov. Preučili bomo tako tradicionalne, kot tudi sodobne rešitve oz. pristope obvladovanja stroškov. Predstavili bomo tudi način spremljanja stroškov v podjetju kjer sem zaposlena.
Namen diplomske naloge je predstaviti posebnosti gradbene dejavnosti, ki bistveno vplivajo na poslovanje podjetja in njegove stroške.
Prav tako je naš namen preučiti tradicionalne in sodobne koncepte, s pomočjo katerih lahko posredno in neposredno vplivamo na obvladovanje stroškov in s tem omogočimo vodstvu podjetja sprejemanje ustreznejših poslovnih odločitev, ki vodijo k večji uspešnosti poslovanja. Proučili bomo različne, bolj ali manj uveljavljene pristope povezane z obvladovanjem stroškov, ki jih uporabljajo podjetja v razvitem svetu, nekoliko manj pa tudi pri nas. Na podlagi izsledkov bomo poiskali najprimernejši način obvladovanja stroškov za podjetje VGP Drava Ptuj d.d., ki sedaj temelji predvsem na tradicionalnem pristopu, to je spremljanju stroškov po stroškovnih mestih in stroškovnih nosilcih. Naš namen bo dosežen, če se bo vodstvo podjetja seznanilo s sodobnimi metodami za obvladovanje stroškov, izbralo najprimernejše in jih vključilo v obstoječi sistem obvladovanja stroškov. Hkrati pa želimo s tem delom navdušiti tudi sodelavce v podjetju za spremembe v načinu razmišljanja in ustvariti pozitiven odnos do sprememb. Menimo, da je to glavno vodilo, ki je pogoj za uspešno poslovanje podjetja v prihodnosti. Ključne besede: gradbena dejavnost, zniževanje in obvladovanje stroškov, tradicionalni pristopi, sodobni koncepti, spremljanje in analiza stroškov. Objavljeno v DKUM: 06.10.2016; Ogledov: 1565; Prenosov: 128 Celotno besedilo (1,51 MB) |
4. PORTFOLIO IN FORMATIVNO SPREMLJANJE DOSEŽKOV UČENCEV NA PRIMERU JUŽNE AFRIKE PRI POUKU GEOGRAFIJE V OSNOVNI ŠOLITjaša Bevc, 2015, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi se ukvarjamo s problematiko udejanjanja ciljev sodobne šole v procesu učenja in poučevanja. Naloga je sestavljena iz dveh delov. Prvi del predstavlja teoretični okvir, ki je podlaga za izvedeno raziskavo Vpeljava kombinacije formativnega spremljanja in portfolia v pouk geografije, podrobno predstavljena v drugem delu magistrske naloge. V teoretičnem okvirju naloge smo na osnovi deskriptivne metode analizirali nove pristope k izobraževanju in s pomočjo že izvedenih raziskav ugotavljali prednosti in slabosti le-teh. Pri tem smo se osredotočili na izbrano strokovno gradivo, ki se ukvarja s formativnim spremljanjem in portfoliem. V okviru raziskave je bil v šolskem letu 2014/2015 izveden pouk geografije z učenci osmega razreda. Za namen pouka smo načrtovali izdelavo gradiv, izvedbo in evalvacijo raziskave Vpeljava kombinacije formativnega spremljanja dosežkov učencev in portfolia v pouk geografije na primeru Južne Afrike pri pouku geografije v osnovni šoli. Z raziskavo smo dokazali, da imajo sodobni koncepti znanja pozitivni vpliv na učence v smislu razvijanja spretnosti in veščin. Ključne besede: Portfolio, formativno spremljanje, sodobni koncepti znanja, pouk geografije. Objavljeno v DKUM: 22.12.2015; Ogledov: 3791; Prenosov: 524 Celotno besedilo (1,85 MB) |
5. UDEJANJANJE CILJEV SODOBNIH KONCEPTOV ZNANJA S POMOČJO PORTFOLIA PRI POUKU SOCIOLOGIJETjaša Bevc, 2015, magistrsko delo Opis: Sodobna šola upošteva sodobne koncepte znanja, temelječe na razvoju spretnosti in veščin, ki bodo učečim se koristile v nadaljnjem življenju. S tem sodobna šola v ospredje postavlja različne oblike učenja in poučevanja, ki pripomorejo k razvoju le-teh.
V magistrski nalogi se ukvarjamo s problematiko udejanjanja sodobnih konceptov znanja v procesu učenja in poučevanja. Osredotočamo se predvsem na učenje in poučevanje s pomočjo portfolija. Glavni namen magistrske naloge z naslovom Udejanjanje ciljev sodobnih konceptov znanja s pomočjo portfolia pri pouku sociologije je s pomočjo pilotne raziskave na srednji šoli dokazati, da ima uvedba portfolia pozitivne učinke v smislu sprejemanja odgovornosti dijakov za usvajanje njihovega znanja, razvijanja samostojnosti v procesu učenja in v okviru tega ustvarjalnosti in samoiniciativnosti. Izhodišče magistrske naloge je predstavljala raziskava, izvedena pri pouku sociologije v tretjem in četrtem letniku srednje šole v šolskem letu 2014/2015. Magistrska naloga s pomočjo raziskave Vpeljava portfolia v pouk sociologije dokazuje, da učenje in poučevanje s pomočjo portfolia pozitivno vpliva na razvoj spretnosti in veščin dijakov in dijakinj. Ključne besede: srednja šola, sociologija, sodobni koncepti znanja, portfolio, avtentična dejavnost, individualizacija. Objavljeno v DKUM: 22.12.2015; Ogledov: 1847; Prenosov: 187 Celotno besedilo (1,32 MB) |