| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
OZAVEŠČANJE UČENCEV O SPREMEMBAH V OKOLJU S POMOČJO SODOBNIH DIDAKTIČNIH STRATEGIJ V PRVEM TRILETJU
Andreja Rečnik, 2009, diplomsko delo

Opis: V praktičnem diplomskem delu z naslovom Ozaveščanje učencev o spremembah v okolju s pomočjo sodobnih didaktičnih strategij v prvem triletju je teoretični del razdeljen na okoljski in pedagoško-didaktični vidik. V okoljskem vidiku so predstavljene splošne okoljske spremembe in težave v ravnanju z okoljem v današnjem času ter okoljska vzgoja kot pomemben dejavnik vzgoje za dolgoročno prihodnost. Pedagoško-didaktični vidik predstavlja sodobne didaktične strategije pouka in didaktične pristope za pouk okoljske vzgoje ter opredelitev predmeta spoznavanje okolja z vidika okoljske vzgoje. Empirična raziskava nam prikaže, kako učiteljice uresničujejo cilj, pri katerem učenci spoznavajo, da so spremembe v okolju za živali ali rastline včasih ugodne, včasih pa škodljive, in katere didaktične strategije uporabljajo. Rezultati so pokazali, da nekatere učiteljice cilj obravnavajo površinsko, da pa v proces poučevanja vnašajo elemente odprtega pouka. V praktičnem delu je priložena priprava na učno uro, ki sem jo z elementi izkustvenega in problemskega pouka izvedla tako, da so učenci izbrani cilj iz raziskave usvojili z neposrednim opazovanjem narave in človekovega vpliva nanjo ter da so s praktičnimi dejavnostmi samostojno prišli do novih spoznanj.
Ključne besede: Spremembe v okolju, okoljska vzgoja, predmet spoznavanja okolja, sodobne didaktične strategije, prvo triletje.
Objavljeno: 03.06.2009; Ogledov: 3113; Prenosov: 447
.pdf Celotno besedilo (5,00 MB)

2.
SODOBNE SPREMEMBE V ANGLEŠKI SKLADNJI S POUDARKOM NA GLAGOLSKEM VIDU IN TRPNIKU V ANGLEŠČINI IN SLOVENŠČINI
Simona Ficko, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava sodobne spremembe v angleški skladnji s poudarkom na glagolskem vidu in trpniku v angleščini in slovenščini. Gre za primerjavo glagolskega vida in trpnika v angleščini ter slovenščini. Definicijo glagolskega vida in trpnika najdemo v obeh jezikih. Pri glagolskem vidu v angleščini sem raziskovala širjenje progresiva, določne in nedoločne glagole, angleške nedoločne in pogresivne oblike časa ter prevajanje le teh iz angleščine v slovenščino. Pri glagolskem vidu v slovenščini sem se osredotočila na dvovidske glagole, tvorbo dovršnih oblik iz nedovršnih, tvorbo nedovršnih oblik iz dovršnih, enovidske glagole, rabo nedovršnih oblik namesto dovršnih in tipe glagolskih dejanj. Pri raziskavi trpnika v angleščini sem obravnavala definicijo trpnika, čase, ki se uporabljajo v trpniku, širjenje progresivnega pasiva (nedovršnega trpnika), razliko med trpnikom in stanjem, prevajanje trpnika iz angleščine v slovenščino in spremembe v rabi trpnika. Pri trpniku v slovenščini sem se osredotočila na oblike trpnika, pretvorbeno razmerje tvornika in trpnika, na razliko med stanjem in trpnikom, pogosto rabo deležnika na -n/-t in manj pogosto rabo trpnika s se. Diplomsko delo obravnava tudi opis sodobnih sprememb in njihove prevajalske probleme iz angleščine v slovenščino ter obratno. Opisala sem spremembe, ki se nanašajo na modalnost in na konjunktiv, ter naraščanje nedoločnih glagolskih oblik, posebej glagolnika, v sodobni angleščini. V empiričnem delu diplomske naloge sem primere sodobnih sprememb prevedla iz angleščine v slovenščino. Na koncu diplomskega dela sta podana analiza prevodov teh sprememb iz angleščine v slovenščino in zaključek.
Ključne besede: sodobne spremembe, modalnost, glagolski vid, dvovidski glagoli, enovidski glagoli, dovršni glagoli, nedovršni glagoli, trpnik, tvornik in deležnik.
Objavljeno: 23.12.2009; Ogledov: 2937; Prenosov: 268
.pdf Celotno besedilo (472,84 KB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici