| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
VKLJUČEVANJE SODOBNE INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE V POUK SLOVENŠČINE
Mateja Pogorevc, 2009, diplomsko delo

Opis: Pristop k učenju maternega jezika se skozi obdobja spreminja in danes tudi tu veliko vlogo igra sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) oziroma računalnik. Vključevanje sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije v pouk slovenščine je tema istoimenskega diplomskega dela, katerega namen je bil raziskati razširjenost uporabe sodobne IKT na omejenem vzorcu učiteljev slavistov, ki učijo v osnovnih in srednjih šolah. Odgovorni organi nudijo učiteljem ustrezne možnosti nadgradnje znanja, izboljšuje se tudi opremljenost učnih prostorov. Vzporedno s postopnim vključevanjem IKT v pouk slovenščine tečejo prenove učnih načrtov, ki so bile nujno potrebne. Spoznanja te študije, ki temeljijo na rezultatih anketnega vprašalnika, so se izkazala za vzpodbudna. V raziskavo je bilo zajetih 50 učiteljev slovenščine s štajerskega področja Slovenije. Anketirani vključujejo sodobno IKT v pouk slovenščine, kar potrjuje že dejstvo, da si pri pripravi na pouk redno pomagajo z Wordom in svetovnim spletom. Kljub generacijskemu prepadu v obvladovanju sodobne IKT, ki ga je povzročil hiter napredek računalniške znanosti v zadnjem desetletju ali dveh, je mogoče trditi, da so učitelji slovenščine zadovoljivo usposobljeni. Računalniška pismenost predstavlja izziv, ki so ga pripravljeni sprejeti kot pot do novih znanj ter bolj kakovostnega načina dela.
Ključne besede: Ključne besede: sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija, IKT, slovenščina, pouk, računalnik, učitelji, slavisti, slovenisti, računalniška pismenost, diplomska dela.
Objavljeno: 01.06.2009; Ogledov: 3850; Prenosov: 445
.pdf Celotno besedilo (409,86 KB)

2.
INFORMACIJSKA TEHNOLOGIJA IN SODOBNA ORGANIZIRANOST PODJETIJ: PRIMER PODJETJA APROS D.O.O.
Tomo Tancer, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko nalogo sem razdelil na dva dela. Prvi del je teoretični, kjer predstavim lastnosti informacijske družbe v kateri živimo, ter razmere, ki vladajo v podjetništvu. Napredek v razvoju informacijske tehnologije in komunikacij, je skupaj z uveljavljanjem kriterijev globalnega trga, eden izmed najpomembnejših dejavnikov, ki oblikujejo sodobno družbo. V nadaljevanju predstavim prednosti elektronskega poslovanja, opišem vrste informacijskih sistemov ter podam napovedi nekaterih avtorjev glede trendov in prihodnosti elektronskega poslovanja. Za uspešen razvoj in obstoj, mora podjetje zagotoviti takšen informacijski sistem, ki mu bo zagotavljal kakovostne, točne, primerne in pravočasne informacije. Nato v diplomski nalogi predstavim postopek načrtovanja in ključne dejavnike uspeha uvedbe elektronskega poslovanja v podjetje, nakažem pa tudi vlogo človeških virov in varnost elektronskega poslovanja. Prenova poslovnih procesov in informacijska tehnologija sta povezana že od vsega začetka. Informacijska tehnologija igra pomembno vlogo v projektih prenove poslovnih procesov. Uporaba informacijske tehnologije pa sama po sebi še ne prinese vidnejšega uspeha. Pobuda za prenovo mora vedno izhajati iz samega vrha podjetja (top menedžment), vendar pa brez sodelovanja zaposlenih prenove ni mogoče izpeljati. V drugem delu diplomske naloge predstavim podjetju Apros d.o.o. možnost uvedbe informacijskega sistema, ki bi avtomatiziral izvajanje storitev gradbenega laboratorija in geomehanskih storitev, kakor tudi povečal produktivnost in izboljšal kakovost opravljanja teh storitev.
Ključne besede: sodobna organiziranost podjetij, informacijska tehnologija, poslovna informatika, informacijski sistem podjetja, avtomatizacija poslovanja, prenova poslovnih procesov.
Objavljeno: 11.06.2009; Ogledov: 3468; Prenosov: 1243
.pdf Celotno besedilo (986,33 KB)

3.
Položaj učitelja v sodobni narcistični družbi
Matjaž Zupančič, 2009, diplomsko delo

Opis: Položaj učitelja v družbi se nenehno spreminja. Šole in vzgojne organizacije zahtevata od njega znanja, ki se v preteklosti niso smatrala za pomembna. Težišče raziskovanja je analiza sodobne družbe, pojma narcizma ter odnosi med učiteljem in učencem. Ugotavlja se, ali je učitelj danes še kos dogodkom, ki se v zadnjem času odvijajo na šolah. Sodobna tehnologija je spremenila sistem človekovega zaznavanja realnosti in posledično njegovega vedenja. Pri analizi narcizma se ugotavlja, če je pojav zgolj negativen, ali ima tudi pozitivne lastnosti. Raziskava se dotakne družine, ki se spreminja, čeprav namen ostaja isti — vzgojiti otroka in ga pripraviti na življenje v družbi. Zaradi pojava interneta in mobilne tehnologije, se ustvarjajo nove baze podatkov, ki niso več skoncentrirane na področje šolstva in tako domači računalnik postaja priročnik za življenje. Učenci se vedejo drugače kot včasih, ker učitelj nima več klasične oblike avtoritete. Razpravlja se o tem, ali ima učitelj še možnost uveljavitve avtoritete v sodobni družbi. Začrtajo se smernice, kam pelje šolski sistem in kaj bo ta zahteval od učitelja in učenca. Mladi se ukvarjajo z drugačnimi problemi, kot njihovi starši in stari starši. Od človeka se še nikoli ni zahtevala takšna individualnost, po drugi strani pa postaja vse bolj odvisen od drugih.
Ključne besede: sodobna družba, narcizem, sodobni učitelj, šolski sistem, sodobna tehnologija, avtoriteta
Objavljeno: 29.08.2009; Ogledov: 2620; Prenosov: 524
.pdf Celotno besedilo (400,55 KB)

4.
MOŽNOST UPORABE MENEDŽERSKIH METOD NA RAVNI LOKALNE UPRAVE
Mojca Guzej, 2010, diplomsko delo

Opis: Menedžment pomeni proces vodenja organizacije k izidom. Je sinonim za načrten proces ustvarjanja, spodbujanja in vzdrževanja tistih pozitivnih lastnosti, ki organizaciji omogoča dosego zastavljenih ciljev. Ključno vlogo pri sprejemanju odločitev ima vrhovni menedžment, ki mu pri odločanju lahko pomaga poznavanje sodobnih metod menedžmenta. Te metode morajo biti med seboj povezane in pretežno v funkciji razvoja kakovosti omogočajo uporabo tudi na področju javne uprave, tako tudi občine, kot temeljne samoupravne lokalne skupnosti. Lokalna samouprava pomeni pravno, funkcionalno in teritorialno lokalno skupnost, ki je hkrati organizacijska, informacijska in gospodarska skupnost, ki rešuje zelo obsežne in raznovrstne naloge, pri čemer je vloga menedžmenta ključnega pomena. Pomen in vloga menedžmenta sta zlasti v ospredju, ko se od občinskih organov zahteva vse večja učinkovitost in racionalnost dela ter ustvarjalni odnos do pretežno omejenih lokalnih virov. Izkušnje pa kažejo, da menedžerji v lokalnem okolju porabijo preveč časa in energije z zagotavljanjem, da se delo opravlja pravilno in skladno z zakonodajo, premalo pozornosti pa se namenja vprašanju, katero delo je pravo in ga je treba opraviti najprej glede na vedno hitrejše spremembe, ki nastajajo v procesu razvoja lokalne samouprave. V Sloveniji imamo 193 občin, od tega je 11 mestnih občin, ki štejejo od 20 tisoč (Murska sobota) pa do 268 tisoč prebivalcev (Ljubljana), medtem ko najmanjša slovenska občina šteje le 353 prebivalcev (Hodoš). Rečemo lahko, da je vsaka občina razvojna eniteta zase, kar pomeni, da ne velja za vse neka splošna razvojna resnica, ki je uporabna za vsako priložnost. Vsaka od njih potrebuje namreč svoj organizacijski model, ki ga je treba vedno znova potrjevati in prilagajati potrebam, zahtevam in interesom občanov in zakonodaje. Uspešnost takega organizacijskega modela pa je v največji meri odvisna prav od menedžmenta oz.lokalnih menedžerjev.
Ključne besede: Ključne besede: menedžment, javna uprava, lokalna samouprava, občina oz. lokalna skupnost, občinski organi, občinska uprava, občani, strategija, dolgoročni cilji, učinkovitost, uspešnost, kakovost, sodobna informacijska tehnologija;
Objavljeno: 16.08.2010; Ogledov: 1586; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (422,17 KB)

5.
SKUPINA MOL V SREDNJI IN VZHODNI EVROPI
Barbara Farič, 2010, diplomsko delo

Opis: Ugotovimo lahko, da je skupina MOL ena od vodilnih integriranih skupin podjetij naftne in plinske industrije v Srednji in Vzhodni Evropi. Ob aktivnostih na evropskih trgih je skupina MOL s svojimi hčerinskimi podjetji prav tako aktivna tudi na svetovnih trgih. Omenimo lahko, da ima tudi predstavništva v Omanu, Jemnu in Pakistanu. Skupina ponuja kakovostno in pestro paleto izdelkov in storitev, ki jih lahko najdemo na posameznih maloprodajnih enotah oz. jih trži veleprodajno. Zaposluje izobražen in strokoven kader ter skrbi za proizvodnjo okolju prijaznih proizvodov. S premišljeno in ciljno usmerjeno strategijo bo tudi v prihodnje poskušala uresničiti zastavljene cilje, ki so rezultat večletnih raziskav in planiranja. Vsekakor je poudarek tudi na novih tržnih izzivih ter na osvajanju novih trgov, kajti nova tržišča bi za skupino pomenila večji odstotek prodaje, boljšo razpoznavnost tudi na nekaterih novih področjih, morda tudi proizvodnjo in trženje kakšnih novih izdelkov in storitev. V prihodnosti lahko pričakujemo razvoj in povečanje maloprodajne mreže znotraj celotne skupine, nove raziskave s področja proizvodnje, raziskovalne projekte na mednarodnem nivoju, vsekakor pa razširitev uporabe alternativnih vrst goriva ter povečanje proizvodnje in prodaje le-teh.
Ključne besede: Skupina MOL, Srednje in vzhodnoevropska tržišča, naftni derivati, veleprodaja, maloprodaja, bencinski servisi, kakovost, sodobna tehnologija, varstvo okolja.
Objavljeno: 15.12.2010; Ogledov: 1044; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (821,69 KB)

6.
7.
MULTIMEDIJSKI POUK ZGODOVINE
Benjamin Forštnerič, 2011, diplomsko delo

Opis: Živimo v času tehnološke revolucije. Tehnološke inovacije oz. dosežki na področju komunikacije, informatike in računalništva so Svet povezale v "Globalno vas". Vdor tehnologije v vsakdanje življenje slehernega posameznika ni samo spremenil družbe kot entitete, ampak sam način razmišljanja, kako se kot civilizacija vidimo in opredeljujemo. Spremembe je tako moč opaziti tudi v izobraževanju. Moderne učilnice si brez računalnika, interaktivne table ali vsaj diaprojektorja in televizorja ni več moč predstavljati. Trdimo lahko, da bodo klasične zvezke in učbenike zamenjali osebni in prenosni računalniki. Današnje generacije otrok in mladostnikov odraščajo ob poplavi različnih multimedijskih vsebin. Tako jim samo branje podatkov iz knjige ne pomeni več veliko, zato klasično poučevanje ne doprinaša več želenih in dobrih učnih rezultatov ter uspehov, saj je učna vsebina zanje suhoparna, naporna in nezanimiva. Glede na omenjeno dejstvo lahko trdimo, trend nakazuje tako, da bo tole vrzel v klasičnem poučevanju najbolje zapolnila multimedijska tehnologija sodobnega časa. Večnamenska prilagodljivost multimedijske tehnologije izobraževanju pomeni hitrejšo in kvalitetnejšo izpolnitev ne samo učnih ciljev, učnega načrta ampak tudi interesov, potreb ter kompetenc "sodobnih" učencev, saj lahko multimedijsko dimenzijo poučevanja izrazimo kot izkustveno podoživetje zgodovine. Zato multimedijsko poučevanja umeščamo v šolo prihodnosti.
Ključne besede: multimedija, računalniško – informacijska tehnologija, e-izobraževanje, sodobna učna metoda, šola prihodnosti
Objavljeno: 09.01.2012; Ogledov: 1229; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

8.
RABA UČNIH MEDIJEV PRI POUKU
Melita Kosednar, 2011, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge so predstavljeni in opisani pojmi izobraževalna tehnologija, množični mediji, podrobneje pa so predstavljeni učni mediji, multimediji ter učni prostor. V empiričnem delu diplomske naloge je prikazana uporaba medijev pri pouku, pomembnost ter pogostost vključevanja le-teh v pouk, kateri medij učitelji najpogosteje izberejo, kako pogosto uporabijo internet pri pouku ter s katerim namenom in ali so se učitelji pripravljeni dodatno usposabljati za pravilno uporabo medijev pri pouku. Uporabili smo deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo raziskovanja. Rezultati raziskave so pokazali, da učitelji aktivno vključujejo medije v vzgojno-izobraževalni proces. Večina učiteljev le-te uporablja večkrat tedensko pri pouku. Najpogosteje pa jih uporabijo z namenom, da učencem predstavijo učno snov natančno in nazorno. Računalnik je tisti medij, ki ga učitelji najpogosteje uporabijo pri pouku. Raziskava nas opozarja, da je število učiteljev, ki uporablja internet kot učni medij pri pouku, zelo veliko. Uporabljajo ga predvsem za prikaz slik ter videoposnetkov. Večina učiteljev pa se je pripravljena tudi dodatno usposabljati za pravilno uporabo medijev pri pouku.
Ključne besede: osnovna šola, učitelji, vzgoja in izobraževanje, mediji, internet, sodobna tehnologija, informacijsko-komunikacijska tehnologija, strokovna usposobljenost.
Objavljeno: 18.11.2011; Ogledov: 2244; Prenosov: 254
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

9.
ARHEOLOŠKI PARK VICUS FORTUNAE
Matija Brodnjak, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko naloga z naslovom "Arheološki park Vicus Fortunae" sestavljajo štiri poglavja. Prvo poglavje je uvod, v katerem smo predstavili cilje, namen, osnovno trditev, omejitve in metode dela. Osnovna trditev, ki smo jo dokazovali v diplomskem delu, je bila, da imajo na Ptuju premalo prepoznavnih turističnih produktov, ob tem pa veliko neizkoriščenega potenciala, predvsem v arheoloških najdbah iz časa rimske Petovione. Drugo poglavje tvori predstavitev destinacijskega managementa. Tretje poglavje se nanaša predvsem na predstavitev in pomen arheološkega parka v destinaciji, ki na zanimiv način prikazuje rekonstruirano preteklost. Četrto poglavje je namenjeno opisu moderno opremljenega Arheološkega parka Carnuntum v Avstriji, ki je na arheološko - turističnem področju primer dobre prakse v tem delu Evrope. Poleg tega smo v tem poglavju predstavili tudi arheološko dediščino Ptuja in okolice ter opisali sestavo ter naloge novo nastale RDO na Ptuju. V posebnem podpoglavju smo predstavili še analizo intervjujev, s pomočjo katerih smo skušali izvedeti, ali v bližnji prihodnosti potrebujemo na Ptuju tovrsten park, ki bi popestril zgodovinsko - turistično ponudbo v destinaciji. Sklepni del je namenjen priporočilu za postavitev arheološkega parka Vicus Fortunae na Ptuju ter preverjanju uresničitve hipotez in zastavljenih ciljev.
Ključne besede: Arheološki park, destinacija, destinacijski management, regionalna destinacijska organizacija, rimska kultura, tematske prireditve, arheologija, integralna turistična ponudba, trajnostni razvoj, zavedanje, sodobna tehnologija, kulturna dediščina, jantarjeva pot, Petoviona, Carnuntum
Objavljeno: 29.08.2012; Ogledov: 1628; Prenosov: 220
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)

10.
UPORABA INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE PRI POUKU SLOVENŠČINE V OSNOVNIH ŠOLAH OBČINE ŠENTJUR
Jože Arbajter, 2013, diplomsko delo

Opis: Družba prihodnosti je informacijska družba, družba znanja. Z uvajanjem informacijsko-komunikacijske tehnologije se spreminja narava učno vzgojnega procesa. Učitelji so dobili v roke orodje, s katerim lahko učijo drugače, bolj kvalitetno in pokažejo učencem stvari, ki jih prej ni bilo mogoče pokazati. Pojavlja se vprašanje, ali so učitelji dovolj usposobljeni za vključevanje sodobne IKT v pouk. Še pomembnejše je vprašanje, ali nova tehnologija omogoča lažje delo ali je učiteljem le v breme. V diplomskem delu je v empiričnem delu prikazana uporaba IKT-ja pri pouku slovenščine v osnovnih šolah občine Šentjur. Anketirani uporabljajo sodobno IKT in jo vključujejo v pouk slovenščine, kar potrjuje dejstvo, da vsi anketirani uporabljajo pri pouku slovenščine računalnik in ostalo tehnologijo vsaj enkrat do dvakrat tedensko. Kljub razlikam v delovni dobi in starosti učitelji slovenščine v osnovnih šolah v občini Šentjur v večini menijo, da so dovolj osveščeni za vključevanje IKT-ja v učni proces. Poleg tega se udeležujejo izobraževanj s področja IKT-ja. Vendar so vsi enotni, da nobena, tudi najsodobnejša tehnologija, ne more zamenjati učitelja in njegove vloge, ki jo ima pri vzgoji in izobraževanju.
Ključne besede: pouk slovenščine, sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), e-šolstvo, informatizacija šolstva, e-asistent
Objavljeno: 08.07.2013; Ogledov: 1065; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici