| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv socialnega položaja na športno dejavnost otrok v obdobju zgodnje adolescence
Anja Molnar, 2017, magistrsko delo

Opis: Namen raziskave je bilo ugotoviti, povezanost izobrazbe očeta s športno dejavnostjo otrok v obdobju zgodnje adolescence. V raziskavi je sodelovalo 344 otrok iz severovzhodne Slovenije, starih od 9 do 11 let. Od tega je bilo 154 deklic, starih 10,4 leta (SO = 0,914) in 190 dečkov, starih 10,35 leta (SO = 0,945) Podatki, so bili pridobljeni v okviru projekta z naslovom »SODOBNI TRENDI TELESNEGA, GIBALNEGA IN OSEBNOSTNEGA RAZVOJA SLOVENSKIH OSNOVNOŠOLCEV – SOCIALNI STATUS IN ŽIVLJENJSKI SLOG STA POMEMBNA DEJAVNIKA OTROKOVEGA RAZVOJA«. Podatki o socialnem položaju družine so bili pridobljeni s pomočjo »Vprašalnika o socialnem položaju družine«. Vprašalnik, uporabljen v okviru te raziskave, za meritve športne dejavnosti, je vprašalnik »Gibalna dejavnost mladih«, ki je bil uporabljen v številnih slovenskih študijah. Starši anketirancev so bili z anketo seznanjeni in so z njo soglašali. Na osnovi izobrazbe očeta, smo otroke razdelili v skupine, katerih očetje imajo nizko, srednjo in visoko izobrazbo. Za ugotavljanje povezanosti športne dejavnosti s socialnim položajem je bila uporabljena analiza variance (ANOVA) in izračun velikosti učinka (η2). Statistično značilnost smo ugotavljali na ravni tveganja 0,05 (p ≤ 0,05). Rezultati so pokazali, da izobrazba očeta statistično značilno vpliva na število minut na dan, ki jih dečki namenijo športni dejavnosti, ne pa tudi na športno dejavnost deklic. Dečki očetov s srednjo izobrazbo so na dan športno dejavni 92 minut, le 4 minute manj so športno dejavni dečki očetov z visoko izobrazbo. 60 minut na dan, pa športni dejavnosti namenijo dečki očetov z nizko izobrazbo. Pri deklicah so najbolj športno dejavne tiste, katerih očetje imajo visoko izobrazbo, te namenijo športni dejavnosti 64 minut. 11 minut manj športni dejavnosti na dan namenijo deklice iz skupine očetov s srednjo izobrazbo, 48 minut na dan pa so dejavne deklice iz skupine očetov z nizko izobrazbo.
Ključne besede: socialni status, gibalne dejavnosti, zgodnja adolescenca, drugo triletje, družbeni položaj, gibalne dejavnosti
Objavljeno v DKUM: 04.04.2017; Ogledov: 1733; Prenosov: 204
.pdf Celotno besedilo (951,61 KB)

2.
ŠAVRINKA V DRUŽINI IN VAŠKI SKUPNOSTI TER NJEN GOVOR
Špela Vozelj, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je Šavrinka obravnavana iz etnološkega in dialektološkega zornega kota. Za lažjo orientacijo je sprva predstavljen zgodovinsko-družbeni okvir s prikazanimi razmerami v slovenski Istri, kjer je Šavrinka živela in delovala. Potrebno je poudariti, da so za namen diplomskega dela zgodovinska dejstva poenostavljena, a še vedno avtentična. Zajeti so namreč podatki, ki so relevantni za namen dela. Ker enotnega poimenovanja o tem,kdo je Šavrinka, v literaturi ni, so prikazane različne definicije. Na terenu je bila izvedena raziskava, ki je iskala odgovore na vprašanja o tem, kako ljudje danes vidijo to popotno trgovko, kaj vse je delala, kje je živela, kakšna je bila njena družina in njen govor. Namen dela je tudi primerjati Šavrinko z ostalimi ženskami, ki so živele v Sloveniji v tistem času, kajti v tem kontekstu je bila vsekakor drugačna od ostalih. Šavrinka je komunicirala v narečnem govoru svojega časa, zato je njen govor umeščen v dialektološki kontekst in ker je na tem področju v zadnjem času mnogo novih raziskav, je nekaj besed namenjenih tudi temu, saj eno slovensko istrsko podnarečno skupino imenujemo šavrinsko podnarečje.
Ključne besede: etnologija, socialni položaj žensk v prvi polovici 20. stoletja, delovne migracije, dialektologija, primorska narečna skupina, šavrinski govor
Objavljeno v DKUM: 27.07.2016; Ogledov: 3686; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

3.
VKLJUČEVANJE OTROK V SMUČANJE Z RAZLIČNIH VIDIKOV
Urška Mlakar, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vključevanje otrok v smučanje z različnih vidikov smo iskali različne vplive na vključevanje otrok v smučanje. Vsebina se nanaša na teoretska spoznanja s področja smučanja. V osrednjem delu smo izpostavili tri glavne vidike, ki pomembno vplivajo na vključevanje otrok v smučanje: okolje, izobrazba in socialni položaj družine. Na osnovi uporabljenih virov smo ugotovili, da imajo starši pomembno vlogo pri vključevanju otrok v smučarske tečaje, šolo smučanja ali zimovanje; da se lahko otrok nauči dobro smučati prav tako v individualnem programu kot v skupinskem, saj ima vsak program svoje prednosti in slabosti; da je izobrazba staršev pomemben dejavnik pri vključevanju otrok v smučanje; da izkušenjsko bogato okolje pozitivno vpliva na vključevanje otrok v smučanje; da je najpogostejši vzrok nevključevanja otrok v smučanje nizek socialni položaj družine; da imajo tudi trener in starši pomembno vlogo pri vključevanju otrok v smučanje; da je pri vključevanju motorično nadarjenih otrok v smučanje največji omejevalni faktor ekonomski status staršev.
Ključne besede: smučanje otrok, starši, smučarski tečaj, zimovanje, šola smučanja, okolje, izobrazba, socialni položaj, nadarjenost
Objavljeno v DKUM: 06.10.2015; Ogledov: 1702; Prenosov: 357
.pdf Celotno besedilo (960,07 KB)

4.
SOCIALNI POLOŽAJ IN VRSTNIŠKO SPREJEMANJE OTROK Z AVTISTIČNIMI MOTNJAMI V OSNOVNI ŠOLI
Andreja Golob, 2013, magistrsko delo

Opis: Pozitivni odnosi med vrstniki v razredu imajo ključno vlogo v otrokovem socialnem razvoju, kajti prav težave v odnosih z vrstniki so lahko, kot kažejo rezultati različnih raziskav, prediktor težav s prilagajanjem v odraslosti (Pečjak in Košir, 2008). Tako številni raziskovalci preučujejo socialni položaj ter socialno integracijo otrok s posebnimi potrebami v redne osnovne šole, vendar pa je predvsem v našem okolju le malo raziskav usmerjenih na raziskovanje socialnega položaja in integracije otrok z avtističnimi motnjami, ki bi glede na težave pri socialnem delovanju potrebovali večjo mero pozornosti. Namen naše raziskave je bil zatorej ugotoviti, kakšen je socialni položaj učencev z avtističnimi motnjami v rednih osnovnih šolah in kako jih sprejemajo vrstniki. V raziskavi je sodelovalo 244 učencev starih med 8 in 15 let iz 13 oddelkov rednih osnovnih šol, od tega 7 učencev z diagnozo avtistične motnje. Oddelke smo razdelili na integracijske in kontrolne glede na prisotnost otrok z avtističnimi motnjami v razredu. Od tega je bilo 7 integracijskih razredov, v katerih so vključeni učenci z avtističnimi motnjami ter 6 kontrolnih razredov, v katerih ni vključenih otrok z avtističnimi motnjami. Uporabljena je bila sociometrične preizkušnja in Gashev anketni vprašalnik (1996, str. 296, 297; povz. po Čagran in Schmidt, 2006). Skupno gledano rezultati kažejo, da otroci z avtističnimi motnjami v splošnem zavzemajo bolj neugodne socialne položaje, imajo malo vzajemnih izbir in vrstniki zanje menijo, da so pogosteje žrtve nasilja. Rezultati vprašalnika so pokazali, da med integracijskimi in kontrolnimi razredi ni pomembnih razlik v pripravljenosti za druženje in oceni primernosti učenja otrok z avtističnimi motnjami v rednih osnovnih šolah, rezultati pa kažejo bolj v prid integraciji. Kot pomembna dejavnika razlik pri ocenjevanju pa sta se izkazala starost in spol učencev. Predstavljeni so tudi predlogi za pomoč socialno nesprejetim učencem in izhodišča za nadaljnje raziskovanje.
Ključne besede: Avtistične motnje, integracija, vrstniško sprejemanje, socialni položaj, nasilje
Objavljeno v DKUM: 13.11.2013; Ogledov: 2997; Prenosov: 471
.pdf Celotno besedilo (1022,68 KB)

5.
VPLIV OSEBNOSTNIH LASTNOSTI PODJETNIKOV NA RAST IN INTERNACIONALIZACIJO SLOVENSKIH GAZEL
Mateja Grobelnik, 2013, magistrsko delo

Opis: Dinamičnost podjetnika, njegove osebnostne lastnosti, dinamično podjetje, rast in internacionalizacija predstavljajo prepletanje zgodbe magistrske naloge, ki je pred vami. Opravljena raziskava ugotavlja vpliv in povezavo med ključno osebo v podjetju, tj. podjetnikom, njegovimi osebnostnimi lastnostmi ter rastjo in internacionalizacijo slovenskih dinamičnih podjetij. Cilj magistrske naloge je bil poiskati relevanten odgovor na temeljno raziskovalno vprašanje: »Kako vplivajo osebnostne lastnosti podjetnika na rast slovenskih gazel in kolikšen del gazel internacionalizira svojo dejavnost zaradi istega vpliva?« V vsakem podjetju igra ključno vlogo podjetnik in njegova zavestna odločitev za rast. Seveda sama odločitev za rast ni dovolj. Poleg vseh zunanjih in notranjih dejavnikov je pomemben faktor podjetnik in njegove osebnostne lastnosti kot ključni element rasti. Kaj pravzaprav je osebnost? V psihologiji razumemo osebnost kot celostni vzorec relativno trajnih značilnosti, po katerih se posamezniki razlikujejo med seboj. Bistveni sestavini osebnosti sta relativna trajnost in individualnost, to kar posameznike med seboj ločuje. Osebnost posameznika določa različen odziv v enakih situacijah, pa tudi obratno, da se isti posamezniki v različnih situacijah odzivajo enako oz. podobno. Osebnostne značilnosti pa so tiste, ki se pojavljajo dosledno ne glede na vpliv okoliščin (dostopno na: Inštitut za razvoj človeških virov). V magistrski nalogi smo proučevali osebnostne lastnosti podjetnika. Veliko raziskovalcev pred nami je že analiziralo osebnostne lastnosti podjetnikov in spoznalo, da se osebnost podjetnikov razlikuje od osebnosti nepodjetnikov, predvsem v smislu odprtosti za nove ideje, nove izkušnje. V našem primeru smo osebnostne lastnosti razdelili na dva večja sklopa, in sicer: nepsihološke osebnostne lastnosti in psihološke osebnostne lastnosti. Nepsihološke osebnostne lastnosti sestavljata človeški in socialni kapital. V uspešnem podjetju, ki je usmerjeno v rast, sta človeški in socialni kapital neizbežna. Vse več podjetnikov se zaveda pomembnosti znanja, veščin, spretnosti in pomoči družinskih članov za uspešno delovanje podjetja. Prav tako pa je za uspešno podjetje pomemben tudi socialni kapital, ki pomaga podjetnikom do novih informacij, novega znanja ob vključenosti podjetnika v družbene vezi in omrežja, vse to pa ob visoko razvitih socialnih veščinah in trdnem zaupanju med člani. Podjetniki morajo vlagati tako v človeški kot v socialni kapital, saj lahko skupaj hitreje privedeta do željenega cilja. Psihološke osebnostne lastnosti smo razdelili na splošne psihološke lastnosti in spoznavne psihološke lastnosti. Splošne psihološke lastnosti sestavljajo: potrebo po dosežku, prevzemanje tveganja, inovativnost, neodvisnost, zaznano samoučinkovitost in notranji nadzor. Dinamičnega podjetnika opredeljujejo vse omenjene lastnosti, nekatere bolj izrazito kot druge. Spoznavne psihološke lastnosti pa sestavljata vizija in intuicija podjetnika, ki ravno tako prispevata pomemben del pri sprejemanju in analiziranju poslovnih odločitev v podjetju. Rast, ki se nanaša na spremembo velikosti podjetja, smo proučevali na vzorcu dinamičnih podjetjih. Zakaj? Ker so to edina podjetja, ki v današnjih težkih časih ostajajo dinamična, fleksibilna in ohranjajo konkurenčno prednost, saj so se sposobna hitro prilagoditi zahtevam, ki jih narekuje trg z učinkovito izrabo znanja, idej in informacij s strani dinamičnega podjetnika. To so ponavadi majhna visokotehnološka podjetja, ki so za razvoj slovenskega gospodarstva nujno potrebna, saj v obdobju petih let proizvedejo največ novih delovnih mest in iščejo priložnosti na globalnem trgu. V magistrski nalogi smo iskali tudi povezavo med rastjo podjetja in internacionalizacijo ter med osebnostnimi lastnostmi podjetnika v povezavi z internacionalizacijo. Mednarodno poslovanje je pomembno, saj predstavlja vključevanje v izvoz nujno sestavino za zagotavljanje obstoja, preživetja in rasti dinamičnih podjetij. V
Ključne besede: podjetnik, osebnost, osebnostne lastnosti, rast, internacionalizacija, dinamično podjetje - gazele, nepsihološke lastnosti, psihološke lastnosti, človeški kapital, socialni kapital, vizija, intuicija, potreba po dosežku, prevzemanje tveganja, inovativnost, neodvisnost, zaznana samoučinkovitost, notranji nadzor, neodvisnost, spol podjetnika, dinamični podjetnik, mednarodni podjetnik, znanje, izobrazba, veščine, položaj v družini, relacijski, socialni in strukturni kapital.
Objavljeno v DKUM: 03.09.2013; Ogledov: 5667; Prenosov: 627
.pdf Celotno besedilo (2,23 MB)

6.
7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici