| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv angleščine na izbrane slovenske spletne medije
Ines Držaj, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo temelji na raziskavi jezika izbranih slovenskih spletnih medijev, ki se v zadnjem desetletju zaradi razvoja interneta silovito množijo. Internet je močno zabrisal meje med kulturami različnih držav, zato je bil cilj poizvedeti, na katerih področjih in na kakšen način se ameriška kultura odraža v slovenskih spletnih medijih. Zaradi ogromnega števila spletnih medijev je med njimi velika tekmovalnost, zato novinarji uporabljajo različne trike, ki bralce še bolj pritegnejo. Članki so pogosto napisani v naglici, večinoma pa se daje poudarek zgolj vsebini napisanega. Pod drobnogled so bili vzeti priljubljeni slovenski spletni mediji 24 ur, Cosmopolitan, Delo, Dnevnik, Dolenjski list, RTV Slo, Siol.net, Slovenske novice, Zadovoljna si, Žurnal in Večer. Pozornost je bila usmerjena na jezik, ki je glavno orodje sporočanja, zato so bili članki omenjenih medijev sprva slovnično in pravopisno analizirani. Še večja pozornost je bila namenjena vdoru angleških prvin v slovenske spletne medije, saj ima dandanes angleščina na spletu in na splošno v svetu izrazito prevlado in jo več kot upravičeno označujemo za linguo franco. Na vsakem koraku je moč zaslediti veliko število angleških tujk, izposojenk in kalkov, ki jasno kažejo na izrazit vpliv ameriške kulture. Treba je poudariti tudi vpliv angleščine na pravopis in skladnjo ter nekaj besed nameniti še družbenokulturnim vplivom. Posledično je to pripeljalo do sprememb v slovenskem jeziku, zato je cilj magistrskega dela ugotoviti, ali je v slovenskih spletnih medijih nepotrebnega prevzemanja iz angleščine preveč, zaradi česar so lahko posamezni članki že na meji razumljivega slovenskemu bralcu. Želja po čim večjem zaslužku je skrb za jezikovno pravilnost prispevkov in s tem tudi lektorje potisnila na stranski tir. Nič presenetljivega ni, da je slovenščina začela postopoma izgubljati besedje, saj smo ga nadomestili z angleško terminologijo, zato je pomembno poglavje posvečeno tudi vprašanju ogroženosti slovenščine. Na koncu je bila izvedena še krajša anketa, katere namen je bil preveriti, ali Slovenci razumejo vsebino prebranega kljub prisotnosti prvin angleškega jezika, in poizvedeti o izkušnjah anketiranih z vdorom angleščine v slovenske spletne medije ter pogledih nanj.
Ključne besede: magistrska dela, slovenski spletni mediji, slovenščina in pravopisna pravilnost, vpliv angleščine, ogroženost slovenščine, lektorji
Objavljeno: 03.02.2021; Ogledov: 125; Prenosov: 0

2.
Odzivi medijskih podjetij na izzive novih medijev in digitalne distribucije
Mitja Rupnik, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo analizirali, kako so izbrana slovenska uveljavljena medijska podjetja, ki so v preteklosti distribuirala vsebino izključno preko klasičnega radia, klasične televizije ali tiskanih medijev, prilagodila distribucijo svojih vsebin glede na sposobnosti in priložnosti novih medijev, kot so družbena omrežja in spletni portali. Zaradi dinamičnosti medijskega področja smo v teoretičnem delu naloge izpostavili trenutno uporabo družbenih omrežij v Sloveniji, prednosti in slabosti novih medijev ter najbolj obiskane spletne strani v Sloveniji. Ugotovili smo, da sta med družbenimi omrežji bila najpogosteje uporabljena Facebook in Instagram, v kontekstu digitalne distribucije zvočnih in podkast vsebin pa družbeno omrežje SoundCloud.
Ključne besede: novi mediji, digitalna distribucija, družbeno omrežje, slovenski mediji
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 123; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (728,24 KB)

3.
Propaganda islamske države
Andraž Hovnik, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno vprašanje na kakšen način deluje propaganda Islamske države, razlogi za njen obstoj in njeni cilji. V prvem delu naloge so prikazani ključni pojmi, kot sta propaganda in terorizem, spoznamo pa tudi medije in moč, ki jo imajo. Prav to pa so trije glavni sestavni deli Islamske države ali natančneje njenega propagandnega aparata. Predstavitvi osnovnih pojmov sledi zgodovinski pogled na območje današnje Sirije in prostor, na katerem deluje ali pa je pred časom delovala sama Islamska država. Skozi zgodovino spoznamo razloge in posledice, zaradi katerih so ljudje na tem območju še dandanes sprti in zaradi česar prihaja do nemirov. Temu sledi pregled razlogov za nastanek Islamske države, kakšna je ideja za nastankom in kam jo to vodi. V sklopu Islamske države je prikazan tudi njen propagandni aparat, ki ji omogoča nastopanje na modernem medijskem nivoju in njegovi cilji in prioritete. Spoznamo tudi njihov način lansiranja novic na Zahod. Za teoretičnim delom je prikaz bolj praktičnega pogleda na propagandni vpliv te države, skozi pogled slovenskih medijev. Spoznamo razlike med podajanjem informacij aktualnih medijev, njihove prioritete in cilje s katerimi vplivajo na svoje bralce. Cilj propagandnega aparata Islamske države je prikazovanje vseh muslimanov kot grožnje zahodnemu svetu in življenju kot ga poznamo. To lahko deluje tudi kot način, s katerim se novačijo novi člani. Skozi pregled slovenskih člankov bomo tako spoznali, do kakšne mere so naši mediji odporni na ta prefinjen način vplivanja na zahodne medije, ki ga prakticira Islamska država.
Ključne besede: diplomske naloge, propaganda, Islamska država, Bližnji vzhod, slovenski mediji, vojna
Objavljeno: 20.06.2019; Ogledov: 303; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (427,40 KB)

4.
Reprezentacija begunstva v slovenskih tiskanih medijih
Sanja Hrnčič, 2018, magistrsko delo

Opis: V pričujočem magistrskem delu so predstavljene jezikovne in vizualne izbire za reprezentacijo begunk in beguncev v izbranem slovenskem tiskanem mediju. Kot gradivni vzorec so bili uporabljeni članki s temo begunstva iz Slovenskih novic, objavljeni med februarjem 2016 in junijem 2018. Glavni vzrok za množičen prihod begunk in beguncev v Evropo v letih 2015 in 2016 so, kot dokazujejo politični analitiki in kritiki imperializma (Chossudovsky, Chomsky, Vltchek, Seymour idr.), imperialistični posegi ZDA in njenih zahodnih zaveznic na Bližnjem vzhodu, evfemistično poimenovani humanitarne in protiteroristične operacije. Prihod begunk in beguncev je spremljala kriza odziva, ki se je odvijala po vsej Evropi in jo najizraziteje označujejo zapiranje meja, postavljanje ograj z rezilno žico in zavračanje prihajajočih begunk in beguncev. Slovenska migrantska politika je pri tem sledila evropski. Pri analizi izhajamo iz družbeno-semantične taksonomije kritičnega diskurzivnega analitika Thea van Leeuwna (2008) in reprezentacijske izbire interpretiramo s pomočjo njegove udeleženske mreže (angl. social actor network), s katero je mogoče prikazati homogenizacijo in dehumanizacijo družbenih skupin, kakor tudi njihovo pasivizacijo (tj. odvzem vršilskosti) v reprezentacijah družbenih dejanj. Preučujemo jezikovno in vizualno konstrukcijo begunk in beguncev ter vrednotimo njihovo vlogo pri konstituiranju protibegunske ideologije. Multimodalna analiza je pokazala, da reprezentacija begunk in beguncev v izbranem slovenskem tiskanem mediju reproducira diskurzivno drugost. Begunke in begunci so na eni strani reprezentirani kot vršilci negativnih, kriminalnih dejanj in tako predstavljeni kot nevarnost in grožnja, na drugi strani pa kot pasivne žrtve brez možnosti artikulacije lastnih družbenih in političnih potreb. Z izpuščanjem geopolitičnega konteksta iz reprezentacije je begunsko vprašanje rekontekstualizirano: prikazano je kot »problem«, ki zahteva varnostno ali humanitarno rešitev, ne pa kot posledica imperialističnih vojn Zahoda.
Ključne besede: Begunke in begunci, medijski diskurz, slovenski tiskani mediji, multimodalna kritična diskurzivna analiza, družbeno-semantični model.
Objavljeno: 12.03.2019; Ogledov: 585; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (2,80 MB)

5.
Lažne novice v slovenskih spletnih in tiskanih medijih
Mojca Videmšek, 2018, magistrsko delo

Opis: Ljudje lažejo že od začetka svojega obstoja. Danes lažejo tudi mediji. Lažne novice so neresnične informacije, ki zavajajo bralce. Ti pa si ne vzamejo dovolj časa, da določene novice preverijo. Novici preprosto verjamejo, jo delijo in se nanjo čustveno odzovejo. Včasih je dovolj, da verjamejo samo naslovu članka. Ustvarjalci pa poskrbijo za popularne teme, ki se skladajo s prepričanji bralca. Lažne novice sicer segajo daleč v preteklost, a šele zadnjih nekaj let pridobivajo na pozornosti. Čeprav so lažne novice v tujini na vsakem koraku, tudi v Sloveniji nismo v zaostanku.
Ključne besede: lažne novice, politika, spletni mediji, tiskani mediji, slovenski mediji
Objavljeno: 24.10.2018; Ogledov: 1843; Prenosov: 484
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

6.
Zavajajoče oglaševanje
Luka Milič, 2017, diplomsko delo

Opis: Velik vpliv na naša življenja imajo tradicionalni mediji. V te vrste medijev spadajo televizija, radio, različni časopisi in revije. Na trgu je veliko podjetij, ki so si med seboj konkurenčni, zaradi česar morajo vedno več in boljše oglaševati svoje izdelke oziroma storitve. Dostikrat se pri tem zgodi, da grejo predaleč in posledično zavajajo svoje kupce, ki nimajo dovolj izkušenj in znanja glede izdelkov, ki jih podjetje ponuja. Za zavajajočim oglaševanjem pa podjetja ne škodijo samo potrošnikom, temveč tudi svojim konkurentom, katerim lahko uničijo ugled, prav tako pa tudi sami izgubijo zaupanje ljudi. Pri nas v Sloveniji imamo OR, ki nadzoruje oglase, ki jih podjetja objavljajo. Podjetja se morajo pri oglaševanju držati določil, ki jih določa SOK. Na OR se lahko pritožijo tako fizične osebe oziroma navadni potrošniki, kot tudi podjetja sama. Da podjetja s svojim oglaševanjem ne bi zavajala potrošnikov, lahko svoj oglas pošljejo na OR že pred objavo le tega oglasa in za mnenje poprosijo člane tega odbora. Zavajajoče oglaševanje je kar aktualno, zaradi česar bomo preučili nekaj primerov, tako svetovnih razsežnosti, kot tudi tistih, ki se dogajajo pri nas v Sloveniji.
Ključne besede: Oglaševanje, zavajajoče oglaševanje, oglaševalsko razsodišče, slovenski oglaševalski kodeks, slovenska oglaševalska zbornica, mediji.
Objavljeno: 05.12.2017; Ogledov: 1475; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

7.
Uporaba angleškega jezika v slovenskih tiskanih medijih
Alekseja Koren, 2017, diplomsko delo

Opis: Na slovenskem trgu je ob številnih tiskanih medijih na voljo tudi nekaj takšnih, ki so v celoti napisani v angleškem jeziku in namenjeni predvsem tujcem, ki jih je v Sloveniji vedno več. Razlogi za njihov prihod so različni: delo, študijska izmenjava, počitnice, partnersko razmerje ... V nalogi smo na kratko analizirali tri izvode takšnih revij oz. časopisov. Kljub dejstvu, da prihodnost temelji na elektronskih medijih, nas je zanimalo, ali tujci vedo za te publikacije in ali jih berejo. Naredili smo anketo in jo razdelili skupini tujcev ter analizirali njihove odgovore. Splošna ugotovitev je potrdila naša predvidevanja, da tujci tovrstnih medijev ne poznajo in jih ne uporabljajo.
Ključne besede: Angleški jezik, slovenski tiskani mediji, slovenska kultura, slovenski jezik, tujci v Sloveniji.
Objavljeno: 31.08.2017; Ogledov: 1212; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

8.
RADIO IN TELEVIZIJA V SLOVENSKI KULTURNI ZGODOVINI
Urška Pelko, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so strnjeno predstavljeni zgodovinski razvoj radia in televizije na Slovenskem, dejavnosti, na katere sta vplivala radio in televizija in s katerimi sta pustila pečat v slovenski kulturni zgodovini. Predstavljeni so tudi komercialni radii in televizije ter primerjani z nacionalnim RTV Slovenija. V diplomskem delu je uporabljena deskriptivna raziskovalna metoda, pri osebah in zgodovinskih dejstvih pa zgodovinska metoda.
Ključne besede: množični mediji, zgodovina radia, zgodovina televizije, radijska igra, RTV Slovenija, program radia in televizije, osebnosti, slovenski jezik na radiu in televiziji, komercialni mediji
Objavljeno: 11.03.2015; Ogledov: 2495; Prenosov: 676
.pdf Celotno besedilo (784,78 KB)

9.
ETIKA V OGLAŠEVANJU
Teja Osterc, 2013, diplomsko delo

Opis: Oglaševanje je oblika tržnega komuniciranja o podjetju samem, izdelkih ali storitvah podjetja in poteka preko množičnih medijev. Oglaševalci skušajo na različne načine pritegniti pozornost potrošnikov in si s tem zagotoviti svoje mesto na trgu. Etično sporno je za mnoge že samo oglaševanje, kot tako, saj vzbuja določena čustva pri porabnikih, ki slabijo razumno odločanje in ravnanje. Etika pa pride še bolj do izraza, če oglaševanje sprejmemo, kot nekaj nujnega in neizbežnega. Namreč, oglaševalci pri oblikovanju in posredovanju sporočil nemalokrat ravnajo neetično s tem, da oglašujejo na tak način, da oglaševanje ni družbeno sprejemljivo, lahko je celo škodljivo in nevarno. Še posebej to velja, če je oglaševanje namenjeno otrokom. Navadno oglaševalci nagovarjajo otroke preko televizije, saj se s tem medijem otrokom najlažje približajo. Etika zahteva pošteno ravnanje, ki ga je mogoče regulirati na različne načine, a najbolj učinkovito sredstvo je pritisk trga, pritisk javnosti, družbe. Etično je to, kar je za družbo sprejemljivo. Zato se moramo vsi boriti za to, da bomo živeli v udobnem, srečnem okolju, kjer bomo brezskrbno vzgajali svoje otroke.
Ključne besede: oglaševanje, etika, mediji, otroci, zakonodaja, Slovenski oglaševalski kodeks, televizija
Objavljeno: 26.11.2013; Ogledov: 1429; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (963,35 KB)

10.
OTROCI V OGLAŠEVANJU
Tina Potisk, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga zajema obravnavo otrokov v oglaševalskem svetu. Sem spada, kot začetek obravnave, opis medijev preko katerih se oglašuje in vloga otrok v teh medijih. V njej so navedeni podatki, koliko časa so otroci izpostavljeni medijem in njihovo razumevanje le teh. Prav tako je predstavljena manipulacija z otroki. Kaj omejuje oglaševalce pri oblikovanju oglasov za otroke, je navedeno v drugem delu diplomske naloge. Gre za pravne zakone. Na koncu diplomske naloge pa so še predstavljeni neetični oglasi ,v katerih nastopajo otroci in kratka analiza le teh.
Ključne besede: oglaševanje, mediji, televizija, oglasi, otroci, manipulacija, zakonodaja, zakon o medijih, slovenski oglaševalski kodeks, neetični oglasi
Objavljeno: 30.10.2013; Ogledov: 1298; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (783,68 KB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici