| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
POT K STRUKTURAM SLIKARSKE POVRŠINE
Emilija Podjavoršek, 2009, diplomsko delo

Opis: Struktura slikarske površine določa razporeditev in razmerje posameznih elementov slike, katere zgradbo sestavljajo. V likovni umetnosti je struktura slikarske površine način, na katerem se gradi posamezna celota slike, formiran s povezovanjem svojih delov in pomeni tudi vidne procese pri nastanku umetniškega dela. Slikarstvo je področje likovnega ustvarjanja, ki ima za osnovo ploskev, na kateri slikar gradi kompozicijo s pomočjo barv, ploskev in linij. Slikarstvo se je skozi različna zgodovinska obdobja spreminjalo in razvijalo. V zgodovini je bila raba barve med drugim odvisna tudi od razvoja slikarskih tehnik. Izbira slikarske tehnike pa je odvisna od slikarske podlage oziroma nosilca. Skozi zgodovino slikarstva si je umetnik izbiral različne nosilce. V klasičnem slikarstvu je bil poudarek na homogenem gibanju in nadgrajevanju. S pojavom abstraktnega slikarstva pa so se umetniki v svojih pogledih veliko bolj razhajali. Vsak umetnik si je označil svoje ustvarjalno okolje, ločeno od drugih ter ustvarjal kot posameznik in raziskovalec novih poti znotraj umetnosti. V današnjem času avtorji sočasno ustvarjajo v različnih slogih. Vsak se izraža v svojem avtorskem slogu in poetiki, ki najbolj ustreza njegovemu izrazu. V zadnjih letih delujejo avtorji, pri katerih še opazimo poudarek na fizičnih lastnostih slike. Nadaljujejo likovne izkušnje in združujejo postopke različnih umetnostnih zvrsti, ter se še vedno srečujejo z neformalnimi materiali, ki pa jih obravnavajo na samosvoj, individualen način.
Ključne besede: struktura slikarske površine, slikarske tehnike, abstraktno slikarstvo, umetniške smeri, slovenski likovni prostor.
Objavljeno: 07.07.2009; Ogledov: 2323; Prenosov: 402
.pdf Celotno besedilo (14,75 MB)

2.
ABSTRAKTNO SLIKARSTVO - MARIJAN TRŠAR
Petra Zmrzlikar, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu »Abstraktno slikarstvo – Marijan Tršar« je bil raziskan Tršarjev način ustvarjanja njegovih abstraktnih slik. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, iz teoretičnega in praktičnega dela, pri čemer je praktični del vsebinsko vezan na teoretični del diplomskega dela. Za razumevanje fenomena abstraktnega slikarstva sem v teoretičnem poglavju najprej pojasnila zgodovinski razvoj abstraktnega slikarstva. Tako spoznamo položaj, v katerem se je znašel Marijan Tršar. V diplomskem delu je poudarek predvsem na Tršarju, zato obravnavam njegovo slikarsko pot, njegov pogled na abstrakcijo ter dodajam interpretacijo njegovih abstraktnih del, ki so ključnega pomena za izhodišče mojih dejanskih rezultatov pri praktičnem delu. Osrednji cilj naloge je v praktičnem poglavju, kjer sem podobno upodabljala abstraktne slike, kot jih je izvedel Tršar. Zanimal me je predvsem njegov pristop z novo tehniko ustvarjanja, to je s tehniko polivanja in prelivanja, ki sem ju uporabljala v svojem ustvarjalnem procesu. Za dodatno popestritev lastnih slik sem izvedla še tehniki kapljanja in škropljenja ter tako slikam dodala življenje. Sledi analiza lastnih likovnih del in predstavitev konstrukcije osebnega ustvarjalnega procesa. Lastna likovna izkušnja je podana za lažje razumevanje osebnega doživetja pri abstraktnem ustvarjanju.
Ključne besede: abstraktno slikarstvo, slovenski likovni prostor, Marijan Tršar, Vasilij Kandinski, slikarstvo Marijana Tršarja, tehnika polivanja, tehnika prelivanja
Objavljeno: 28.01.2014; Ogledov: 2057; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (4,18 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici