1.
SPOZNAVANJE ELEMENTOV KULTURNE DEDIŠČINE V SLOVENSKIH PRIPOVEDKAHAlenka Balažic, 2012, diplomsko delo
Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela smo na osnovi teoretičnih izhodišč in strokovne literature predstavili ključne pojme, torej teorijo kulturne dediščine, pripovedk in pravljičnih likov, ki se pojavljajo v pripovedkah. Zapisali smo globalne in konkretne cilje jezikovne in književne vzgoje v vrtcu ter cilje za posamezna področja dejavnosti, katerih namen je osvojiti, poglobiti kulturno dediščino in literarno-estetsko doživljanje.
Predstavljena je tudi vloga vrtca pri ohranjanju kulturne dediščine.
S kakovostnimi pripovedkami, ki zaživijo kot dediščina slovenske slovstvene folklore in slikajo pomembne dogodke naših prednikov, seznanjamo otroke v vrtcu o nastanku naše dežele in s koreninami slovenstva. Obenem z vključevanjem sestavin kulturne dediščine v vrtce prispevamo k njenemu ohranjanju.
V praktičnem delu diplomskega dela smo natančneje predstavili izbrana dela. Sledila je praktična izvedba branja in druge dejavnosti v vrtcu, povezane z branjem izbranih del v oddelku otrok starosti 4–6 let.
Namen praktičnega dela v diplomskem delu je bil ugotoviti, ali s pomočjo slovenskih ljudskih pripovedk otroci usvojijo konkretne elemente kulturne dediščine. Ugotavljali smo tudi, ali je pripovedka ustrezen način motiviranja otrok.
Ključne besede: kulturna dediščina, nesnovna kulturna dediščina, pripovedka, slovenska ljudska pripovedka, mitološki liki, motivacija, otroci, vrtec, književni cilji, branje, izbrana dela.
Objavljeno v DKUM: 03.07.2012; Ogledov: 4318; Prenosov: 526
Celotno besedilo (1,48 MB)