| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza slikovnega gradiva v učbenikih za spoznavanje okolja in družbo
Vanesa Kidrič, Barbara Lazički, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga z naslovom Analiza slikovnega gradiva v učbenikih za spoznavanje okolja in družbo je sestavljena iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni učbenik, njegova vloga in oblikovanje, slikovno gradivo v učbenikih in znanstvene ugotovitve o le-tem. V empiričnem delu smo z analizo učbenikov raziskali kakovost in verodostojnost slikovnega gradiva v učbenikih za spoznavanje okolja v 1., 2. in 3. razredu ter družbe v 4. in 5. razredu. Analizirali smo založbe, ki so na slovenskem trgu najbolj zastopane, in sicer Rokus Klett, DZS, Modrijan in Mladinska knjiga, po vnaprej zastavljenih kriterijih. Ugotovili smo, da imata glede na kriterije založbi Rokus Klett in Modrijan najkvalitetnejše predstavljeno slikovno gradivo v učbenikih za spoznavanje okolja, največ pomanjkljivosti pa založba Mladinska knjiga. Pri predmetu družba je po kakovosti slikovnega gradiva najbolj izstopala založba Modrijan, medtem ko je največ pomanjkljivosti v učbenikih založbe Mladinska knjiga. Ugotovili smo, da razmerje med besedilom in slikovnim gradivom v učbenikih ni pri vseh založbah ustrezno glede na razred in da se kakovost slikovnega gradiva razlikuje tudi po razredih. V vseh analiziranih učbenikih so od slikovnega gradiva pričakovano najbolj zastopane fotografije in slike. Ker so vsi učbeniki potrjeni, je prihajalo do zelo majhnih odstopanj med založbami in razredi.
Ključne besede: učbenik, slikovno gradivo, založba, spoznavanje okolja, družba
Objavljeno: 07.10.2020; Ogledov: 241; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (8,40 MB)

2.
Primerjava vplivov različnih strategij poučevanja na kakovost in trajnost znanja o členonožcih
Zdravka Hajdinjak, 2016, magistrsko delo

Opis: V naš izobraževalni sistem sta se v strategije poučevanja v večji meri začela vključevati izkustveni in raziskovalni pristop. Bistvo izkustvenega pristopa je, da učenci sami preizkušajo in so čim bolj aktivni. V našem magistrskem delu smo izvajali in vrednotili različne učne strategije ter primerjali vpliv le-teh na kakovost in trajnost znanja o členonožcih. Členonožce smo izbrali zaradi izjemnega ekološkega pomena in pomena, ki ga imajo npr. v medicini, farmaciji, kmetijstvu in genskem inženirstvu. V raziskavi je sodelovalo 469 srednješolcev, petih različnih srednjih šol in sedmih različnih programov. Anketirani so bili različne starosti, in sicer ena skupina dijaki 1. letnika, druga skupina dijaki 3. letnika. Na podlagi podatkov, ki smo jih zbrali z anketiranjem dijakov 1. letnika, smo ugotovili, da je znanje učencev ob vstopu v srednješolsko izobraževanje zadovoljivo in primerno glede na strategije poučevanje, ki so jih anketirani navajali. Priporočamo, da učitelji pri poučevanju vsebin o živalih vključujejo poleg slikovnega gradiva še živalski material (žive ali mrtve živali), obiske živalskih vrtov, akvarijev oz. akvaterarijev, obiske čebelarjev, sadjarjev in kmetov. Pomembno se nam zdi, da pri izvajanju omenjenih vsebin dobijo učenci znanje o celostnem razumevanjnu življenja. V razredu smo z dijaki 3. letnika izvedli poučevanje vsebin o členonožcih tako, da smo pri tem uporabili različne vrste materialov. Uporabili smo slikovno gradivo, plastične oz. gumijaste modele in mrtve živali. Z izvajanjem različnih učnih strategij smo ugotovili, da je najbolj učinkovita kombinacija različnih strategij in uporaba različnih materialov, saj so anketirani na ta način pridobili kakovostnejše znanje. Predlagamo, da se pri poučevanju vseh tistih vsebin o živalih, kjer je to možno (če niso objekt poučevanje nevarne, ogrožene, nedostopne ali iz kateregakoli drugega vidika sporne živali) učitelji čim pogosteje odločajo za uporabo le-teh.
Ključne besede: izkustveno poučevanje, členonožci, slikovno gradivo, plastični modeli, mrtve živali, kakovostno znanje
Objavljeno: 01.08.2016; Ogledov: 733; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

3.
VLOGA METODIČNEGA RAVNANJA PRI MOTIVIRANJU UČENCEV ZA POUK ZGODOVINE V OSNOVNI ŠOLI
Alenka Lenna Bertoncelj, 2016, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Diplomska naloga z naslovom Vloga metodičnega ravnanja pri motiviranju učencev za pouk zgodovine obravnava sodobne metodične pristope, ravnanja učitelja, s katerimi spodbuja interes oziroma motivacijo učencev za pouk zgodovine. Z ustreznimi sodobnimi strategijami oziroma metodičnim ravnanjem, z ustrezno didaktično komunikacijo, sodobnimi učnimi metodami pri učencih vzbudimo interes, povečamo motivacijo in jim približamo pouk zgodovine. S tem jih spodbudimo k sodelovanju in zanimanju za zgodovino ter poskušamo pri učencih utrditi spoznanja in znanja o zgodovini, ki bi se jih spominjali še leta po končanem šolanju. V diplomski nalogi so predstavljene sodobne učne metode, ki jih učitelj uporabi v svojem metodičnem ravnanju za motiviranje učencev za pouk zgodovine. Predstavljene so sodobne metode prikazovanja slikovnega in pisnega gradiva, metoda igranja vlog, metoda dela z internetom, videom, interaktivno tablo, metoda dela z računalniškimi programi in zgoščenkami kot tudi metoda dela na terenu (obisk arhiva, muzeja in ekskurzije). V nalogi so prikazani konkretni prikazi primerov uporabe metode dela s slikovnim in pisnim gradivom, metoda igranja vlog, uporaba računalnika in metoda dela v muzeju.
Ključne besede: metodično ravnanje, motivacija, medosebna komunikacija, medosebni odnosi, učne metode, metode prikazovanja in demonstracije, slikovno gradivo, pisno gradivo, internet, igra vlog, delo na terenu, muzej, arhiv, ekskurzije.
Objavljeno: 19.07.2016; Ogledov: 765; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (3,60 MB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici