| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 71
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Računalniška tomografija
Avgust Brezovnik, 2012, diplomsko delo

Opis: V seminarju je predstavljeno delovanje računalniške tomografije ter metode in pripomočki za izboljšanje slike, ki omogočajo zmanjšanje izpostavljenosti pacientov ionizirajočim sevanjem.
Ključne besede: računalniška tomografija, rentgenski žarki, doza, kvaliteta slike
Objavljeno: 03.02.2021; Ogledov: 121; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (6,55 MB)

2.
Razpoznavanje človeških emocij na digitalnih posnetkih s pomočjo konvolucijskih nevronskih mrež
Aleš Pernat, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se ukvarjali z razvrščanjem šestih osnovnih človeških emocij in nevtralnega izraza s pomočjo digitalnih posnetkov in konvolucijskih nevronskih mrež. Pregledali smo področje razpoznavanja človeških emocij in natančno preučili konvolucijske nevronske mreže. Implementirali smo več modelov sodobnih konvolucijskih nevronskih mrež, ob tem pa razvili tudi lastne modele. Uporabili smo knjižnico Tensorflow in programski jezik Python. Naše predlagane rešitve smo preizkusili na prosto dostopnih podatkovnih zbirkah CK+, MMI in JAFFE. Slike iz podatkovnih zbirk smo obogatili z zrcaljenjem in rotiranjem, tako da smo dobili večjo količino podatkov. Za validiranje smo uporabili pristop, neodvisen od subjekta, in petkratno navzkrižno validacijo. Najboljši rezultati razvrščanja z našimi predlaganimi metodami so bili 91,65 % na zbirki CK+, 59,08 % na zbirki MMI in 67,86 % na zbirki JAFFE. Rezultati na zbirki CK+ so primerljivi z rezultati sorodnih del, na preostalih dveh zbirkah pa je uspešnost razvrščanja z našimi pristopi bistveno slabša od rezultatov sorodnih del.
Ključne besede: človeške emocije, konvolucijske nevronske mreže, digitalne slike, strojno učenje
Objavljeno: 04.01.2021; Ogledov: 114; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

3.
Učiteljevo razumevanje pomena otrokove likovne govorice v komunikacijksem modelu književne vzgoje
Kristina Šrot, 2020, doktorska disertacija

Opis: Temeljni cilj doktorske disertacije je bil opisati metodo vizualnega odziva (MVO) na primeru pravljice Zgodba o kajmanu (Afriške pripovedke, 1976, str. 56–60) in jo preveriti v kontekstu razvijanja recepcijske vloge učencev, preučiti učiteljevo kompetenco uporabe metode vizualnega odziva za razvijanje učenčeve zmožnosti zaznavanja, razumevanja in vrednotenja literarnih besedil in na podlagi tega presoditi o upravičenosti vključevanja te vsebine v kurikulum univerzitetnega in/ali permanentnega izobraževanja učiteljev. Zastavljeni problem je bil opazovan v okviru medpredmetne povezave književnosti in likovne umetnosti, saj je mogoče le v povezavi doseči optimalno izrabo estetsko oblikovanih govoric kot didaktične poti (metode) za eksternalizacijo učenčevega dialoga z literarnim besedilom. Teze doktorske disertacije temeljijo na teoretičnih izhodiščih psihonaratologije, poznavanju zakonitosti otrokovega recepcijskega razvoja, didaktiki mladinske književnosti, likovni teoriji ter didaktiki likovne umetnosti. Iz teoretičnih izhodišč izluščimo, da bi učenec za polno upovedovanje literarnoestetskega doživetja potreboval veliko širše besedišče, kot ga ima na aktualni stopnji kognitivnega razvoja (odsotnost zmožnosti abstraktnega mišljenja) in kot ga ima na aktualni stopnji jezikovnega razvoja. Pot, ki učencu omogoči, da z lastno dejavnostjo razvija zmožnost logičnega mišljenja, upovedovalno zmožnost in zmožnost ustvarjalnega dialoga z literarnim besedilom, izhaja iz vizualne komunikacije in z njo povezane učiteljeve kompetence za poznavanje zakonitosti večkodnih besedil. Ob številnih zahtevanih kompetencah učitelja si zastavimo vprašanje, do katere mere so učitelji kompetentni uporabljati nejezikovne semiotične funkcije, ki zahtevajo poznavanje različnih strok in njihovih zakonitosti. Metodološko smo k raziskovanju pristopili s kombinacijo kvalitativnega in kvantitativnega načina raziskovanja. Uporaba obeh pristopov je smiselna, saj se postopki dopolnjujejo in presegajo pomanjkljivosti zgolj ene vrste pedagoškega raziskovanja. Glavne ugotovitve raziskave so: 1. Opazovanje, kako kvalitetno je učenec zmožen opravljati recepcijsko vlogo v ustvarjalnem dialogu z literarnim besedilom, in sicer na primeru pravljice tujega civilizacijskega kroga, ko se učitelj z njim sporazumeva s pomočjo besed (jezika), nam omogoči, da s pomočjo analiziranja kompleksnih konvencionalnih znakov (besed), ki nastopajo v funkciji opisovanja in pripovedovanja, razberemo učenčevo razumevanje karakterjev književnih oseb in s tem povezanega etičnega sporočila pravljice. 2. Ob preverjanju razumevanja karakterjev književnih oseb, presojanja etičnosti njihovega ravnanja in razumevanja modalnosti besedila s pomočjo jezikovnih sredstev se zdi, kot da so učenci zgrešili etično sporočilo pravljice tujega civilizacijskega kroga. 3. Preverjanje učenčeve recepcije etičnega sporočila pravljice tujega civilizacijskega kroga, ko učitelj uporabi ilustracijo književne osebe (metodo likovnega odziva učenca na besedilo) kot didaktično pot (metodo) za eksternalizacijo učenčevega dialoga z literarnim besedilom, dokazuje, da so učenci sposobni dojeti etično sporočilo pravljice tujega civilizacijskega kroga. Učenci so ob uporabi nejezikovnih semiotičnih funkcij – s pomočjo kompleksnih slikovnih znakov – sposobni upovediti modrost etičnega sporočila pravljice z drugega konca sveta. Sodbe učencev razberemo iz risb, ki jih naslikajo učenci, interpretacijo pa podkrepimo s pomočjo analize polstrukturiranega intervjuja. 4. Preverjanje učiteljeve kompetence prepoznavanja eksternaliziranih sodb učencev s pomočjo opazovanja, analize in interpretacije risbe z likovnopedagoškega vidika ter ugotavljanje, do katere mere je učitelj usposobljen za uporabo metode vizualnega odziva učenčevega literarnega sporočila, pokaže, da so učitelji le delno usposobljeni za interpretacijo slike učencev z likovnopedagoškega vidika in s tem za uporabo produktivne književnodidaktične metode vizualnega odziva v did
Ključne besede: literarna recepcija, psihonaratologija, poustvarjalna književnodidaktična metoda vizualnega odziva, kompetence učiteljev razrednega pouka, interpretacija ilustracije (slike)
Objavljeno: 10.08.2020; Ogledov: 297; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (4,51 MB)

4.
Kakovost mleziva pri kravah molznicah v odvisnosti od časa po telitvi
Leon Harih, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil analizirati kakovost mleziva ob porodu in upad kakovosti mleziva v urah po porodu. Zraven tega smo preverjali, kakšen vpliv imajo posamezni dejavniki na kakovost mleziva in kako se vnos mleziva odraža v imunosti teleta. V ta namen smo izvajali 2 preizkusa. V prvem smo molznicam v različnih intervalih po porodu merili kakovost mleziva s kolostrometrom, digitalnim in optičnim refraktometrom. Z analizo dobljenih podatkov smo ugotovili, da imajo molznice lisaste pasme boljšo kakovost mleziva kot molznice črno-bele pasme, prav tako imajo molznice iz višjih zaporednih laktacij boljšo kakovost mleziva kot molznice iz nižjih laktacij, nismo pa ugotovili statistične razlike med molzicami glede na dolžino presušitvene dobe. V drugem preizkusu smo teletom v dnevih po porodu vzeli vzorce sline in z digitalnim refraktometrom izmerili vsebnost protiteles. Grafično smo ponazorili značilen dvig pasivne imunosti v 2–3 dneh po porodu in upad v naslednjih dneh. Žal nismo mogli dokazati vplivov pasme in laktacije matere na pasivno imunost telet.
Ključne besede: mlezivo / govedo / kakovost mleziva / slina / pasivna imunost OP: VII, 29 s., 6 pregl., 8 graf., 4 slike, 22 ref.
Objavljeno: 19.02.2020; Ogledov: 386; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (636,07 KB)

5.
Stiskanje črno- belih slik z algoritmi delitve prostora
Satja Lipuš, 2019, diplomsko delo

Opis: Stiskanje je proces zmanjševanja podatkov v pomnilniškem prostoru. V diplomskem delu predstavimo metodo stiskanja črno-belih slik z uporabo algoritmov, ki delijo prostor. Omejili smo se na sledeče tri metode deljenja prostora: enakomerna mreža, štiriško drevo in Kd drevo. Enakomerna mreža temelji na matematičnem modelu enakomerne kartezične mreže. Medtem, ko štiriško drevo rekurzivno deli prostor v štiri podprostore v obliki štiriškega podatkovnega drevesa, katerega vozlišča prestavljajo nadaljnjo delitev v globino. Kd drevo deli prostor v binarno drevo glede na mediano vrednosti, pri čemer vsako nadaljno rekuzijo izmenjuje dimenzijo delitve. Imenovani algoritmi predstavljajo obliko izgubnega stiskanja z različno učinkovitostjo. V diplomskem delu smo primerjali izgubo podatkov pri stiskanju poljubnih slik s predstavljenimi algoritmi in le to kvantitativno ocenili z uporabo metode povrečne kvadratne napake in strukturne podobnosti. Pri rezultatih smo ugotovili, da je pri delitvi prostora optimalna izbira štiriško drevo.
Ključne besede: stiskanje, razširjanje, črno-bele slike, delitev prostora, podatkovna drevesa.
Objavljeno: 14.01.2020; Ogledov: 492; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (697,79 KB)

6.
Prepoznavanje položaja in orientacije objekta s strojnim vidom vodenega robotskega sistema
Sebastjan Spital, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno zajemanje in obdelava slike s spletno kamero Logitech v programu LabView z dodanimi moduli. LabView komunicira s krmilnikom robota Mitshubishi, kateri prejme informacijo o koordinatah in prestavi objekt.
Ključne besede: Strojni vid, zajemanje slike, obdelava slike, komunikacija Ethernet, LabView, kamera Logitech, robot Mitshubishi, Ciros Programming
Objavljeno: 21.01.2019; Ogledov: 815; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

7.
Besednjak pri tujem jeziku na razredni stopnji osnovne šole
Petra Küčan, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu preverjamo besednjak pri prvem tujem jeziku med učenci, ki obiskujejo šolo na rednih in na dvojezičnih osnovnih šolah v Pomurju. V teoretičnem delu predstavljamo dvojezičnost in dvojezično izobraževanje v Sloveniji. Redne in dvojezične osnovne šole, vključene v raziskavo, se nahajajo na območju blizu avstrijske meje, zato v nalogi kot prvi tuji jezik predstavljamo nemščino. Predstavimo poučevanje tujega jezika na splošno ter namen poučevanja nemščine. Prav tako opišemo še besednjak, strategije za usvajanje besednjaka, besednjak pri pouku nemščine in opismenjevanje v tujem jeziku. V empiričnem delu magistrske naloge smo preverjali besednjak pri pouku nemščine med učenci, ki obiskujejo pouk na rednih in dvojezičnih osnovnih šolah v Pomurju. Preverjanje smo opravili s pomočjo opisa slike v nemškem jeziku. Zanimalo nas je, ali obstaja razlika med prvim in drugim preverjanjem, ter kateri učenci imajo širši besednjak pri tujem jeziku. Pri raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Pri raziskavi je sodelovalo 78 učencev iz treh rednih in treh dvojezičnih osnovnih šol. Rezultati so pokazali, da so učenci dosegli napredek po drugem preverjanju in da med učenci v rednih in dvojezičnih osnovnih šolah obstajajo razlike v jezikovnem znanju tujega jezika. Dvojezični učenci so slike pogosteje opisovali s povedmi, učenci v rednih osnovnih šolah pa z besedami. Zanimala nas je tudi razlika glede na spol. Rezultati so pokazali večjo uspešnost pri deklicah.
Ključne besede: tuji jezik, nemščina, dvojezičnost, osnovna šola, spol, opis slike.
Objavljeno: 09.01.2019; Ogledov: 706; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

8.
Stabilizacija in vplivi pri zajemanju panoramske fotografije
Domen Robič, 2018, diplomsko delo

Opis: Zajemanje fotografij je danes mogoče na vsakem koraku. Za zajemanje panoramske fotografije ne potrebujemo več posebnega fotoaparata in programske opreme temveč le mobilni telefon. Ker lahko vsak zajema te fotografije brez predhodnega znanja pogosto prihaja do anomalij. Naloga se osredotoča na vplive zajemanja panoramske fotografije ter preučevanje razlik med njimi. Osredotoča se na dva vpliva; hitrost zajemanja fotografije in svetilnost in kako vplivata na končano panoramo. Opravljen je bil raziskovalni del, ki prikazuje razlike med različnimi mobilnimi napravami in razlika med programsko opremo na mobilnih napravah in računalniku. Ugotavljamo, da najboljše rezultate dobimo z uporabo programske opreme na računalniku.
Ključne besede: panoramska fotografija, mobilni telefon, stabilizacija slike, post-produkcija fotografij
Objavljeno: 26.11.2018; Ogledov: 794; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (3,77 MB)

9.
Ocenjevanje uporabniške izkušnje vizualne komunikacije v marketingu na Facebooku
Nika Brence, 2018, diplomsko delo

Opis: Vizualni marketing na Facebooku postaja zelo pomembna tema, saj je treba v le nekaj sekundah nagovoriti izjemno raznoliko množico ljudi. Kljub temu da je oglaševanje na Facebooku učinkovito, je uspeh podjetja odvisen od samega oglasa. Raziskovali smo, kakšen bi moral biti oglas na Facebooku, da podjetje doseže zastavljene cilje. Podjetje se torej mora temu, kako doseči to učinkovitost, posebej posvetiti. Ker je vpliv oglasov odvisen od uporabnikov Facebooka, smo s pomočjo mnenj anketirancev oziroma uporabnikov Facebooka pridobili odgovore o podobi oglasov in odzivih nanje. Ugotovili smo, da ima pri oglaševanju na Facebooku vizualna komunikacija najpomembnejšo vlogo.
Ključne besede: Vizualna komunikacija, Facebook, oglaševanje, slike
Objavljeno: 31.08.2018; Ogledov: 570; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

10.
Zaznavanje krožnih oblik v 2D in 3D prostoru z uporabo stereo kamere
Peter Fekonja, 2016, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V zaključnem delu predstavimo razvoj in delovanje programa za iskanje, prepoznavo in razvrščanje krožnih oblik v stereo sliki. Podan bo pregled uporabljenih algoritmov in metod za reševanje tega problema, na kratko pa opisanih še nekaj ostalih metod s tega področja. Podrobneje so opisani posamezni koraki v postopkih načrtovanja in realizacije projekta. Na kratko je predstavljena uporabljena strojna oprema, ter njene prednosti in pomanjkljivosti. Naloga se v nadaljevanju osredotoča na programski vidik reševanja problema. S stereo kamere zajemamo 3D slike, s pomočjo katerih lahko izračunamo globinsko sliko prostora. Na dobljeni globinski sliki iščemo kroge, ki predstavljajo okrogle predmete v prostoru. Z uporabo samo ene slike lahko enak prizor analiziramo v 2D pogledu. Z iskanjem, obdelavo, primerjanjem robov in podatkov iz obeh pristopov lahko dobimo precej zanesljiv način zaznave krožnih oblik v sliki.
Ključne besede: stereo kamera, dispariteta, globinske slike, iskanje robov, strojni vid, 3D slike, prepoznavanje vzorcev, iskanje krogov
Objavljeno: 22.03.2017; Ogledov: 1001; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici