| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
POT K STRUKTURAM SLIKARSKE POVRŠINE
Emilija Podjavoršek, 2009, diplomsko delo

Opis: Struktura slikarske površine določa razporeditev in razmerje posameznih elementov slike, katere zgradbo sestavljajo. V likovni umetnosti je struktura slikarske površine način, na katerem se gradi posamezna celota slike, formiran s povezovanjem svojih delov in pomeni tudi vidne procese pri nastanku umetniškega dela. Slikarstvo je področje likovnega ustvarjanja, ki ima za osnovo ploskev, na kateri slikar gradi kompozicijo s pomočjo barv, ploskev in linij. Slikarstvo se je skozi različna zgodovinska obdobja spreminjalo in razvijalo. V zgodovini je bila raba barve med drugim odvisna tudi od razvoja slikarskih tehnik. Izbira slikarske tehnike pa je odvisna od slikarske podlage oziroma nosilca. Skozi zgodovino slikarstva si je umetnik izbiral različne nosilce. V klasičnem slikarstvu je bil poudarek na homogenem gibanju in nadgrajevanju. S pojavom abstraktnega slikarstva pa so se umetniki v svojih pogledih veliko bolj razhajali. Vsak umetnik si je označil svoje ustvarjalno okolje, ločeno od drugih ter ustvarjal kot posameznik in raziskovalec novih poti znotraj umetnosti. V današnjem času avtorji sočasno ustvarjajo v različnih slogih. Vsak se izraža v svojem avtorskem slogu in poetiki, ki najbolj ustreza njegovemu izrazu. V zadnjih letih delujejo avtorji, pri katerih še opazimo poudarek na fizičnih lastnostih slike. Nadaljujejo likovne izkušnje in združujejo postopke različnih umetnostnih zvrsti, ter se še vedno srečujejo z neformalnimi materiali, ki pa jih obravnavajo na samosvoj, individualen način.
Ključne besede: struktura slikarske površine, slikarske tehnike, abstraktno slikarstvo, umetniške smeri, slovenski likovni prostor.
Objavljeno: 07.07.2009; Ogledov: 2301; Prenosov: 400
.pdf Celotno besedilo (14,75 MB)

2.
LIKOVNA VZGOJA V VRTCIH POMURSKE REGIJE
Aleksandra Gider, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Likovna vzgoja v vrtcih pomurske regije zajema teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili vlogo in pomen likovnega izražanja, značilnosti likovnega izražanja mlajših otrok ter razvoj otrokovega likovnega izražanja. Pomembno poglavje predstavlja likovna ustvarjalnost otrok s stopnjami ustvarjalnega procesa in dejavniki ustvarjalnosti. Predstavili smo načine, kako spodbujati likovno ustvarjalnost pri otrocih, in neprimerne postopke, s katerimi le-to zaviramo. Našteli smo glavna likovna področja in bolj podrobno predstavili risarske in slikarske likovne tehnike. Opisali smo, kakšna naj bo likovna ureditev otrokovega okolja, v katerem biva, saj otrok velik del svojega časa preživi v igralnici. V empiričnem delu smo predstavili rezultate ocenjevalnih listov in intervjuja. Ogledali smo si likovne mape otrok, obiskali vrtce in intervjuvali vzgojiteljice na področju pomurske regije. Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja.
Ključne besede: likovna vzgoja, predšolsko obdobje, ustvarjalnost, značilnosti likovnega izražanja, risarske likovne tehnike, slikarske likovne tehnike, pomurska regija
Objavljeno: 12.12.2011; Ogledov: 2821; Prenosov: 524
.pdf Celotno besedilo (5,55 MB)

3.
SLIKARSKE LIKOVNE TEHNIKE V LENDAVSKIH VRTCIH
Sandra Sobočan, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Slikarske likovne tehnike v lendavskih vrtcih obravnava slikarske likovne tehnike v teoriji in praksi.
Ključne besede: Predšolska vzgoja; likovna vzgoja; didaktika; likovne dejavnosti; likovna področja; slikanje; slikarske likovne tehnike; slikarski likovni materiali, orodja, pripomočki in podlage; lendavski vrtci.
Objavljeno: 07.11.2013; Ogledov: 2086; Prenosov: 611
.pdf Celotno besedilo (353,72 KB)

4.
Priprava reaktivnih barvnih gošč za vzorčenje tekstilij
Nina Reiter, 2013, diplomsko delo

Opis: Vse pogosteje se pojavljajo zahteva po barvnih goščah in raztopinah, ki bi jih bilo mogoče nanašati na tekstilne površine z različnimi slikarskimi tehnikami. Ker velikokrat takšnih gošč ni na razpolago v maloprodaji, sem v diplomski nalogi pripravila in raziskala barvne raztopine, primerne za nanašanje s čopičem ali brizganjem. Raziskala sem tudi, kateri način utrjevanja je najprimernejši za tako nanesene reaktivne barvne gošče ali raztopine. Pri vrednotenju parametrov kakovosti odtisov in barvnih raztopin, sem uporabila metode barvne metrike in barvnih obstojnosti. Izkazalo se je, da imajo odtisi reaktivnih barvnih gošč in raztopin primerljive lastnosti z lastnostmi filmsko tiskanih reaktivnih barvil.
Ključne besede: reaktivna barvila, barvne gošče, vzorčenje tekstilij, tiskanje tekstilij, slikarske tehnike
Objavljeno: 25.10.2013; Ogledov: 806; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (7,88 MB)

5.
SLIKARSKE TEHNIKE SKOZI LASTEN LIKOVNI IZRAZ
Anka Kalan, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Slikarske tehnike skozi lasten likovni izraz je nastalo z namenom teoretične in praktične raziskave slikarskih tehnik. Besedilo se sprva dotika tematike fenomena slikarstva in slike. Slednjo najprej obravnava skozi materialne elemente slike, kjer so natančneje opisani tudi različni tipi slikarskih podlag. V nadaljevanju so predstavljeni še slikovni elementi ter načini gradnje slikovne ploskve. Sledi osrednji del besedila, ki sestoji iz predstavitve številnih slikarskih tehnik glede na material. Med drugim opisuje slikarske tehnike znotraj akvarela, olja, akrila, gvaša, stenskega slikarstva, slikanja z risarskimi pripomočki in številnimi drugimi. Opis posamezne slikarske tehnike dopolnjuje tudi njej lasten razvoj tekom zgodovine. Po teoretični raziskavi sledi pregled in evalvacija lastnega praktičnega dela na omenjenem raziskovanem področju.
Ključne besede: slikarstvo, slika, materialni elementi slike, slikarski nosilci, slikovni elementi, gradnja slike, slikarske tehnike, akvarel, gvaš, akril, olje, pasteli, enkavstika, barvni svinčniki, barvni flomastri, voščene barvice, slikanje na steklo in keramiko, vitraj, slikanje na svilo, freska, mozaik, sgraffito, kolaž, mešana tehnika, eksperimentalne tehnike
Objavljeno: 22.04.2015; Ogledov: 1500; Prenosov: 269
.pdf Celotno besedilo (5,43 MB)

6.
ODNOS UČENCEV PETEGA RAZREDA DO SLIKARSKIH TEHNIK
Jasna Horvat, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili splošne značilnosti likovne umetnosti v osnovni šoli, učni načrt za likovno umetnost, likovni razvoj učencev v petem razredu osnovne šole, likovna področja, slikarske materiale, tehnike, orodja in podlage. Predvsem nas je zanimalo likovno področje slikanje. Raziskovali smo, katere slikarske tehnike so pri urah likovne umetnosti najpogostejše, katere slikarske materiale, podlage in orodja učenci največ uporabljajo in kakšen je odnos učencev do le-teh. Izvedli smo raziskavo na podlagi anketnega vprašalnika, ki ga je sestavljalo 7 vprašanj odprtega tipa in 1 vprašanje zaprtega tipa. Vprašanja so se nanašala na odnos učencev petega razreda do slikarskih tehnik, sodelovali pa so učenci osnovnih šol severovzhodne Slovenije, natančneje iz območne enote Maribor. V empiričnem delu diplomskega dela predstavljamo rezultate raziskave. Ugotovili smo, da je odnos učencev v veliki meri odvisen od ponujenih slikarskih tehnik, materialov, podlag in orodij. Učencem so všeč nove slikarske tehnike, vendar raje ustvarjajo s tistimi, ki jih uporabljajo večkrat. Menimo, da je v prihodnosti treba posvetiti več pozornosti uporabi različnih slikarskih materialov, tehnik, orodij in podlag. Tako bomo dosegli večje zanimanje učencev tudi do le-teh.
Ključne besede: ikovna umetnost, učenci petega razreda, slikarske tehnike, materiali, orodja in podlage, odnos učencev
Objavljeno: 17.08.2016; Ogledov: 404; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

7.
SLIKARSKE LIKOVNE TEHNIKE TER NJIHOVE MOŽNOSTI PRI LIKOVNEM IZRAŽANJU STAREJŠIH OSEB
Tomaž Sahernik, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je proučevanje možnosti likovnega izražanja z različnimi slikarskimi tehnikami pri osebah v tretjem življenjskem obdobju. Diplomsko delo se prične z opisom tretjega življenjskega obdobja in življenja v domu za upokojence, kjer sem tudi zaposlen. Ljudje v otroštvu prebivamo v svojem prvem domu. Ko se poročimo, se preselimo v svoj drugi dom, in ko ostarimo, se lahko zgodi, da dom upokojencev postane naš tretji dom. V diplomskem delu smo želeli ugotoviti, kako slikarske likovne tehnike vplivajo na počutje starejših ljudi, njihove motorične sposobnosti ter njihovo samopodobo. Predvsem nas je zanimal pojem ustvarjalnosti, njena opredelitev in po čem jo prepoznamo, saj vsak od nas posreduje določeno stopnjo ustvarjalnosti. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili osebe v tretjem življenjskem obdobju, ustvarjalnost, umetnostno terapijo ter slikarske likovne tehnike. V praktičnem delu smo predstavili metodologijo raziskovanja ter primere likovnega izražanja. Osredotočili smo se na osem likovno-terapevtskih srečanj z varovanci doma za ostarele klinike SeneCura v Gradcu. Na srečanjih smo preizkusili različne slikarske likovne tehnike ter z njihovo pomočjo spodbujali ustvarjalnost varovancev. Motive smo izbirali iz varovancem znanega okolja, najpogosteje narave. Nastala dela smo skupaj analizirali in jih tudi razstavili.
Ključne besede: tretje življenjsko obdobje, ustvarjalnost, umetnostna terapija, slikarske likovne tehnike, likovna ustvarjalnost
Objavljeno: 20.09.2016; Ogledov: 535; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (3,86 MB)

8.
Uporaba slikarskih tehnik v modni ilustraciji
Sabina Kapus, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se osredotočamo na modno ilustracijo, ki jo lahko obravnavamo z različnih zornih kotov. Teoretični del raziskave je sestavljen iz treh delov. V prvem delu so predstavljeni glavni mejniki modne ilustracije skozi zgodovino. Drugi del obsega predstavitev slikarskih tehnik in materialov. V tretjem delu pa je opisano kako karakteristike materialov vplivajo na videz tekstila oz. delov oblačilne celote. V eksperimentalnem delu diplomske naloge smo na podlagi fotografij treh izbranih oblačilnih podob izdelali analize videza materialov za vsako oblačilno podobo posebej. Sledijo študije materialov, izdelane z različnimi slikarskimi tehnikami. Primeri z najustreznejšim videzom so glede na izbrane fotografije nadalje uporabljene pri izdelavi modnih ilustracij. S kakšnim namenom je izbrana določena slikarska tehnika za določen material, je opisano v rezultatih in diskusiji. Videz modne ilustracije se je skozi časovna obdobja spreminjal. Ne glede na pojavne oblike je bil vseskozi izredno pomemben del predstavitve modnih izdelkov in je bil zato pomemben skozi vsa obdobja, kar velja še danes.
Ključne besede: moda, modna ilustracija, slikarske tehnike, videz tekstilij
Objavljeno: 11.10.2017; Ogledov: 291; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (3,71 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici