| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 178
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Besedje iz pomenskega polja sadovnjak in vrt v krajevnem govoru Mestnega Vrha
Nejc Lazar, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena raziskava besedja iz pomenskega polja sadovnjak in vrt, zbranega v Mestnem Vrhu. Čeprav Mestni Vrh geografsko spada v štajersko pokrajino, ljudje na tem območju govorijo prleško narečje. V teoretičnem delu naloge so predstavljene geografske in zgodovinske značilnosti Mestnega Vrha, nato pa je govor Mestnega Vrha narečno umeščen. V osrednjem delu naloge je predstavljeno besedje v tematskih slovarčkih za sadovnjak in vrt, ki je bilo zbrano s pomočjo informatorjev na območju Mestnega Vrha. Narečno gradivo, zbrano s pomočjo Vprašalnic za zbiranje narečnega gradiva Francke Benedikt, je bilo s posnetkov prepisano, fonetično zapisano in po abecednem redu umeščeno v posamezni slovarček. Analizirali smo 155 različnih leksemov in ugotovili, da je večina zbranega besedja slovanskega izvora, med prevzetimi pa prevladujejo germanizmi.
Ključne besede: dialektologija, prleška narečna skupina, Mestni Vrh, tematski slovar, sadovnjak, vrt
Objavljeno: 26.04.2021; Ogledov: 95; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (671,83 KB)

2.
Reševanje kriznih situacij s pomočjo policijskih pogajalcev
Janja Lampič, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili policijske pogajalce in njihova posredovanja pri reševanjih kriznih situacij, ki se pojavljajo na območju Republike Slovenije. Opisali smo, na kakšen način je urejen sistem policijskih pogajalcev pri nas, kako so organizirani, kako delujejo, njihovo usposabljanje in izpopolnjevanje ter pogoje za vstop posameznika v pogajalsko skupino. Predstavili smo sistem aktiviranja pogajalske skupine, njene naloge in cilje pri pogajanjih. Prav tako smo predstavili dinamiko krizne situacije in vrste kriznih situacij. Pri proučevanju problematike smo ugotovili, da naš sistem kadrovanja ni enak kot v Evropski uniji ali na Zahodnem Balkanu. Ugotovili smo tudi, da pri nas ne narašča število visoko rizičnih kriznih situacij, kjer bi morali posredovati pogajalci. Najpogosteje pa posredujejo v primeru groženj s samomorom, saj je to ena izmed najpogostejših kriznih situacij. V diplomskem delu smo predstavili krizno situacijo grožnjo s samomorom, ki je bila s pogajanji uspešno rešena, in krizno situacijo poskus samomora, ki s pogajanji ni bila uspešno rešena. Ugotovili smo, da sta strategija in način komuniciranja zelo pomembna, saj so včasih razmere za pogajanje močno otežene. Pri izdelavi diplomskega dela smo opravili intervju s pogajalko. Zaupala nam je, da je bila za reševanje kriznih situacij aktivirana približno desetkrat in da so se vsa pogajanja zaključila uspešno. Z diplomskim delom smo ugotovili, da so policijski pogajalci pomemben člen v policiji, saj se zaradi njih marsikatera situacija zaključi uspešno.
Ključne besede: diplomske naloge, policijski pogajalec, pogajalska skupina, krizna situacija, ugrabitelj, talec
Objavljeno: 01.04.2021; Ogledov: 46; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

3.
Spletna stran za glasbeno skupino Fortissimo
Matej Dejak, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi bomo predstavili, kako smo izdelali spletno stran za glasbeno skupino Fortissimo. Izdelal sem jo s CMS-orodjem za izdelavo spletnih strani WordPress. Dodati smo morali tudi vtičnike, kot sta WooCommerce, Yoast SEO, in izbrati temo, da spletna stran izpolnjuje zahteve naročnika. Za določene elemente smo uporabili svojo kodo HTML in CSS, da smo lahko dodali točno določen element. Ker veliko potencialnih kupcev dostopa do spletnih strani tudi preko pametnega telefona, smo razvili tudi mobilno verzijo spletne strani. Da smo lahko uporabljali podatkovno zbirko naročnikovih izdelkov in preizkušali, ali se spletna stran ustrezno spreminja, smo morali namestiti tudi WAMP strežnik. Spletno stran smo naredil z lokalno nameščenim WordPress razvojnim okoljem na domačem računalniku. Ko bi naročnik priskrbel javno dostopen strežnik, pa načrtujemo prenos spletnih strani nanj.
Ključne besede: spletna stran, glasbena skupina, php, WordPress, spletna trgovina
Objavljeno: 12.03.2021; Ogledov: 49; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

4.
Glasbena spremljava koreografije Na povorko pri Folklorni skupini Kamnik
Blaž Guzej, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo zajema pregled slovenskega glasbenega in plesnega izročila, pomemben del pa predstavlja analiza glasbene spremljave koreografije Na povorko. Godci in plesalci so imeli v ljudskem življenju pomembno vlogo, saj sta bila tako ples kot glasba prisotna pri različnih priložnostih. Brez glasbene spremljave se je redko plesalo, brez plesalcev pa je bila potreba po glasbi in godcih manjša. Tako je medsebojna povezanost glasbe in plesa v folklornih skupinah občutna še danes.
Ključne besede: slovenski ljudski godci, slovenski ljudski ples, glasbena spremljava, plesne melodije, godčevska skupina, Folklorna skupina Kamnik, Na povorko
Objavljeno: 18.02.2021; Ogledov: 113; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

5.
Segmentiranje trga spletne prodajalne X
Julija Toplak, 2020, diplomsko delo

Opis: Razmere na trgu se nenehno spreminjajo. Ponudba izdelkov in storitev je vedno večja, odjemalci pa postajajo vedno zahtevnejši. Posledično se zaostruje konkurenčni boj med podjetji, ki si prizadevajo v največji možni meri zadovoljiti potrebe in želje odjemalca. Učinkovito segmentiranje trga je pri tem osnova za oblikovanje marketinškega spleta po meri odjemalcev v izbranih ciljnih segmentih. V prvem delu diplomskega projekta predstavljamo teoretična izhodišča na področju segmentiranja in spletne prodajalne. Prikazujemo postopek segmentiranja, ki se začne z izbiro osnov za segmentiranje ter z izbiro ciljnih trgov, konča pa s tržnim pozicioniranjem. Opisujemo prednosti in slabosti spletne prodaje ter dejavnike, ki vplivajo na učinkovitost, predstavljamo pa tudi sodobne trende na področju spletnih prodajaln. V drugem delu diplomskega projekta predstavljamo spletno prodajalno X, ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo izdelkov iz naravnih in ekoloških materialov. Trg izbranega podjetja bomo segmentirali in oblikovali tržne segmente, na osnovi katerih bo lahko podjetje učinkoviteje komuniciralo s ciljnimi segmenti, jim prilagodilo marketinške aktivnosti, posledično pa se bo povečala tudi prodaja.
Ključne besede: segmentiranje, spletna prodajalna, tržni segmenti, ciljna skupina
Objavljeno: 18.11.2020; Ogledov: 187; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (843,64 KB)

6.
Značilnosti uspešnih timov in vodij v športu
Aljaž Kocet, 2020, diplomsko delo

Opis: V današnjem času je zaradi dejstva, da je vsaka organizacija edinstvena in se razlikuje od ostalih, zelo težko najti managerja ali vodjo, ki bi bil primeren za vse organizacije. Kljub temu pa lahko najdemo kar veliko vodij, ki so s svojim delovanjem pritegnili pozornost tako strokovnjakov kot laikov. Seveda se vsi sprašujemo, kakšne so značilnosti takega vodje, ki dosega nadpovprečne rezultate in je hkrati tudi priljubljen med svojimi podrejenimi. Je kaj takšnega v današnjem času sploh mogoče? Odgovore na ta vprašanja bomo skušali čim bolj natančno pojasniti v sklopu diplomske naloge. Pri tem se nismo omejili samo na vodje v organizacijah ampak smo se osredotočili tudi na značilnosti, ki jih posedujejo uspešni voditelji tudi na področju športa. Na konkretnih primerih smo predstaviti značilnosti, ki jih premorejo nekateri trenutno najbolj priznani voditelji na športnem področju, natančneje v svetu nogometa. Vedno znova se namreč pojavljajo določene kritike na račun posameznih managerjev v športnih ekipah, zato smo se odločili, da ta problem čim bolj podrobno raziščemo. Glavni problem, ki smo ga v diplomski nalogi skušali čim bolje pojasniti, se nanaša na pomanjkanje informacij o specifiki vodenja v športu. Prav tako je eden izmed problemov, ki smo ga predstavili v diplomski nalogi, tudi pomanjkanje kvalitetnih vodij športnih timov v Sloveniji, kar je lahko tudi posledica pomanjkanja informacij. V analizi športnih trenerjev smo prišli do spoznanja, da imata oba uspešna trenerja, ki sta bila predmet analize, skupne značilnosti vodenja. Ob analizi trenerjev smo ugotovili tudi, da imata oba trenerja svoj priljubljen način vodenja. Prišli smo tudi do zaključka, da se starejši trenerji res več poslužujejo tradicionalnih metod. Kljub temu pa smo ugotovili tudi, da so starejši trenerji lahko tudi inovatorji in postavljajo nove temelje na svojem področju ter da to ne velja samo za njihove mlajše kolege.
Ključne besede: vodja, vodenje, skupina, tim, šport, trener
Objavljeno: 01.10.2020; Ogledov: 134; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (624,61 KB)

7.
Mnenjski vodje v digitalnem svetu
Nastja Slemenšek, 2020, magistrsko delo

Opis: Osebno vplivanje in koncept mnenjskega voditeljstva so odkrili v ZDA v 40. letih prejšnjega stoletja. Vse od takrat do danes se je razvilo mnogo definicij, ki razlagajo, kdo sploh so mnenjski vodje in kje jih najdemo. Če povzamemo, so mnenjski vodje posamezniki, ki vplivajo na stališča odjemalcev o določenih izdelkih ali storitvah. Ker je internet na področje trženja prinesel ogromno novosti in močno spremenil nakupno vedenje uporabnikov, so se pojavili posamezniki, ki vplivajo preko družbenih omrežij. Imenujemo jih lahko vplivneži, vplivneži v digitalnem svetu, spletni vplivneži, influencerji in še bi lahko naštevali. Odjemalci so dobili večji nadzor nad samim procesom trženja in sami se odločajo, preko katerega medija želijo sprejemati informacije. Vplivneži v digitalnem svetu podajajo veliko informacij o raznoraznih izdelkih, odjemalci pa se sami odločajo, če jih želijo sprejeti, spremljati in upoštevati pri nakupu. Magistrsko delo opisuje osebni vpliv, mnenjske vodje, vplivneže v digitalnem svetu, nakupno vedenje, vpliv kozmetičnih podjetij na vplivneže in vplive vplivnežev na odjemalce, na njihove namere, želje, interese in pozornost pri nakupu. Kozmetična industrija je pomembna globalna industrija, razširjena po celem svetu. Ker obstaja že odkar pomnimo, podjetij, ki se ukvarjajo s kozmetiko, pa je ogromno, je pomembno, kako jo tržijo. Vedno več kozmetičnih podjetij se poslužuje sodelovanj z osebami, ki preko digitalnih omrežij širijo svoj vpliv, in tako preko njih komunicirajo s svojimi ciljnimi skupinami. Podatke za raziskavo smo pridobivali s pomočjo kvalitativnega raziskovanja, z globinskimi intervjuji in fokusno skupino. Izvedena sta bila dva globinska intervjuja, s podjetjema Kozmetika Afrodita, d. o. o., in Dominur, d. o. o., katerih primarna dejavnost je kozmetika. Izvedli smo še globinska intervjuja s kozmetičnima navdušenkama in blogerkama, Ano Verdnik in Cindy Sabolčec, ter fokusno skupino petih uporabnic kozmetike. Prišli smo do zanimivih odgovorov, ugotovili smo, da obstajajo vplivi podjetij na vplivneže in vplivi vplivnežev naprej na odjemalce. Podjetja in blogerki se oboji strinjajo, da mora med njimi obstajati skladnost vrednot enih in drugih. Koncept vplivnežev v digitalnem svetu s področja kozmetike v Sloveniji je relativno neraziskan, zato lahko izsledki naše raziskave pomagajo pri nadaljnjih. V prihodnosti se pričakuje še povečanje števila vplivnežev digitalnega sveta in s tem povečanje sodelovanj s podjetji.
Ključne besede: mnenjski vodja, vplivnež, marketing, kozmetična podjetja, globinski intervju, fokusna skupina
Objavljeno: 19.08.2020; Ogledov: 239; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (910,30 KB)

8.
Izzivi povečevanja projektne organizacijske zrelosti v energetski panogi
Boštjan Vrhovšek, 2019, magistrsko delo

Opis: Energetska podjetja, ki delujejo na področju prodaje zemeljskega plina, se srečujejo z obsežnimi spremembami. Da so podjetja lahko sledila tem spremembam in se jim ustrezno prilagodila, so bila primorana uvajati spremembe tudi v svojem poslovanju in organizaciji. Ta kompleksnost sistema, kjer se je podjetje v določenem trenutku moralo preoblikovati, spremeniti poslovni model (tako na nabavni kot na prodajni strani), vse to pravilno in skladno z zakonodajo upravljati ter na koncu uspešno prodati na trgu, je predstavljala za mnoga podjetja velik izziv. Podjetja morajo poiskati rešitve tako, da bodo konkurenčna na trgu in se bodo sposobna prilagoditi zahtevam svojih kupcev. Opustiti morajo tradicionalne vzorce delovanja in pri nastopu na trgu doseči svojo vlogo in poslovni model, saj bodo le tako lahko delovala neodvisno in v smeri svojih ciljev. Pri tem imajo veliko vlogo tudi zaposleni, ki morajo prav tako spremeniti načine izvajanja svojega dela in odnos do kupcev. Doseganje navedenega je izjemno zahtevno, gre torej za organizacijsko izjemno zahteven projekt, ekonomsko upravičen samo ob doseganju zadostne ekonomije obsega, saj so fiksni stroški precej visoki (organizacijska struktura, najem transportnih poti, članstva). Ključno je, da podjetja to spoznajo in začnejo z aktivnostmi v smeri preoblikovanja. Rešitev je lahko v oblikovanju projektne pisarne, ki z implementacijo celovitega sistema projektnega managementa v podjetju, zagotovitvijo ustrezne projektne usposobljenosti vodij projektov in članov projektnih timov, vzpostavitvijo projektnega informacijskega sistema in drugimi dejavnostmi podpre pravilno in pravočasno izvedbo vseh projektov, ki so potrebni za nastale spremembe na trgu. Pri tem pa mora podjetje paziti na pomembne dejavnike (enostavnost, osredotočenost, planiranje, polno podporo vodstva, komuniciranje) za uspešno umestitev projektne pisarne in obvladovanje tveganj (število vodij, izgorelost, papirologijo, org. prestrukturiranje) – tveganje in rezultati gredo z roko v roki. Vzpostavljanju uspešnega projektnega vodenja, s pomočjo katerega bodo podjetja dosegla želen cilj, mora slediti tudi ustrezen informacijski sistem, ki je vezan na projekt in njegovo okolje, v katerem je oblikovan, voden, izvajan in končan. S pomočjo informacijskega sistema bomo lažje nadzirali, upravljali in vodili projekte, ki so potrebni za preoblikovanje podjetja. Informacijski sistem bo osrednji element kontrolnega mehanizma, ki bo spremljal vse dogajanje in nas pravočasno obveščal o doseženem in potrebnih korektivnih ukrepih. Magistrsko delo izpostavlja pomen in nujnost projektnega vodenja in projektne organiziranosti za pravilno odzivanje podjetja na spremembe in izzive na trgu. Ključno pri tem je, da se proces preoblikovanja podjetja ne konča z vzpostavitvijo nove organizacijske oblike in članstva v lastni bilančni skupini, pač pa z vzpostavitvijo kontinuiranega procesa razvoja projektne pisarne in zasledovanjem ciljev, opredeljenih v strategiji. Dolgoročen obstoj lahko zagotovita le nenehno prilagajanje trgu in sprotno preoblikovanje poslovnega procesa, tako da bo sledil tržnim razmeram in kupčevim potrebam.
Ključne besede: zemeljski plin, spremembe na trgu zemeljskega plina, bilančna skupina, projektno vodenje, projektna pisarna, operater distribucijskega omrežja.
Objavljeno: 07.04.2020; Ogledov: 455; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

9.
Živalski frazemi v izbranih prekmurskih govorih
Ana Sobočan, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi se osredotočamo na živalske frazeme, ki vsebujejo poimenovanje za domačo žival in v naravi prostoživečo žival. Živalski frazemi so zbrani v ravenskem in goričkem govoru, ki ju slovenska dialektologija uvršča v panonsko narečno skupino. V teoretičnem delu je predstavljen geografski in zgodovinski oris obravnavanih krajev, iz katerih so prihajali informatorji. Raziskava preverja živalske frazeme in njihovo uporabo, evidentirani pa so tudi zbrani pregovori, zmerljivke in psovke z motivom živali. Frazemi so slovarsko urejeni in po pojavnosti primerjani s slovarskimi in knjižnimi viri (Slovar slovenskega knjižnega jezika in Slovar slovenskih frazemov). Ugotavljajo se tudi podobnosti in razlike z zbranim narečnim naborom frazemov z istimi sestavinami. Največ je frazemov, ki vsebujejo poimenovanje za domačo žival. V obeh krajevnih govorih se najpogosteje uporablja žival krava, kar odraža pogost neposrednega stika s temi živalmi. V obeh krajevnih govorih so raziskani tudi tisti specifični živalski frazemi, ki jih v knjižnem jeziku ne najdemo. Ugotovitve kažejo, da ima velika večina zbranih frazemov negativno konotacijo, kjer so na človeka prenesene lastnosti večinoma negativne. Živalski frazemi, pregovori, zmerljivke in psovke z motivom živali so pogost pojav ter se redno pojavljajo kot jezikovne enote pri vsakdanji komunikaciji.
Ključne besede: dialektologija, narečna frazeologija, panonska narečna skupina, prekmursko narečje, živalski frazemi, živalska frazeologija
Objavljeno: 12.11.2019; Ogledov: 496; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

10.
Skupne preiskovalne skupine v boju proti organiziranemu kriminalu
Patricija Ivnik, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučili skupne preiskovalne skupine, ki predstavljajo eno od posebnih preiskovalnih tehnik oziroma metod, ki jih organi preprečevanja, odkrivanja in preiskovanja kaznivih dejanj uporabljajo pri preiskovanju hujših kaznivih dejanj. Predstavili smo pravni okvir, ki ureja ustanovitev in delovanje teh skupin. Ugotavljali smo vlogo Europola, Eurojusta in urada OLAF pri ustanovitvi in delovanju skupnih preiskovalnih skupin. Preučili smo tudi praktične izkušnje držav pri uporabi tega preiskovalnega orodja. V nadaljevanju smo preučili značilnosti ter pojavne oblike kaznivih dejanj, ki jih lahko uvrščamo v organiziran kriminal. Ugotavljali smo mednarodne vidike teh kaznivih dejanj in smiselnost uporabe skupnih preiskovalnih skupin pri preiskovanju organiziranega kriminala. Z intervjujem smo ugotavljali omejitve teh skupin in razloge, da se ta metoda v praksi (pri nas) ne uporablja tako pogosto. Ugotovili smo, da ustanovitev skupne preiskovalne skupine ni podvržena striktnemu zakonodajnemu postopku in prav tako ne predstavlja tako velikega finančnega zalogaja, saj je možno financiranje. Razlog, da se skupne preiskovalne skupine morda ne uporabljajo tako pogosto, je najverjetneje, strah pred neznanim in občutek, da bi ustanovitev take skupine preiskavo otežila in ne olajšala. V prihodnosti tudi v Sloveniji pričakujemo porast uporabe teh skupin, saj se je v praski pokazalo, da so učinkovita preiskovalna metoda pri preiskovanju kaznivih dejanj z mednarodnim elementom.
Ključne besede: diplomske naloge, skupna preiskovalna skupina, organiziran kriminal, Evropska unija, Europol, Eurojust
Objavljeno: 01.08.2019; Ogledov: 428; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici