| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 18
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Evalvacija i-učbenika za matematiko v osnovni šoli: razmerje in podobnost v 9. razredu
Tea Horvat, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Evalvacija i-učbenika za matematiko v osnovni šoli: razmerje in podobnost v 9. razredu smo želeli pridobiti informacije o učinkovitosti i-učbenika pri uresničevanju izobraževalnih ciljev matematike v 9. razredu osnovne šole. V teoretičnem delu magistrskega dela smo se seznanili z IKT in e-gradivi ter nekaterimi dostopnimi evalvacijami e-gradiv. Posebej so nas zanimali: osnovnošolska matematika skozi e-vsebine in e-storitve ter njeno poučevanje in učenje s pomočjo i-učbenikov in apletov. V empiričnem delu smo podrobno opisali pedagoški eksperiment, v katerega so bili vključeni učenci treh oddelkov 9. razreda ene od osnovnih šol v Mariboru. Kontrolna skupina (en oddelek) je bila poučevana s klasičnim tiskanim učbenikom, eksperimentalna skupina (dva oddelka) pa z i-učbenikom. V i-učbeniku smo za namene našega poučevanja preučili temo Razmerje in podobnost, izbrali IKT učno okolje ter določili načine zbiranja in analiziranja podatkov. Zanimal nas je vpliv i-učbenika na boljše oz. slabše učence in razvoj proporcionalnega sklepanja učencev. Ugotovili smo, da so učenci eksperimentalne skupine v finalnem preizkusu znanja dosegli nekoliko višji rezultat kot učenci kontrolne skupine. I-učbenik je pri obravnavi učne teme Razmerje in podobnost pozitivno vplival na učence, slabše od povprečja (z ocenama 1 in 2) in boljše od povprečja (z ocenama 4 in 5). Na proporcionalno sklepanje pa je uporaba i-učbenika le delno vplivala.
Ključne besede: IKT, e-izobraževanje, e-gradiva, delitev e-učbenikov, i-učbenik, aplet, evalvacija i-učbenika, matematika, razmerje in podobnost, proporcionalno sklepanje
Objavljeno v DKUM: 05.11.2019; Ogledov: 1152; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (3,69 MB)

2.
Teža iracionalnega v procesu sodniškega odločanja : kognitivne pristranskosti in mehanizmi zasledovanja fikcije razumskosti prava
Jan Stajnko, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: V modernem pravnem redu igrajo logika, razum in z razumom povezano silogstično sklepanje pomembno vlogo. To ugotovitev avtor primerja s spoznanji moderne psihologije, ki se nanašajo na proces človekovega odločanja. Pri tem se osredotoča predvsem na dve pojavni obliki kognitivnih pristranskosti: sidranje oz. anchoring in retrospektivno pristranskost oz. hindsight bias. Prav tako se avtor vrednostno opredeli do instrumentov, ki so zakonodajalcu na voljo za preprečevanje prekomernega vdora iracionalnega v proces sodniškega odločanja - za zasledovanje fikcije razumskosti prava. V zaključnem delu prispevka je na podlagi tega spoznanja poudarjena potreba po interdisciplinarnem pristopu v pravu. Ta je nujna, ker je le tako mogoče sistematično in samoreflektivno soočanje z iracionalnostjo v procesu sodniškega odločanja.
Ključne besede: razum, iracionalnost, odločanje, ratio, silogistično sklepanje, pristranskost, logika, pravo, psihologija
Objavljeno v DKUM: 02.08.2018; Ogledov: 3756; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (437,38 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Civilnopravni vidiki nepoštenih poslovnih praks pri sklepanju pravnih poslov
Urban Kralj, 2018, diplomsko delo

Opis: Nepoštene poslovne prakse so del potrošniškega prava, ki je v zadnjem obdobju, predvsem znotraj Evropske unije, doživel velik razvoj. Ker se je evropski zakonodajalec zavedel pomembnosti varstva potrošnikov, je njihove pravice podrobno uredil z mnogimi pravnimi akti, ki so tudi poenotili pravila znotraj držav članic. Enako velja za področje nepoštenih poslovnih praks, kjer imamo detajlna pravila, ki določajo, katera dejanja vse so tako prepovedana. Kljub temu pa se pojavlja vprašanje, kako je s sklenitvijo in veljavnostjo pravnega posla v primerih, ko je tak pravni posel obremenjen z nepošteno poslovno prakso, saj tako Direktiva o nepoštenih poslovnih praksah kot tudi nacionalni Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami tega ne določata. V diplomskem delu najprej predstavim nepoštene poslovne prakse, v nadaljevanju pa civilnopravne vidike le-teh, v okviru tega pa tudi posledice pravnih poslov, sklenjenih ob ravnanju, ki šteje za nepošteno poslovno prakso. Predstavljena je tudi relevantna sodna praksa.
Ključne besede: nepoštena poslovna praksa, varstvo potrošnikov, sklepanje pravnih poslov, civilnopravne posledice, napake volje, veljavnost pravnega posla.
Objavljeno v DKUM: 09.07.2018; Ogledov: 1855; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (299,04 KB)

4.
Negotovo sklepanje s teorijo evidence
Jan Jurman, 2017, diplomsko delo

Opis: Sklepanje z negotovostjo je popularen problem v vsakdanjem življenju posameznikov. V diplomskem delu so predstavljene teorija verjetnosti, teorija možnosti in teorija evidence, ki so znane teorije za sklepanje z negotovostjo. Predstavimo njihove lastnosti in uporabo v praksi, največji poudarek pa je na Dempster-Shaferjevi teoriji evidence, za katero so predstavljene tudi kritike in izboljšave. Implementiran je splošen sistem za sklepanje s teorijo evidence, predstavljena je njegova časovna zahtevnost in predlagana je izboljšava z uporabo usmerjenega acikličnega grafa.
Ključne besede: negotovo sklepanje, Dempster-Shaferjeva teorija, teorija verjetnosti, teorija možnosti
Objavljeno v DKUM: 06.10.2017; Ogledov: 1260; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

5.
Vpliv Mozartove sonate za dva klavirja v D-duru na prostorsko-časovno sklepanje
Katarina Habe, 2006, izvirni znanstveni članek

Opis: Vpliv glasbe na kognitivno funkcioniranje smo preučevali z Mozartovim učinkom, vplivom Mozartove sonate K.448 na prostorsko-časovno sklepanje. Namen raziskave je bil preučiti vpliv poslušanja Mozartove sonate na reševanje nalog prostorsko-časovnega sklepanja na vzorcu 315 študentov. Na osnovi tega eksperimenta sta bili izbrani dve skupini oseb: skupina dviga, pri kateri je bilo reševanje nalog takoj po poslušanju Mozartove sonate boljše (N = 30), in skupina stagnacije, pri kateri se dosežek ni spremenil (N = 30). Pri obeh skupinah so bile preverjene razlike v intelektualnih, osebnostnih in čustvenih značilnostih ter razlike v učnih stilih. Na izbranem vzorcu smo potrdili Mozartov učinek pri reševanju testa prostorsko-časovnega sklepanja. Ugotovili smo, da učinek ni odvisen od spola, predhodne glasbene izobrazbe in študijske smeri. Prav tako nanj ne vplivajo osebnostne in čustvene značilnosti. Pokazalo pa se je, da nanj vpliva splošni faktor inteligentnosti, in sicer je Mozartov učinek bolj izrazit pri posameznikih z nižjim IQ kot pri tistih z višjim IQ. Med skupino dviga in skupino stagnacije so bile pomembne razlike v avditivnem in vizualnem zaznavnem stilu, pri čemer je bil v skupini dviga bolj izražen avditivni stil, v skupini stagnacije pa vizualni. Pokazalo se je tudi, da je v skupini dviga bolj prisoten celosten način predelovanja informacij, v skupini stagnancije pa analitičen način. Naša raziskava je torej potrdila, da ima Mozartova glasba pozitiven vpliv na kognitivno funkcioniranje, vendar je le-ta odvisen od intelektualnih značilnosti, zaznavnega stila in od načina predelovanja informacij.
Ključne besede: Mozartov učinek, kognitivne sposobnosti, klasična glasba, sklepanje, psihologija glasbe
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 2616; Prenosov: 111
URL Povezava na celotno besedilo

6.
PRIMERJALNA ANALIZA VPLIVA VREDNOT IN KULTURE PODJETJA NGŠ D. O. O. TER NJEGOVIH DOBAVITELJEV NA USPEŠNOST NJIHOVEGA MEDNARODNEGA POSLOVNEGA SODELOVANJA
Andreja Kotnik, 2014, diplomsko delo

Opis: Kultura je povsod okoli nas in je izražena v načinu življenja. V sodobnem času je vloga kulture prešla tudi v poslovni svet, saj se večina podjetij povezuje z drugimi državami pri poslovanju. Začnemo govoriti o mednarodnih kulturnih razlikah. V podjetju NGŠ d. o. o. je direktor podjetja ključna oseba, ki je ustvarila kulturo podjetja, vsi zaposleni se ji prilagajajo, temeljni del kulture pa predstavljajo vrednote. Če zaposleni ne delujejo v skladu z vrednotami podjetja, morajo zapustiti podjetje, saj z nasprotnim ravnanjem lahko škodujejo podjetju oziroma poslovanju podjetja, pa tudi sebi. V diplomskem delu smo preučevali podjetje NGŠ d. o. o. ki posluje s Srbijo, Turčijo in Sirijo, pri tem pa smo upoštevali medkulturne razlike pri poslovanju. Primerjali smo vrednote in kulturo podjetja NGŠ d. o. o. z njegovimi dobavitelji iz Srbije, Turčije in Sirije. Pred poslovanjem s tujim dobaviteljem se je treba pogajati in skleniti poslovni odnos. Pogajamo se skoraj vsak dan, k temu pa pripomorejo različne življenjske situacije. Pogajanje je način, da bi si pridobili stvar, ki si jo želimo in stremimo k cilju, čeprav se zgodi, da je treba kdaj tudi popustiti. Procesa pogajanja se ne moremo naučiti, saj je razplet odvisen tudi od nasprotne strani. Dokazano je, da so boljši pogajalci tisti, ki so dobri govorci, in jih ni strah kdaj tudi izgubiti. Ugotovili smo, da je za vzpostavitev zaupanja, za pogajanje in sklenitev poslovnega odnosa priporočljivo poznavanje vsake kulture posebej in predvsem vedeti, da so v neki državi nekatere stvari sprejemljive, v drugi pa strogo prepovedane. Dober odnos in prilagajanje vsaki kulturi posebej pripelje do dobrih in celo vrhunskih poslovnih rezultatov. Analizirali smo količinske vrednosti dobav podjetja NGŠ d. o. o. po dobaviteljih iz Srbije, Turčije in Sirije v času njihovega medsebojnega sodelovanja. Preučili smo, kaj se je dogajajo v času gospodarske krize in kako je kriza vplivala na sklepanje poslovnih odnosov in na število dobav. Čeprav je diplomsko delo nastalo v času gospodarske krize, ki je za mnoga podjetja povzročila manj dobav in padec dobička, pa je v našem primeru ravno obratno. Podjetje NGŠ d. o. o. je v obdobju krize vzpostavilo zaupanje in sklenilo poslovni odnos s Turčijo in kasneje s Sirijo. Gospodarska kriza ni imela vpliva na poslovanje podjetja, predvsem zaradi narave poslovanja. Preučili smo tudi vpliv vrednot in kulture podjetja NGŠ d. o. o. na uspešnost njihovega mednarodnega poslovnega sodelovanja. Za uspešno poslovanje je treba poznati kulturo držav s katerimi podjetje posluje in predvsem bistvene razlike v primerjavi s slovensko kulturo. V intervjuju z direktorjem podjetja NGŠ d. o. o. smo pridobili veliko zanimivih informacij o kulturi nasploh in o kulturi poslovanja za vsako prej omenjeno državo posebej. Medkulturne razlike je treba upoštevati, da bi ohranjali dolgoročen poslovni odnos.
Ključne besede: Ključne besede: Vrednote podjetja, kultura, medkulturne razlike, sklepanje poslovnih odnosov, poslovna pogajanja, Srbija, Turčija, Sirija.
Objavljeno v DKUM: 03.11.2014; Ogledov: 1450; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (732,13 KB)

7.
TRŽENJE ZAVAROVALNIŠKIH STORITEV V SLOVENIJI
Uroš Janežič, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi se bomo osredotočili na trženje zavarovalniških storitev v Sloveniji. V začetku naloge vas bomo seznanili z osnovami zavarovalništva – zgodovino, razvojem, namenom, nalogami in značilnostmi zavarovalništva. Nadaljevali bomo s predstavitvijo zavarovalniškega trga v Sloveniji, pri čemer bomo povzeli razvoj zavarovalništva od osamosvojitve Slovenije do danes, ko se zaradi velike nasičenosti trga bije hud boj za prevlado in pridobitev strank. Nato pa se bomo posvetili bistvu diplomskega dela – trženju zavarovalnih storitev, načinom in strategijam trženja zavarovalnic, trženjskemu spletu zavarovalnic in njihovim tržnim potem. Na koncu sledi še predstavitev raziskave na temo zavarovalnih storitev v Sloveniji, v kateri smo ugotavljali, kako ljudje poznajo slovenski zavarovalniški trg, kakšen poudarek dajejo zavarovanju, katera zavarovanja so najbolj aktualna, katere nakupovalne poti so najbolj priljubljene in kaj igra ključno vlogo pri izbiri ponudnika zavarovanja.
Ključne besede: zavarovanje, zavarovalnica, storitev, stranka, sklepanje zavarovanj
Objavljeno v DKUM: 03.09.2014; Ogledov: 1736; Prenosov: 510
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

8.
INTELIGENTNI RAČUNALNIŠKI SISTEM ZA PODPORO POSTOPKU KONSTRUIRANJA ORODIJ ZA HLADNO PREOBLIKOVANJE PLOČEVIN
David Potočnik, 2013, doktorska disertacija

Opis: Konstruiranje orodij za hladno preoblikovanje pločevin je kompleksen postopek, ki je domena bogatih izkušenj in znanja, na osnovi katerih lahko konstrukterji sprejemajo raznovrstne odločitve. Pomanjkanje izkušenih ter neučinkovito in počasno delovanje neizkušenih konstrukterjev so razlogi, da je ravno ta postopek ozko grlo celotnega razvojnega cikla pločevinskih izdelkov. Možen pristop k reševanju omenjene problematike se kaže v nadgradnji konvencionalnih CAD-sistemov z znanjem strokovnjakov. Navkljub mnogim poskusom razvoja tovrstnih inteligentnih sistemov za podporo postopku konstruiranja orodij za hladno preoblikovanje pločevin, pa je bilo zelo malo izmed njih usmerjenih v nadgradnjo omejenih zmogljivosti parametričnih 3D CAD-sistemov. To dejstvo je še posebej problematično, saj danes njihova uporaba predstavlja standard na področju konstruiranja orodij za hladno preoblikovanje pločevin. Pričujoče delo predstavlja novo metodologijo za vzpostavitev inteligentnega parametričnega 3D CAD-sistema, namenjenega celoviti podpori postopku konstruiranja orodij za hladno preoblikovanje pločevin. V ta namen je bila opravljena analiza tradicionalnega postopka konstruiranja orodij za hladno preoblikovanje pločevin ter sistematizirano kompleksno konstruktersko znanje, ki se navezuje na celoten razvojni cikel pločevinskega izdelka. Za razvoj sistema smo izbrali napredni 3D CAD-paket CATIA V5 R19, vključno z njegovim KBE-modulom Knowledgeware, ki ponuja bogat nabor funkcij za integracijo konstrukterskega znanja. Predlagan modulno zasnovan sistem je edinstven v smislu vzporednega povezovanja informacij, znanj in aktivnosti vseh razvojnih faz pločevinskega izdelka. Moduli omogočajo reševanje parametričnih omejitev, z dobljenimi rezultati pa lahko sistem avtomatsko izvrši konstruiranje preoblikovalnega orodja za veliko območje konstrukterskih problemov. Sistem prav tako omogoča svetovanje, preprečevanje napak ter izobraževanje neizkušenih konstrukterjev. Delovanje sistema so testirali tako izkušeni kot tudi neizkušeni konstrukterji znotraj podjetja Emo-orodjarna d. o. o. Na podlagi analize rezultatov lahko zaključimo, da sistem daje zelo kakovostne rezultate, bistveno prispeva k skrajšanju časa konstruiranja ter predstavlja učinkovit način za izobraževanje neizkušenih konstrukterjev.
Ključne besede: konstruiranje orodij za hladno preoblikovanje pločevin, konstruiranje za izdelavo, parametrično modeliranje, konstruiranje z značilnostmi, avtomatizirano konstruiranje, sklepanje na osnovi omejitev, sočasno inženirstvo
Objavljeno v DKUM: 25.11.2013; Ogledov: 2201; Prenosov: 366
.pdf Celotno besedilo (9,63 MB)

9.
INKREMENTALNO RAZPOZNAVANJE OSEB S POMOČJO SKLEPANJA
Gaber Šetina, 2013, diplomsko delo

Opis: : V diplomskem delu predstavljamo inkrementalno iskanje in tehnike sklepanja, ki so uporabljene v najrazličnejših inteligentnih sistemih. V splošnem pregledu teme povzamemo napredek inteligentnih sistemov, opišemo zastavljeno aplikacijo in predstavimo sorodne rešitve. Končni cilj je razvoj spletne aplikacije, ki s pomočjo sklepanja, inkrementalnega iskanja ter vprašanj in odgovorov skuša najti osebo, ki si jo je zamislil uporabnik. Na koncu naloge predstavimo še rezultate testiranja in možne izboljšave.
Ključne besede: sklepanje, inkrementalno iskanje, inteligentni sistemi
Objavljeno v DKUM: 19.04.2013; Ogledov: 1903; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (6,36 MB)

10.
Sklenitev pogodbe s podajanjem izjav po e-pošti
Uroš Hrastovec, 2012, diplomsko delo

Opis: Sklepanje pogodb poteka preko podajanja ponudbe in istovetnega sprejema. Ti izjavi se lahko podata z različnimi komunikacijskimi sredstvi, pri čemer se danes najpogosteje uporabljajo elektronska komunikacijska sredstva. V to skupino se uvršča tudi komunikacija preko elektronske pošte. Ponudba, ki je podana po elektronski pošti učinkuje od trenutka, ko je naslovniku dostopna na njegovem elektronskem naslovu. Podobno je tudi pri sprejemu ponudbe, ki prav tako prične učinkovati z vstopom v ponudnikov elektronski strežnik. To je tudi trenutek sklenitve pogodbe. V obeh primerih je potrebno, da se stranki strinjata s to vrsto komunikacije, v tej obliki in na teh naslovih. Veljavnost ponudbe je običajno časovno omejena. Ponudnik najpogosteje določi rok za sprejem. Pri tem je pomembno, kdaj začne ta rok teči. OZ za neposredna sredstva sporočanja, kamor se uvršča tudi e-pošta, določa, da prične rok za sprejem teči od trenutka prejema ponudbe. Vendar bi bila v tem primeru verjetno primernejša ureditev, da bi pričel rok za sprejem, kot pri navadnem pismu, teči od trenutka odpošiljanja ponudbe. Ponudnik lahko svojo ponudbo tudi umakne, vendar mora umik do naslovnika prispeti pred ali pa sočasno s ponudbo. V primeru komuniciranja preko elektronske pošte je to trenutek vstopa v elektronski strežnik. Čas sklenitve pogodbe v primeru podajanja izjav po elektronski pošti je trenutek, ko je izjava o sprejemu dostopna na ponudnikovem elektronskem naslovu, kraj sklenitve pa ponudnikov sedež v trenutku odpošiljanja ponudbe.
Ključne besede: sklepanje pogodb, ponudba, sprejem ponudbe, elektronska sredstva sporočanja, e-pošta
Objavljeno v DKUM: 17.12.2012; Ogledov: 2629; Prenosov: 344
.pdf Celotno besedilo (199,69 KB)

Iskanje izvedeno v 0.67 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici