1. Prenova skladiščenja podjetja mesno predelovalne industrijeMaja Macuh, 2025, diplomsko delo Opis: Prenova skladiščenja v mesno predelovalni industriji vključuje analizo skladiščnih procesov za večjo učinkovitost, sledljivost in varnost shranjevanja izdelkov. Uporaba informacijske in skladiščne tehnologije doprinese številne izboljšave pri natančnem sledenju blaga, kar je prikazano v diplomskem delu. Ključne izboljšave, prikazane v diplomskem delu, zajemajo uvedbo označevanja skladiščnih lokacij za natančnejše sledenje blaga ter reorganizacijo skladiščnih con za pomoč pri komisioniranju naročil. Zmanjšanje napak pri skladiščenju in izdaji blaga je pripomoglo k nižjim stroškom reklamacij in vračil. Optimizacija delovnih procesov pa je vodila tudi do znižanja stroškov dela ter boljšega izkoristka skladiščnih kapacitet.
Rezultati prenove skladiščenja v mesno predelovalni industriji kažejo pozitivne učinke, saj smo bili pri novem načinu komisioniranja blaga učinkovitejši in smo s tem povečali produktivnost našega dela. Na ta način skladišče postavlja temelje za dolgoročno rast in tehnološki razvoj analiziranega podjetja. Ključne besede: skladiščenje, proces komisioniranja, komisionar-k-blagu, skladiščna lokacija, analiza učinkovitosti Objavljeno v DKUM: 08.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
Celotno besedilo (1,79 MB) |
2. Priložnosti uvedbe sistema črtne kode v skladišču izbranega podjetjaJelica Ivančič, 2025, diplomsko delo Opis: Stalno izboljševanje skladiščnih procesov je ključno za učinkovito delovanje podjetja, saj neposredno vpliva na stroške, časovne roke ter zadovoljstvo strank. V diplomskem delu smo analizirali uvedbo sistema črtne kode v izbranem podjetju, s ciljem izboljšanja upravljanja zalog ter povečanja natančnosti in sledljivosti skladiščnih operacij. Na podlagi analize obstoječega stanja smo identificirali ključne pomanjkljivosti trenutnih postopkov naročanja, prevzema, skladiščenja in izdaje materiala, ki so zajemali predvsem visoko stopnjo ročnega dela, dolge čase izvedbe in možnost napak. Predlagali smo uvedbo sistema črtne kode kot rešitev, ki bi omogočila višjo stopnjo avtomatizacije procesov, hitrejše in bolj zanesljivo evidentiranje artiklov ter boljše povezovanje s programsko opremo za vodenje zalog. Analiza predloga je pokazala, da bi uvedba črtne kode zmanjšala število napak, skrajšala čas izvedbe operacij in omogočila sprotno ažuriranje zalog. Za uspešno izvedbo bi bilo ključno dobro načrtovanje, tehnična prilagoditev opreme in programske podpore ter usposabljanje zaposlenih. Med možnostmi nadaljnjega razvoja smo predvideli uvajanje mobilnih aplikacij za delo v skladišču in uvedbo avtomatizirane inventure. Ključne besede: črtna koda, skladiščenje, proces, procesna karta Objavljeno v DKUM: 07.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
Celotno besedilo (1,57 MB) |
3. Vpeljava tehnologije dlančnih RF terminalov v skladišče izbranega podjetja : diplomsko deloMarijo Stranjak, 2025, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljena implementacija tehnologije dlančnih radiofrekvenčnih terminalov (angl. Radio Frequency terminal; v nadaljevanju: RF-terminalov) v skladišču izbranega podjetja, ki se je soočalo s težavami pri ročnem označevanju lokacij na transportno skladiščnih enotah in sistemsko nesledljivostjo pri odlaganju transportno skladiščne enote (angl. Transport and storage units; v nadaljevanju: TSE) na vmesne cone. Tak način dela je povzročal izgube časa, napake in poškodbe blaga neznanega povzročitelja. Osrednji cilj diplomskega dela je bil izboljšati proces sprejema in uskladiščenja blaga z uvedbo digitalne rešitve, ki vključuje nove generacije dlančnih RF-terminalov in tabličnih računalnikov. S tem je bila dosežena popolna sledljivost in zmanjšanje časa sprejema blaga za 17,79 %. Vpeljan je bil koncept digitalne sprejemne vmesne cone (angl. Inbound intermidiate final dosage form; v nadaljevanju: IIF), ki omogoča boljšo organizacijo in nadzor nad premiki TSE. Analiza je zajemala obstoječe stanje, pomembne točke procesa in meritve pred ter po uvedbi izboljšav. Rezultati potrjujejo uspešnost digitalizacije, saj so se zmanjšale napake, izboljšala preglednost in povečala operativna učinkovitost. Poleg tega je tudi uvedba novih Data Matrix kod omogočila boljši zajem podatkov. Ključne besede: skladiščenje, sprejem blaga, črtne kode, RF-terminal, skladiščni informacijski sistem. Objavljeno v DKUM: 05.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
Celotno besedilo (2,53 MB) |
4. Analiza skladiščenja kemikalij v podjetju F.A MAIK d. o. o. : diplomsko deloMiha Bezjak, 2024, diplomsko delo Opis: Skladiščenje kemikalij predstavlja izziv za izvajalce skladiščnih storitev. Zaradi nevarnosti, ki jo predstavljajo manipulacije s kemikalijami, so skladiščni procesi teh snovi podvrženi strogi zakonodaji, sprejeti z namenom minimizirati tveganje za nastanek izrednih dogodkov. V primeru nesreč namreč lahko pride do hudih negativnih posledic v neposredni okolici nesreče. Zato je pri skladiščenju kemikalij ključnega pomena zagotavljanje ustreznih varovalnih sistemov in upoštevanje predpisane zakonodaje ter navodil proizvajalca kemikalij. Skladiščenje le-teh mora biti zasnovano na način, ki omogoča dober pregled in nadzor nad shranjenimi kemikalijami. Poleg podatkov o shranjenih kemikalijah je potrebno te skladiščne enote opremiti s podatki o skladiščenju, kar omogoča določitev skladiščnega mesta znotraj skladišča. Pri tem se lahko opremo na sisteme upravljanja skladišč. Sistem SQAS omogoča ocenjevanje kakovosti, varnosti, zanesljivosti in okoljske učinkovitosti logističnih procesov kemikalij ter primerjavo stanja podjetja z evropskimi standardi, ABC analiza pa nam poda oceno o učinkovitosti skladiščenja izdelkov v skladišču. V diplomskem delu smo pregledali skladiščenje kemikalij v podjetju F.A. MAIK d. o. o., določili kritične točke v procesu skladiščenja kemikalij in podali predloge za odpravo kritičnih točk. Ključne besede: skladiščenje, kemikalije, zakonodaja, ABC analiza, analiza SQAS Objavljeno v DKUM: 13.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 57
Celotno besedilo (2,96 MB) |
5. Logistični procesi pri nabavi kemijskih materialov v podjetju Hisense Gorenje EuropeKlara Šmon, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo smo razdelili na dva dela: teoretični in praktični. V teoretičnem delu smo opredelili, kaj je to logistika, opisali logistične podsisteme in elemente logistike s poudarkom na nabavni logistiki. V praktične delu pa se bomo omejili na logistične procese pri nabavi kemijskih elementov v podjetju Hisense Gorenje Europe.
Metode, ki smo jih pri raziskovalnem delu uporabili bodo poslovne, saj bomo v diplomski nalogi proučevali poslovno (nabavno) funkcijo podjetja. Uporabljene metode se lahko opredeli tudi kot dinamične, saj se poslovne funkcije spreminjajo in prilagajajo okoliščinam poslovanja. K raziskovanju smo pristopili deskriptivno, saj bomo s pomočjo strokovne literature in spletnih virov opredelili logistiko, opisali njene podsisteme in elemente. Podatke za pripravo diplomskega dela smo pridobili s pomočjo intervjuvanja mentorja, ki nam ga je dodelilo podjetje.
Hipoteza iz katere smo izhajali je bila, da dobro organizirana nabavna logistika pozitivno vpliva na delovanje podjetja Hisense Gorenje Europe. Ključne besede: logistika, nabava, Hisense Gorenje Europe, skladiščenje, transport, logistični procesi. Objavljeno v DKUM: 05.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 58
Celotno besedilo (1,47 MB) |
6. Prenova skladiščne tehnologije računalniške opreme : diplomsko deloUrška Vrtič, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na skladiščno tehnologijo računalniške opreme v izbranem podjetju. Podjetje se poleg razvijanja programskih rešitev za optimiziranje poslovanja trgovskih podjetij ukvarja tudi s prodajo računalniške in blagajniške opreme ter servisnimi storitvami. Z rastjo podjetja raste tudi pomen uspešnega skladiščnega poslovanja, zato je potrebno, da je notranja ureditev skladišča čim bolj optimalna in skladiščni procesi čim bolje organizirani. Najprej smo s pomočjo strokovne literature predstavili teoretične osnove o skladiščnem poslovanju, nato smo podrobno opisali skladiščne površine in potek skladiščnih procesov v izbranem podjetju. S kritično analizo smo predstavili vzroke za neučinkovito skladiščenje in v naslednjem poglavju predlagali rešitve za njegovo izboljšanje. Menimo, da je najpomembnejši ukrep za preglednejše skladiščenje uvedba tehnologije skladiščenja transportno skladiščne enote v skladiščne paletne regale. Ti omogočajo boljši izkoristek prostora in pripomorejo k boljši preglednosti in dostopnosti zalog. Posledično smo predlagali tudi nakup novega transportnega sredstva, ki bo omogočil manipulacijo blaga na predlagano višino regalov. Skupaj z označenimi transportnimi potmi, urejenim prevzemnim in izdajnim prostorom smo skladišče organizirali tako, da dosežemo preglednost in dostopnost zalog ter neoviran potek skladiščnih procesov. Ključne besede: skladiščenje, skladiščni procesi, skladiščne tehnologije, prenova skladiščnega prostora, analiza učinkovitosti Objavljeno v DKUM: 27.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 56
Celotno besedilo (3,28 MB) |
7. Optimizacija skladiščenja v podjetju ZETA GmbH : magistrsko deloMatej Ivanek, 2024, magistrsko delo Opis: V raziskavi smo si pogledali in raziskali problematiko skladiščenja in skladiščnih procesov v podjetju ZETA Holding na avstrijskem Štajerskem, natančneje v Liebochu, kjer proizvodni proces temelji na projektnih delih, kar pomeni potrebo po veliki prilagodljivosti skladiščenja. Ker se podjetje v zadnjih letih srečuje z rastjo in povečano proizvodnjo, je prišlo do težav in pomanjkanja skladiščnih prostorov ter ustrezne manipulacije. Pomanjkljivosti se odražajo tudi v samih skladiščnih sistemih in načinih skladiščenja. V ta namen smo raziskali različne pristope k reševanju omenjenega problema in trg sodobnih skladiščnih sistemov ter možnosti za njihovo uporabo. Hkrati potrebujemo za sodobne skladiščne sisteme različne vrste manipulativnih sredstev, ki smo jih s pomočjo izkušenj in znanj poiskali pri različnih dobaviteljih ter s tem poiskali najprimernejše izvedbe le-teh. Na koncu smo raziskave združili in poiskali optimizirano rešitev skladiščenja z najprimernejšimi manipulativnimi sredstvi tako, da smo maksimalno izkoristili velikost razpoložljivih skladiščnih prostorov. Ključne besede: skladiščni proces, skladiščenje, MRP, manipulacijska sredstva Objavljeno v DKUM: 27.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 24
Celotno besedilo (6,83 MB) |
8. Organizacija dela v drogeriji in optimizacija procesa polnjenja polic : diplomsko deloMaja Babšek, 2024, diplomsko delo Opis: Zaključno delo se osredotoča na optimizacijo delovnih procesov v drogeriji, s posebnim poudarkom na organizaciji polnjenja polic. V okviru analize smo preučili obstoječe postopke in raziskali različne priložnosti za izboljšave, vključno s preureditvijo skladiščnih prostorov in standardizacijo delovnih postopkov. Ugotovitve kažejo, da je z optimizacijo teh procesov mogoče bistveno zmanjšati nepotrebne premike prodajalk, skrajšati čas polnjenja polic ter izboljšati celotno organizacijo dela. Predlagane rešitve vključujejo uvedbo novih regalov za boljše skladiščenje, preureditev skladišča, izboljšano pripravo vozičkov ter učinkovitejše načine polnjenja polic. Poleg tega bo uvedba tehnologij, kot so samopostrežni terminali, razbremenila prodajalke pri rutinskih nalogah. S temi rešitvami se bo bistveno povečala učinkovitost dela, kar bo prispevalo k boljšemu poslovanju drogerije. Ključne besede: drogerija, optimizacija, polnjenje polic, organizacija dela, skladiščenje Objavljeno v DKUM: 27.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 20
Celotno besedilo (2,61 MB) |
9. Prenova procesa komisioniranja z uporabo avtomatskih komisionirnih viličarjev : diplomsko deloPeter Žaberl, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili prenovo procesa komisioniranja z uporabo avtomatskih komisionirnih viličarjev. S simulacijo delovanja teh viličarjev smo raziskali smiselnost in časovne prihranke, ki jih lahko s to prenovo pridobimo.
V teoretičnem delu so predstavljeni pojem skladiščenja in procesi v skladiščenju. Osredotočili smo se na proces komisioniranja, saj je ta proces v skladiščenju časovno najizrazitejši in posledično predstavlja največje možnosti za izboljšanje učinkovitosti. Nato smo predstavili viličarje, njihov razvoj skozi leta in možnosti uporabe. Predstavili smo še avtomatske vodene viličarje, katerih vpeljavo smo zastavili kot cilj diplomskega dela. Na kratko smo omenili še avtonomne mobilne robote, in sicer kot alternativo avtomatskim vodenim viličarjem.
V praktičnem delu smo naredili posnetek trenutnega stanja skladišča in simulirali izvedbo desetih komisionov, najprej s klasičnimi, nato še z avtomatskimi viličarji. Preuredili smo tudi tloris skladišča, da smo se prilagodili lastnostim izbranih viličarjev, ter nato ponovno simulirali izvedbo desetih komisionov. Rezultate analize smo nato s časovno analizo predstavili v zadnjem delu diplomskega dela. Ključne besede: skladiščenje, komisioniranje, viličarji, avtomatski viličarji, analiza učinkovitosti Objavljeno v DKUM: 27.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 25
Celotno besedilo (2,37 MB) |
10. Primerjalna analiza poročanja organizacij sektorja promet in skladiščenje o trajnostnih vidikih razvojaMojca Horvat, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu proučujemo poročanje o trajnostnih vidikih razvoja organizacij v sektorju promet in skladiščenje. Vse večji pomen v svetu se namenja trajnostnim informacijam, hkrati pa to področje še vedno ni dovolj natančno opredeljeno, da bi omogočalo boljšo preglednost, zanesljivost in primerljivost trajnostnih informacij. Srečujemo se s problemom, da finančne informacije, povezane s trajnostjo, niso dovolj natančne. Pomembno je, da skrbno pregledamo zakonsko podlago in določimo kriterije, s pomočjo katerih se lažje oceni vrednost podanih trajnostnih informacij izbranih podjetij. Največji poudarek v magistrskem delu je na trajnostnem poročanju. Vidiki trajnostnega poročanja so v veliko pomoč pri predstavitvi podjetja glede vplivov podjetja na okolje, širšo družbo in njegovo delovanje ter obratno, glede vplivov okolja in družbe na poslovanje podjetja. Pomembno je, da problem dobro poznamo in ga pravilno opredelimo. Glavni cilj je ugotoviti, koliko in kakšne informacije o trajnostnosti podajajo izbrane družbe v sektorju promet in skladiščenje. Za pomoč pri poročanju o trajnostnih vidikih razvoja obstaja več podlag, oblikovanih je bilo več okvirov, s pomočjo katerih se rešuje probleme podajanja preglednih informacij o trajnostnosti. Delo se osredotoča na veljavno in aktualno CSRD direktivo ter na podlagi omenjene direktive pripravljene evropske standarde za poročanje o trajnosti. Podrobneje je predstavljena zakonska podlaga trajnostnega poročanja in kratka zgodovina ter začetki standardiziranega poročanja. Magistrsko delo predpostavlja, da družbe poročajo o trajnostnih vidikih razvoja in proučuje podajanje trajnostnih informacij petindvajsetih družb. Vse družbe poslujejo v Sloveniji in so v naslednjih letih primorane poročati po aktualni direktivi CSRD. Hkrati se delo omejuje na družbe v sektorju promet in skladiščenje. Najpomembnejši vidik trajnosti družb v tem sektorju so emisije. Delo proučuje, ali družbe emisijam namenjajo posebno pozornost in ali se zavzemajo za njihovo zmanjševanje oziroma odpravljanje. V analizi se delo omejuje na družbe, ki imajo prijavljeno svojo dejavnost v Sloveniji in so zavezanci po aktualni direktivi za poročanje o trajnostnem razvoju podjetja, t. i. Direktiva CSRD. Opravljena je analiza poročil podjetij za poslovno leto 2017 in poslovno leto 2022. Upoštevane so podane trajnostne informacije, ki jih družba podaja v letnem poročilu poslovanja ali se v poročilu na njih sklicuje. S pomočjo vprašalnika primerjalne analize, ki je oblikovan pretežno na podlagi direktive CSRD in evropskih standardov poročanja o trajnostnosti, so proučena vsa poročila izbranih družb za obe navedeni poslovni leti. Po proučitvi informacij, podanih s strani izbranih družb in s pomočjo izdelanega vprašalnika analize, ugotavljamo, da v poslovnem letu 2022, v primerjavi s poslovnim letom 2017, večina izbranih analiziranih družb predstavlja trajnostne informacije. Hkrati so te informacije bolj natančne kot informacije za predhodno poslovno leto. Ker obveza priprave in poročanja trajnostnih informacij po direktivi CSRD za zavezance podjetja začne veljati v naslednjih letih, nekatere družbe še ne poročajo o trajnostnosti. Ključne besede: Poročanje o trajnostnem razvoju, EU direktiva za poročanje o trajnostnem razvoju podjetja, evropski standardi poročanja o trajnosti, sektor promet in skladiščenje. Objavljeno v DKUM: 20.08.2024; Ogledov: 85; Prenosov: 36
Celotno besedilo (3,19 MB) |