1. Izbira novih komisionirnih viličarjev za skladišče Engrotuš na podlagi koncepta stroškov življenjskega cikla : diplomsko deloMarko Ivanović, 2024, diplomsko delo Opis: Analiza stroškov življenjskega cikla (v nadaljevanju: LCCA ali analiza LCC) se v procesih, ki se izvajajo v skladišču, ne uporablja pogosto. Vendar lahko pričakujemo, da bi v prihodnosti postala vse pomembnejša, glede na to, da učinkovito načrtovanje in vrednotenje stroškov prinaša podjetjem velike prednosti. Metoda ocenjevanja stroškov skozi celoten življenjski cikel omogoča načrtovanje in spremljanje stroškov, kar predstavlja ključni pomen pri izbiri med več različnimi možnostmi. Čeprav se analiza LCC ne uporablja pogosto v skladiščnem sektorju, lahko na podlagi literature, ki se nanaša večinoma na sektor gradbeništva, ugotovimo, da obstaja velik potencial za uporabo analize tudi v sektorju skladiščenja. Dejansko bi jo lahko uporabili pri katerikoli uvedbi novih sredstev v skladišče ali celo pri gradbi novega skladišča.
Pri analizi stroškov življenjskega cikla je pomembno upoštevati vse faze načrtovanja stroškov, od začetnih, inicialnih stroškov investicije do končne odstranitve sredstev na koncu življenjskega cikla in stroškov, ki potencialno lahko nastanejo pri tem postopku. V prihodnosti lahko pričakujemo, da se bo metoda LCCA več uporabljala v skladiščnem sektorju, saj podjetniki vedno bolj prepoznavajo pomen dolgoročnih prihrankov in trajnostnega poslovanja. Ključne besede: skladišče, komisioniranje, analiza stroškov življenjskega cikla, življenjski cikel investicije, ocenjevanje stroškov Objavljeno v DKUM: 17.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7 Celotno besedilo (1,86 MB) |
2. Trajnostna rešitev za delovanje skladišča podjetja BTC d.d. : diplomsko deloMatej Žunko, 2024, diplomsko delo Opis: V našem diplomskem delu bomo pisali o samem delovanju podjetja BTC d. d., o njegovi zgodovini, o trenutnem stanju podjetja BTC d. d., predstavili bomo tudi zaznani problem delovanja enega od skladišč podjetja BTC d. d. ter za dani problem predstavili možne rešitve.
V uvodu bomo predstavili delovanje podjetja BTC d. d. ter njegovo zgodovino. Prav tako bomo predstavili vizijo podjetja in na podlagi le-te predstavili, zakaj smo se odločili za reševanje tovrstnega problema.
Opisali bomo trenutno stanje podjetja in na podlagi le tega predstavili problem v samem delovanju skladišča. Rešitev oziroma možne rešitve za dani problem pa bomo podprli s pomočjo znanstvenih člankov, knjig in raziskovalnih del, ki pišejo o tematiki trajnosti in ekonomičnega delovanja.
Proti koncu same raziskovalne naloge se bomo podrobno spustili v možne rešitve za podjetje BTC d. d. ter predstavili, kakšne spremembe bi predlagane rešitve imele na samo delovanje podjetja oziroma skladišča.
V zaključku bomo povzeli, kaj vse smo ugotovili v sami diplomski nalogi ter podali najboljše rešitve za podjetje. Predstavili bomo tudi nekaj problemov, ki se tičejo naših rešitev in zakaj bi lahko le te vplivale na možne spremembe v delovanju. Ključne besede: rešitev, podjetje, problem, skladišče, delovanje Objavljeno v DKUM: 25.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 12 Celotno besedilo (833,36 KB) |
3. Vpliv optimizacijskega algoritma procesa komisioniranja na postavitev regalnega skladišča : magistrsko deloPija Soršak, 2024, magistrsko delo Opis: Skladišča so namenjena shranjevanju, upravljanju in distribuciji blaga. Komisioniranje je najdražji proces v skladišču, saj predstavlja 55 % operativnih stroškov. Z izbiro ustrezne komisionirne strategije in optimalno postavitvijo regalnega skladišča lahko skrajšamo komisionirne poti in izboljšamo pretok blaga, kar vodi do znižanja operativnih stroškov. V magistrskem delu smo preučili vpliv razmerja dimenzij v tradicionalni postavitvi skladišča na dolžino opravljene komisionirne poti. S pomočjo algoritma avtorjev Ratliff in Rosenthal smo izračunali povprečno dolžino komisionirne poti v treh različnih velikostih in oblikah tradicionalnega regalnega skladišča. Poleg tega smo s simulacijo v spletnem orodju analizirali vpliv različnih komisionirnih strategij v tradicionalno postavljenem regalnem skladišču izbranega podjetja. Namen raziskave je bil dokazati, da je optimizacijski algoritem po avtorjih Ratliff in Rosenthal praktično uporaben in je primernejši od preostalih komisionirnih strategij. Ugotovili smo, da lahko z uporabo algoritma avtorjev Ratliff in Rosenthal v poprečju skrajšamo komisionirno pot do 27 %. Ključne besede: regalno skladišče, iskanje najkrajše poti, algoritem Ratliff in Rosenthal, proces komisioniranja, analiza učinkovitosti Objavljeno v DKUM: 07.08.2024; Ogledov: 124; Prenosov: 60 Celotno besedilo (3,51 MB) |
4. Optimizacija poslovanja odpremnega skladišča za zmanjševanje in obvladovanje zalog v opazovanem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaNika Zagorc Okorn, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je zasnovano na podlagi opazovanja poslovanja odpremnega skladišča.
Osredotočili smo se na problematiko, ki je v opazovanem podjetju prisotna že dalj časa.
Na začetku raziskovanja smo naredili analizo obstoječega stanja, s katero smo pridobili boljši vpogled v samo problematiko poslovanja v odpremnem skladišču. Kasneje smo s pomočjo procesne karte prikazali trenutno delovanje v odpremnem skladišču, s pomočjo katerega smo lahko kasneje naredili vzročno-posledični diagram, ki prikazuje vzroke za neuspešno poslovanje. V jedru diplomskega dela smo se osredotočili na samo problematiko poslovanja in raziskovali morebitne predloge za izboljšanje.
V zaključku diplomskega dela smo predstavili svoje ugotovitve in podali predloge za izboljšanje poslovanja odpremnega skladišča. Ključne besede: odpremno skladišče, optimizacija, zaloge, skladiščenje, organizacija Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 349; Prenosov: 39 Celotno besedilo (2,35 MB) |
5. Implementacija regalnih skladišč na oddelku valjanih izdelkov v podjetju Impol d. d. : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programaNik Pušnik Bakšič, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu obravnavamo simulacijo prehoda s talnega skladiščnega sistema na regalnega, ki ga načrtujejo v podjetju Impol, na oddelku za valjaste izdelke. Simulacijo smo izvedli s pomočjo programskega orodja FlexSim, ki se odlikuje po enostavni uporabi in 3D-vmesniku, ki omogoča podrobno predstavitev modelov. Za izdelavo modela smo kot osnovo uporabili posnetek trenutnega stanja, kjer smo prikazali proces proizvodnje in način hranjenja izdelkov v trenutnem skladišču. Med simulacijo obstoječega stanja smo v konicah zaznali morebitno kopičenje izdelkov ali ozka grla v skladišču. Na podlagi opazovanj smo med seboj primerjali trenutni talni skladiščni sistem in regalni skladiščni sistem. Z eksperimentiranjem z modelom smo obe skladišči med seboj primerjali v količini skladiščnih mest, zasedenosti skladiščnih mest in pretočnosti izdelkov skozi skladišče. Skladišča za izdelke v težki aluminijasti industriji so ključnega pomena pri razvrščanju izdelkov, označevanju, iskanju in manipuliranju, glavna funkcija pa je shranjevanje izdelkov.
V zaključku smo povzeli naše delo, ocenili učinke izboljšav ter predstavili možnosti za nadaljnji razvoj projekta. Ključne besede: regalno skladišče, talno skladišče, skladišče, simulacija diskretnih dogodkov, materialni tok Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 303; Prenosov: 20 Celotno besedilo (2,64 MB) |
6. Testiranje podatkovnega skladišča : diplomsko deloMaja Gracej, 2023, diplomsko delo Opis: Zagotavljanje verodostojnosti in celovitosti uporabljenih ter vnesenih podatkov v
podatkovno skladišče je ključnega pomena. Testiranje podatkovnega skladišča omogoča
zagotovitev zanesljivosti integriranih podatkov, kar je ključno za informirano odločanje
podjetja in pravilno analitiko.
Namen diplomskega dela je zajeti temeljne koncepte podatkovnih skladišč ter raziskati
področje testiranja s poudarkom na testiranju procesa ETL in v obsegu tega raziskati
različne tehnike testiranja ter izpostaviti pogoste izzive, ki jih testiranje prinaša.
Podrobneje se bomo usmerili v področje testiranja procesa ETL, in sicer kako ga
načrtovati in avtomatizirati. Vključili bomo praktični prikaz testiranja procesa ETL z
uporabo orodja Apache NiFi, vse to pa zahteva tudi pripravo testnega okolja. Ključne besede: podatkovno skladišče, proces ETL, testiranje, Apache NiFi Objavljeno v DKUM: 31.01.2024; Ogledov: 558; Prenosov: 66 Celotno besedilo (2,79 MB) |
7. Upravljanje integralnega podatkovnega skladišča na primeru finančne institucijeUrška Žnuderl, 2023, magistrsko delo Opis: Količina podatkov, ki jo človeštvo dandanes proizvaja, nenehno raste v eksponentnem tempu. Vsak dan se ustvarijo ogromne količine podatkov, bodisi v gospodarstvu bodisi v osebnih in družbenih dejavnostih ljudi. Tako velike količine podatkov lahko predstavljajo izzive in priložnosti za številne organizacije. Izzivi se lahko pojavljajo predvsem v organiziranem shranjevanju podatkov, priložnosti pa v njihovi obdelavi ter pretvorbi v uporabne informacije. Rešitve za izzive najdemo v podatkovnih skladiščih, kjer lahko podatke z ustrezno obdelavo in analizo spremenimo v uporabne informacije. Podatkovna skladišča so v nekaterih organizacijah tako rekoč nujna, saj se sicer lahko kaj hitro znajdejo v podatkovni zmedi. Finančne institucije, kot so na primer banke, imajo ogromno različnih poslovnih aplikacij in sistemov, ki so namenjeni zajemanju in obdelavi podatkov. Proizvedeni podatki se tako iz različnih podatkovnih virov prenašajo v integralno podatkovno skladišče, ki ga lahko označimo za enotno shrambo podatkov. V resnici gre za zelo kompleksen proces pridobivanja podatkov iz podatkovnih virov, transformiranja podatkov v ustrezne oblike in nalaganja podatkov v ciljne strukture podatkovnega skladišča. Podatki se naložijo v podatkovne tabele, ki so lahko različnih vrst, podatkovne tabele pa se povežejo v sheme tabel oz. v podatkovne modele. V podatkovnem skladišču morajo biti tabele smiselno in logično povezane, saj le tako služijo kot koristen vir za obdelavo in analizo podatkov. Več tabel ali shem lahko združimo v podatkovno bazo, ki bodisi predstavlja poslovno področje bodisi služi kot podatkovna baza poslovne aplikacije. Podatkovno skladišče tako združuje eno ali več podatkovnih baz. Namen podatkovnega skladišča pa ni samo shranjevanje podatkov, temveč je to tudi vir, ki zagotavlja podatke za nadaljnje analize. Organizacije namreč vse bolj uporabljajo podatke za pomoč in podporo pri odločanju. Osnova za sprejemanje pravilnih odločitev so konsistentni in kakovostni podatki. V podatkovnem skladišču hranimo kopije podatkov, pri katerih stremimo, da čim bolj natančno odražajo resničen svet. Neustrezni in netočni podatki lahko privedejo do napačnih odločitev, ki imajo lahko resne posledice za organizacijo. Ključno je torej, da zagotovimo kakovostne podatke in vzpostavimo procese za redno preverjanje in vzdrževanje visoke ravni kakovosti podatkov. Vsekakor pa moramo zagotoviti tudi primerno obdelovanje podatkov. Tako za namene internega poročanja kot tudi za poročanje raznim zunanjim organom se iz podatkovnega skladišča pridobivajo podatki za oblikovanje poročil. Najpogosteje se poročila, pri katerih je vir podatkov podatkovna baza, ustvarjajo s strukturiranim povpraševalnim jezikom (SQL) ali pa s pomočjo platforme, ki temelji na poslovni inteligenci in omogoča interaktivno vizualizacijo in analizo podatkov. Oba pristopa imata svoje prednosti, zato se uporabljata glede na specifične zahteve poročila. Strukturirani povpraševalni jezik je idealen za pridobivanje natančnih informacij iz podatkovnih baz, medtem pa platforme za poslovno inteligenco omogočajo večjo interaktivnost in vizualizacijo, kar lahko vodi v boljšo analizo in razumevanje informacij. Ključno je, da analize in poročila temeljijo na ažurnih, celovitih in točnih podatkih, saj le na tak način sprejemamo bolj informirane in točne odločitve, ki imajo potencial izboljšati operativno učinkovitost, zagotoviti konkurenčno prednost in prispevati k celovitemu razumevanju poslovanja organizacije. Ključne besede: podatkovno skladišče, podatki, baze podatkov, tabele, ETL proces, SQL. Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 337; Prenosov: 26 Celotno besedilo (2,29 MB) |
8. Analiza procesa vodenja proizvodnje v podjetju S-Tekavc d.o.o. : diplomsko deloAnže Serdoner, 2023, diplomsko delo Opis: Problem več majhnih podjetij na Slovenskem trgu je zapostavljanje organizacije proizvodnje in strmenje samo k čim večjemu tehnološkemu napredku, kar pa velikokrat ne privede do željenih rezultatov.
V diplomski nalogi je predstavljen povzetek teorije vseh tem, katere sem v analizi podjetja S-Tekavc d. o. o. spremljal in nanje podal tudi predloge za izboljšave. Sledi kratka predstavitev analiziranega podjetja ter njihovega načina dela. V nadaljevanju sem podrobneje opisal svoje ugotovitve analize skladišč v podjetju, načinu vodenja proizvodnje, uporabi delovnih nalogov in spremnic ter vzdrževanju strojev in naprav. Za vse analizirane teme sem podal praktične predloge za izboljšave, katere bi podjetju pripomogle k boljši organiziranosti proizvodnje, večjemu izkoristku strojnega parka in posledično večjemu letnemu dobičku. Ključne besede: vodenje proizvodnje, delovni nalog, planiranje in optimiziranje proizvodnje, skladišče, načrt vzdrževanja, pretočni čas Objavljeno v DKUM: 09.10.2023; Ogledov: 502; Prenosov: 38 Celotno besedilo (4,26 MB) |
9. Predlogi za izboljšanje kazalnikov notranjega transporta v proizvodnem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaMiha Primožič, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu Predlogi za izboljšanje kazalnikov notranjega transporta v proizvodnem podjetju smo v prvem delu najprej predstavili pojme, povezane z notranjim transportom in intralogistiko. Ugotovili smo, da moramo pri organizaciji notranjega transporta stremeti k izogibanju križanja transportnih poti, uporabi gravitacije, kjer je to mogoče, skrajšanju transportnih časov in prilagajanju nakladalnih enot možnostim transportnih sredstev. Dotaknili smo se tudi pojma vitka logistika in ugotovili, da je transport pravzaprav ena od izgub, zato je pomembno, da ga čim bolj optimiziramo. Našteli smo sisteme notranjega transporta, kamor spadajo transportne naprave, skladiščni prostori in pomožna oprema. V nadaljevanju smo podrobneje predstavili nekaj tem, ki so neposredno povezane z notranjim transportom. Osredotočili smo se na tri področja, in sicer na ravnanje z materialom, kjer smo predstavili tudi proces komisioniranja, na postavitev in organizacijo skladišča ter na transportna sredstva in naprave, kjer smo največ pozornosti namenili viličarjem. Na podlagi predstavljenih pojmov smo nato predstavili obstoječe stanje v obravnavanem proizvodnem podjetju. Na koncu diplomskega dela smo poskušali poiskati še možne izboljšave na področju notranjega transporta, s katerimi bi povečali predvsem produktivnost ali zmanjšali stroške. Ugotovili smo, da je notranji transport v podjetju dobro organiziran, vseeno pa smo ponudili nekaj izboljšav. Na področju ravnanja z materialom bi za izboljšanje produktivnosti in zmanjšanje stroškov uvedli strogo politiko o shranjevanju materiala in izdelkov ter viličarje s konfiguracijo človek-zgoraj. Da se izognemo morebitnim poškodbam na viličarjih, materialu in izdelkih, bi obnovili transportne površine in odpravili težavo z dvižnimi vrati, ki podaljšujejo transportne čase. Ključne besede: notranji transport, intralogistika, proizvodno podjetje, skladišče, viličarji Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 876; Prenosov: 75 Celotno besedilo (1,26 MB) |
10. Oskrba oddelkov Splošne bolnišnice Celje s potrošnim materialom : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programaSven Rošer, 2022, diplomsko delo Opis: Izjemno pomembno vlogo v bolnišnici ima razpoložljivost materialov medicinskemu osebju. Nepotrebne poti zaposlenih pri premeščanju materialov, zamiki pri informiranju in komuniciranju, vzporedni informacijski kanali povzročajo izgube in vplivajo na zdravje zaposlenih. Da bi zmanjšali izgube, v diplomskem delu razmišljamo o prenovi procesov. V prvem delu diplomskega dela so predstavljene teoretične osnove logističnih tokov, vitke logistike, digitalizacije, skladišča in potrošnega materiala. Dodatno predstavimo orodja za prikaz trenutnega stanja, in sicer diagram poteka, procesno karto z ASME simboli in vzročno posledični diagram. Sledi posnetek obstoječega stanja. V tem delu predstavimo Splošno bolnišnico Celje, obravnavano skladišče, tok informacij, proces naročanja in proces priprave materiala po naročilu. Opravimo tudi meritve izvajanja aktivnosti v skladišču. Posnetek obstoječega stanja zaključimo s kritično analizo, ki razkrije, da je večina vzrokov za veliko porabo časa povezanih s programskima orodjema PRObit in Drobni inventar. V poglavju tri predstavimo dva scenarija možnega poteka prenove obstoječega stanja in za vsakega opišemo predlagane izboljšave. Poglavje se zaključi z opisom učinkov predstavljenih izboljšav. Na koncu diplomskega dela predstavimo še oceno učinkov, predlagamo pogoje za uvedbo rešitev in naštejemo možnosti nadaljnjega razvoja. Ključne besede: skladišče, tok informacij, digitalizacija, zdravstvo, oskrb Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 584; Prenosov: 61 Celotno besedilo (2,68 MB) |